Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Subjektiv
    **

    Amistad není, jak hrdě hlásá obal DVD, pravdivý příběh, ale retardovaný film založený na historické události. Debilizační momenty nesou zřetelný rukopis Spielbergův, jeho řeč je jasná jak slabikář, který chvílemi nechává číst strýčka Jedličku. Pateticky sděluje etické poznatky, které dnes ovládají i prvňáčci. Úporně servíruje dětský pohled na svět i v takovém dospělém tématu, jakým případ Amistad nepochybně je. Jak ztvární motto "Dobří lidé si rozumí"? No nechá obě postavy žvanit v jazyce, který ten druhý neovládá a přece jim dá si porozumět. Srdce jihne. A co vývoj pana obhájce? Jasně, střih mezi Freemanem a jím při shánění důkazů na lodi. Freeman prožívá utrpení bratří, obhájce jen dělá svou práci (trapné je, že divák už předem ví, že ten chlapík si černochy zamiluje). Spielberg nás chce neustále dojímat při navození nablblých úsměvů - učení se africkým jazykům, povinná slzopudka u soudního sporu, kdy se obhájci dovolávají potřeby sdělit "What is their story" či konverze ke křesťanství po prohlídce ilustrované Bible, řev v soudní síni "Give us free" provázení hudbou evokující Boží milost - všechno jeden spielbmoment za druhým, zřejmý, srozumitelný a extrémně zjednodušující (a tím pokřivující). Dokonce i jinak poměrně přesvědčivě úděsné výjevy z otrokářské lodi v závěru sprznil zdviháním jakéhosi děcka k nebesům za svitu blesků (asi se bůh hněval nad tím hnusem otrokářským, jak jináč). Snad tím chtěl říct, že se člověk rodí svobodný. Nebo by měl. Jen k té důkazní části soudního sporu nemám zvláštních výtek, to je poctivé řemeslo... Závěrem mě napadá ještě malá poznámka. Spielberg prý řekl něco v tom smyslu, že když se dá myšlenka filmu vyjádit pár slovy, nejspíš to bude dobrý film. Jiný, mně mnohem bližší režisér na otázky, jakou "message" jeho film nese, odpověděl, že kdyby chtěl posílat "message", napíše SMS a netočí film. Amistad je dvouapůlhodinová esemeska.(5.1.2011)

  • genetique
    ****

    V ďalšej dráme, v ktorej sú hlavnou témou kruté osudy vrstvy, ktorá je ľudom (tentokrát americkým) opovrhovaná. 'Schindler’s List' však napreduje v mnohých faktoroch. Ale myslím, že Steven si toho bol vedomý. Scenár sa možno pekne držal historických faktov, no v hlavnej dejovej línii akoby scenáristovi dochádzal atrament. Ale ani nie tak v pútavosti deja, súdne spory aj celkový príbeh otrokov bol dosť smutný, krutý a tým aj pútavý, zaujímavý, ale mám na mysli dialógové preklenutia medzi angličtinou a africkým jazykom, ktoré mi prišli niekedy až komické. Okrem Hopkinsa, ktorý si imho za tých záverečných pätnásť minút nomináciu na sošku nezaslúžil, a sympatický výkon podávajúceho Djimona Hounsou sa už mnoho hereckých výrastkov nenašlo. Freeman tam bol so svojou rolou akoby len do počtu a ani záverečný doják sa nekonal. Ale inak spokojnosť. 80%.(10.1.2008)

  • Tosim
    *****

    Tříhodinová akademická nuda? To musel napsat opravdu nějakej debil. Taky jsem nepochopil ironické reakce některých. Proč by se otrokáři proboha neměli stydět? Jde o nich natočit něco pozitivního? Třeba že se chovali ekologicky na moři, nebo co? Příkladem budiž jedna z prvních scén u soudu, kdy se trapně hádají, komu to "zboží" vlastně patří. A neříkejte mi, že rozumný člověk nedokáže aplikovat něčí film o historii na svou vlastní historii i současnost. Jde to, věřte mi.(17.5.2003)

  • Ilicka
    ****

    Jediné, co se v tomto případě dá Spielbergovi vytknout, je stopáž, která je opravdu až příliš epická na soudní drama. Jinak film nezklame, všichni herci hrají výborně (za všechny typově přesný Djimon Hounsou a naopak proti typu obsazený Matthew McConaughey), kamera a hudba nádherné a příběh dostatečně silný a nabitý zajímavými myšlenkami.(9.2.2012)

  • Radyo
    ***

    Tenhle pokus o historický přepis skutečných událostí působí docela monumentálním dojmem, ale zase tak pevné základy při bližším ohledání nemá. Některé scény jsou natočeny skutečně působivě (i díky skvělé práci s kamerou), ale většina filmu je tak nějak plochá a nevýrazná, jako by Spielberg nemohl chytit tu správnou formu a nedokázal vdechnout svému dílu kouzlo, které předtím vdechl spoustě jiných filmů.(19.7.2002)

  • - Natočení celého filmu zabralo 31 dní. (HellFire)

  • - Snímek byl natočen na motivy skutečného příběhu o povstání otroků roku 1830, které se odehrálo na palubě lodi La Amistad u pobřeží Kuby. (Terva)

  • - Herci Denzel Washington i Cuba Gooding Jr. odmítli roli Cinquea (Djimon Hounsou). Sean Connery zase odmítl roli Johna Quincyho Adamse (Anthony Hopkins). (becki_tu)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace