Režie:
Sébastien VaničekKamera:
Alexandre JaminHudba:
Douglas CavannaHrají:
Théo Christine, Jérôme Niel, Finnegan Oldfield, Sofia Lesaffre, Lisa Nyarko, Marie-Philomène Nga, Mahamadou Sangaré, Abdellah Moundy, Emmanuel Bonami (více)Obsahy(1)
Kaleb bude mít zanedlouho 30 let a nikdy nebyl osamělejší. Bojuje se svou sestrou o dědictví a přerušil vztahy se svým nejlepším přítelem. Fascinovaný exotickými zvířaty najde na trhu jedovatého pavouka a přinese si jej do svého bytu. Trvá jen chvíli, než pavouk unikne a rozmnoží se, čímž se celé místo změní na strašivou pavučinovou past. Policie zároveň uzamkne budovu a tím uvězní obyvatele uvnitř. Jediná možnost pro Kaleba a jeho kamarády je najít cestu ven a přežít. (Continental Film)
(více)Videa (3)
Recenze (173)
Taky jsem byl panelákové dítě. Občas nějaký opilec chrápal u výtahu, občas se ve spíži objevila plíseň, občas nás někdo vytopil. Všechno je to jen slabý odvar oproti tomu, co zažije tenhle nešťastný panelák ve francouzské přistěhovalecké čtvrti. Žije v něm i jeden šmelinář, který se vyhýbá nějaké poctivé práci, dohaduje se se svou ségrou a stále rozdýchává smrt mámy. Hlavně je ale také vášnivým milovníkem exotických zvířat, a tak jednoho dne přitáhne do svého pokoje pavouka. Na první pohled vypadá polomrtvě, ale zdání klame. Záhy pláchne, navíc se zatraceně rychle rozmnožuje. Výsledek je nepříjemný, intenzivní, nápaditý i poměrně drsný, protože úřady nařídí karanténu a z paneláku se jeho obyvatelé jen tak nedostanou. Havěť vypadá věrohodně, pomáhá i dobrý zvuk. Škoda méně sympatických (a dost uřvaných) postav. Navíc mi víc sedělo komornější pojetí, takže kvůli velkohubému závěru mě dění na plátně trochu přestalo zajímat. Takže ve výsledku trochu škoda, po celou dobu tam byl náběh na čtyři hvězdy. ()
Recenzi jsem nepsal přes dobrých pět let na csfd, ale tady musím. Začnu Lucernou - takže organizátoři moc dobře vědí minimálně den, že nové "trafo" zlobí, jak nám minutu před začátkem filmu bylo řečeno. Skutečně proběhne výpadek, který trval přes 15 minut, ale cca 13 minut filmu jsme neviděli, takže místo toho, aby se vrátil snímek a pustil se od výpadku, skutečně cca 13 minut stopáže bylo odebráno. Nálada lidí kolem mě se změnila, někteří odešli, já zůstal, ale lituji. Měl jsem to taky zabalit, do Lucerny na projekci už nikdy více. Film - dobrý náběh, francouzský rap snímku slušel, kort, když se jednalo o kvalitní hudbu, kvalitu textu ale nemohu posoudit samozřejmě. Hororový kabátek se postupně vytrácel a hloupých rozhodnutí a "demence" tam bylo opravdu hodně. Nedoporučuji vidět v kině, pokud se bojíte pavouků, tak si to pusťte, ale nečekejte nic extra. ()
Kvalitní pavoučí horory za celých více jak sto let kinematografie spočítáme na prstech jedné, s přimhouřením oka na dvou rukách. A jsem rád, že mezi ně nově patří tato francouzská arachno-jízda. Zážitek z ní je ale silně závislý na míře vaší arachnofobie, protože není o líbivých postavách ani hezké přírodě. Odehrává se naopak v paneláku na sociálním francouzském sídlišti a její hrdinové jsou rebelští kšeftaři a výrostci, na kterých přežití vám začne záležet nejdříve v poslední čtvrtině filmu. Onen panelák je ovšem okrouhlá designová pecka se vzorem pavučiny, pavouků je čím dál víc a vypadají jako živí (ve francouzské žánrovce mladých nadšenců!), a nejedna scéna vám intenzitou děsu zadělá na zadržený dech a husí kůži. Čtvrtá hvězda platí pro kino zážitek s dobrým ozvučením. [Sitges FF] ()
Sakra, La Haine s pavouky už někdo napsal. Z tématu "činžák plný lidí a pavouků" se toho dalo vytřískat jen o málo více a tak ještě večer doma v posteli mě sem tam občas nepříjemně zasvědilo, ačkoli mám tyhle osminohý mrchy jinak docela rád (protože pavouk > komár). Vermines těží primárně z kontrastu zmatených, impulzivních lidských postav oproti tiché efektivitě spiderhoodu, jehož samozřejmé převzetí kontroly nad budovou nastane jen v rámci toho, že si prostě tak nějak dělají to svoje. Dramaturgicky tam mám problémy například s tím, když v 92. minutě, kdy všude kolem lezou babouci velikosti tříkolek, začnou postavy řešit, koho v dětství kousnul leguán do nohy, ale nějaké nelogické rozhodování bych jim nevyčítal. Já bych od scény v koupelně zmizel z děje i se svým idiotským rogalem z peřiny, takže asi tak. PS: Až se Vaniček dostane do velké hry, tak ať si sebou pls veme Finnegana Oldfielda, do kterého jsem zamilovaný, děkuji. ()
Silný filmový víkend, zakončen parádním arachnofobickým hororem a jedním z nejvyspělejších debutů co jsem za poslední dobu viděl. Film, který velice dobře pracuje se silně nesympatickými postavami a napíná banálním příběhem o útěku osminohého, domácího mazlíčka. V rámci zábavy silně předimenzované ale stále při zemi (žádní pavouci jak barák se naštěstí nekonají) s napětím budováným přes skvělou kameru a tepavou hudbu. Zamrzí jen pro dané téma zbytečně dlouhá stopáž, občas zbytečně uřvané postavy a zbytečně akční závěr, který je pro příběh logickým vyústěním, ale dal se vyřešit určitě jinak. Přes všechna ale, povedená žánrovka. ()
Galerie (36)
Zajímavosti (7)
- Pro natáčení filmu bylo použito téměř 200 obřích pavouků lovců čeledi maloočkovitých. (NiWi)
- Sébastien Vanicek chcel ukázať komunitu s nízkymi príjmami vo Francúzsku inak, tak, ako reálne žije. Podľa neho sa vo filmoch často znázorňuje len v súvislosti s obchodovaním s drogami alebo ide o gýčovité komédie. On však vníma, že v skutočnom živote komunita funguje väčšinou celkom dobre a len občasne sa vyskytnú nejaké problémy. (Arsenal83)
- Scenárista a režisér Sébastien Vanicek hľadal nápady týkajúce sa diskriminácie, ktorej čelia černosi a arabsky vyzerajúci ľudia vo Francúzsku, a to ho priviedlo k pavúkom, ktorí sú v domácnostiach len zriedka vítaní - každý sa ich po spozorovaní snaží zabiť. Keďže so všetkými v príbehu (ľuďmi aj pavúkmi) spoločnosť zaobchádza ako s háveďou, názov mu prišiel ako prirodzený. (Arsenal83)
Reklama