• Hwaelos
    *****

    Billy Wilder opět příjemně překvapil. Shirley MacLaine a Jack Lemmon je bezchybné spojení. Kdo viděl Byt, ten o tom jistě nepochybuje. Humor je opět dobře gradovaný a prostředí pařížské galérky je pro nesmělého idealistického troubu Lemmonova formátu jako stvořené. Shakespearovská "komedie omylů" v tomhle prostředí ožívá novým životem a Lou Jacobi jako barman v roli právníka, komplice a porodníka zdatně přikládá pod kotel. "Ale to je jiný příběh..."(18.2.2012)

  • Matty
    **

    Billy Wilder se málem utopil ve vlastnoručně vykopaném rybníku. Dlouhá, „velká“ komedie uvozená monologem vypravěče, o věcech nemravných a přesto nesoucí mravní ponaučení, hodně užvaněná, velmi vtipná. Sladká Irma má kromě posledního všechny zmíněné aspekty. Wildera asi opustila múza, jinak si vznik téhle rozvláčné historky z pařížského „skoro-podsvětí“ vysvětlit nedokážu. Pokusů o konverzační humor je mnoho, šíp však ani jednou (ani jednou!) nezasáhne cíl a tak není ani tolik udivující občasný odklon k humoru situačnímu. Ten ovšem Wilder jako ryze „statický“ režisér vůbec nezvládá (příliš dlouhá a nepříliš vtipná hospodská bitka). Z komerčního (nikoliv z praktického) hlediska protřelým tahem bylo po Bytu opětovné obsazení Jacka Lemmona a Shirley MacLaineové. Zatímco MacLaineová roli roztomilé prostopášnice ještě jakž takž zvládá (nedá se říct, že by ji třímala pevně v otěžích), Lemmonovy groteskní poloha nesvědčí. Jeho proměna z poctivého strážce zákona v prvotřídního pasáka není věrohodná a coby britský lord ošklivě přehrává (pokud to byl účel, neposvětil prostředky). Musel bych hodně namáhat paměť, abych si vzpomněl alespoň na jednu scénu, na jeden okamžik, který mě rozesmál a stejně si nejsem jistý, jestli bych z ní něco vydoloval. Nesmál jsem se, nudil jsem se a jelikož jde o komedii, nikoliv švédské psychodrama, někde bude problém. 50%(14.8.2007)

  • OG_Swifty
    ***

    Tahle predelavka francouzskyho muzikalu ma pomerne dlouhou stopaz, prestoze se v ni vlastne vubec nezpiva. Jedinym hudebnim cislem je oslavny tanecek na kulecnikovym stole, ale to snad ani nestoji za zminku... Bez pisnicek a tanecku, porad tu mame dve a pul hodiny puvodni story postaveny na hlavu, ktera chvilemi pusobi zabavne a chvilemi naopak trapne. Lord X v podani Lemmona byl vcelku vydareny stramak, naopak jako policista a pasak byl spis trapny. Shirley MacLaine byla sladka, Lou Jacobi vyborny. Misty zabavne a misty nikoliv, celkovo vzato mirny nadprumer.(6.10.2017)

  • mortak
    **

    Naivně amorální a nepřirozeně barevné a rozjásané. A spíše uráží, jak scénář vykresluje barvotiskově život v Paříži. Ovšem vzhledem k tomu, že to je předělávka francouzského muzikálu, je jasné, že měšťácký život v ctnostném a nábožensky přijatelném manželství potřebuje ventilaci v podobě takových hloupostí, jak v Americe, tak ve Francii.(1.1.2012)

  • cheyene
    ****

    Velmi příjemná komedie s obrovskou atmosférou a řadou vynikajících momentů. Námět je zajímavý a poutavý, herecké výkony na komedii velmi dobré (tj. nezavání trapností) a celkový dojem ze snímku je velice pozitivní. Jen mohla být Sladká Irma o něco kratší. I tak se ale jedná o nadprůměrnou komediální záležitost.(27.7.2012)

  • - James Caan v tomto filmu debutoval. (Pumiiix)

  • - Do hlavnej ženskej úlohy sa krátko počítalo s Marilyn Monroe, ale pretože s ňou Billy Wilder už dvakrát spolupracoval, usúdil, že už bol potrestaný dosť. (Michal74)

  • - Billy Wilder byl velmi šetrný při nákupu drobností a tak postel, kterou jednou již zakoupil pro film Slaměný vdovec (1955), musela hrát v dalších filmech. Nejdříve ve snímku Byt (1960), potom v Sladká Irma (1963) a také v Líbej mne, hlupáčku (1964). Zlí jazykové tvrdili, že v jeho filmech budou hrát stále lehčí herečky, aby postel posloužila co nejdéle. (Snorlax)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace