Režie:
Baz LuhrmannKamera:
Mandy WalkerHudba:
Elliott WheelerHrají:
Austin Butler, Tom Hanks, Olivia DeJonge, Richard Roxburgh, Helen Thomson, Dacre Montgomery, Luke Bracey, Kelvin Harrison Jr., Kodi Smit-McPhee (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Film Baze Luhrmanna Elvis o životě a hudbě Elvise Presleyho (Austin Butler) z pohledu jeho komplikovaného vztahu s tajemným manažerem, plukovníkem Tomem Parkerem (Tom Hanks). Příběh se zabývá složitou dynamikou mezi Presleym a Parkerem, která trvá více než 20 let, od Presleyho vzestupu ke slávě až po jeho nebývalou slávu, na pozadí vyvíjející se kulturní krajiny a ztráty nevinnosti v Americe. Ústřední postavou této cesty je jedna z nejvýznamnějších a nejvlivnějších osob v Elvisově životě, Priscilla Presleyová (Olivia DeJonge). (Vertical Entertainment)
(více)Diskuze
Fíha, tak pekne ma nikto nikdy neoslovil. Máš bod (taký ten obyčajný, nie CSFD bod)! :-)
na příspěvěk reagoval hippie2222
Naštěstí je čsfd plná těch, kdo tomu fakt rozumějí. Tak si se mnou nelam hlavu, lalalande. :D.
na příspěvěk reagoval mm13
Na muzikály nějak nejsem, ale Moulin Rouge je pro mě výrazně lepší než La La Land, kterej jsem měl potíž vůbec dokoukat. Jedinej filmovej muzikál, kterej mě opravdu na 100% chytl a nepustil, byl Chicago.
na příspěvěk reagoval mm13
Řekl bych, že Oscary už dnes nikoho nezajímají, ale možná to mají v jůesej jinak. Já už si dávno nevybírám filmy podle toho, zda získaly nějakou cenu; obvykle mě zajímají konkrétní režiséři, scénáristi nebo představitelé hlavních rolí a dám šanci i filmu, ktrej je tady na čsfd "v modrejch", protože je tu zcela jistě hodně filmů nedoceněných (a hodně naopak přeceněných), jsme jenom lidi. Film jsem dokoukal a jinak je skvělej, takže zůstávám na 4*. Butler, i když hodně neelvisovskej, to zahrál výborně.
na příspěvěk reagoval mm13
Je to jiny film a chapu proc se to nekomu nemusi libit, nicmane ja si to naprosto uzil. Elvis, Top Gun: Maverick a prave Babylon jsou dle me nejlepsi filmy lonskeho roku.
Ten si snáď konečne pozriem tento predĺžený víkend. Tu má moju plnú dôveru Chazelle, rozumiem si s ním od začiatku jeho zázračnej kariéry (Whiplash stále dozrieva(!), La La Land je najlepší muzikál za dlhé dekády a Prvý človek je najlepší film o akejkoľvek výprave do neznáma či dobývaní čohokoľvek!)
na příspěvěk reagoval Merengues9, Bluntman
Chýbalo mu do neho 100 kíl a dojímavý príbeh v pozadí. Držal som mu palce, dnes už viem, že nemal šancu!
na příspěvěk reagoval Merengues9, Merengues9
No a? Hlavní je to, že je to skvělý film a audiovizuální orgie. A Austin Butler měl dostat oscara.
na příspěvěk reagoval mm13
Viděl, pravděpodobně nedocenil, protože Walk the Line považuji za velmi schematický biografický film - přesně ten typ Oscar-baitu, z kterého si dělá legraci Neuvěřitelný život Rockera Coxe.
A nemyslím, že zrovna u Elvise je na místě si nárokovat nějakou hodnověrnost. Už proto, že je to nespolehlivě odvyprávěné dílo, které věci podává z perspektivy Elvisova manažera. Plus nevím o žádné hudební biografii posledních zhruba dvou dekád, kde by zvuk mohl jakkoliv odpovídat tomu, jak co zní při koncertech. Už s ohledem na to, že filmy jsou nějak namixovány. A nevím, který herec opravdu odzpíval vše, když ztvárňoval nějakou hudební legendu. I ten adorovaný Val Kilmer v Doors byl postprodukčně upravován, přestože se dlouho šířil opak (a já tomu nějakou dobu i věřil).
Walkt The Line má so skutočným životom Johnnyho Casha asi toľko spoločného, ako kapitoly z učebnice pre nedeľné školy so životom Ježiša Krista.
Je ti ale jasné, že si videl (po mnohých stránkach výrazne štylizovaný, hyperbolizovaný) film, nie živý koncert či jeho TV záznam... či?
na příspěvěk reagoval hippie2222
Druhej vstup: Bluntman říká, že nejlepší muzikantskej biopic za poslední nejmíň dvě dekády. Tak to sorry jako, ale to nejspíš neviděl, a nebo nedocenil třeba Walk the Line (2005).
Teprve jsem začal. Dnes už to nedokoukám. Ale jedno už vím - první hvězda jde dolů za hudební nepoctivost. Pokud se v hudebním filmu ozývá při živáku úplně jiná hudba, než jakou jsou schopný zahrát nástroje na pódiu, dělá si ze mě rejža prdel. A tohle já neodpouštím, na to už jsem viděl pár skvělejch hudebních životopisnejch snímků, kde představitel hlavního hrdiny odehrál a odzpíval svoje party a to, co jsem viděl, to jsem taky slyšel.
na příspěvěk reagoval mm13, Merengues9
Butler by měl být za tuhle roli nominován. Neskutečný výkon.
Pro mě jen škoda, že v tomto filmu nebylo víc písniček :) ale to by ten film musel mít 3 hodiny :D Nechodím na koncerty, ale jít na Elvise tak tam čekám týden dopředu :D
Holt u nás jsou Queeni mnohem populárnější než Elvis a přijde mi, že lidi nechválí Bohemian Rhapsody za to, že je to skvělý film (čímž rozhodně netvrdím, že je to špatný film), ale za jejich písně.
Austin Butler je neskutečný Elvis, prvotřídní casting a úžasný film.
2.9. bude film na HBO Max.
nejradši bych si nafackoval :) butler je král!
Tento herec má k Elvisovi daleko i s profesionálním líčením.
Začátek byl zajímavej i když ne moc o Elvisovi. Nejlepší z filmu byly pasáže z černoškých klubů. Trochu přepálená délka a proto asi dost výplní. V půlce už mě to přestalo bavit. Tak možná třeba jindy.
Choďte na to, páni. Presvedčíte sa, ako veľmi je fyzická podoba druhoradá. :-)
Austin Butler sa na 2 a pol hodiny STAL Elvisom Presleym!
(Taký Rami Malek si môže strhnúť fúzik, vykopnúť predhryz a hlavu strčiť hlboko do bahna priemernosti...)
Za mě obrovský zážitek :) super hudba, styl vyprávění a docela mazec že si bral 50% a ještě mu to nestačilo. Velká škoda pro lidi z té doby, že vlastně Elvis nevystoupil jinde než na americké půdě.
Ne úplně souhlasím se závěry u daného příkladu z Letce (CB byla KH i díky dost dobrému líčení a kostýmech, nejenom skvěle zvládnutým manýrám), ale souhlasím s tím zobecňujícím závěrem.
Co se týče Elvise, tam je to ještě specifičtější. Jednak je to celé odvyprávěno delirickým manažerem s ne úplně spolehlivou pamětí, jednak je Elvis pojímán jako mediální konstrukt uzpůsobovaný manažerem-ex-principálem té které konkrétní době a jejím příznačným potřebám, jednak i reprezentace Elvise není stálá. V jeden moment řekne, že ho v dětství ovlivnily komiksy s Kapitánem juniorem, přičemž o pár desítek minut předtím jsme viděli část jeho dětství vizualizovanou právě jako rozpohybovaný komiks. O nějakou věrnost, autenticitu apod. tam nejde ani zdaleka, právě naopak se neustále upozorňuje na to, že co vidíme, je konstrukt. V tom to jde dál než zmiňovaný LETEC, který si "vystačil" s nápodobou kinematografie let, do kterých je snímek zasazen, a s přiznanou inspirací OBČANEM KANEM, což má - obojí - LETEC společné s ELVISEM.
Veď sa ani nebavíme o biografiách všeobecne, ale o tomto konkrétnom filme. Ale za mňa vlastne aj vo všeobecnosti platí, že fyzická podoba nie je až taká podstatná. Zaujíma ma, nakoľko sa daná herecká osobnosť premenila na svoj predobraz hereckým výkonom.
Taká Cate Blanchet bola napríklad v Letcovi ďaleko viac Kate Hepburnovou, než Kate Beckinsale Avou Gardner. Pritom, čo do fyzickej podoby, sa to u nich malo presne naopak.
na příspěvěk reagoval Bluntman
A tak zrovna u biografií se dost řeší, na kolik se daná herecká osobnost ne/podobá svému skutečnému předobrazu, na/kolik se ne/proměnila. Akorát u ELVISE je něco takového podobně smysluplné, jako kdyby někdo kritizoval, že Kane z OBČANA KANEA se tolik nepodobá na Williama Randoplha Hearsta, který posloužil jako jeden z předobrazů. Zas ale ELVIS není tak radikální jako BEZE MĚ: ŠEST TVÁŘÍ BOBA DYLANA, kde se titulní postava proměňuje i s tím, že ji ztvárňují různí herci (s různým pohlavím, etnicitou apod.).
na příspěvěk reagoval mm13
V případě ne zcela spolehlivě odvyprávěného filmu, ve kterém je Elvis přiznaně pouze mediálním konstruktem s různými identitami, je podoba fakt úplně jedno.
na příspěvěk reagoval mm13
vysvětlí mi někdo proč hraje elvise ten absolutně se nehodící mlaďoch, kterej vypadá jako emo kachna?
na příspěvěk reagoval mm13
Po projekci v Cannes se začínají objevovat první ohlasy, Guardian "překvapivě" kritický, protože ve filmu nejsou věci, které by tam recenzent měl, : https://www.theguardian.com/film/2022/may/25/elvis-review-baz-luhrmann-cannes-presley? .
Druhá upoutávka slibuje, že tohle nebude žádná nostalgie, a tak je plná současné hudby, protože u Luhrmanna se nepromují jenom filmy, ale i soundtracky na ně: https://theplaylist.net/elvis-trailer-soundtrack-details-doja-cat-jack-white-20220523/ .
Na tohle se strašně těsím!! :-)
Tady: https://www.youtube.com/watch?v=E7qiVgLjjyo . A je fakt, fakt skvělý. Jak mě hudební biopicy svou schematičností otravují, tohle i díky příslibu nezvyklé perspektivy (manažer) vypadá zajímavě... no a díky Luhrmannovi aka australském Spielbergovi vyloženě skvěle.
na příspěvěk reagoval Kincl
Životopisný snímek Elvise Presleyho od Baze Luhrmanna zapěje
novou melodii. BiopicElvis se přesouvá do 3. června 2022.
Doufám, že se bude jednat první životopisný snímek v historii, kdy bude hlavní protagonista zcela vypadat jako jeho předloha, což bohužel nepůjde bez úspěšného použití moderních technologií, jako je např. deepfake. Pokud tomu tak nebude, nemá tento snímek žádnou hodnotu, jelikož filmů kde Elvise hrají herci, kteří vůbec nevypadají jako on, je tu již celá řada. Austin Butler je bohužel dalším z nich (což samozřejmě nemyslím zle vůči němu, nikdy neseženete zcela totožného jedince).
Božský Elvis roztáčí Queensland- https://deadline.com/2020/09/elvis-tom-hanks-baz-luhrmann-movie-returns-to-production-australia-1234574267/