Reklama

Reklama

Ve stokách pod pařížskou operou žije od narození znetvořený zahořklý muž známý pouze jako „Fantom“. Zamiluje se do neznámé sboristky Christine, soukromě ji vyučuje a zároveň terorizuje zbytek operního domu a požaduje, aby Christine dostávala hlavní role. Vše se ještě zhorší, když se sopranistka znovu setká se svým známým z dětství Raoulem a oba se do sebe zamilují. Fantom se rozhodne ji unést a uvěznit u sebe, ve svých tajemných kobkách. Raoul je nyní jediný, kdo Fantoma může zastavit a zachránit svou lásku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (412)

Cimr 

všechny recenze uživatele

Obrovský spektakulární načančaný nařachaný nazdobený bombastický velkofilm. Tak obrovský, že se v něm skoro ztrácí komorní příběh milostného trojúhelníku. Pod těmi všemi šminkami je chlad (přestože musím uznat, že pád lustru podbarvený varhanami mi přivodil slušný mráz na zádech). Závěr filmu mě ne a ne dojmout, i když jsem chtěl, aby dojmul. Základní problém je, že vlastně ani nevím, komu fandit. Christine bych nepřál ani slizkému dlouhovlasému blonďákovi, ani paranoidnímu zabijákovi fantomovi. O hudbě a hercích se zmiňovat nebudu, protože souhlasím se zdejší většinou. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Dávil jsem se vlastní krví. Obávám se ale, že s Webberovou předlohou se nedalo nic jiného udělat (sám Andrew Lloyd je z filmu nadšen). Ten pilcherovský scénář, ta příšerná, patetická hudba a ty texty, proboha živého ty texty. Utrpení srovnatelné s dvou a půl hodinovým sledováním koncertu Nightwish, Within Temptation nebo podobného strašidelného zámku, kde si musí aktéři co deset minut obměnit šaty. S vědomím toho, že film je věrný původnímu muzikálu a práce na něm probíhala přímo s Webberem, si slibuji, že se od tohoto světa budu držet v uctivé vzdálenosti. ()

Reklama

Mi Nü-Chai 

všechny recenze uživatele

Paříž roku 1919. Černobílé poškrábané záběry starého, už zjevně doslouživšího, divadla. Exteriér ošoupaný, interiér jakbysmet. Probíhá zde dražba. Licitátor hovoří o obrovském lustru, který má nyní být dražen, rozsvítí jej...najednou se okolí začíná měnit, obraz se pomalu kolorizuje, rozezní hudba kamera prolétá nad čalouněnými sedadly a blíží se k jevišti, kde právě probíhá zkouška na večerní představení...už pár minut po začátku mne Fantom Opery uvedl do stavu silného vytržení, (nejen) tato scéna je zpracována brilantně, práce kamery je jednoduše famózní a hudba, se kterou jsem až do této chvíle neměla tu čest, je kouzelná. Ano, kamera a hudba jsou zde hlavními pozitivy, těsném závěsu následovány výpravou a kostýmy. Roztomilý kýč vládne všude, kam se jen člověk podívá a to je dobré. Interiéry, oděvy i masky hýří barvami, ani doupě Fantoma se nevyhne jasným barvám a rozhodně si nemyslím, že by to bylo ke škodě věci. Exteriéry jsou na tom už trochu hůře, taková budova divadla a přilehlé okolí svoji modelovitost při pohledu zdálky nezapře, ale menší prostory (hřbitov, střecha divadla) jsou celkem zdařilé. Film si také hezky poradil s tím, že je točen v angličtině, ale odehrává se ve Francii a jedna z postav je italského původu - angličtina s příslušným přízvukem a pár slovíček z cizího jazyka odvede dobrou službu. Jak bych asi při využití tohoto nápadu v seriosnějším filmu omdlela hrůzou, do atmosféry Fantoma Opery to zapadlo více než dobře. Miranda Richardson (madame Giry) hovoří s francouzským přízvukem opravdu kouzelně a Minnie Driver se coby rozmazlená operní diva Carlotta vzteká jako rozená Italka. Nejen tyto dvě herečky jsou ve svých rolích přesné, kvalitní je až na jednu (leč VELMI podstatnou) výjimku celé obsazení, zvláště Christine. Emmy Rossum je perfektní, křehká jemná bytost s vpravdě andělským hlasem, sladké stvoření. Patrick Wilson (Raoul de Chagny) jí skvěle sekunduje, jak v hereckém tak pěveckém projevu. I vedlejší postavy příběhu tam skvěle zapadají...až na tu zmiňovanou výjimku. Ano, je to ON, samotný velký Fantom v celé své ubohosti. Gerard Butler je naprosto OTŘESNÝ. Vůbec by mi nevadilo, že má znetvořenu jen malou část tváře, jen by asi člověka nemělo po jejím odstranění napadnout, že mohli ušetřit pár gramů latexu, i bez něj by vypadal dost strašně. To by nebylo zas tak zlé, naneštěstí zjevu odpovídá i samotné hraní. Na slovo charisma se dá v jeho případě s klidným srdcem zapomenout, má ho asi tolik jako okousaný rohlík. Démoničnosti, uhrančivosti a dalších vlastností správného Fantoma v něm taktéž není ani co by se za okousaný nehet vešlo. A to "nejlepší" nakonec - jestli něco neumí, tak zpívat, většinou jen řve a nadto vlastní dost nehezké zabarvení hlasu. Kdyby Christine učil zpívat skutečně on, našla by uplatnění leda tak v podřadné punkové kapele okresního formátu, rozhodně ne v pařížské Opeře. Škoda přeškoda, že si zrovna s obsazením této postavy nedal pan režisér víc práce. Á propos, režisér...režie je vedle pana Butlera druhým velkým negativem snímku. Občas jsem měla dojem, že J. Schumacher ani v nejmenším netuší, co si se scénou počít a dopouští se chyb účastníka nedokončeného kursu režie. Obě tyto negativa jsou sice dosti podstatná, ale zmíněná pozitiva (kamera, hudba, kostýmy, výprava, zbytek herců) je celkovém dojmu značně překonávají a tak mohu s čistým svědomím dát čtyři hvězdy. P.S. děkuji drahé přítelkyni O., která mne na tento film, jenž se mi měsíc válel bez povšimnutí na polici, svým nadšeným popisem jeho kladů, nezištně upozornila. () (méně) (více)

castor 

všechny recenze uživatele

Joel Schumacher, mnohokrát proklepnutý v úplně jiných žánrech, trochu zaostává v odvaze i osobitějším přístupu k Webberově látce. Ta možná dobře působí na divadelních prknech, ale na plátně je díky afektovaným projevům a potížím s tempem docela ubíjející. Všechno je to takové stereotypní, nevzrušivé, jen klouzajícího po hodně monotónním povrchu. Což je minimálně škoda, už jen díky kameře, výpravě nebo Emmy Rossum, která předvádí velmi slibný pěvecký výkon. Ale v nevinných pohledech nemá moc šancí se předvést (démonicky naopak vůbec nevypadá tehdy prakticky neznámý Gerard Butler). Nestrhující, místy velmi nudný kabát.. ()

Nautila 

všechny recenze uživatele

Šumacheré, ty patlale! Já mám kýče docela ráda, ale ty jsi i na mě moc. Je to pocit, jako když sníte příliš mnoho sladkých bonbonů - cpete se a cpete, až z toho máte na jazyku povlak a už necítíte žádnou chuť. Utáhněte Schumacherovi trochu vodítko, dejte mu jen omezený počet bonbonů a on z toho vydá skvělej film jako Volný pád. Pusťte ho ze řetězu, on sežere hromadu bonbonů, a protože už z toho necítí jazyk, bude se cpát ještě víc, aby se ujistil, že ten jazyk ještě má. (Ach, to jsem vymyslela pěknou analogii.) ()

Galerie (120)

Zajímavosti (35)

  • Ve scéně na začátku filmu, když Christina (Emmy Rossum) zpívá píseň "Think of me", má na sobě šaty a šperky (včetně démantů ve vlasech), které jsou přesnou kopií šatů a šperků císařovny Sissy. Císařovna je takto zobrazena na portrétu malíře Franze Xavera Winterhaltera. (Fantasy)
  • Natáčení probíhalo v Pinewoodských studiích a trvalo přes 8 týdnů. (fannah)
  • Joel Schumacher před natáčením muzikál nikdy neviděl, což považoval za dobré samotný Webber. Podle něj režisér nebude mít choutky kopírovat originál. (imro)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama