Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Fiktivní příběh o švédském podnikateli v moderních technologiích, který s partnery vymyslí legální streamovací platformu a převrátí tím hudební průmysl vzhůru nohama. (Netflix)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (49)

Reedl 

všechny recenze uživatele

Jsem u konce třetího dílu a fakt se musím přemáhat. Tohle nemá mít ani 50%. Potenciál by to mělo, ale to zpracování :( Udělat každej díl o jedný postavě to taky nezachrání. K čemu jsou ty zbytečně dramatický střihy? A v takovym počtu? Proč tolik prázdnejch a předvídatelnejch konverzací? Proč je to tak umělý? Proč to má fakt až tak moc špatnej anglickej dabing? Proč s tím ztracím čas a myslím si, že se to ještě zlepší? Proč tomu tu jednu hvězdičku nedám už teď? ()

okkac 

všechny recenze uživatele

Nikdy bych neřekl, že minisérie o vzniku Spotify  se vyšvihne na jeden z TOP10 seriálu roku. Člověk čeká, že hlavní mozek a zakladatel Daniel Ek bude hlavní postava, ale ne. Každý díl se zaměřuje na jednu postavu a oblast, kde měla vliv, kdy celý projekt vznikl. Kromě hlavního zakladatele, je tu ředitel švédské divize Sony a jeho pohled na nastupující digitalizaci, kdy chápe, že změna musí nastat, ale nechce slyšet o hudbě "zadarmo". Právnička, která musí vymyslet, jak legálně dostat práva a je to mnohem zábavnější, než se zdá. Programátor, který musí zajistit okamžitý buffer hudby poplatný době, kdy se pak s Danielem neshodne v názorech. Hlavní investor do celého projektu a jeho nadšení i strast shánění peněz a nakonec hudebnice, která se snaží vydělat na živobytí. S její závěrečnou epizodou už skáčeme do fiktivní budoucnosti, kdy se artisti ozývají o svoje peníze a práva. Všechny tyto postavy mají společné scény, některé scény tak vidíme vícekrát z různého úhlu pohledu a i doplňujících informací a záběrů, než kdýž jsme ji viděli poprvé. V případě epizody s právníčkou pak se hodně využívá prostor chodby, která je jakoby mimo časoprostor, a ze které se dá dostat do různých míst v rámci děje. U epizody s programátorem zas nastupuje vysvětlování pro lidi neznalé IT, ale skvělou vizuální formou jak například funguje P2P a server-client nebo TCP/IP vs. Spotify "UDP" protokol. Vřele doporučuji 8,5/10 ()

Reklama

rublik05 

všechny recenze uživatele

Zajímavě pojatý a i vcelku pěkně natočený seriál, jehož námět na první pohled působí trochu zvláštně, tvůrci na to však šli velice originálně, takže se jim povedlo přeměnit danou látku na vesměs poutavou a zajímavou podívanou, kdy každá epizoda nabízí jiný úhel pohledu, jinou perspektivu, takže není nouze o silné či naopak veselé momenty. Na můj vkus má však hrozně pomalé tempo, moc se mi nelíbilo ani zakončení, jakož i některé, z mého pohledu zbytečně vyhrocené scény. The Playlist je tak či tak povedený dramatický seroš, bohužel však forma zvítězila nad obsahem. 6/10. ()

bidja 

všechny recenze uživatele

Jako herecky a filmařsky nic moc, ale kdo hudbu miluje, kdo hudbu konzumuje, studuje, kdysi i vypaluje, stahuje a sbírá je to k nezaplacení.. První den na Počátku byly dvě ruce aby tleskaly do změněného stavu vědomí. To však zdálo se být málo nebo možná moc a tak si lidé vyrobili buben a píšťalu. Druhý den bylo trochu prázdno, Jan Tleskač unavený, a tak jsme stvořili hudební záznam. Třetí den pro všechny začalo vysílat rádio Luxembourg 208m/1440kHz, ale málo. Čtvrtý den byla sobota a začaly hudební burzy. Pátého dne to vše začalo být finančně neúnosné a tak se po keramice, Pompejích, Sodomě, Římu, vypalují i Romky. Šestý den se odpočívalo, vznikl internet a MP3. Toho využili piráti a připluli do zátoky, rozmnožujte se torrentuálně! Sedmý den spočívá v tom,  že jsme pohlédli na svět a pochválili se, že se to dílo povedlo. K tomu nám vybírej skladby Spotify. ()

Ex_Machina 

všechny recenze uživatele

Exkluzívne podanie toho, ako sa nádejný start up za pár rokov dostal do spoločnosti takých globálnych hráčov ako su Google, Napster, Youtube alebo Facebook. Spotify bol v roku 2008 ocenený na 250 miliónov dolárov a v roku 2012 už na 2 miliardy. No za každým úspechom treba hľadať ťažkú drinu a boj so systémom. Nahrávacie spoločnosti a autori hudby chcú svoje percentá. A nie malé. Treba samozrejme zaplatiť aj programátorov, techniku, právnikov, marketing a uspokojiť investorov. A aby to dokonale fungovalo tak to všetko chce čas. Takže keď si teraz pustíte niečo cez Spotify, tak si toto všetko uvedomte. ()

Galerie (185)

Zajímavosti (1)

  • Na začiatku epizódy dostane Daniel Ek (Edvin Endre) otázku, ako sa má Arsenal. Je to narážka na fakt, že Ek v skutočnosti londýnsky futbalový klub FC Arsenal chcel kúpiť. Švéd dokonca poslal majiteľom Arsenalu ponuku, no rodina Kroenkeovcov ju odmietla. (Domineus)

Reklama

Reklama