VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Fiktivní příběh o švédském podnikateli v moderních technologiích, který s partnery vymyslí legální streamovací platformu a převrátí tím hudební průmysl vzhůru nohama. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (49)
Jsem u konce třetího dílu a fakt se musím přemáhat. Tohle nemá mít ani 50%. Potenciál by to mělo, ale to zpracování :( Udělat každej díl o jedný postavě to taky nezachrání. K čemu jsou ty zbytečně dramatický střihy? A v takovym počtu? Proč tolik prázdnejch a předvídatelnejch konverzací? Proč je to tak umělý? Proč to má fakt až tak moc špatnej anglickej dabing? Proč s tím ztracím čas a myslím si, že se to ještě zlepší? Proč tomu tu jednu hvězdičku nedám už teď? ()
Nikdy bych neřekl, že minisérie o vzniku Spotify se vyšvihne na jeden z TOP10 seriálu roku. Člověk čeká, že hlavní mozek a zakladatel Daniel Ek bude hlavní postava, ale ne. Každý díl se zaměřuje na jednu postavu a oblast, kde měla vliv, kdy celý projekt vznikl. Kromě hlavního zakladatele, je tu ředitel švédské divize Sony a jeho pohled na nastupující digitalizaci, kdy chápe, že změna musí nastat, ale nechce slyšet o hudbě "zadarmo". Právnička, která musí vymyslet, jak legálně dostat práva a je to mnohem zábavnější, než se zdá. Programátor, který musí zajistit okamžitý buffer hudby poplatný době, kdy se pak s Danielem neshodne v názorech. Hlavní investor do celého projektu a jeho nadšení i strast shánění peněz a nakonec hudebnice, která se snaží vydělat na živobytí. S její závěrečnou epizodou už skáčeme do fiktivní budoucnosti, kdy se artisti ozývají o svoje peníze a práva. Všechny tyto postavy mají společné scény, některé scény tak vidíme vícekrát z různého úhlu pohledu a i doplňujících informací a záběrů, než kdýž jsme ji viděli poprvé. V případě epizody s právníčkou pak se hodně využívá prostor chodby, která je jakoby mimo časoprostor, a ze které se dá dostat do různých míst v rámci děje. U epizody s programátorem zas nastupuje vysvětlování pro lidi neznalé IT, ale skvělou vizuální formou jak například funguje P2P a server-client nebo TCP/IP vs. Spotify "UDP" protokol. Vřele doporučuji 8,5/10 ()
Zajímavě pojatý a i vcelku pěkně natočený seriál, jehož námět na první pohled působí trochu zvláštně, tvůrci na to však šli velice originálně, takže se jim povedlo přeměnit danou látku na vesměs poutavou a zajímavou podívanou, kdy každá epizoda nabízí jiný úhel pohledu, jinou perspektivu, takže není nouze o silné či naopak veselé momenty. Na můj vkus má však hrozně pomalé tempo, moc se mi nelíbilo ani zakončení, jakož i některé, z mého pohledu zbytečně vyhrocené scény. The Playlist je tak či tak povedený dramatický seroš, bohužel však forma zvítězila nad obsahem. 6/10. ()
Jako herecky a filmařsky nic moc, ale kdo hudbu miluje, kdo hudbu konzumuje, studuje, kdysi i vypaluje, stahuje a sbírá je to k nezaplacení.. První den na Počátku byly dvě ruce aby tleskaly do změněného stavu vědomí. To však zdálo se být málo nebo možná moc a tak si lidé vyrobili buben a píšťalu. Druhý den bylo trochu prázdno, Jan Tleskač unavený, a tak jsme stvořili hudební záznam. Třetí den pro všechny začalo vysílat rádio Luxembourg 208m/1440kHz, ale málo. Čtvrtý den byla sobota a začaly hudební burzy. Pátého dne to vše začalo být finančně neúnosné a tak se po keramice, Pompejích, Sodomě, Římu, vypalují i Romky. Šestý den se odpočívalo, vznikl internet a MP3. Toho využili piráti a připluli do zátoky, rozmnožujte se torrentuálně! Sedmý den spočívá v tom, že jsme pohlédli na svět a pochválili se, že se to dílo povedlo. K tomu nám vybírej skladby Spotify. ()
Exkluzívne podanie toho, ako sa nádejný start up za pár rokov dostal do spoločnosti takých globálnych hráčov ako su Google, Napster, Youtube alebo Facebook. Spotify bol v roku 2008 ocenený na 250 miliónov dolárov a v roku 2012 už na 2 miliardy. No za každým úspechom treba hľadať ťažkú drinu a boj so systémom. Nahrávacie spoločnosti a autori hudby chcú svoje percentá. A nie malé. Treba samozrejme zaplatiť aj programátorov, techniku, právnikov, marketing a uspokojiť investorov. A aby to dokonale fungovalo tak to všetko chce čas. Takže keď si teraz pustíte niečo cez Spotify, tak si toto všetko uvedomte. ()
Galerie (185)
Photo © Netflix
Zajímavosti (1)
- Na začiatku epizódy dostane Daniel Ek (Edvin Endre) otázku, ako sa má Arsenal. Je to narážka na fakt, že Ek v skutočnosti londýnsky futbalový klub FC Arsenal chcel kúpiť. Švéd dokonca poslal majiteľom Arsenalu ponuku, no rodina Kroenkeovcov ju odmietla. (Domineus)
Reklama