Nastala chyba při přehrávání videa.
  • solver
    *

    Zoufale nudné, nedokoukáno. Ironií je, že třeba O život (z něhož jsem se k tomuto dobral) jsem ze zvědavosti dokoukal, byť to bylo ještě o řád tupější, u tohoto už nějak tuuším, že o nic nepřicházím. Ten Polák mi začal být silně nesympatický, jakmile si podruhé na něčem "logicky" poskákal - tuším po klobouku. Takové dementy prostě nemusím.(22.7.2013)

  • Hannibal1913
    *****

    Ze 3 rovnou na 5*. Perfektní to věc. JDU DO ZANZIBARU!!! A teda ještě jsem zapomněl na jednu velkou, hodně velkou chybu, z tohoto filmu. Jelikož se děj odehrává v 70.letech, nemůže tam hrát z magnetofonu Pražský výběr. Teda určitě ne flák z legendárního alba Straka v hrsti, to totiž vzniklo až koncem let 80., do té doby se Kocáb ne a ne odprostit od té jeho prapodivné jazzové vize (díky Michale Pavlíčku, žes mu otevřel oči :-) )(23.12.2016)

  • kingik
    ***

    Hrdinové hořké komedie Milana Šteindlera ironicky děkují za každý rozbřesk v socialistickém státě a kritika děkuje režisérovi, že po revoluci vznikl jeden z těch koukatelných filmů. Výjimečnost v něm opravdu nespatřuji. Problém je už v tom, že film je zahlcen celou řadou postav, které s klidem šlo vypustit, a jelikož k proškrtání nedošlo, tak kolem opravdu početného příbuzenstva hlavní hrdinky panoval opravdu více než solidní zmatek a orientovat se v nich dalo pořádnou fušku. S vtipnými pasážemi bych to neviděl také tak proklatě vtipně. Film držel "hostující" Francizsek Pieczka, jehož nervozní a démonicky vzteklý otec, byla figura opravdu nepřehlédnutelná a mistrně odvedená. Ostatní herci jako by kolem něj a v závěsu.Vybavím si Chýlkovou, Etzlera, Hanáka a především zajímavou rusovlásku Dagmar Edwards. Tihle jmenovaní odvedli své role pěkně a zapamatovatelně. Dohánět absurditu vtipným příjmením hlavní hrdinky "Hakunděková" se paní scénáristko Pawlowská nedělá. A bohužel, ta absurdita se pak do filmu tlačila a s přetopenou minutáží stále víc rostla a ukrajovala si značnou porci pro sebe. Občas to bylo dobré, ale měl jsem pocit, že režisér měl dojem, že bez ní vtipu nedosáhne. Dějový rytmus vázl. Epizodní střídání scén je u Šteindlera v kurzu a film díky nim nabral po čase monotonní koloběh, kdy se střídaly scény rozčíleného otce do běla a trampoty slečny Hakunděkové s pravidelnými návštěvami nálevny, kde se po "sklepácku" glosovalo. Jen s podivem, že se toho neúčastnila představitelka této netradiční herecké formy Eva Holubová, která takto byla přítomna ve Šteindlerově vyváženějším debutu "Vrat se do hrobu" rovněž z pera paní Pawlowské, a podle mě s vtipnějším inkoustem. Film bych celkově zkrátil. A ten konec to bylo co?! Ten se tedy opravdu nepovedl. Výsledkem je vtipně i nevtipně poskládaný film, který zajímavě ironizuje, ale do vyzrálého díla mu něco zásadního chybí. Zřejmě se to "Něco" ztratilo v kotli mnoha postav a dějových represálií, které se střídaly tak horečně, až to bylo na škodu. Po čase vidět neškodí, ale vracet se k tomu opakovaně, mně nepřijde dvakrát zajímavé. Mé hodnocení: 60%(14.4.2014)

  • Aelita
    odpad!

    Česká soda není šampaňské, ale voda s bublinkami, Chylková není 14-letá holka, ale 31-letá žena převlečená za holku, Milan Šteindler není režisér, ale director cirkusu a tahle šaškařice není film, ale klauniáda. ___ Vypnuto po 15 minutách v rámci zachování vlastních nervů a těžce vypěstovaného hipsterského vkusu.(11.11.2011)

  • Inozuka
    ***

    Po dlouhé době jsem si dal jako oddechovku Díky za každé nové ráno a musím jednu hvězdu stáhnout. Nevím, jestli je to tím, že se mi tenhle film okoukal, nebo jsem prostě po nějaké době prohlédl, ale vidím tam spoustu "chtěného" a scény se mi zdají trochu moc našroubované na sebe. Navíc mě rozčiluje jak zralé ženy hrají puberťačky - ne že by Ivana Chýlková s copy nebyla roztomilá. Všechno stojí a padá s Franciszkem Pieczkou, bez kterého by ten film byl jen trapný, trapný, trapný ...(23.9.2017)

  • - Ve filmu zazní, že rodina, o které pojednává autobiografický scénář Haliny Pawlovské, se jmenovala původně Hakundáková. Matka Olgy (Ivana Chýlková) byla ovšem učitelka a z pochopitelných důvodů se nechala raději přejmenovat na neutrálnější "Hakunděková". V cyklu Tajemství rodu (od r. 2012) Halina prozrazuje své opravdové rodinné jméno, a to je Kločurak. Mimochodem na Ukrajině je toto jméno a rodina Pawlovské uctívána, protože je spojena s bojem za svobodu Ukrajiny. t (sator)

  • - Český lev za Nejlepší film roku 1994, Režii (Milan Štaindler), Scénář (Halina Pawlovská), Nejlepší ženský herecký výkon v hlavní roli (Ivana Chýlková). (M.B)

  • - Milan Šteindler nevěděl, koho obsadit do role slizkého estébáka, a aby nikoho neurazil, tak si ji zahrál sám. (korbitch22)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace