Režie:
Steven SpielbergScénář:
David FranzoniKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Morgan Freeman, Nigel Hawthorne, Anthony Hopkins, Djimon Hounsou, Matthew McConaughey, David Paymer, Pete Postlethwaite, Stellan Skarsgård, Razaaq Adoti (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Amistad je jméno lodě převážející v roce 1839 otroky z Kuby do USA. Na cestě se africký kmenový náčelník Cinque postaví do čela vzpoury a zmocní se lodi. Pokračují v plavbě a doufají, že najdou cestu zpět do Afriky. Zvolí ale špatný směr a když doplují do Spojených států, jsou uvězněni jako uprchlí otroci a zdá se, že je čeká smrt za vraždu jejich věznitelů. Pak se ale jistý právník, který je přesvědčený abolicionista, rozhodne, že se jejich případu ujme. Argumentuje tím, že to jsou svobodní občané jiné země, nikoli otroci. Případ se dostane až k nejvyššímu soudu, kde John Quincy Adams přednese plamennou výzvu k jejich propuštění. (Filmbox)
(více)Recenze (262)
Nesporné filmárske kvality Spielbergovi uprieť nemožno, každá jedna jeho snímka, ktorú som mal možnosť vidieť, pôsobila veľmi precíznym dojmom a po profesionálnej stránke v nich prakticky nebolo čo vytknúť, žiadne do očí bijúce chyby či rušivé maličkosti. Presne na takej istej vysokej úrovni bol po formálnej stránke zvládnutý aj Amistad. Čo sa mi ale tentokrát pozdávalo o čosi menej, tak to bola stránka obsahová - nie že by to bolo úplne zlé, to sa povedať pochopiteľne nedá - predsalen Spielberg je pojem a navyše daná téma je tak či tak sama o sebe dosť silná (čo ešte samozrejme umocňuje aj fakt, že ide o film podľa skutočnej udalosti), lenže nemôžem si pomôcť, pôsobilo to na mňa akosi príliš umelo, teatrálne. A väčšinu času aj nezaujímavo, zdalo sa mi to byť až príliš ukecané - nechápte ma zle, konverzačky mi neprekážajú, práve naopak, lenže teraz sa mi zdalo, akoby každý jeden dialóg musel silou mocou obsahovať aspoň jednu obrovskú životnú múdrosť, ideálne aj dve-tri hneď za sebou. A aj to prílišné hranie na city mi bolo proti srsti, myslím si, že to bolo dosť prehnané (ach ten Hollywood...). V tomto smere ma teda vonkoncom neohúrili a priznám sa, naplno ma svojimi výkonmi neočarili ani herci, i keď na papieri to môže pôsobiť ako vysnené obsadenie. Áno, lenže... Nechápte ma zle - Hopkins, Freeman, Hounsou či McConaughey vôbec nepodali zlé výkony, to vôbec, lenže bolo to na mňa až moc akési roztrieštené a ani jeden z nich nedostal toľko priestoru, aby priam vynikol a aby sa mi tým pádom jeho výkon nejak výraznejšie vryl do pamäte, to sa nestalo. A to pritom Hounsou stvárnil otroka vskuktu dôveryhodne a charizmaticky, rovnako ako aj McConaughey právnika (tieto právnické úlohy mu pasujú, o tom ma presvedčil už viackrát)... Rozhodne sa nejedná o zlý film, to v žiadnom prípade, len čakal som o čosi viac, respektíve trochu inak podané. Možno keby bola stopáž kratšia o takú polhodinku (+/-), tak by som prihodil ešte jednu hviezdičku navyše, ktovie. 3/5 ()
bohuzel nemohu jinak..ale ja se opravdu obcas nudil:(sceny z lodi jsou opravdu vynikajici, samotny pribeh take..ale cele je to prilis rozvlacne apro me nezazivne..ani nevim kde se stala chyba, ale opravdu me to spise nebavilo:) ()
Zaujimavý skutočný príbeh plný známych hercov, v ktorom však bola Spielbergova réžia dosť nevýrazná. Málo veľkolepé, málo emócií, málo spielbergovské. Dry Your Tears Africa je jeden z najlepších hudobných počinov Johna Williamsa. ()
Spielberg, kterého mám radši než všechny Jurské parky, Minority Reporty, vojíny Ryany, ... Silný příběh, herci, hudba. ()
Průměrný Spielberg po filmařské stránce, nadprůměr ve scénáři a hodně dlouhá stopáž! ()
Další příjemný snímek o otroctví a boji proti němu. Pro mě hvězdné herecké obsazení a ikdyž jsem se z počátku ztrácel v postavách( při prvním soudu) , nakonec jsem se z toho vymotal celkem obstojně a měl jsem dobrou náladu z toho, jak to celé skončilo. Je tedy sice smutné, že nejvyšší soudci, kteří měli rozhodovat o tenké linii mezi životem a smrtí jediným úderem kladívka, by nedokázali přijít k morálně zdravému úsudku sami, ale museli se nechat přesvědčovat. Smutnější je, že takto to dnes funguje všude tak, jak si představovala princezna Isabella. ()
Pri tomto filme som sa utvrdila v dvoch veciach. Po prvé: najviac škody sme žiaľ napáchali my, Európania, resp my, bieli, "civilizovaní" ľudia. Po druhé: čím som staršia, tým väčší mám problém stráviť zobrazenú ľudskú krutosť. Je však dôležité, aby takéto filmy vznikali a aby sme nezabudli. V súčasnom rýchlom svete a v čoraz väčších útokoch na naše zmysly nám už ani nedochádza, čo je pravda a čo fikcia. Všetky Star wars, Star trek a X-men sa môžu schovať, sú to len rozprávky. ()
Amistad sice nepatří do Spielbergovy TOP 10, zejména díky své nevyrovnanosti, kdy se hlavně ve druhé půli některé pasáže zbytečně táhnou a ubírají snímku jak na tempu, tak především na naléhavosti. V první půli je to ale jiná historie... Syrová, na Spielberga až nečekaně explicitní a krutá. Napumpovaná adrenalinem Djimona Hounsoua, která prodává svůj etnický temperament s doslova animálním zaujetím. Tíha tématu je dopravena až k cílové pásce i díky vynikajícím hercům, kteří z plátna slezou jen proto, aby je další herecké eso nahradilo a v této lekci americké historie předalo jasný vzkaz divákovi, že otroctví je špatné. My to Stevene víme a ty buď příště méně akademický ;-). 71% ()
Pozitíva : 1.)nezabudnuteľná scéna zbavovania sa príťaže 2.) dych berúci príbeh boja za slobodu v rámci práva i politiky 3.) film, ktorý diváka nenechá ľahostajným a donúti ho zamyslieť sa nad viacerými vecami. Negatívum : nepochopenie prečo bol tento film jednou nemenovanou komerčnou televíziou zaradený do hlbokých nočných hodín. ()
O 12 rokov mladšia a menej nafúknutá Purpurová farba od Spielberga je pôsobivejšia. I keď na druhej strane v tomto diele musím vyzdvihnúť tiež určitý edukatívny význam a niektoré scény, ktoré môže natočiť len Pán Režisér. ()
Poutávý příběh, kterému jsem z počátku nemohl přijít na chuť. Avšak časem se vryje pod kůži a člověk začne fandit úspěšnému konci. Výborné dílo s výborným hereckým provendením a správným mužem za kormidlem! 8/10 ()
Možná zbytečně dlouhé, ale překvapivě silné téma i pro evropana ()
Dojemné drama o otrocích, kde jen pár lidí s velkým srdcem bojovali za jejich svobodu. Hvězdné obsazení film povznesl ještě víc...byly tam i momenty kde jsem se uculovala, při domluvě otroků se zachránci. Možná jen zbytečně dlouze natočené drama a při monologu Hopkinse jsem se bohužel už trošku nudila, ale jinak výborný film o skutečné události, který vezme za srdce.. ()
Nebudu ani hodnotit, dokoukala jsem to do poloviny. Dele to vazne neslo, posla bych nudou. ()
Dost dobře nechápu takhle nízké hodnocení. Nevím, co lidem vadí. Dlouhá stopáž? Silný etický protirasistický podtext? To, že se to opravdu stalo a Spielberg se nebál šlápnout do něčeho o čem se radši nemluví? Jinak nevím, skvělá a citlivá režie, vynikající kamera. Herecké výkony jsou perfektní, ale co se divit, když se člověk podívá na ta jména. To vše doplněné tradičně výbornou hudbou Johna Williamse. ()
Nevedieť že je to Spielberg, tak to podľa materiálu na obrazovke nezistím. Scény zo súdov, tvoriace hlavnú časť snímku, sú strašne nevýrazné a zameniteľné. Nechýba ani pár silných momentov pri scénach z otrokárskej lode, no dojem premrštene dlhej akademickej nudy prevažuje. To, že sa i napriek spracovaniu takto "veľkej témy" filmu neušla Oskarová nominácia pre najlepší film, hovorí o jeho skutočných kvalitách veľmi veľa. 6/10 ()
No kto vie, ako to bolo v skutocnosti. Ratam s tym, ze nie ako vo filme. Preto iba 2*. ()
Silný príbeh odohrávajúci sa v prvej polovici 19. storočia, v čase, kedy bolo ešte legálne otroctvo a niektoré krajiny z neho výrazne profitovali. Pred rozhodnutím pustiť si tento film Vás možno odradí jeho dĺžka, ale garantujem Vám, že až na pár hluchých miest film vôbec nenudí. Naopak, má vysokú výpovednú hodnotu a cez herecké výkony hlavných postáv (na čele s charizmatickým zástupcom otrokov Hounsomom) dej postupne graduje. Záverečný preslov Anthonyho Hopkinsa v roli bývalého prezidenta a obhajcu nespravodlivo uväznených otrokov o vtedajších hodnotách spoločnosti ignorujúcich samotnú podstatu človeka a rovnoprávnosť všetkých ľudí, vo mne zanechal silnú stopu a prinútil ma po filme ešte dlho nad danou problematikou premýšľať. A presne filmy, ktoré Vás po ich zhliadnutí nútia o veciach premýšľať, prípadne Vás k niečomu inšpirujú, mám veľmi rád. ()
Pomalý film, ktorý sa miestami nevyhne klišé a nudným scénam, ktoré zbytočne preťahujú celkovú stopáž. Moju hviezdu navrch však vyťahuje filmový kumšt, dejové posolstvo a záverečná Hopkinsova reč. ()
"Jsou to lidé, pane Baldwine, ne dobytek!" Chápu tu krutost na začátku, protože to, co dělali otrokáři si v ničem nezadalo s nacismem, naopak. Silné drama. "Dejte, nám, svobodu!" ()