Nastala chyba při přehrávání videa.
  • berusche
    ****

    Na můj vkus už velmi dobré herecké obsazení a poměrně zdatné ruce režiséra si jdou pro větší úspěch, než který je tomu věnován. Jde samozřejmě o klasický emotivní film, který vás má zasáhnout, ale zároveň o vskutku dopracovanou podívanou jedné historické události. Určitě si tedy pozornost zaslouží. Trochu na škodu tady zůstává, jakým způsobem je věnovaná pozornost jednotlivým soudním instancím. Pro mě osobně by ten závěrečný měl být nejdelší, takže jsem měla pocit, že to na konci trochu rychle usekli, páč zjistili, že už takhle je to pekelně dlouhý. Za to některé záběry mohly být s klidem vynechány.(18.7.2012)

  • JohnCZ
    ****

    Čekal jsem "akademickou nudu", ale dostal jsem strhující příběh o boji za svobodu, který je na Spielberga netypicky surový a divácky ne příliš vlídný. Film staví především na příběhu a poselství a samotné charaktery nejsou až tak detailně vykreslené a často se střídají. Rozmáchlost je na tom opravdu vidět a dvou a půl hodinové délce se opravdu nelze divit. Jednoduše velké téma si zaslouží velký film a komu nevadí klasická míra patosu typická pro americké filmy o americké historii, nemůže být zklamán. O klasický Speilbergovský blockbuster se ale určitě nejedná.(22.1.2016)

  • xxmartinxx
    ***

    Technicky samozřejmě dokonalé ve všech ohledech, kdy každý jeden záběr funguje přesně tak, jak má. Celkově ale tenhle konstrukt až moc zavání umělou instantní pachutí. Divím se trochu, že snímek zapadl mezi ostatními Spielbergovými díly až tak moc, jeho nevýlučné postavení ale dá rozum. Není to tak atraktivní jako Schindler nebo Ryan, kteří ho chronologicky obklopují, ačkoliv jde v podstatě o něco velmi podobného. Jen bez společenské poptávky po takovém filmu. Tím zakázkověji však paradoxně působí, protože lidé nejsou omámeni tím, že vidí, co chtějí. I když se tomu sám snažím uniknout, i já hodnotím o řád níž. Spielbergova vykonstruovanost tu působí mnohem méně obhajitelně než jinde. Scény jako "černoch poznává křesťanství" jsou někde na hranici snesitelnosti.(16.12.2012)

  • gogo76
    ****

    Až na druhé pozretie som film ocenil viac a hviezdu pridal. Spielbergova obhajoba rasovej rovnocennosti má v sebe príliš veľa politikárčenia a rozvláčnosti na to, aby bol divácky úspešný. To však neznamená, že nemá svoje kvality. Skrátenie filmu o nejakých 20-30 minút by filmu výrazne pomohlo. Všetky scény na lodi sú výborné, zbavenie sa "zbytočného nákladu" dokonca nezabudnuteľné. Tú spomínanú rozvláčnosť majú na svedomí dialógy okolo obhajoby, tu mohol byť režisér jasnejší a hlavne stručnejší. Veľkú poklonu skláňam J. Williamsovi za úžasnú hudbu. Jeho hlavný motív, je taký žolík v Spielbergovom rukáve. Bez nej by mnohé scény neboli tak chytľavé či dojímavé. Film rozhodne má čo povedať, je dobré ho vidieť a porovnávanie so Schindlerovým zoznamom v istom zmysle sedí. 70%.(23.5.2013)

  • Radyo
    ***

    Tenhle pokus o historický přepis skutečných událostí působí docela monumentálním dojmem, ale zase tak pevné základy při bližším ohledání nemá. Některé scény jsou natočeny skutečně působivě (i díky skvělé práci s kamerou), ale většina filmu je tak nějak plochá a nevýrazná, jako by Spielberg nemohl chytit tu správnou formu a nedokázal vdechnout svému dílu kouzlo, které předtím vdechl spoustě jiných filmů.(19.7.2002)

  • - Snímek byl natočen na motivy skutečného příběhu o povstání otroků roku 1830, které se odehrálo na palubě lodi La Amistad u pobřeží Kuby. (Terva)

  • - Natočení celého filmu zabralo 31 dní. (HellFire)

  • - Jazyk mende ve skutečnosti není jazykem ani jednoho z hlavních představitelů. Pro Chiwetele Ejiofora (Ensiign Covey), jehož rodiče pocházejí z východu Nigérie, by to byl jazyk igbo, a pro Benince Djimona Hounsou (Cinque) a Nigerijce ze západu Razaaqa Adotiho (Yamba) jazyk yoruba. (Candice)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace