• salahadin
    **

    "Arnoštek je prostě (z)boží........" Vidět Arnoštka někde naživo, tak ho radši zastřelím za tu těžce oldschoolovou čtyřprocentní dízu. I když je to všechno myšleno s nadsázkou, film mě nebavil a spíš beru Arnoštka jako kuriozitu českého filmu. Lucie Zedníčková byla kočka:) Humor divadla Sklep byl vždycky svůj - někomu sedí, někomu ne. I když film uznávám, přece mu nemůžu přijít na chuť.(26.11.2008)

  • Gemini
    ****

    Má to cenu, dát Vorlovu legendárnímu "muzikálu totalitního věku" šanci. A věřte, že samotný Kouř má taky cenu. A to říkám jako někdo, kdo z Vorlovy tvorby neviděl nic krom Pražské 5, a to z důvodu silného pocitu nesouznění s panem režisérem na základě pouhých ukázek (a různých útržků rozhovorů zejména s představiteli hlavních rolí) z jeho počinů jak kolem mě v čase svých premiér procházely. Tahle groteskní a místy naprosto dadaistická záležitost má v sobě hromadu zcela kultovních scén (Arnoštek z nich samozřejmě ční nejvýš), a funguje jako zcela svébytné umělecké dílo. A to u mě vizuálním konceptem, texty, atmosférou, castingem a hereckými výkony boduje až někde na úrovni 80%.(6.10.2018)

  • Adam Bernau
    *****

    Nejlepší muzikál všech dob a kontinentů. Jasně čitelné motivy z Radfordova 1984: Celkový vizuální dojem (mikrosvět, umělý uzavřený oprýskaný špinavý prostor). Venkovní „prolétské“ prostory. Prolétská hospoda. Ubytovna. Ústření milenecká dvojice nahá či polonahá za oknem, v němž se odráží podobně laděný modrý výhled. On se dostává k zásadnímu démonizovanému podvratnému spisu, ona dělá nástěnku. V tělesné charakteristice obou lze spatřovat výrazné znaky podobnosti. Cigarety. Chleba a gin. Zdravíme. Komise (doslovně a v témže kontextu). Závodní jídelna, oni dva v jídelně. Lze rozlišit vnější a vnitřní stranu (v titulkách výslovně „zaměstnanci“, „šéfové“), venku se pohybují proléti. Jedním z oficiálních produktů pro proléty je pornografie – Arnoštkova diskotéka. Naopak výrazně rozdílně se předvádí požadavek totální konformity: Mám něco dělat? - Neprudit.(2.6.2011)

  • ABLABLABLA
    *****

    Co tohle ***** bylo? To byla první slova, co mi vyvstanula na mysli při závěrečných titulcích. Tohle je neskutečná blbost (kdy si místy říkáte, co to tam všichni hulili místo těch Startek a jiných značek), podivínská bizardnost... je to prostě recese. "Já povím vám tu velkou věc. Je úžasná a prostá přec. - Co je to? Co to je? Jak se to jmenuje? Nenapínej, honem pověz. Co to vlastně je? - A já vám to nepovím, protože jste zvědaví." Naschvál napsané chabé herecké výkony, otřesné dialogy, zvláště Mirek mluví jak postižený dement, který se u toho ale tvářil, jak kdyby říkal nějaké poetické moudra a když nemluvil, tak se usmíval jak blbeček. Ty přímé velmi blízké záběry na ksichty byly taky k popukání. "A co ta práce? Na to stačit budete? Co kdybysme to dali do figury spolu my dva. - Hmmm a co takhle každej zvlášť. - No, jestli si chcete nasrat na hlavu, prosim." Upřímně? Já jsem se smála skoro celou dobu, nekecám... téměř po celých 89 minut (jak píše info nahoře a já mu budu věřit) jsem se smála, pousmívala, pochechtávala, nevěřícně kroutila hlavou se zadržovaným smíchem... "Ale já dál nepůjdu, víš. Tady se hned všechno roznese. - Hmm ehm. - Jéé ty to tu máš hezký." A už byla vevnitř..... "Abys tady nebyl tak sám. - Ale já tady nejsem sám. Já tady tak chlastám. - Ale seš sám. - Ale já tady nejsem sám, já tady tak chlastám...." Nyní bez jakékoliv urážky, ale lepší teploušsky řečenou hlášku než "Ale ale, co to nevidí oko mé modravé. Ahoj kočko. Tak to dneska rozjedeme. Tak to rozbalíme. Jste skvělí. Jste báječní. Jste dokonalí." jsem prostě neslyšela a myslím, že do konce mého života už ani neuslyším. :D(22.1.2014)

  • Hoyt
    *****

    Plnému počtu pomohla Varská projekce ve velkém sále, kde byla skvělá atmosféra s výborným počátečním loutkovým vystoupením. Před filmem jsem znal jenom proslavenou disco-scénu ale podobných scén tam vyniklo hned několiv. Několikrát mě některé scény připomněly můj oblíbený film Brazil. Geniální. (KVIFF2019)(4.7.2019)

  • - Petr Čtvrtníček byl v době natáčení několikrát zmlácen v ostravském hotelu Imperial, kde byli herci ubytováni. (L_O_U_S)

  • - Premiéra se konala v kině U hradeb na Malé straně. Po zaplnění sálu uvaděčky pouštěly i zadarmo. Bylo nabito, sedělo se i na zemi v postranních uličkách. (Hawaj)

  • - Postava generálního ředitele, který hovoří směsicí snad všech slovanských jazyků, byla inspirována ředitelem zlínských filmových ateliérů, který odmítl film natáčet pro politickou nespolehlivost tvůrců. (L_O_U_S)