Zajímavosti (8)
Odcházeti s podzimem (1965)
- Architekt Jan Zázvorka, bratr herečky Stelly Zázvorkové, získal na MTFv Praze Cenu za výpravu. (M.B)
Strašná žena (1965)
- Architekti Jan Zázvorka a Paul Lehmann vytvořili na svou dobu mimořádnou filmovou výpravu. (sator)
Muž z prvního století (1961)
- Scény do filmu vytvoril Jan Zázvorka, inšpiroval sa pritom výtvarnou avantgardou a op-artom. (Raccoon.city)
Císařův pekař - Pekařův císař (1951)
- Manekýnky, ktoré tvorili komparz dvorných dám, vyberali z podniku Textilná tvorba. Věru Chytilovú si všimli počas prehliadky na Pražských vzorkových veľtrhoch. Správnej chôdzi ich učil choreograf a šéf baletu Národného divadla Saša Machov, ktorý tesne pred premiérou spáchal samovraždu. Filmový architekt Jan Zázvorka si nakoniec jednu z nich - Idu Lahodovu - vzal za ženu. (Raccoon.city)
Císařův pekař - Pekařův císař (1951)
- Architekt Jan Zázvorka cestou na chalupu Jana Wericha zabloudil v šumavských silničkách a byl zadržen pohraniční hlídkou. Měl u sebe skici ke Golemovi a ministerský dopis pro Wericha, což vojáci považovali za podezřelé, a tak ho doprovodili až na Werichovu chalupu. (hippyman)
Krakatit (1948)
- V roku 1948 Aprobačná komisia pre schvaľovanie českých filmov udelila Čestné uznanie za filmový zvuk a prémiu 8000 korún Emilovi Poledníkovi, I. prémiu za filmovú hudbu a prémiu 50000 korún Jiřímu Srnkovi, II. prémiu za filmový scenár a prémiu 10000 korún Jaroslavovi Vávrovi, Prémiu za filmovou architektúru 25 000 korún Janovi Zázvorkovi, I. prémiu za filmovú fotografiu a prémiu 35000 korún Václavovi Hanušovi, Čestné uznanie za filmový strih a prémiu 8000 korún Antonínovi Zelenkovi, Cenu zemi Českej a I. prémiu za filmovú réžiu a prémiu 90000 korún Otakarovi Vavrovi. [Zdroj: filmovyprehled.cz] (Raccoon.city)
Kristian (1939)
- Salónik v Orient bare zariadený v orientálnom štýle si do filmu presadil Oldřich Nový (Kristián) na nevôľu architekta Jana Zázvorku. (Raccoon.city)
Raoul Schránil
- V roce 1995, tedy už coby pětaosmdesátiletý, vzpomínal v rozhovoru na to, jakým způsobem probíhalo natáčení v časech jeho největší slávy: "Museli jsme znát scénář nazpaměť jako divadelní roli. Před záběrem se udělala jedna zkouška. Během ní se připravil zvukař a kameraman. Na nějaké přílišné pilování rozhodně nebyl čas. Financiér, člověk, který film zaplatil, třeba i jenom proto, aby do filmu prosadil nějakou svoji známost, si peníze bedlivě hlídal. Na place byl neustále přítomen některý z jeho tajemníků. Z finančních důvodů se také minimálně jezdilo do exteriérů. Při natáčení komedie Eva tropí hlouposti dokonce architekt Zázvorka postavil zahradu a parčík přímo v ateliéru. Když břízky uschly, poslal chlapce od stavby za roh pro další. Každý záběr se dělal jednou, nanejvýš dvakrát, všechno s kontaktním zvukem, což je mimochodem mnohem lepší než dnes užívaný postsynchron. Všichni herci si dávali velký pozor, aby se třeba kvůli přeřeknutí nebo chybnému pohybu nemusel záběr opakovat. Když se tak stalo, povětšinou byl příčinou velký technický problém se světly nebo zvukem. Film musel být hotov za čtrnáct dní, maximálně za tři týdny." (NIRO)
Scénograf
Krátkometrážní | |
---|---|
1970 |
Bližní na tapetě: Příživník (TV film) |
Bližní na tapetě: Zeď (TV film) |
|
1965 |
Odsouzený z Pinktownu (TV film) |
Herec
Dokumentární | |
---|---|
2000 |
Příběhy slavných (seriál) |
Účinkující
Pořady | |
---|---|
1985 |
Kavárnička dříve narozených |