Nastala chyba při přehrávání videa.
  • marhoul
    ****

    Můj velmi oblíbený film, na který se ráda podívám, kdykoli jej v telce dávají. Halina dostala dostala od diváků na frak díky Banánovým rybičkám, nicméně některé její knížky jsem četla a všechny byly příjemně vtipné, přičemž humor nebyl laciný, byl ineligentní a sympaticky normální (ať si říká kdo chce, co chce). Je skvělé, že Milan Šteindler Díky za každé nové ráno natočil. Je to výpověď tehdejší doby, společnosti, rozdílů kultur, výborně obsazené a perfektně zahrané, směšné a dojemné zároveň.(5.2.2019)

  • majky19
    ***

    Nevím proč, ale tento film mě příliš nenadchnul. Snímek je koncipován jako hořká komedie s autobiografickými prvky, podle knižní předlohy Haliny Pawlovské. Sám se sobě divím, že dávám relativně vysoké hodnocení, když v devadesátých letech vznikly zcela jistě podstatně lepší filmy než je tento, ale Ivana Chýlková se mi (nejen) ve filmu moc líbila a zahrála svůj standard, a především pro mě úplně neznámý Franciszek Pieczka v roli tatínka byl jedním slovem výborný a společně s Ivanou Chýlkovou bezesporu největší tahoun celého filmu. I když jinak snímek divákům žádný velký estetický zážitek nepřinese, a o komediálním žánru mám také trošku odlišné představy, tak úplný propadák to jistě nebyl, ale žádné veledílo to také nebylo.(2.8.2017)

  • tomtomtoma
    *****

    Film Díky za každé nové ráno má pro mě stále blahodárné účinky a navrací potřebnou životní energii. Jde zřejmě o nejlepší filmový počin Milana Šteindlera a zcela určitě jde o nejvytříbenější scénář Haliny Pawlowské. Sám život nám přináší nejbláznivější a strhující zápletky a emoce a ve chvíli, kdy se na vlastní minulost dokážeme podívat s nadhledem a sebeironickou sebepoznávací katarzí, má budoucí umělecký výtvor všechny předpoklady stát se nevšedním prožitkem s nadčasovým rozměrem. Oba hlavní herečtí představitelé přesvědčivě vládnou obrazu světa svým výrazným individualismem a s nenuceným šarmem provádí temperamentem života do jeho hraničních poloh bolesti, absurdity, radosti a pospolitého štěstí široké rázovité rodiny a přátel. Na plátnech kin a na obrazovkách televizních přístrojů obdivujeme život v jeho velikosti, slávě a drobném uspokojování. Hlavní postavou příběhu je Olga (velmi dobrá Ivana Chýlková) v odraze ozvěny minulosti autorky scénáře. Život je neustálé hledání osobního štěstí, ideálního partnera a pocitu smysluplnosti. Je mnoho cest, po kterých se můžeme vydat, ale jen málokterá rezonuje do skutečně pestrobarevného přijímání. Jako ta, která vede přes rozháranou a stále pevně semknutou soudržnost v zásadovosti, hrdosti, drobných ústrcích a neumdlévajícím odhodlání bojovat proti nepravostem. Rodina je základ a této kraluje Olžin otec Hakunděk (vynikající Franciszek Pieczka). Rád a s nadšením diriguje a v dobromyslné bohorovnosti rozdmýchává život do rozmanitých chutí a vůní, podpírá podlomená kolena, utírá slzy a na opozici dští oheň a síru. Z dalších rolí: Olžina trpělivá a starostlivá síla v podobě matky (dobrá Alena Vránová), Olžina kamarádka s intelektuální možností rozletu Lenka (dobrá Barbora Hrzánová), pokorná kamarádka se silnou vůlí Dáša (zajímavá Tereza Brodská), nejtragičtější i nejproklínanější z kamarádek Šárka (šarmantní Dagmar Edwards s hlasem Veroniky Gajerové), rozpolcený a svérázný příslušník rodinných přátel Lesik Kahler (dobrý Tomáš Hanák), nestálý osudový muž Mirek (pozoruhodný Miroslav Etzler), Hakunděkův dlouholetý nejlepší přítel Oskar Kahler (příjemný Pavel Schwarz), Olžin zahořklý polobratr Orest (příjemný Karel Heřmánek), zatvrzele nesouhlasící rodinný příslušník Malduljan (sympatický Ján Sedal), Olžin rázovitý ukrajinský strýc Ondřej (příjemný Ján Melkovič), lásku oslavující slavný spisovatel (zajímavý Petr Čepek), propíraný příbuzný Vasil I. (Ján Mildner), politická svině doktor Šafář (Karel Urbánek), studentská láska Honza (velmi zajímavý Jiří Langmajer), dotěrný policista (Michal Kocourek), Lesíkova emigrující sestra Romka (Szidi Tobias), či chybující ukrajinská příbuzná Vasilina (příjemná Halina Pawlowská). Neměnná podoba postav v průběhu času zapadá do koncepce škádlivého nadhledu a jsou jedním ze stavebních kamenů, které filmu dodávají jeho specifickou podobu a nadšení. Ten sebeironický přístup má podmanivé poetické kouzlo života v radostném nadšení, neúnavném snažení a hledání. Početná temperamentní rodina je zdrojem inspirace umělecko-kulturních ambicí. Ve vášních a tužbách se skrývá krása života. Film je zábavný ve své formě zpracování a lidsky moudrý ve svém poselství a vyznění ducha. Chlácholí, rozněcuje a hřeje teplem hlasu lidské šlechetnosti.(8.2.2017)

  • El Pistolero
    ***

    6/10. Oj! Pil jsem v pondělí a propil jsem čtyřicet krav... Zajímavý film se slušným hereckým obsazením, jemuž jednoznačně vévodí geniální Franciszek Pieczka, a nevšední „ukrajinskou“ poetikou. Ale aby Ivana Chýlková hrála ve svých zhruba třiceti letech dívku, která se nejdříve hlásí na střední školu, pak na vysokou a poté se vdá, má syna a stane se z ní spisovatelka, to je na můj vkus až příliš velký rozptyl. Summa summarum, ze Šteindlerovy režisérské tvorby mne více zaujala jeho prvotina „Vrať se do hrobu!“.(26.2.2012)

  • H4N1CK4
    ****

    Na české poměry docela netypická komedie, která možná nesedne každému. Mně se tento film moc líbí, ačkoli ho neřadím mezi ty, které bych si pouštěla pořád dokola. Ale některé scénky ráda shlédnu opakovaně - třeba Chýlkovou znavenou pěším výletem nebo Hrzánovou pronášející se smrtelně vážným výrazem odpověď na otázku, co je v lidském životě nejdůležitější: "Láska.":)) Postava Báry Hrzánové je pro mě vůbec tou nejlepší z celého filmu, taktéž Ivana Chýlková v hlavní roli a Franciszek Pieczka v roli cholerického tatínka jsou vynikající.(19.6.2008)

  • - Halina Pawlovská při psaní scénáře vycházela ze svého vlastního života a vztahu se svým otcem. (korbitch22)

  • - Ve filmu zazní, že rodina, o které pojednává autobiografický scénář Haliny Pawlovské, se jmenovala původně Hakundáková. Matka Olgy (Ivana Chýlková) byla ovšem učitelka a z pochopitelných důvodů se nechala raději přejmenovat na neutrálnější "Hakunděková". V cyklu Tajemství rodu (od r. 2012) Halina prozrazuje své opravdové rodinné jméno, a to je Kločurak. Mimochodem na Ukrajině je toto jméno a rodina Pawlovské uctívána, protože je spojena s bojem za svobodu Ukrajiny. t (sator)

  • - Film byl vybrán jako zástupce českého filmu, který se ucházel o Oscara v sekci cizojazyčný film za rok 1995. (orkadimenza)