Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Na mazané české podvodníčky nikdo nemá! Přesvědčí se o tom i obávaný italský mafián Marián Labuda... Mafián Carmello se provinil proti zásadám své organizace, když se pokusil oblafnout šéfa, a vysloužil si rozsudek smrti. Odsouzenec prchá před zabijákem přes Vídeň do Prahy, kterou mu rakouský kolega ve zločinu doporučil jako bezpečný úkryt. Nikdo z nich netuší, že Češi se za reálného socialismu naučili tolika fintám, že ostřílený italský profesionál nestačí koukat. Když si Carmello vyrazí poznávat noční život Prahy, stane se obětí podvodnice a přijde o šaty, peníze i pistoli. Tím ovšem jeho potíže ani zdaleka nekončí (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (120)

rottencom 

všechny recenze uživatele

Krásná ukázka parodie na mafiánské filmy v českých reáliích - proč ne? Musíme to hodnotit z perspektivy normalizace. Navíc, se zřetelným Herzovým suchým humorem...řekl bych, že Sobotův kašírovaný symbol blbečka zde dosáhl vrcholu, vynikl možná víc, než v Jáchymovi nebo v Jen ho nechte, ať se bojí - akorát v podstatně menší roli, samozřejmě. ()

Johgas 

všechny recenze uživatele

Parodie, nic víc, nic míň. Plná skvělých herců a občas i vtipných hlášek. Za jednu z nejlepších scének považuji "odzbrojování" Luďka Soboty, tohle mě rozhodně pobavilo. Roli Dagmar Veškrnové jsem nepochopila, totálně nadbytečná. Kořínkové a Stašové to slušelo a to je tak všechno. Při vší úctě k hereckým ikonám typu pana Hrušínského a Kodeta jednou stačilo. ()

Reklama

MarekT 

všechny recenze uživatele

Poměrně často reprízovaná komedie není až takovým propadákem, jak našeptává zdejší hodnocení, nicméně Oskarův příměr "české Casino Royale" v negativním slova smyslu je na místě. Narozdíl od mnou velice oblíbeného britského počinu u nás zůstalo akorát u dobrého úmyslu natočit špionážní parodii, čemuž odpovídá například vynikající úvodní melodie z dílny Petra Hapky. Celkem prosakují dvě nejzřetelnější nečistoty, které byly vyčítány i Casinu - za prvé: chatrný a evidentně mnohokrát přepisovaný scénář. Je mimochodem zajímavé, že se to o hodně více projevuje v případě práce dvou scénáristů, byť omezených silnou cenzurou, než u poslepovaného díla sedmi píšících, kteří ještě k tomu navzájem o sobě nevěděli. Za druhé: bezúčelný výskyt mnoha známých tváří. Kdybychom z Casina vystřihli camea Belmonda nebo O'Toola, objektivně vzato by se nic nestalo, jenomže když obojí je tak půvabně vypointované... Tady sice divákovo oko zaregistruje mimo jiné Lábuse, Krampola, Šimka, Menzela či duo Satinský - Lasica, nicméně kdyby tyto konkrétní štěky obsadili méně známí herci, kvalita této komedie by výrazně neklesla (respektive by i vzrostla, jelikož ve filmu platí přímá úměrnost - čím známější tvář, tím významnější prostor). Nicméně jsou zde i tací, kteří se zde sice objeví jen na chvíli, ale jejich potenciál zůstává nevyužit - mj. František Filipovský asi nejvýrazněji spojil komedii s gangsterkou, L+S vyfasovali jeden z nejslabších skečů celého příběhu, stejně tak tvůrci se mohli zaměřit také i na sex-appeal Simony Stašové - v mých očích není moc příkladnějších tuzemských femme fatale jako ona při svém kratičkém výstupu. Přesto je právě herecké podání tím, co Buldokům kraluje, mimo té nesympatie či špatného zasazení se něco málo povedlo (to by ani nemohlo být správně nadpočetné obsazení, aby zde někdo nevynikl) - mimo již zmíněných je to především corleonovský Rudolf Hrušínský a jeho suše podané repliky s nielsenovskou grácií, dále třeba zaujme arabský kolega s tváří Juraje Herze, který snad nikde jinde není takto úchvatný, co se týče jeho příležitostného účinkování před kamerou. Myslím, že se Buldoci nikterak neodlišují od většiny komedií z období normalizace a ačkoli pana režiséra radši vidím ve spojení se žánry magického realismu, oceňuji jeho typickou odvážnost i při zdejší realisaci, co na tom, že za to zaplatil daň v podobě Hrzánova úmrtí plus častého přepisování scénáře (které mj. zapříčinilo, že film odkazuje i na nechvalně proslulé "sociálně-kritické" komedie z téže doby). Rozdíl oproti jiným dobovým snímkům vidím akorát ve větší trpělivosti diváka, pramenící z nesourodé ústřední trojice (v případě pana Labudy budu předstírat, že jsem jeho mafiánskou kreaci nezaregistroval), cestopisných záběrů nebo ne zrovna dvakrát příjemné hudební vložky Jany Kratochvílové, jinak nic urážlivého, abych po čase sáhnout i k hodnocení nejnižšímu, nevidím. 50% ()

Snorlax odpad!

všechny recenze uživatele

Za tenhle film měl Herz dostat rovnou Nobelovu cenu. Přimět partu velmi dobrých herců, aby v něčem takovém hrála, to vyžadovalo značný kus umění. Sehnat peníze a všechna povolení k výjezdům do různých koutů Evropy, tu už chtělo nejen umět, ale především mít minimálně strýčka na ÚV. Nejvíc mě na tom mrzí, že kvalitní filmy, které by si zasloužily, aby se v nich herci nemuseli producírovat před kašírovanými západoevropskými městy, na tuto možnost nedosáhly. A k završení vší té tragédie se ještě jeden z našich nejlepších hudebních skladatelů rozhodl vykrást sebe sama, aby se vzápětí rozmáchl k ještě husarštějšímu kousku a vykradl rovnou Morriconeho. Kratochvílová sice tvrdí, že byla k emigraci donucena, ale já se přikláním k názoru, že i tato ufonka se styděla za účinkování v příšernosti jménem Buldoci a třešně. Jedinou radost mi tento snímek způsobil v momentu, kdy Veškrnová otáčí hlavu zpět ke stánku s třešněmi. Pak už mě přestal Herz štvát. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Už samotná fakta, že Juraj Herz považuje snímek za svůj nejhorší a že ho natáčel čistě proto, aby si něco vydělal o lecčems svědčí. Přitom ale Ivan Gariš napsal sérii s šéfem Petrem Nárožným a jeho kolegy Karlem Heřmánkem a Naďou Konvalinkovou, vlastně taky mafiány, ač v socialistické podobě. Toto je pokus vyjmout italskou mafii a strčit ji do spárů českého člověka, který měl fištrón v každé době a nejen za komunismu. Tudíž při vytvoření komediálnějších situací a trochu jiné zápletky by z filmu mohla být opravdu povedená bláznivá komedie. Jenže tady se děj motá kolem dokola jako špagety, které nesměřují od nikoho nikam. Některé postavy a jejich úděl jsem absolutně nepochopil, jiné by naopak mohli být více rozvinutější. Jedno se ale musí tvůrcům nechat. Kolik z nich mohlo natáčet za socialismu v západní zemi? ()

Galerie (41)

Zajímavosti (13)

  • Snímek natočil Juraj Herz z existenčních důvodů. Plat řadového režiséra třetí kategorie na Barrandově totiž nepostačoval k obživě jeho rodiny. (Olík)
  • Juraj Herz obsadil Ladislava Gerendáše (mafián) do filmu, aniž by znal jeho jméno. Vyhlédl si ho z účinkování v hudební skupině Banjo Band. (JoranProvenzano)
  • Na konci filmu, kdy Dáma (Dagmar Veškrnová-Havlová) venčí v lese buldoky, zablokuje dveře proti otevření od náklaďáku vpravo pod nápisem TIR. Hned poté je objeví myslivec, přičemž je možné všimnout si, že u dveří je blokační kolík. (ČSFD)

Související novinky

Marián Labuda 1944 - 2018

Marián Labuda 1944 - 2018

05.01.2018

Ve věku 73 let zemřel náhle slovenský herec Marián Labuda. Syn krejčího a nadšený ochotník absolvoval divadelní fakultu VŠMU v roce 1965 a hned nastoupil do činohry Slovenského národního divadla. O… (více)

Reklama

Reklama