Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Žák základní školy během vyučování napadne spolužačku nůžkami. Rodiče se bouří a požadují, aby se ředitelka agresora zbavila. K tomu je ale zapotřebí souhlas jeho matky, která to odmítá. Rodiče se obrátí na ombudsmana Aleše Pelána (L. Vaculík)… (Česká televize)

Recenze (31)

Padme_Anakin

všechny recenze uživatele (k tomuto TV seriálu)

Při sledování třetího dílu o naprosto nezvladatelném klukovi mě napadlo, zda by si s ním poradil Igor Hnízdo.. Následně mi prolétlo hlavou, jestli to byl jen nevychovaný spratek, kterému připnuli diagnózu, aby se na něj bral ohled a fakt, že je nevychovaný, se pominul.. K tomu musím jedním dechem dodat, že mi bylo líto i té malé Viktorky, stejně tak i paní učitelky, mít ve třídě takovéhle zvířátko totiž bez přehánění znamená, že jde o život.. Douška k hercům - Lukáš Vaculík, Jaroslav Plesl a Pavel Řezníček jsou skvělí, líbí se mi a baví mě.. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele (k tomuto TV seriálu)

Dnešní díl velmi chválím. Téma opět maximálně aktuální, příběh šílený, dobře zahraný. Inkluze je velké téma a z vlastních zkušeností vím, že zařazení dětí hendikepovaných je prospěšné pro obě strany, jsem pro to. Jenomže nic není černobílé a tady se dostáváme do situace, co s dětmi chytrými, zdravými, ale agresívními. Asi zjednodušeně, ale taky názor: v momentě, kdy je označíme diagnózou, tedy jako nemocné, budou "vhozeny" třeba děti hodné, jen na vozíčku a s pomalejším vnímáním do stejného pytle a to je velká škoda, protože zrovna takovým je inkluze nesmírně prospěšná. Potřebují kolektiv, společnost rychlejších, naopak děti zdravé si zvykají a příjímají své spolužáky i s jejich těžším údělem. Do života cenná lekce. Pokud agresívní děti budeme brát jako zdravé, budou buzerovat celý kolektiv, kolektiv je, učitelky se zhroutí, pochopitelně tohle by nedával nikdo, čili začarovaný kruh, ze kterého vždycky vzejde pokáceno a kolem rozlítané mega hromady třísek. Vsuvka s Aničklu Polívkovou řešení nastínila, ale všichni víme... Jakmile se tam strčí jeden, vzápětí půjde asperger, lehká, kulhající DMO, slabozraký, DMO na vozíčku nebo Dawníķ... Klasika. Názory mít můžeme, jasně že počátky většiny problémů nezvladatelných děcek jsou v rodině, kantory lituji, ale co s tím? Kecy o tom, že za nás to nebylo a ty dnešní děti atd. jsou mlácením prázdné slámy. Jediné, co za nás funfgovalo byl fakt, že když byl běžný průser, rodič a učitel drželi spolu basu. Tedy aspoň, co pamatuju. Provinilec to chytil ve škole i doma a zkusil by si něco ceknout. Většinou to fungovalo. Těžké téma. Být rodičem pobodané holčičky bych být nechtěla a být matkou nezvladatelného dítěte, taky ne. Navíc takové dítě není jen výsadou zdecimovaných samoživitelek, ale světe div se, docela často i z rodin kompletních, kde se do fakanů cpe horem dolem a to je potom taky chuť. Plný počet, výborné celé, Martha opět jela bomby a jasně, každý je chytrý, ale řeklo se, že to ma rozvířit diskuzi, tak vířím. Čaute. ()

Reklama

bourec 

všechny recenze uživatele

Seriál Ochránce je opravdu natočen na solidní úrovni. Jenže moji maličkost neba. Natočeno střízlivě , přízemně, bez potřebnýho zásahu scénáristy, režisérky a produkce, což by samotný případy odtáhlo od skutečnosti, ale dalo by tomu koule. Ale je vidět, že to má úspěch. No budiž, ale já to, že někdo natočí něco o hodně závažnejch tématech, podle skutečnej příběhů,ještě nepovažuju za dobrý.. Tři příběhy stačej. První za 60%, druhej za padesát, ovšem třetí už byl bebilní jak hovno. A za 30%. Celkově za 40% už pro celej seriál. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele (k tomuto TV seriálu)

Parafrázuji-li Nerudu, mohu položit otázku "Co s ním". Lepší, než řešení " Kam s ním ". Protože, jak konstatováno, málokdy jsou uspokojeny nároky a potřeby všech. Ožehavé a bohužel stále aktuální téma, které nemá jednoduché a rychlé řešení. Na druhou stranu oblíbený učitel je v nové roli skvělý psycholog, stratég, zásadový a vůbec geniální. Ovšem snad je to spíše zkratka, přece jen díl má pouze hodinu.  Věnování na konci bylo symptomatické. ()

flanker.27

všechny recenze uživatele (k tomuto TV seriálu)

Myslím, že už vím, kde se asi rozcházím s autory seriálu v pohledu na věc. Pozice seriálu dle mého do značné míry stojí na předpokladu, že člověk je tabula rasa a teprve okolí jej formuje. Proto to zaměření na "systémová řešení", ministerstvo, zásahy škol, zkrátka prostředí. Zkrátka "Should we blame the government? Or blame society? Or should we blame the images on TV". :) Potíž je, že člověk tabula rasa není a to, jestli vyrůstá s matkou samoživitelkou není až tak významný faktor jako jakými geny je vybaven. Jak už tu zaznělo, jsou lidé ze špatného sociálního zázemí, kterým to nebrání něčeho dosáhnout. Mám známé, co vyrůstali většinu života jen s matkou, která nebyla kdovíjak bohatá, přesto vystudovali a jak se říká "něco z nich je".  Pochopitelně pak jsou zase ti, kterým dobré finanční podmínky a zázemí naopak nezajistí nic, protože na nic osobnostně nemají. Stran tohoto dílu, inkluze má smysl pro děti, které jsou k tomu vybavené intelektově a svými sociálními schopnostmi. Pak je jedno, jestli jsou třeba na vozíčku, když dokáží avládat učivo a fungovat v kolektivu. Když tohle nezvládnou, můžou být sebezdravější a chytřejší a "originálnější", ale do normální školy nepatří. P. S. Jak píše kolega honajz, Martha Issová hraje pořád to samé (hlavně proto, že hrát něco jiného než sebe samou prostě neumí). ()

Galerie (17)

Zajímavosti (2)

  • Epizodní roli učitele ve speciální škole si střihnul Michal Reitler, spoluscenárista a kreativní producent seriálu. (klukluka)
  • Epizoda se ve své premiéře stala nejsledovanějším pořadem nedělního večera po 20:00. Sledovalo ji 1,36 mil. diváků (15+). Šlo zároveň o nejlepší výsledek celého nedělního dne. (rublik05)

Reklama

Reklama