Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V nejnovější adaptaci gotického románu Daphné Du Maurierové Rebecca se před divákem odehrává klasický příběh lásky a nenávisti. Bohatý ovdovělý šlechtic Maxim de Winter (Charles Dance) pozná výrazně mladší ženu (Emilia Foxová), která je společnicí paní Van Hopperové (Faye Dunawayová), movité Američanky na cestách. Nezkušené děvče jako šarmantní zralý muž rychle okouzlí a záhy se vezmou. Mladá paní De Winterová zakouší chvíle štěstí a neomezené oddanosti. Když se však nastěhují do rodinného sídla Manderely, začíná o choti pochybovat. Necítí se jako paní domu, nevyzná se v etiketě. Bojí se i služebné paní Danversové (Diana Riggová). Nepokrytě jí totiž dává najevo, že jediná a skutečná vládkyně domu je Maximova předchozí manželka Rebecca (Lucy Cohuová), která se před rokem nešťastnou náhodou utopila. Novomanželka začíná mít děsivé podezření, že Maxim předchozí ženu zavraždil... (TV Prima)

(více)

Recenze (16)

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Stephen King si ako motto svojho románu "Vrece kostí" zvolil krátky úryvok z knihy "Rebecca", ktorú v roku 1938 napísala anglická spisovateľka Daphne du Maurier. Na základe toho som si tento jej psychologicko detektívny román prečítal. Úplne ma uchvátil svojou tajuplnou atmosférou. Už v roku 1940 natočil legendárny režisér Alfred Hitchcock filmovú adaptáciu. Jeho čienobiely snímok ma ohromomil rovnako ako literárna predloha. No a nedávno som zhliadol aj dvojdielnu televíznu verziu tohto románu z roku 1997. Bohužiaľ tá ma sklamala. Bola zdĺhavá a mdlá. ** ()

mark.benford 

všechny recenze uživatele

nudné, nezaujímavé, bez akejkoľvek charizmy. Daphne du Maurier aj Alfred Hitchcock sa musia v hrobe obracať. Nič z toho, čo je na tomto príbehu také pútavé, sa do tohto filmu akosi nedostalo. výber hercov asi nikto príliš neriešil, napätie sa snáď ani neukázalo. škoda pozerať, najmä, ak človek čítal knihu alebo videl Rebeccu z roku 1940. ()

Reklama

Cimr 

všechny recenze uživatele

Přímo ukázkový příklad toho, že když dva dělají totéž, není to totéž. Zatímco Hitchcockova verze byla tajuplná a napínavá do poslední minuty, tato verze je klasická červená knihovna. Chudá holka se provdá za bohatého pána, ale narazí na problémy, bla bla... Nejlépe je to vidět na scéně, kdy slečna jde ohlásit Maxovi, že se svou paní odjíždí. V Hitchcockově podání zoufalý a napínavý boj o čas (u auta:,,Pojďte drahá, už musíme jet!" ,,Počkejte, ještě jsem si tam něco zapomněla!" v recepci: ,,Bohužel madam, pan de Winter není ve svém pokoji."). V tomto slečna normálně přijde na pokoj, pan de Winter tam je, všechno je idilické, krásné, v pohodě. Fuj. Jediným kladem jsou občasné pěkné záběry krajiny a krásného prostředí. Ale ty by se lépe vyjímaly v nějakém přírodopisném dokumentu. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

2/2 Není to BBC a je to znát. Devadesátkové BBC seriály bývají dobré i po letech, tady je velice průměrná výprava, nezajímavý výběr dobové hudby a herecké výkony jsou taky sotva průměrné. A ani bych neřekla, že je Rebecca sama o sobě geniální, pouze další román čerpající z určité tradice. Nelze si nevzpomenout samozřejmě na Janu Eyrovou. Nicméně původní Hitchova verze i moderní Netflix nechávají tuto slabou adaptaci daleko za sebou. ()

ReneeS 

všechny recenze uživatele

Chybí tady Hitchcockovu tajemno. I v pozdějším podání Jeremy Bretta Maxim působil stroze, tajuplně a místy z něj šel strach. Charles Dance takový není, a přesto se mi to líbilo. Proč? Netuším. (celou dobu jsem přemýšlela, kde berou herečky do role druhé paní de Winter, které jsou si tak neuvěřitelně podobné ... a pak zjistím, že Joanna David - Rebecca (1979) a Emilia Fox - Rebecca (1997) jsou matka s dcerou) ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama