Režie:
Tomasz WińskiKamera:
Kryštof MelkaHudba:
Šimon HolýHrají:
Hana Vagnerová, Matyáš Řezníček, Eliška Křenková, Martin Hofmann, Lenka Krobotová, Hynek Čermák, Antonie Formanová, Cyril Dobrý, Johana Matoušková (více)Obsahy(1)
Hana (Hana Vagnerová) začíná cítit, že její vztah s Petrem (Matyáš Řezníček) se pohybuje v příliš zajetých kolejích. Rozhodne se ho tedy osvěžit a začne s Petrem sdílet své erotické představy a tajné sny. Od vyprávění je pak už jen krůček k činům. Ke zkoumání vlastní intimity, k zážitkům s jinými partnery a ke stále intenzivnějšímu hledání hranic, za které se dá v lásce a sexu zajít. Experiment se svobodou se však může snadno vymknout z rukou... (Aerofilms)
(více)Videa (4)
Recenze (212)
Předcházela tomu dráždivá pověst, ale tvůrci nesdělili nic nového, a už vůbec ne zajímavého. Nejsem žádný odborník na zákoutí vztahů a sexuality, ale pokud má někdo k někomu emocionální pouto, nevěřím, že ho převáží nějaká moderní módní vlna. A vůbec to, jak se zřejmě stabilní pár „dostane“ k sexuálnímu experimentování, je poměrně dost na vodě. Několik neskutečně povrchních dialogů v duchu „Takže bys chtěl?“ – „A ty bys chtěla?“ má asi v otázce vztahového tápání či rozvolnění nahradit mimika herců k nevyřčenému. To, co přijde, je poměrně jednotvárné, prostě jen sledujeme, s kým dalším on či ona skončí v posteli. Navíc se domnívám, že divákům, kteří volnější formu měli či zažívají, bude výsledek připadat zjednodušující, a to i právě v tom, že ústřední duo o mnohém nedokáže otevřeně mluvit. Zatímco ona se v sexuálních dobrodružstvích najde, u něj se brzy objeví vystřízlivění. Nejenže Vagnerová film jednoznačně táhne, zároveň je prostě zrzkou, ze které se mnoha mužům zvedne tlak, zatímco její (uspávající) filmový partner Řezníček nepůsobí jako někdo, s kým by dvacítky z diskotéky zatoužily po náhodném sexu. Neustálé si předávání natáčejícího mobilního telefonu mě štvalo. Oceňuji otevírání „jiných“ témat (polyamorní vztahy k nim rozhodně patří), upřímnou a komplexní studii jednoho vztahu si nicméně představuju jinak. ()
Plakát se snaží šokovat diváka více než celý film. V něm samozřejmě jsou erotické scény, ale rozhodně ne tak explicitní (to by s přístupností od 15 let ani nebylo možné). Ani jeden z hlavních hrdinů není příliš sympatický a pro člověka, který žije v klasickém monogamním vztahu, není jednoduché pochopit jejich motivace. Scénář divákovi také nejde moc naproti, a to zejména v závěrečné třetině, kdy to vypadá, že některé scény byly omylem vystřiženy, takže je narušena logická návaznost vyprávění. Přesto ale dávám palec nahoru za odvahu tvůrců a taky za obsazení herců proti jejich běžným typům (potěší zejména u pánů Hofmanna a Čermáka). P. S. Stále jsem nepochopila, čím je pro filmaře zajímavá slečna Formanová. ()
Patrně nejbizarnější na tomhle projektu je plakát, který evokuje spíš něco ve stylu "Žen, co to chtěj taky". Žádný skandalózní obsah ale nečekejte. Výsledkem jen naopak příjemně civilní drama, které má šance (a domnívám se i ambici) českou kotlinu vzdělávat o nemonogamních vztazích. Což teda Češi věkově pod generací Z potřebují jak prase drbání - soudě podle komentářů k libovolnému lifestylovému článku, kde se jen zmíní slovo "polyamorie" nebo "volný vztah". Pravdou ovšem je, že zároveň film dějově nepřekvapí a skončí přesně tam, kde divák od začátku čeká. Proto jsem taky s těmi čtyřmi hvězdami trochu váhal. Ale držím Wińskému (i konceptu "nové citlivosti") palce - a jak kamera, tak dialogy a vedení herců mě přesvědčují, že jsme u zrodu velkého talentu. ()
Chápu, že se českému divákovi musí věci dávkovat postupně, ale chybělo mi tam proboření hranice sexuality. Takhle jsou Hranice lásky přímočarou podívanou, směřující od bodu G do bodu R bez nějakého silnějšího překvapení. Oprava: jedno překvapení na konci čeká, ale obávám se, že to bude to jediné, co si z filmu za pár měsíců vybavím. ()
Veľmi autentické a (NE)príjemne skutočné popísanie toho, čo asi prežívame a zažívame v istej fáze života a vzťahu všetci. Lebo "sex je náš, dělá dobře mně i tobě..". Škoda odignorovania filmu ako takého a hlavne Hany Vagnerovej na všetkých možných cenách, tak pravdivý výkon som v československom filme (narážam na koprodukčné nominácie na levoch) dávno nevidel. Je ľahké hrať slzy, je ťažké "hrať" civilnosť. Paradoxne a veľmi zaujímavo, mega stars v menších úlohách s veľmi "technickým" herectvom, čímž práve vyniká civilnosť ústredného dua. Snáď trošičku menej ručnej kamery, snáď trošičku otvorenejší koniec, ale inak radosť/rozkoš. Tlieskam. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (4)
- Hana Vagnerová (Hana) prohlásila, že v rámci příprav filmu zvažovala návštěvu swingers party. (Duoscop)
- „Když jsem dostala nabídku hrát v tomto filmu, tak jsem to odmítla,“ prohlásila Eliška Křenková. Postupně ale získala důvěru k režisérovi a nabídku přijala. (Duoscop)
- „Já jsem tu roli odmítla dvakrát. Tomasz mi potom zavolal. Když jsme si sedli v kavárně, Tomasz řekl, nebudu tě přesvědčovat, jen ti ukážu, co jsme natočili na předtáčkách v Polsku. A já jsem viděla takový drive, takovou něhu, intimitu, že jsem nedokázala mluvit. Na konci schůzky jsem řekla: ‚Tomaszi, jdu s tebou do války,‘“ řekla Elizaveta Maximová. (Duoscop)
Reklama