Režie:
John CarpenterKamera:
Dean CundeyHudba:
John CarpenterHrají:
Donald Pleasence, Jamie Lee Curtis, Nancy Kyes, P. J. Soles, Charles Cyphers, Kyle Richards, Brian Andrews, John Michael Graham, Nancy Stephens (více)Obsahy(4)
V roce 1963 o Halloweenské noci ubodal šestiletý Michael svou patnáctiletou sestru Judith. Po patnácti letech v ústavech se mu podaří právě v předvečer všech svatých utéct. Nikdo neví a nikdo ani nechce vědět, co se stane 31. října 1978, kromě doktora Loomise, Michaelova psychiatra. Ten si je jistý, že se Michael vrací zpátky do Haddongield, ale když to zjistí zbytek města, je už pro mnoho lidí pozdě. (Pannonia Ent.)
(více)Videa (3)
Recenze (786)
The night HE came home! Absolutní horor. A pro mne nejlepší co jsem viděl. Snad mám radši H20, ale možná je to i tím, že jsem ho viděl dřív než první díl. Snad jedinou výtku bych měl k Jamie Lee Curtis, která je sice výborná, ale šeredná:) Vlastně mi sama připomíná Michaela v jeho masce (což byl možná účel). Rozhodně ve čtyřiceti vypadala dvakrát lépe... Abych se vrátil k filmu - děsivý, atmosferický, a hlavně brilantní po zvukové stránce, podobně jako Noční Můra v Elm Street. A naprosto geniální je maska hlavního hrdiny, kam se hrabe "jenom" geniální Jason Voorhees. 10/10 - základní kámen typického slasheru a novodobého hororu. (historie série) ()
Ač je úvod filmu velice slibný, z nepochopitelných důvodů po něm následuje přetažených 45 minut jakéhosi pokusu o budování napětí, kterému jsem ne a ne přijít na chuť. A nespravil to ani vývoj poté. Postavy se chovají opravdu dementně a mají strašně zpomalené pohyby. Opravdu nechápu tento způsob režie a vyloženě mě to irituje. Zkrátka nebudu to okecávat a hrát si na objektivitu, Carpenterovi a speciálně žánru slasherového filmu jsem vůbec nepřišel na chuť. 4/10 ()
Parádička. Klasický oldschool horror, ktorý ponúka všetko, čo má správny horror mať. Takto sa začal kult, ktorý pokračuje dodnes. Škoda, že jeho ďalšie pokračovania a iné slasherové filmy, ktoré sa ním výrazne inšpirovali už len málokedy dokážu nadviazať na kvalitu tohto snímku. Neskutočná atmosféra, ktorá vcucne diváka do deja už počas úvodnej scény. Účelne statická kamera je až znepokojivo majstrovsky využitá, perfektné nasvietenie a hudobný doporvod natoľko zatriasli mojimi nervami, že som si obžul skoro všetky nechty a už počas úvodných tituliek som sa schovával pod perinu. Keby niekto pustil ústredný hudobný motív v rádiu počas, tak by som za jazdy asi strhol auto do garátu. 90%. ()
Zpočátku do toho Carpenter vlétne doslova po hlavě a bez většího otálení se vrhne do napínavého divadla s mordovacími mezihrami. Jenomže tak, jak zpočátku našlápne ve všech směrech bohužel v polovině sundá nohu z plynu a se zvolněným tempem přijde i neodbytný pocit, že to co by mělo být původně napínavé (a jako, že by opravdu bylo) začne být nudné. Jakkoliv je totiž absence děje omluvitelná hlavně v případě mistrné formální hry, zde to Carpenter neuhlídal. Být alespoň trochu lepšího spádu scén, absolutní hodnocení by nebyl problém. Takhle zůstane lehce nedotažený mistrův pokus o dokonalou vyvražďovačku s jedním z nejtajemnějších a nejpsychopatičtějších zabijáků kinematografie, jemuž lze při relativní divácké zvrhlosti a s přihlédnutím k hereckému umění některých přítomných i fandit. ()
Položil základní kámen žánru zvaného slasher, byl debutem hororové královny Jamie Lee Curtis, John Carpenter je zároveň tvůrcem děsivého hudebního motivu, který máme všichni hluboko pod kůží. 40 let starý kus má navíc výtečnou kameru. O ďábelském Michaelu Myersovi se netřeba rozepisovat. Carpenter měl prostě tehdy koule, ač nyní už leccos prostě nefunguje. Scény jsou výrazně delší, než by měly být, Michael by sice v chůzi na olympiádě neuspěl, nicméně i tak se místy pohybuje bleskurychle, náhrobek své mrtvé sestry zřejmě nosí v kapse a vždy vykoukne z místa, kam by se jen obtížně dostával. U samotných obětí se ovšem chová těžkopádně a prakticky čeká na ránu nebo píchnutí jehlicí. Tempo je hodně zvolněné, absence děje je patrná. Tehdy to samozřejmě muselo fungovat, diváci byli našponovaní a pohlcení atmosférou. A vlastně jsou i dnes. ()
Galerie (154)
Zajímavosti (161)
-
Režisér John Carpenter najprv chcel od svojho kameramana Deana Cundeyho, aby si dôkladne naštudoval Čínsku štvrť (1974) Romana Polanského, lebo sa mu páčila atmosféra.
(classic)
- Jelikož film nebyl natáčen chronologicky, vytvořil John Carpenter pro Jamie Lee Curtis (Laurie Strode) jakousi stupnici řevu, aby věděla, jak silně má právě řvát. (HellFire)
Reklama