Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

S kapitánem Exnerem, pověstným elegánem mezi českými kriminalisty, se mohou diváci setkat opět, a sice ve filmu Smrt talentovaného ševce. Přepisu detektivního románu Václava Erbena se v roce 1982 chopil režisér Jan Schmidt a roli šaramantního a inteligentního vyšetřovatele svěřil Jiřímu Kodetovi. Exner tentokrát pátrá po vrahovi obuvníka Rambouska, proslaveného (a také majetného) naivního malíře. Řeší však celou řadu záhad, k nimž dochází na starém zámku. Postupně odhaluje přediva vztahů v městečku Opolná, kde právě tráví dovolenou. Exteriéry filmu se natáčely v krásném okolí zámku Opočno. Vedle Jiřího Kodeta ve filmu uvidíte Antonína Hardta, Janu Bouškovou, Miroslava Zounara, Vladimíra Kratinu a Karla Augustu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (127)

GIK 

všechny recenze uživatele

Podivná krimi. Vůbec jsem nepochopil, jak odhalil vraha. Seladon, doktor a esembák v jedné osobě. Řekl bych, že hlavní problém tkví v tom, že Erben psal rovněž scénář. Ševče, drž se svého kopyta! Spisovatel nerovná se scénárista. Steinmasslové to tady vůbec nesluší - podivně nalíčená..? Nepříliš sympatické obsazení některých rolí (Čáp, Divíšková, Boušková). Málo propagandy, žádná politika - určitě plus. Ale výchova ano: 1. školení jak „správně“ mluvit: Exner asi desetkrát: „pro K. Pána“. 2. jak se „správně“ chovat: v každém městě jiná děvka. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Ševc bol kedysi predsedom Komunistickej strany na Slovensku a ten teda vôbec talentovaný nebol. Tak ako každý komunista. Takže tak trochu oxymoron. Inak okrem jasného Kodeta je film pomerne nevýrazný, je osviežením len pre nostalgikov, mňa pomerne sušilo okrem scény, kde pán Kodet sťaby nejaký žabotvar skáče v slipoch do vody. ()

Reklama

alonsanfan 

všechny recenze uživatele

Nezajímavý námět scénáristicky zcela zfušovaný a ty příšerné neživotné dialogy šustící papírem i odtržené od normální lidské komunikace a úplně netalentovaně natočený a zrežírovaný. Ani lázeňský švihák Kodet v hlavní roli vyšetřovatele Exnera tu bídu bohužel nemůže zachránit, i když se o to snaží, jak mu scénář nemilosrdně určuje i ve slipech, alespoň něco pro dámy. Vlastní zápletka je jednoduchoučká a nehodná ani délky formátu 81 minut a závěr, kdy si policista, vyšetřovatel přichází k vrahovi pro motiv s prosíkem, působí přímo uboze. Suma sumárum jediné zajímavé jsou kulisy, kde se celý příběh odehrává, opočenský zámek a zámecký park. ()

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Českému Maigretovi se tu nedostává elegance ani na úrovni socialistického esenbáka a zbývající plachost to nezachrání. Po Schmidtovi zůstává otisk v bahně českého bulváru. Rojnice esenbáckejch sekáčů, volha na renesančním dvorku, vyšetřovatel mléčný závislák ve slipech. Oč vážněji se tu ale dá brát třeba role starého béčkaře Zounara než výkony hvězd v dnešních filmech ! ()

Peabody 

všechny recenze uživatele

Dodnes považuji sérii detektivek s Michalem Exnerem za jednu z nejlepších, která v české literatuře vůbec vznikla. Filmový osud je docela zvláštní, ačkoli to volá po sérii, nikdo nikdy nehrál Exnera dvakrát. Celkem vím o pěti zpracování s pěti herci ani v TV nevznikl seriál Exner (Oprava, v tomto století ano, v Michalem Dlouhým, který není špatný Exner). Jiří Vala to začal docela slušně v Pokladu byzantského kupce (1966, režie Ivo Novák), sice mu trochu podle mne schází Exnerova elegance, ale jinak jde a Gabi Vránová tam střihla rozkošnou blběnku a mezi ní a Exnerem to jiskří slušně, to se v šedesátých smělo. Následovala televizní Bláznova smrt, kde Exnera hraje typově podle mne také dobře Petr Kostka, elegance by být mohla, ale pan režiisér Zdeněk Kubeček z toho udělal neuvěřitelně utahanou záležitost, která navíc v roce 1973, velmi tuhé normalizace, nemohla mít žádné sexuální náznaky (ostatně nápadně elegantní oblečení taky ne), že by soudruh kapitán vyjížděl po Táně Fischeorvé nepřipadalo v úvahu a Regina Rázlová taky nic nezachránila. Navíc obsazení nejtužšího stranického jádra Prokoš Vicena Švorc poněkud sráží atmosféru. Pak je opět filmový Čas pracuje pro vraha, 1979, kde herecky skvěle i typově slušně (jenom mu chybí exnerovská chuť po hezkých dívkách) Exnera zahrál František Němec, ovšem jednak režíroval Jiří Hanibal, což nedává mnoho šanci, ale zejména Exner se ze zcela nepochopitelných důvodů jmenuje Marha (také kapitán). Asi by to chtělo nějakého pamětníka, protože to je zjevný produkt schvalovacích barrandovských šibřinek té doby. Zřejmě se Exner nehodil (ostatně on nikdy nebyl dost socialisticko kriminalistický jako hoši příslušníci ze seriálů nebo jako Slávek Jandák. Jiří Kodet mi osobně sedí jako Exner nejlépe (zejména elegance, tak ty dívenky, to se obojí v roce 1982 už mohlo), ale režijně je to utahané až běda a hlavně kolem Kodeta chybí herci partneři. Jan Schmidt obsadil sice stranicky ukázněnou partu (Zounar, Čáp, Mareš, Hardt), jenže oni šmrnc nemají. Karel Augusta už to nezachrání, Nicméně exnerovské hlášky tu jsou "Panebože, on to našel! To s ním zase nebude k vydržení!" "Tak si to shrneme". Poslední mně známý Exner pak je Karel Heřmánek v režii Jana Prokopa, 1985, ale to je zatím někde v TV archivech, moc sháním Dialogy pro klarinet, cimbál a bicí. No sehnal jsem je a je to hrozně špatné, jakkoli KH by mohl být Exner docela zajímavý. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (11)

  • Skutečným autorem Rambouskových obrazů je malířka Vlasta Dlouhá. (Fenk)
  • Scéna, ve které jdou policisté s kosami a hráběmi kosit louku, byla zcenzurovaná, protože prý zostuzovala Veřejnou bezpečnost. [Zdroj: Aha] (carott)
  • Pan režisér vzpomíná, jak se měl točit pohřeb. Jenže den před natáčením nebyl na hřbitově ani jeden hrob vykopaný a tak přes noc požádal kolegy ze štábu a za flašku rumu mu ten hrob vykopali. (cariada)

Reklama

Reklama