Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva vážení nositelé oscarových nominací za Sunset Boulevard (1950) – herec William Holden a režisér Billy Wilder – se o tři roky později znovu sešli ve strhujícím dramatu z 2. světové války Stalag 17. Výsledkem byla další nominace za nejlepší režii pro Wildera (jeho čtvrtá) a Oscar za nejlepší herecký výkon pro Holdena. Holden vytvořil postavu cynického, protřelého seržanta J. J. Seftona,vězně v nechvalně známém německém zajateckém táboře, který tráví své dny vymýšlením všelijakých kšeftíků a obchodováním s Němci výměnou za zvláštní výsady. Když jsou ale dva vězni zabiti při pokusu o útěk, ukazuje se, že mezi vězni je zrádce. Je to Sefton? Role velitele tábora je výjimečně ujal slavný producent a režisér Otto Preminger, herec Robert Strauss získal oscarovou nominaci za postavu "Zvířete". (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (124)

BarryLyndon 

všechny recenze uživatele

Takový žánrový filmový předchůdce MASHe. Parádní dramedy ve své ryzí a dobové podobě. Billy Wilder zdá se nezklamává. Že bych ho začal nakoukávat? Zatím jsem od něj viděl samé věci, které musím hodnotit absolutně tj. 10/10: Někdo to rád horké, Sunset Blvd. (jeden z mých nej. kinozážitků) a samozřejmě skvělý The Appartment, který bych dal určitě do své topky romcomů. A absolutní hodnocení dávám i tomuhle skvostu. Tenhle koktejl absurdního humoru a beznaděje mi neskutečně sedl. Tak zábavný a přitom tak klukovsky dobrobrodružný. Třeba u téhle scény se směju jak u máločeho už tak podvacáté. [link] Harry a Zvíře naprosto vládnou. A jestli se vám to nebude líbit, tak chcípn sí! 10/10 ()

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

To komediální pojetí se s cynickým přístupem hlavního hrdiny moc neslučuje. Jednou se bez mrknutí oka američtí zajatci střílí, podruhé se zase místní komická dvojice může klidně producírovat mimo tábor za přihlížení stráží. To je ovšem jedinou výtkou, jelikož Wilder dokáže gradovat napětí a vést herce k suverénním výkonům. William Holden dokazuje, že postavy drsňáků se dají zahrát i civilně bez přehrávání a chlapáckých gest. ()

Reklama

RHK 

všechny recenze uživatele

Jeden ze 100 nejlepších válečných filmů (z doby po r. 1900) - 100 Greatest Post 1900 War Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. "Dnešní Táborové zprávy: Otec Mary oznamuje, že vzhledem k místním předpisům se bude Půlnoční mše sloužit v sedm ráno.- Pohov." Černé, ale výtečné komediální Wilderovo drama s Williamem Holdenem v hlavní roli amerického seržanta v koncentračním táboře a zároveň potenciálního zrádce. Zábavný mix M.A.S.H. a Krále Krysy, ovšem vzniklý dříve, než tyto snímky. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=PQh3qoGYVTg ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Stereotyp amerických válečných filmů o hloupém nepříteli mě už vážně unavuje. Vzhledem k tomu, že tento film je i komedie, odpustím mu pohled do zajateckého tábora jako do místa plného pohody, žertíků a možná špetky nudy. Hledání špicla z řad vězňů je celkem napínavé, až na zjištění hodná geniálního detektiva odhalujícího pachatele z kávové sedliny, především zjištění pravého jména zavání již eskamotérstvím. Snímek, ač místy značně naivní, je velmi dobře zahrán a pokud se člověk povznese nad některé nesmysly, je i poměrně zábavný. ()

YURAyura 

všechny recenze uživatele

7/10 Videl jsem to bez titulku, takze mi nektere veci mozna unikly, ale podrtzeno secteno to nebyla az takova bezchybna zalezitost, jak by clovek podle hodnoceni zde mohl mit mylny dojem. Oproti Great Escape je to preci jenom slabsi odvar i kdyz charaktery jsou zajimave a humoru je tam mozna az presprilis... Film zacina tam, kde ostatni obycejne konci - utekem z nemeckeho lagru. Prestoze neni utek uspesnym, veseli a volna zabava na adresu tupych nemeckych strycu pokracuje... Holden je super, ale jinak je to banda americkych komiku s frckami serzanta. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (16)

  • Pro film bylo důležité bahnité prostředí, a tak natáčení probíhalo především v březnu roku 1952, v období tání sněhu. (lubomir91)
  • Titulní píseň „When Johnny Comes Marching Home“ je lidovou pochodovou protiválečnou písní z doby občanské války. Jejím obsahem je volání po návratu domů. Stejnou píseň později použil Stanley Kubrick k satirickému podbarvení několika scén ve filmu Dr. Divnoláska. (GilEstel)
  • Režisér Billy Wilder natáčel snímek v obrovském stresu Jeho předchozí film Eso v rukávu (1951) totiž propadl a studio Paramount tlačilo na Wildera, aby jeho nový snímek ztráty vynahradil. Stalag 17 u diváků uspěl, spolupráce autora se studiem však skončila. (Vodnářka)

Reklama

Reklama