Reklama

Reklama

Pracovnice IT oddělení trpící agorafobií najde nahrávku násilného trestného činu a nahlásí ji svým nadřízeným. Uvědomuje si však, že bude muset opustit svůj byt, aby mohl být zločin vyšetřen. (HBO Max)

Recenze (139)

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Nečakane svižná a zábavná hitchcockotina, pandemický paranoidný techno-thriller, ktorý Zoe uhrala bez najmenšieho zaváhania a Soderbergh si očividne užil natáčanie žánrovky s trochu béčkovým finále, v ktorom však vystrelia všetky pušky a nastreľovačky a poskytne celkom solídnu katarziu. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Hitchcockovský rozjezd lepší tuctového thrillerového dojezdu. Grády a tenzi se totiž daří výrazně lépe budovat na omezené ploše bytu než pak "tam venku". Každopádně však sympatická Soderberghova jednohubka. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Jednoduché, ale zábavné. Zoë Kravitz je boží a táhne to hrozně nahoru. Hraje přirozeně, cool vypadá a je hezká. Hlavní hrdinka je taková umíněná, ale křehká bytost. Je lehké jí fandit. Závěr bohužel působí jak pěst na oko a je až úsměvně trapný. No ale pobavilo mě to i tak. 70% ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„POVELY PRO KIMI ANALYZUJÍ ŽIVÍ LIDÉ“… „TAKŽE POSLOUCHÁTE VŠECHNO?...“   To je kurva taková nuda! Angela je podivná…. ale podivně se tady chová kde kdo. Předpokládám, že to maj ve scénáři, páč jinak by byli totální idioti. Asi 3x jsem to chtěl vypnout (ale to bych vám neudělal…). Pak to vypadá, že se to rozjede. Angela se dostává do  stresu (do stresu na druhou, páč ve stresu je od začátku) a zdrhá. Stíhá ji zločinná banda Přátel kočičí pracky (či jiná podobně brutální organizace…) a jestli dokáže vydržet tohle, tak vám určitě udělá radost i nějakej novej film s Bruce Willisem. Ty vole, Stevene, tě fakt nechápu!     /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem v neustálým stresu (navíc mám nebezpečnou flešku). 2.) Miluju!   ///  Thx za titule „Tomáš Lenikus, Deluxe“.                  PŘÍBĚH  **  HUMOR  ne  AKCE  *  NAPĚTÍ  * ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Thriller, z kterého ta desinfekce úplně vane. Soderbergh zachycuje esenci toho, jaké to bylo být sám a izolovaný na vytyčené ploše v průběhu pandemie. Žádný z projektů odkazující se na toto období ten pocit nedoručil tak, jako KIMI. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Na papíře to vypadalo skvěle. David Koepp stál za scénářem, chameleonský experimentátor Steven Soderbergh si plní další filmařský „sen“ a modrovlasé děvče Zoë Kravitz žije v industriálním podkroví a nevychází z domu. Byla diagnostikována jako agorafobička, má strach z otevřených prostranství. Pravidelně telefonuje se svou matkou i terapeutkou, obě ji marně povzbuzují. Jenže pak se stane svědkem zločinu a z bytu prostě vykročit musí. Poměrně fajn se pracuje s pandemií, kdy zatímco lidé okolo se už posunuli dál a vrátili se do kancelářského života, ji zatlačila do ještě úzkostnějších stavů. Soderbergh zůstává plodným tvůrcem (někdy až tak, že jsou jeho filmy uváděné jen tak mimochodem bez adekvátního marketingu, aby upadly v zapomnění), v druhé polovině je jeho poslední příspěvek víceméně přímočarým thrillerem, který se více či méně zajímavě zamýšlí nad naším současným vztahem k technologiím. Finále povedené. Tak či onak bych od dua Koepp (myslím hlavně jeho starší látky) a Soderbergh čekal o trochu víc. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Režisér, scenárista, kameraman a střihač Steven Soderbergh zodpovědný mimo jiné za trilogii Dannyho parťáci či snímek Traffic - Nadvláda gangů dal kdysi dávno Hollywoodu sbohem a realizoval například televizní film Liberace! či seriály Knick a Mosaic. Krátkodobým návratem do Hollywoodu mu byl snímek Loganovi parťáci, následně pro Netflix natočil své dva slabší kousky High Flying Bird a Prací automat, aby se následně ubytoval na HBO Max. Tam v roce 2020 realizoval velmi slušné drama Nechte je všechny mluvit (kde byli veškeré dialogy improvizované), v roce 2021 dobovou detektivku z 50. let No Sudden Move a v roce 2022 přichází Soderbergh s další novinkou pro HBO Max. I tentokrát ovšem Soderbergh vystřídal žánr i pojetí a jeho novinka KIMI navíc dokáže chvílemi vyvolat pocit, že by mohlo jít o film Alfreda Hitchcocka, kdyby se mistr napětí dožil současné doby a nadále točil. A i díky tomu za pozornost určitě stojí. I tentokrát Soderbergh režíroval, chopil se kamery i stříhal, za scénářem ovšem tentokrát nestojí on, ale David Koepp (Jurský park, Spider-Man/2002). Filuta Soderbergh to poté opět zkouší tak trochu jinak, i tentokrát se člověk nemůže zbavit pocitu, že tak trochu experimentuje s možnostmi filmového média. Opět si hraje se střihem či s typy záběrů a opět v rámci Soderberghovy kariéry neokoukaně. A ve finále z KIMI opravdu vyleze funkční paranoidní thriller. Film vznikal na vrcholu pandemie COVID-19, která byla do samotného filmu zakomponována. Ústřední hrdince Angele trpící agorafobií ztvárněnou Zoë Kravitz to dvakrát nepřekáží, protože veřejné prostory jí nemůžou být více cizí. Pak ale dojde na odhalení násilného zločinu a nutný i když nechtěný vstup do civilizace. Z předělávky Okna do dvora v moderních kulisách se tak rázem stane thriller o boji o život, který stojí právě i na vynikajícím výkonu Kravitz. O to působivější je ovšem, že KIMI pravidla hry nezmění jen jednou. A tenhle hodinu a půl dlouhý thriller dokáže chvílemi pořád překvapovat. Přes nízký rozpočet Soderbergh vypráví poměrně velký příběh, který skutečně dokáže pracovat s tématy moderní společností, technologiemi či izolace a výstupu z ní. Soderbergh za pochodu experimentuje s vizuálem, načrtávají se některé linky, které vlastně ve finále dvakrát nikam nevedou a výsledkem je rozhodně poctivá řemeslná práce, která si i přes ukousnutí poměrně výrazného sousta dokáže udržet tvar. A ukázat, že Soderberghovo experimentování má své kouzlo. I díky krátké délce je tempo poměrně zběsilé, soundtrack Cliffa Martineze se poměrně hezky poslouchá a Soderbergh skutečně dokáže za pochodu vyprávět nějakou formu komentáře k současnosti a přitom jít v ději bez problémů dál. Především je z filmu cítit jisté varování ohledně opatrnosti před moderními technologiemi. V základu sice Soderbergh vypráví víceméně jednoduchý příběh, funguje v něm ovšem napětí a především tam jsou skutečně vrstvy pod kterými něco je. Zároveň je Soderbergh ovšem vyloženě necpe divákovi do obličeje a divák si ho skutečně může užít pouze jen jako ryzí thriller, kterému se skutečně alespoň částečně daří kráčet ve stopách Hitchcocka. Potencionální konspirační náhled ohledně potencionálního vývoje budoucnosti ovšem dokáže zaujmout. A Soderbergh přitom všem nepřišel ani o svůj známý specifický smysl pro humor. Pachuť lehce nevyužitého potenciálu možná u KIMI přetrvává, Soderbergh ovšem opět natočil zase něco jiného a opět solidně. Nejen na pomezí zkoušení různého typu vizuálu, ale právě i skrze vedení skvělé Zoë Kravitz a vyprávění příběhu, který pod svou zdánlivou jednoduchostí přeci jen něco skrývá. Soderbergh se ovšem nadále projevuje jako hravý tvůrce, kdy bude další jeho film minimálně zajímavá podívaná. A Bez kalhot 3 bude určitě minimálně fajn..... () (méně) (více)

lamps 

všechny recenze uživatele

Moc nechápu ty připomínky, že je to na Soderberghovy poměry jenom jednohubka a rádoby variace na Hitchcocka. KIMI je konceptuálně suverénní žánrovka, v níž chytrý tvůrce skvěle zpřítomňuje venkovní hrozby pro hrdinku trpící agorafobií a všechny stylistické volby smysluplně podřizuje vyprávění. V krátké stopáži šlape jak hodinky a ve správný čas zužitkovává každý motiv. Film od srdce a od člověka, jenž ví, o čem a jak chce vyprávět. A to fakt není samozřejmost. 85 % ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Prekvapilo ma, že jak je to klaustrofobický hi-tech thriller, atmosférou mi to zo Soderbergha pripomínalo viac Zakázané ovocie, ako napr. Unsane. Dokonca aj pri tom Martinezovi. Sexi film, Kravitzovej Catwoman bude žrádlo. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Povedal by som, že Koepp so Soderberghom dobre vedeli, čo robia a prečo. Prečo ponúkajú otrepaný klišé príbeh prenesený do prítomnosti. Okno do dvora je odrazom svojej doby, Rozhovor je odrazom svojej doby, Blow Up je odrazom svojej doby. A rovnako aj Kimi. Obaja nevytvorili ako hlavnú postavu ženu, lebo to vyžaduje doba, ale len reagujú na to, že doba vyžaduje, aby bolo viac ženských hrdiniek. Podobne je  vymenená úloha ústredných milencov a ich aktivity v príbehu oproti Oknu do dvora. Máme tu covid, kompjútre, mobilné aplikácie a všeobecne ajtí obsesiu a navyše psychické choroby, aké ešte Stewart a Hackman nemali, aj keď na maják im už špliechalo dosť. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Z posledných režijných projektov Stevena Soderbergha je pre mňa "KIMI" asi zaujímavejším, než čo som videl posledné razy. Má to dobré tempo, Zoe Kravitz je vynikajúca vo svojej role a dáva do toho skutočne všetko. Časti keď má konečne ísť von sú pre mňa topka. Pretože je vidieť ako sa do nej dostáva tá obrovská hrôza a panika, keď sa ocitne v prostredí, ktoré jej nie je vôbec príjemné. A zvládla to podľa mňa dobre. Príbeh je síce celkom priamočiary a viete ho sledovať bez toho, aby ste sa dočkali nejakých zásadnejších prekvapení. No na druhú stranu ma to bavilo sledovať a bol som zvedavý ako to dopadne. Čo mi tak trošku vo filme viac chýbalo je využitie niektorých vedľajších postáv, ktoré sú tu miestami len na zabratie priestoru, alebo preto, lebo scenár si taký typ postavy vyžadoval. Je to tým pádom zlé? Nie nevyhnutne. Len si myslím, že keby sme niektorým postavám venovali trošku viac času, mohlo sa to ešte posunúť aj do trošku zaujímavejšej sféry. Alebo keby sa viac postáv do toho celkového deja nejako zapojí, alebo niečo (čokoľvek zásadnejšie) prinesú. Ale tak tento film nefunguje. Nevadí. Musím povedať, že s výsledkom som spokojný. Splnilo svoj účel. Hodnotenie: B ()

Visáč 

všechny recenze uživatele

Post-pandemický a post-MeToo mashup Hitchcockovho Rear Window a Coppolovho The Conversation. A ono to prekvapivo funguje, aj keď je to taková blbina na jedno pozretie. Ale perfektne obsadená Zoe Kravitz válí jak jej máti Lisa Bonet za mlada a zaokrúhluje hodnotenie nahoru. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Bez napätia a komický záver, kde dominuje umelá inteligencia a páni s pištoľami sa môžu aj posrať. Zoe Kravitz to tiež teda veľmi nedala, jej atramentové poloháro v štýle zmoknutá Araňa z osady pôsobilo odpudivejšie než údajní záporáci. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Další Soderberghovi hrátky s minimalismem, tentokrát překvapivě v docela žánrovém filmu. I když se to nemusí zdát, Kimi je klasickým thrillerem o zákeřné korporaci, která se může zbavit kohokoliv, kdo jim stojí v cestě. Půlka filmu je jak od Hitchcocka, která se přetaví do klasické "neakční" nahánečky. Není to zlé, Soderbergh umí pracovat s málem a Zoe je fajn. Jen je to takové malé a zapomenutíhodné. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Tento spionazni film tahne Zoe Kravitz. Soderberg tp natocil zpusoben, ktery potesi masy. Libilo se mi, jak si dela legraci, jak lide komunikuji online. Je tu pak zajimavych myslenek, ale pribeh neni nic originalniho. Zdarile je treba zachyceno, jak bwhwm pandemie mnoho lidi citilo, jak je neviditelna rika odnasi z jejich zivotu.  Nekomu mozna muze vadit chovani hlavni postavy. ()

Související novinky

Soderbergh jde od parťáků ke špiónům

Soderbergh jde od parťáků ke špiónům

21.01.2024

Není to tak dávno, co jsme tu psali novinky ohledně světa Dannyho parťáků. George Clooney (Gravitace) se totiž nechal slyšet, že existuje hotový scénář, který by byl přímým pokračováním posledního… (více)

Reklama

Reklama