Režie:
Wes BallScénář:
Josh FriedmanKamera:
Gyula PadosHudba:
John PaesanoHrají:
Freya Allan, Owen Teague, Peter Macon, William H. Macy, Kevin Durand, Eka Darville, Sara Wiseman, Neil Sandilands, Lydia Peckham, Dichen Lachman (více)Obsahy(1)
Režisér Wes Ball přichází s čerstvým a strhujícím příběhem z Planety opic, který se odehrává několik generací v budoucnosti od vlády lidoopa Cézara. V té době jsou opice na planetě dominantním živočišným druhem a lidé musejí přežívat v úkrytech. Zatímco nový opičí tyran buduje své království, jistý mladý lidoop podniká strastiplnou cestu, během níž se musí vyrovnat s minulostí a učinit náročná rozhodnutí, která budou mít zásadní vliv na budoucnost opic i lidí. (Falcon)
(více)Videa (20)
Recenze (161)
Když nad tím hlavně ve v logice skřípajícím finále moc nepřemýšlím, tak se Planeta Opic naprosto fikaně vyvinula v úžasně atmosférické post-apo dobrodružství, na které bych se dokázal dívat hodiny. Hodiny! Jedná se vlastně o překvapivě fungující slepenec několika žánrů (thriller, akce, horor, i detektivka apod.), kdy na sebe jednotlivé fragmenty přirozeně navazují a vzájemně se neruší. Neskutečné triky určitě vyhrají Oscara, a jinak celkově radost pohledět. Znovu to ve mně probudilo takový ten filmový úžas z nových zážitků. [Kino MAT] ()
Opic není na filmovým plátně nikdy dost, a to platí dvojnásob pro pokračování kultovní trilogie Planety opic. Není to dokonalý blockbuster, to určitě ne – těch nelogičností v ději by se přece jen pár našlo, chybí tomu výraznější pointa, a mytologie fikčního světa je k velké škodě upozaděna. Přesto jde o výborně atmosferickou a tak akorát komorně minimalistickou post-apokalyptickou dobrodružnou podívanou s perfektní výpravou, poctivým řemeslem [CGI a trikové provedení celkově fakt nemá sobě rovnou konkurenci] a pohlcujícím audiovizuálem, který se u filmů podobného ražení jen tak nevidí. To vše a nejen to zároveň funguje jako prolog k nadcházející opičí trilogii, která má ambice být stejně, ne-li více kvalitní jako ta Caesarova. ()
Planeta opic, počínaje rokem 2011, je možná nejvíc nedoceněná blockbusterová série současnosti. A ne ani tak z hlediska hodnocení, ta jsou zpravidla pozitivní, ale z hlediska pozornosti, kterou přitahuje, resp. nepřitahuje v poměru k tomu, o jak kvalitní filmy se jedná a jakou by si tím pádem zasloužila. Wes Ball byl pro mě neznámá, protože Maze Runnera jsem neviděl. Ukázal se nicméně správnou volbou, skvěle navázal na Caesarovu trilogii a stejně jako jeho předchůdcům v minulé dekádě se mu povedlo najít ten správný balanc mezi modernizací konceptu a poctou původní Planetě opic, na kterou se zde odkazuje opět poměrně frekventovaně. Např. scéna s panenkou byla až mrazivá. Ball si dává záležet na expozici, ve které představuje postapokalyptický svět i hrstku hlavních postav, se kterými pracuje dostatečně na to, aby vám v závěru na jejich osudu záleželo. Noa sice není Caesar a asi mě i trochu zklamalo, že to není ani jeho potomek, ale hlavní roli utáhl a pokud by se k jeho postavě vrátily i další díly údajně plánované trilogie, tak bych se nezlobil. Příběhově je to opět velmi silné, což je nadále jednou z devíz, kterou se tahle série může pyšnit. Kde jiné blockbusterové produkce mají na prvním místě bezmyšlenkovité atrakce nebo na sílu tlačené a kontextem příběhu neopodstatněné kvóty, mnohdy na úkor kvality, tam Planeta opic stojí na silném scénáři a pečlivém budování fikčního světa, který nabízí skutečně chytrou politickou a společenskou alegorii bez těch nejotřepanějších klišé a ze které, světe div se, nemáte pocit, že si zrovna procházíte lobotomií. Audiovizuální, trikovou a všeobecně technickou kvalitu to má opět prvotřídní. Hudebně to odkazuje na Giacchina i Goldsmithe, nějaký nový výrazný motiv si ale z hlavy nevybavuju, snad jen u scény s orlem. Byl jsem v imaxu cca 10 dní po premiéře, moc lidí v něm nebylo. Otvírák to nicméně mělo slušný a v kontextu globální krize v návštěvnosti kin je těžký odhadnout, jaká čísla budou považována za úspěch. Byla by ale hrozná škoda, kdyby takhle kvalitní práce nebyla odměněna odklepnutím dalšího dílu, se kterým se evidentně počítalo. ()
Nevidím žádné výraznější rozdíly v Režii a to se Wes Ballovi moc nevěřilo, ale za mě jde opět o naprostou Blockbuster parádu, která splňuje nejpřísnější kritéria, zadělává se tu na další výbornou Trilogii ( moc jich rozjetých zrovna není) a letos to bude mezi blockbustery určitě v TOP 5. Dějově se mi to zamlouvá více, že opice jsou v nadvládě a lidé budou postupně bojovat o převrat moci. Nový hrdina Noah je sympaťák, Freya Allan je rozkošná a hraje skvěle ( tady se rýsuje další ženská star), Proximus je solidní villain, vizuálně je to VFX STROP! akční scény mají dynamiku, napětí, emoce i hutnou atmosféru, vlastně při každé scéně jsem téměř nedýchal, až tak je to strhujicí ( Ten Home Invasion byl až hororový) a celé velkolepé finále má potřebné grády. Zaujme i závěr, tohle je už regulérní Postapo!! 100% vtáhnutí a ponoření do děje se světem, který má pořád, co nabídnout. Theatre Deluxe RUlez. 85% ()
Počátek nové opičí trilogie, bez původních postav i tvůrců. Naštěstí se i tentokrát sešla velice dobrá parta a tak je "Království" i přes svou zbytečnost, velice povedeným rozšířením, které je vizuálně fantastické, herecky velice příjemné ale příběhově dost přímočaré a ploché bez výrazných momentů. Hluboký velkofilm se nekoná ale zábavný blockbuster určitě. 70% ()
Galerie (42)
Photo © 20th Century Studios
Zajímavosti (3)
- Film se odehrává přibližně 300 let po událostech Války o planetu opic (2017). (Kukelnik)
- Výroba snímku podpořila v Austrálii až 400 pracovních míst. (fiLLthe3DD)
- Hlavní natáčení probíhalo od října 2022 do února 2023. Vzhledem ke štědrým daňovým úlevám, které poskytl stát Austrálie, se celý snímek filmoval právě zde, a to konkrétně ve městech Helensburgh a Sydney (ateliéry Disney Studios). (fiLLthe3DD)
Reklama