Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Arx
    *

    Nejhorší český film za poslední roky. Víc není třeba dodávat. Hvězdičku dávám pouze za herecké výkony, hlavně Jiřího Langmajera a Saši Rašilova.(15.6.2012)

  • GeusX
    *

    Takový Hrnečku vař. Co největší směsice herců v co nejkomplikovanějším příběhu. Celé je to překombinovaně nepřehledné, žádná opravdu hlavní postava tu není. A nad tím vším bdí Veký bratr, který mluví rusky a anglicky. Co tím chtěli tvůri říci? Źe je všechno zkorumpovatelné, zmanipulovatelné a všechno je odposloucháváno?! Hm, budiž, ale chtělo by to lepší kabátek... Jako film to na mne nefungovalo. Snad jen jako hraná dokumentární rekonstrukce jakési kauzy...(24.3.2013)

  • Isherwood
    *

    Nemám problém s blábolivým scénářem na úrovni béčkové thrilleru ze zámořské produkce, byť ty postavičky jsou jedna šablonka vedle druhé, o dialozích, které trhají uši, ani nemluvě. Vadí mi paradoxně to, že ten film Zdeněk Kubík ‚prodal‘ jako suverénní obžalobu politických poměrů u nás, kdy všechno řídí mafiánské partičky, napojené na politické špičky a ruka ruku nejen myje, ale taky ji i osuší. Možná je to pravda, ale hodinu a půl mě vytáčelo, že koukám na thriller, který není napínavý, kde není nikdo, komu by se dalo fandit a že ty prostřihy k panu Bishopovi, či do FSB, prostě nejsou cool. Škoda dohledu své šedé eminence a uměle vyvolaného humbuku. Několikrát mě během koukání napadlo, jak by to vypadalo, kdyby to natočil třeba Petr Jákl.(11.4.2012)

  • javak810i
    **

    Jedno se tvůrcům upřít nedá - snaha natočit pořádní krimi thriller "po americku". Bohužel jako v mnoha jiných případech i Hranaři troskotají na děravém scénáři a všudypřítomné naivitě. Nastrkat do filmu co nejvíc známých jmen přispělo jen k tomu, že se divák v jednotlivých postavách pořádně nevyzná a ony samy ani nemají dostatečný prostor pro uplatnění. Některé momenty jsou dost nelogické, jiné zase přitažené za vlasy. Ovšem jak se říká - snaha se cení. Dávám lepší 1*. Ale pořád si stojím za tím, že zatím nejlepší český příspěvek v této oblasti je o něco serióznější Kajínek. P.S. co měl ten monolog Třísky na konci znamenat?! Člověk by si pomyslel, že po tolika letech v USA alespoň bude slušně mluvit anglicky.(29.7.2013)

  • Tommassi3
    **

    "To je můj indikátor vkusu.." - "Co kus, to hnus !!" ;) Rozhodně nelze nesouhlasit s faktem, že Hranaři velmi symbolicky coby takřka dokonale narativně zmatený, do jisté míry i ideově si, zejména svou formou, naprosto protiřečící a především neskutečně odpudivě zahraný snímek - Což platí zejména dík skutečnosti, že debut Tomáše Zelenky takřka nedopřeje divákovi odhalit, v jaké žánrové rovině se chce vlastně vůbec pohybovat, když ho navíc třeba ohyzdně absurdní kreace Jiřího Langmajera, byť ten jediný zjevně skutečně nezkouší bavit nechtěně, prakticky láme do polohy sebeparodie.. - balancují na té pověstné hraně toho, co ještě český divák dokáže snést.. Mimochodem dlouho nepamatuji tak vzácnou shodu konzumního většinového diváka s náročnějším, ba dokonce s kritickou obcí !! Nicméně odhlédneme-li od té samotné uřvané monstrkampaně i již vlastně zmiňovaného faktu, že tvůrci blábolící cosi o nastavování zrcadla tuzemské politice, potažmo zejména zkorumpovanému systému, naopak pouze bulvárně a pokrytecky využívají obecné nasranosti stáda nad stavem věcí, byť z téhož vlastně cynicky přímo samoúčelně těží, mohou Hranaři nabídnout dokonce i celkem slušné řemeslo, povětšinou výborná Fairaislova kamera však obludně kontrastuje například s Mertovým naopak nefunkčním, přepjatým a veskrze redudantním hudebním motivem či učebnicově psychopatickým střihem, ba dokonce jistou optikou pohledu platí za vlastně nesmírně zajímavý projekt, který vlastně dostává svému smyslu až při Bishopově finále, kdy by bylo možné zamlžený Třískův charakter vnímat jako v druhém plánu nadinterpretační a symbolický prvek jak strážce samotných hollywoodských žánrových konvencí, tak i jakousi božskou vševidoucí a všudypřítomnou sílu, která staví celý snímek do úplně nových souvislostí, činí ho navíc překvapivě nesmírně sebeuvědomělým, když vlastně naznačuje smysl i logiku všeho toho narativního bordelu ve svém pozoruhodném přístupu ke konspiračním teoriím, když zkrátka říká, že ta kontrola i samých mafiánů, politiků a jiných zkorumpovaných mocipánů nad vlastními životy je nakonec také pouze iluzorní, protože se sami stávají loutkami v hrách daleko větších hráčů, agentur a velmocí, mezi něž však nelze jakkoli nahlédnout, čímž vlastně jakékoliv pokusy o objasnění veškerých motivací, totožností či pravidel postrádají jakýkoliv další smysl.. Hranaři navíc coby nástupce třeba takové Olmerovy porevoluční Nahoty na prodej vytváří velmi zajímavý pohled na to, jak na první dojem nečekaně se vlastně za těch dvacet let samotný žánr exploatace - A rozhodně nejen on !! - vyvinul, když se vlastně staví proti vlastním subžánrovým konvencím, díky čemuž se vlastně stává exploataceprostou exploatací, tedy takovou, jak rád říkám, exploatací bez kofeinu, čímž se vlastně dostáváme k obrovskému paradoxu, kdy v době, kdy především internet skýtá nekonečné možnosti sledování všemožného hardcore porna či násilí, i takto drsně se tvářící film před podobnou explicitou uhýbá, což dokumentují třeba veskrze (a)sexuální scény Rašilova s Brožovou či smrtelný skok Vilmy Cibulkové, a tak vlastně i tato bezkofeinová exploatace diváka šokuje, byť nečekaně, ale logicky, naprosto antagonistickou cestou, minimálně velmi nezvyklým snímáním.. A tak jsem velmi zvědav, zda právě čas a budoucí diváci nebudou právě na Hranaře nahlížet úplně jinak, což rozhodně ve filmovém světě neplatí za nikterak ojedinělý jev, byť se právě zde rozhodně nedomnívám, že by se jednalo o cílené tvůrčí motivace, jako třeba v případě žánrově velmi blízké Ondrušovy Vendety..(24.8.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace