Režie:
Amy HeckerlingScénář:
Cameron CroweKamera:
Matthew F. LeonettiHrají:
Sean Penn, Jennifer Jason Leigh, Judge Reinhold, Robert Romanus, Phoebe Cates, Brian Backer, Ray Walston, Vincent Schiavelli, Amanda Wyss, Forest Whitaker (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Jak se dá využít volný čas při prodávání v bistru? Tahle parta vám to rozhodně ukáže. Jsme v Americe 80. let, kluci experimentují s drogami, a co připomíná holku, to se snaží přimět k sexu. Navíc se vždycky v dohledu najde nějaký šašek, který se snaží být vtipný… (oficiální text distributora)
Recenze (172)
V polovině sešupu od graffiti ke koláči. Symptomatické je, jak se za devět let od Lucasova majstrštyku vytratila víra v budoucnost a vlastní perspektivy – chybí aspoň jediná postava, která by vůbec uvažovala o úniku z kruhů podřadné práce a hormonálních eskapád někam „ke hvězdám“ – i když to není problém filmu, ale spíš odraz doby, jde z toho na mě větší depka než z českých pozdně normalizačních Básníků, kterými Klein ve stejné době mířil na stejnou cílovku, i když daleko méně explicitně (a neobjevil přitom šest nebo sedm budoucích světových hvězd, ale jen Kříže s Matáskem). **1/2 ()
Je fajn pozorovat v tomhle filmu začátek kariéry několika budoucích hvězd hollywoodské kinematografie. Každopádně Zlaté časy na Ridgemont High jsou pohodovou teen komedií z 80.let, ve které najdeme všechny typické problémy žánru. Naštěstí jsou do jisté míry příjemně odlehčeny (hlavně Pennem) a tak se na to prostě dobře kouká - i když nejde o nějaké bůh-ví-co. This is U.S. History, I see the globe right there. ()
Heckerlingovej film sa dá v prvom pláne sledovať ako retro jízda s neodolateľným tempom a vizuliatou. Stráca sa však aktuálnosť snímky, ktorá napriek svojmu zasadeniu do 80. rokov nestarne. Svet sa síce zmenil, ale jeho princípy nie. A na väčšinu zmine je Fast Times ľahko adaptovateľný. Áno, sociológia stredných škôl z amerických coming of age filmov z tohoto obdobia je stále výsostne aktuálna. K aktuálnosti postáv sa u Heckerling pridáva šikovnosť epizpdického scenára, ktoré konštrukcia, postavená na krátkych gagoch akoby očakávala éru sociálnych sietí a krátkych formátov, do ktorých útržkovitosti sa fragmentárnosti presne sedí. __ Vo filme sa navyše prejavuje schopnosť Hekerlingovej a Crowa úresiahnuť odľahčenú komediálnu rovinu a dotýkať sa závažných tém. Ukážkou je línia nechceného tehotenstva, ktorú dokážu autori presvedčivo vykresliť v citlivých skratkách a dodávajú jej dôraz najmä na pokdlade predlošlých lážo plážo momentov. ___ Aj po takmer 40 rokoch je to život na strednej, čo dôverne poznáme z prvej ruky. ()
Podle těch pochval, jakých jsem na tenhle snímek viděl spousty, jsem čekal, že půjde o velmi dobrou a stylovou podívanou. Bohužel se z toho vyklubalo neslané a nemastné drama se sbírkou docela zajímavých charakterů. Na komedii je to málo vtipné a na slušné drama málo procítěné. Chtělo to víc Seana Penna a Vincenta Schiavelliho, to jsou pro mne nejlepší postavy tohoto filmu. Místy to mělo dost slušný soundtrack. No, dá se to označit za takový předboj amerických teenage komedií jako Prci, prci, prcičky, a proto zůstanu ještě u tří hvězd. ()
Třicet let starý film a nebýt mladých herců, ze kterých se později staly hvězdy, nebo klasického amerického osmdesátkového prostředí, dalo by se říct, že je film jak ze současnosti. Vtipné situace a některé dost povedené vyústění scén. No a za sebe rozhodně hvězdičku navíc za poznávání herců. Takový Forest Whitaker jako děsný drsňák, to se už jen tak nevidí. ()
Reklama