Reklama

Reklama

VOD (1)

Charismatický Jean Reno jako Charly Matteï hraje ve francouzském thrilleru bývalého mafiána, který poslední tři roky vede klidný život v ústraní a věnuje se své rodině. Jednoho rána ho na parkovišti přepadnou maskovaní muži a zasáhnou 22 kulkami. On však střelbu přežije a jeho krutá pomsta na sebe nenechá dlouho čekat. Minulost Matteïa dožene, když se objeví jeho kamarád z dětství. Přísahali si věrnost na život a na smrt, ale věci se mají po letech jinak… Film vypráví o podsvětí francouzské mafie v Marseille. Režisér Richard Berry staví na části románu L´lmmortel. Film je fikcí založenou na faktech a realitě každodenního života. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (344)

Spooner 

všechny recenze uživatele

Mně se to i přes zde ne moc pozitivní komentáře docela líbilo a podobnou gangsterskou cestu za pomstou jsme tady potřebovali jako sůl. Jistě, moc akční to zrovna není a nějak komplikované to taky není, ale když už se na nějakou akci dostane, tak je velice efektní a slabý příběh tomu pro jednou odpustíte. Tempo je totiž opravdu strhující, postavy uvěřitelné. Jean Reno je navíc zase jednou charizmatickej a opravdu mu věříte, že vám tu palici ustřelí. Pár blbých scén tu sice je (asi 5minutové lezení přes ostnatý drát), ale celkově jde o překvapivě nadprůměrnou svižnou gangsterku, u které jsem se ani na chvíli nenudil.70% ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Hrdinové romantických komedií se nutně z podstaty žánru chovají buď dětinsky – v pubertálním hollywoodském vzorci – nebo pošetile – ve zralém britském modelu. Nellis se nejen díky autorce vydala ostrovní cestou Bridget Jonesové nebo Lásky nebeské. Americká klišé neparoduje, ale něžně si s nimi pohrává. Příběh sice není novátorský od poslední výzvy pro mateřství po pletku zralé dámy s mladíkem jako v příbuzných Ženách v pokušení – ovšem právě jim se Perfect Days aneb Dokonalé dny podobají tím, že na rozdíl od hollywoodské sladkobolnosti dovedou důsledně shodit každičkou situaci hrozící sentimentem či melodramatem. ()

Reklama

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Opravdu si nelze nevšimnout podobnosti v určitých prvcích s filmem Hard to Kill (1990). To by mi ještě ani tolik nevadilo, kdyby nebyl scénář tak naivní. Jean Reno nebyl špatný, jenom neměl vedle sebe nikoho, kdo by mu pomohl. Zbytek osazenstva podal nemastné – neslané výkony. Podobné muže jako byl hlavní hrdina, by potřebovala každá země na světě. Přežije 22 kulek, sejme všechny, kdo ho zradili (tady bych se pozastavil nad stupiditou vedlejších postav, to opravdu všichni ti zabijáci byli tak blbí? Polovina z nich u sebe nenosila zbraň a to i přesto, že jim slíbil odvetu), no a ve finále za to ani není potrestán…50% ()

Maq 

všechny recenze uživatele

V podstatě klišé, hloupoučké. --- Patří to do velké rodiny filmů, o kterých bych byl raději, kdyby se netočily. Jejich morální poselství je vadné. Já vím, že mi kdekdo namítne, že to stejně nikdo nebere vážně... jenže to je sebeklam. Ve skutečnosti tahle díla udělají v lidských kebulích své. --- Kariérní kriminálník, který dospěl v morálně ušlechtilého člověka?? Běžte doprdele. ()

Historik 

všechny recenze uživatele

Tohle natočil člověk s nějakou úchylkou. Je to patrně nejbrutálnější francouzský film, co jsem kdy viděl. Navíc natočený stylem, který se mi příliš nelíbil. Když přihlédnu ke scénáři, který není bůhvíjak vynalézavý, nemohu hodnotit nijak vysoko. Možná, kdyby to dostal do ruky jiný režisér, dalo by se z tohoto námětu něco udělat. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (15)

  • Kad Merad hrá po prvýkrát v kariére „zlú“ postavu vo filme, pričom Berry o tom povedal: „Radšej som si vybral herca s vzhľadom sympatického chlapa a tlačil ho smerom k šialenstvu, než aby som si vybral tvár zlého chlapa, ktorému by som sa pokúšal dodávať ľudskú hĺbku. Je naozaj veľmi zaujímavé popísať všetky tieto fázy v jednej osobe. Kde si môžeme na sekundu myslieť, že sme s ním mohli byť kamoši predtým, a v nasledujúcom okamihu nás desí. Kad bol skutočne vhodnou osobou na zahranie tejto rôznorodosti pocitov.“ (Arsenal83)
  • Skutečný Jacques Imbert, jehož příběhem se film inspiroval, opravdu přežil 22 výstřelů a jako památku si odnesl ,,jenom'' paralyzovanou pravou ruku. (Krouťák)
  • Film produkovala spoločnosť EuropaCorp, ktorú spoluzaložil režisér Luc Besson. Sú tu preto prítomné určité odkazy na jeho predchádzajúce filmy: 1. Podobne ako v Léon (1994), ani Charly Matteï sa „nedotýka žien ani detí“. 2. Záverečné titulky sú úryvkom z opery "Lucia di Lammermoor", ktorú predviedla diva Plavalaguna v Piaty element (1997). (Arsenal83)

Reklama

Reklama