• IvonaK
    ****

    Veselá komedie která je opět mimo realitu. Ferbasová by asi slavného letce v realitě neklofla. Zvlášť když se tam chovala jako malé dítě. Ale svou roli zahrála výborně. Ale zase v realitě by všichni hned podle vzhledu poznali že je to dospělá slečna. A bylo by jedno že se převleče za dítě. A Oldřich Nový tady neměl chybu.(3.2.2018)

  • Oskar
    *

    "Já mám devět kanárů, kanárů, kanárů..." Růžena Šlemrová jako akurátní guvernantka, Oldřich Nový úlisný hrabě Moretti, František Kryštof-Veselý zpívající cukrblik a přes celou obrazovku infantilní Věra Ferbasová. Takže všichni na svých místech a stavidla trapnosti mohou být vytažena. VF tady hraje TŘINÁCTILETOU HOLČIČKU! (mentálně pětiletou). Tento film poslouží jako důkazní materiál pro mou odvěkou teorii, že Věra Ferbasová ve skutečnosti nebyla člověk, ale mrkací panna. Existuje ještě jedna možnost, a sice, že byla vážně na hlavu a všichni ti herci kolem byli hodní strýčkové a tetičky, kteří na tu šaškárnu přistoupili v naději, že se snad Věruška uzdraví. :-) Když se na Uličnici budete dívat s touto představou, zaručeně se pobavíte. 20%(10.4.2006)

  • xaver
    ****

    Krásně naivní, romantická komedie, se skvělými hereckými výkony, skvělou hudbou a opět skvělými hláškami. Věra Ferbasová, klasické třeštidlo, Jindřich Plachta taky klasika, ale v tomto filmu byl podle mě absolutně nejlepší František Kryštof Veselý, kterého mám jako herce i zpěváka velmi rád, a který se stal tehdy v českých filmech velmi populární a oblíbený. Absolutní decenťák.(18.4.2012)

  • NinadeL
    *****

    Až po náhodných setkáních v Prvním políbení, Studentské mámě a Vdavkách Nanynky Kulichové se Slavínskému podařilo sezdat Věrku Ferbasovou a Jirku Dohnala jako milenecký pár. Je to s podivem, že s jeho diváckým čichem ho to nenapadlo již dříve, protože nápad to byl vyloženě šťastný. Patrně si to ale neuvědomoval, protože po té přišlo opět rozdělení v Srdci v soumraku. V dalších letech to nakonec byli Robert Land, Miroslav Cikán a Václav Binovec, kteří tuto skvěle sehranou dvojici uvedli znovu v život. Zatím byla Uličnice filmem šitým na tělo temperamentu neposedné Věrky a Jiří vedle ní tužil zkušenosti. Komedie plná výtečných vtipů a gagů, osvěžená o prostředí létadel a koktajícího herce je něčím, co mohu vidět stále. "Pochovej!"(16.2.2009)

  • Marthos
    *****

    Když se v roce 1936 objevila na předních pražských operetních scénách nová hudební veselohra autorské trojice Tobis - Špilar - Mírovský s hudbou Járy Beneše, byla to událost sezony. Nečekaně velkolepý úspěch u diváků byl pak mimo jiné rozhodujícím kritériem pro vznik filmové podoby, kterou začal na podzim téhož roku realizovat režisér Vladimír Slavínský. Děj se točí kolem rozpustilé dcery továrníka, která se zamilovala do úspěšného letce a pro získání jeho srdce je schopna převtělit se ve žvatlavou třináctiletou dívenku. Do hlavní role byla obsazena Věra Ferbasová, tehdy třiadvacetiletá začínající herečka, kterou titulní role ve Slavínského diváckém trháku záhy katapultovala mezi nejpopulárnější kinohvězdy Československa. V následujících letech se Ferbasová suverénně uplatnila ve více než dvaceti filmech, v nichž s originalitou sobě vlastní představovala rozpustilé a prostořeké dívky, hrdinky, obdařené výjimečným smyslem pro humor. Preciznost a takřka maniakální přesnost Slavínského scénáře připravila značný prostor také celé plejádě vynikajících hereckých osobností v čele s Jindřichem Plachtou, Zdenkou Baldovou, Járou Kohoutem, Ladislavem Peškem či Růženou Šlemrovou. Pro Oldřicha Nového angažmá u Slavínského neznamenalo víc než navázání blízkého osobního přátelství s poněkud puntičkářským režisérem, u Františka Krištofa-Veselého naopak role v Uličnici představovala významný mezník v jeho herecké kariéře. A samozřejmě, když opereta, tak s písničkami, kterých ve filmu zazní víc než dost, zlidovět však stačil jen úsměvný popěvek o kanárech. ULIČNICE představuje ten typ prvorepublikové komerce, od které nelze očekávat vysoké umělecké hodnoty, přestože k pokleslé lidové zábavě má na míle daleko. Rozdíl ve vnímání tehdejšího a současného humoru se ovšem vyslovuje pro Slavínského snímek. P. S. "A copak ti dala tetička? - Od tetičky jsem dostala pejska. - Takového malinkého ratlíčka? - Ne, starou belu." P. P. S. "Takhle se jedná s oficielním mazlíčkem domu?(3.10.2008)

  • - Filmovanie prebiehalo v Karlových Varoch. (dyfur)