Režie:
Bruce RobinsonScénář:
Bruce RobinsonKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Christopher YoungHrají:
Johnny Depp, Aaron Eckhart, Richard Jenkins, Amber Heard, Michael Rispoli, Giovanni Ribisi, Marshall Bell, Amaury Nolasco, Bill Smitrovich, Enzo Cilenti (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Jeden díl novinařiny, tři díly rumu. Americký novinář Hunter S. Thompson (1937–2005) byl významnou postavou kontrakultury šedesátých let a představitelem tzv. gonzo žurnalismu, vyznačujícího se extrémně subjektivním pohledem na zobrazované události. Dvě z jeho autobiografických knih se staly předmětem filmového zpracování a u obou byl iniciátorem a hlavním představitelem novinářův blízký přítel Johnny Depp. V režii Terryho Gilliama vznikl snímek Strach a hnus v Las Vegas (1998), účtující s hnutím hippies, protesty proti vietnamské válce a všeobecným psychedelickým šílením šedesátých let, v němž s Deppem hrál Benicio Del Toro. S dvanáctiletým odstupem byl pak zfilmován jeho Rumový deník (2010), líčící zážitky svérázného novináře, který v roce 1960 nastupuje do krachujícího deníku v portorickém San Juanu. Většinu času tráví v alkoholovém či jiném opojení a snaží se psát o potenciální korupci amerických financí, jež na ostrov začínají proudit. Barvotisková krása turistické destinace se tu střetává s bídou místních obyvatel, kteří Američany nemají rádi, ač k nim v podstatě sami patří. Film režíroval anglický herec Bruce Robinson (*1946), který se uvedl jako režisér pozoruhodným autobiografickým příběhem dvou nezaměstnaných herců Withnail a já (1986) a psychothrillerem o stíhání sériového vraha Jennifer 8 (1992). Deppovou hereckou partnerkou ve snímku je Amber Heardová, která pak byla dva roky jeho manželkou (rozvedli se v lednu 2017). (Česká televize)
(více)Videa (6)
Recenze (408)
Ač film postrádá typicky "thompsonovského" ducha, který naopak nechybí ve Fear and Loathing, není pouhým laciným pokusem o zfilmování dle mého nejlepší spisovatelovy knížky. To hlavní, tedy Karibik, hektolitry rumu a krásná Chenault, přítomno jest. A i Depp, ač v porovnání s jeho jinými rolemi nezvykle uťáplý, podává solidní představu o tom, jak romanticky dobrodružná mohla taková karibská novinařina být. Projekce no.2: Atmosféra přetrvává, nicméně celkový dojem mdlý -> 3*. ()
Rumový deník je moje velmi oblíbená kniha a Thompson velmi oblíbený spisovatel, nicméně se zde nebudu opájet tím, co všechno bylo špatně a o kolik je kniha lepší. Ten pravý problém je pro mě v tom, že já osobně si z knihy kromě třeskuté zábavy a politicko-sociální kritiky (kteréžto jsou jakžtakž přítomny) vzal především generační výpověď, a to ne ve smyslu dekády, ale věku hlavního hrdiny. A to je ten problém s věkem Deppa, protože tahle linka byla pochopitelně zcela vypuštěna. Navíc Johnny je poslední dobou kulantně řečeno nemastný neslaný a své herectví okrouhal na série úšklebků a zhuleneckého civění, které by sice zde mohly být na místě, ale stejně už poněkud otravují. Ribisi si film krade pro sebe, přičemž i ostatní typy byly vybrány excelentně. ()
To bych v životě neřekl, že to i po rumu může být taková hrozná otrava. Asi jsem udělal tu chybu, že jsem si k tomu neotevřel flašku Božkovské rzi, po které bych tento tupý, dvouhodinový notorikův cestopis po Portoriku šedesátých let, jenž přesně naplňuje otřepanou definici "naprosto o ničem", zajisté lépe snášel. Poté, co se Džony komerčně zaprodal a začal se plavit v Bruckheimerově žoldu, jde to s ním od desíti k pěti. Bude sice pěkně ve vatě, ale je zralý na to, aby mu jeden flustnul na jeho herecký hrobeček s nápisem Jump street. Avšak na druhé straně se mu moc nedivím, protože mít doma tu francouzskou obludu co on, taky chlastám první ligu a hraju v kdejaké sračce, jen proto, abych, proboha!!, nemusel být doma. Ještě párkrát někdo prokleje Černou perlu a Tim musí dostat totální deppku, protože z takové letargie už ho podruhé nevytáhne ani on. ()
Poměrně dost nešikovně udělaný. Film pajdal mezi žánrama na jedný straně v dnešní době neuvěřitelně aktuální téma nezávislost žurnálů na druhý straně ty komický prvky jako by vypadly s nějaké němé grotesky, viz jízda ve zničeném Fiatu. Jako ono to vtipný bylo, ale celistvost filmu to spší drobilo než tužilo. Samozřejmě ten chlast jsem cítil z plátna až k má sedačce a docela jsem litoval, že jsem se na projekci nevyabil flašulkou Morgenka, poněvadž troucha sounáležitosti s filmem nikdy neškodí. Johny Depp dobrej jako vždy pacholek jeden hnědookej, ostatní po herecký stránce taky pohoda. Atmosféře přidává exotické prostředí jenže to zase naršuje bohémskost postav a vlastně i celého příběhu a tak je to furt dokola. Řada dobrých věcí, která se neumí chytnout za ruku a držet pohromadě. ()
[imdb: 6.7/10] | me: Dosť nevyvážený film, ktorý vlastne okrem Deepa a krásnej Heard ponúka len zvláštny rumový koncept v ktorom je ťažko nájsť nejaký hlbší zmysel a keďže sa to netvári len ako komédia neviem presne špecifikovať žáner. Nemôžem povedať, že to je skvelá zábava, pretože na to by bolo treba viac vtipu a patričných situácii. Miestami sa tvári vážne, miestami sa snaží poukázať na hlbšiu myšlienku a niekedy len tak ponorený v chlaste ukazuje (ženské či prírodne) krásy Portorika. Je to taký dvojhodinový mix, ktorý v celkovom dôsledku pôsobí ako neškodný film nad ktorým však dlho človek premýšľať nebude. Povedal by som - OK, ale nič viac. How does anyone drink 161 miniatures? ()
Galerie (85)
Zajímavosti (16)
- Filmového štábu a kamery je možné si povšimnout v odrazu slunečních brýlý Paula Kempa (Johny Depp) během rozhovoru se Sandersonem (Aaron Eckhart) při jízdě autem. (Conspi)
- Keira Knightley a Scarlett Johansson byly navrhovány pro roli Chenault, ale nakonec roli získala Amber Heard. (MeanWhile)
- O roli Dihbyho se ucházel i švýcarský herec Philippe Vonlanthen, a to v Londýně během osobního setkání s režisérem Brucem Robinsonem, které proběhlo během slavnostního obřadu a následné autogramiády autora knihy "The Peculiar Memories of Thomas Pennman" Huntera S. Thompsona v roce 1999. (Conspi)
Reklama