Reklama

Reklama

Sitting Target

  • USA Sitting Target (více)
Trailer

Obsahy(1)

Harry Lomart (Oliver Reed) je usvědčený vrah odsouzený za loupežné přepadení, při kterém ukořistil 200 000 dolarů. Se svým kumpánem Birdym Williamsem (Ian McShane) plánuje útěk z věznice. Když se Harry od manželky Pat (Jill St. John) dozvídá, že se chce dát rozvést, protože je těhotná s jiným mužem, rozhodne se ji zabít. Netuší, jaké nepříjemné překvapení ho čeká. (ilclassico)

(více)

Recenze (17)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Oliver Reed se pro tuhle roli dokonale hodil a sedla mu prostě skvěle. On tyhle vyšinuté magory prostě uměl zahrát jedinečně, i když jich pak možná už bylo trochu moc. Tady ale předvádí, že začátek 70. let dovedl být pořádně odvázaný a že bylo co sledovat. Rozhodně stojí za zhlédnutí. A možná ne jen jednou. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Další sedmdesátková filmařina drsná jak šmirgl. Oliver Reed je charismatickej a působí fakt nebezpečně takovou tou živelnou brutální silou. Hned na začátku filmu tam velice působivě bejčí v cele. Naproti tomu koukám, že Ian McShane má ten zmrdí ksicht už z mladejch let :) Příběh není nějak geniální, ale hudba je dost dobrá a prostě ta atmoška a na dnešní dobu naprosto nekorektní chování z toho dělaj nevšední filmovej zážitek. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

UK masterpiece and hidden gem! Jeden z největších a nejtvrdších thrillerů svého času ve Velké Británii, těžká zločinecká klasika stojící vedle Caineho klasiky "Get Cartera" (71), který mnoho lidí hodnotí jako jeden z nejdrsnějších britských filmů vůbec, ale tohle je snad ještě temnější a krutější a minimálně stejně tak přesvědčivé. Nikdo jiný než robustní Oliver Reed se nemohl objevit v hlavní roli (nezapomenutelné filmové představení) srovnatelné snad jen s jeho dalším filmem "Revolver"(73), natočeném o rok později na Apeninském poloostrově, což bylo jinak znamenité italské polizitteschi. Scénář k filmu napsal Alexander Jacobs ("Point Blanc" a "French Connection 2"), je to jinak úprava stejnojmenného Hendersenova románu (to nemohlo dopadnou skutečně špatně). Režie a konstrukce příběhu jsou stále velmi stabilní i podle hodn. dnešních měřítek. Člověk je skutečně možná i trochu nečekaně, ale jinak velmi mile překvapen, jak tenhle starý film po všech stránkách a ve všech směrech-tedy jako jeden fungující celek, dobře funguje. "Sitting Target" je velmi intenzivní a vzrušující příběh pomsty odehrávající se v Londýně, film má skutečně velmi rychlé a strhující tempo, celé je to pak neuvěřitelně napínavý (a jak jsem už psal vzrušující) a ani na chvíli to člověka nenudí. Myersův naprosto zabijáckej soundtrack, pak dokonale umocňuje příběh a náladu, navíc je i dost depresivní! ST je opravdu naprosto nekompromisní, drsný, syrový a cynický film, ve kterém snad není jediné kladné postavy je to tu samej asociální a bezcitnej šmejd a darebák, všecky ženský jsou tady vyobrazeny jako děvky, a tak je s nimi také zacházeno (je to hodně mysogyní, feministky by se raději neměli dívat!), tedy jak se špínou, tohle je absolutní macho-flick! Dvojice herců ve vedení Oliver Reed a Ian McShane jsou ideální a naprosto perfektní a ve svých úlohách. Film dále obsahuje jedny z nejsilnějších scén ve vězení a jeden z nejlepších a nejnapínavějších útěků z vězení, jaký jsem kdy viděl (skutečně velmi dobře udělaná paráda), dále je tu jedna perfektní honička cajtů na motorkách vs. Oliver Reed a docela emocionální finále s pěkným a poměrně překvapivým kroucením. Tohle se vážně povedlo, dovolil bych si to srovnat snad jen s těmi nejlepšími americkými a italskými fláky ze stejné doby, viz "Milano Calibro" (72), nebo již zmíněná americká "Francouzská spojka" (71 a 75) či "Getaway" (72) se Stevem McQueenem. Z Velké Británie, spolu s filmy "Get Carter" (71) a "Villain" (71) jde o absolutní žánrovou špičku. Kdy bohužel tento a druhý zmiňovaný film jsou dodnes i přestože vyšly na DVD, tak trochu neprávem přehlížené a hlavně nedoceněné. Škoda že tam v té době takovýchto nezapomenutelných chuťovek v 70's neudělali víc. Film je nutností pro všechny fanoušky 70's kriminálních thrillerů, anglických či jiných, kdy by neměl chybět v jejich sbírce. Snímek má dodnes mmj. mnoho slavných fanoušků, mezi které patří např. i režisér Quentin Tarantino. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Kamerově parádní, hudebně taky a Reed a McShane jsou ve svých macho rolích psychopatického hovada a jeho floutkovského kámoše přesní. Horší je to se zábavností  jejich eskapád a dialogů a celkově líným tempem. Připadalo mi jako věčnost, než se postavy dostali z vězení (první třetina) a jejich pobíhání po svobodě, kde tu a tam někoho profackují, přefiknou nebo zastřelí, mě moc nezaujalo. S výjimkou podivné honičky s motorizovanými policajty mezi pověšeným prádlem. Závěrečná autohonička průměr. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Film, u nějž je divákova schopnost užít si jej přímo úměrná toleranci, jenž věnuje duu hlavních postav, trpících kolosálním případem zmrditidy, což poněkud ztěžuje sledování filmu, když by člověk nejraději oněm protagonistům způsobil nějakou tu bolest pomocí kelímku ožvýkaných žvýkaček, trojúhelníku s ryskou a jedné vyhladovělé kabybary. Jinak se jedná o dobrý film, který je drsnou detektivkou není jen pro to, že tu žádní drsní detektivové nejsou, jen skladba více či méně nesympatických individuí. Je to povedené, nic moc k vyčítání tu není, film totiž téměř nezastaral a třeba kamera zaujme po pár záběrech (myšleno v dobrém, samozřejmě) a jediný moment, probouzející svou blbozitou smích je ten, kdy je pistole s účinným dostřelem tak 35 metrů (a navíc plně automatickou palbou) použitá jako odstřelovací puška na vzdálenost mnoha set metrů, až jednoho kilometru.. ()

Javert 

všechny recenze uživatele

Esence brutality po anglicku. Mnou prakticky náhodou objevený, ale zato překvapivě solidní krimithriller, který se může chlubit slušným tempem, drsnou atmosférou a velmi nápaditou Scaifeho prací s kamerou. Navíc mi to připomnělo můj oblíbený Get Carter!:-) P.S. Po uležení snižuji, ze 4 na 3 hvězdy. Taková bomba jako Carter to zase není. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Drsný thriller o utečencoch z vazenia, balíku peňazí a pomste k nevernej žene. Výborné výkony predviedla ústredná dvojica Reed - McShane a potešila hudba ostrá ako britva. Záverečná pointa bola len parádnou čerešničkou na torte. Tretí komentár. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Chlapíka, ktorého čaká 15 rokov v base, naserie manželka tým, že chce požiadať o rozvod a tak sa rozhodne, že ju zabije. Odvtedy sledujeme jeho priamočiaru cestu za svojím cieľom. A nikto mu v tom evidentne nezabráni. A že sa tých ľudí nájde. Chudáci. Na to, že to je zo sedemdesiatych rokov, tak to má celkom svižné tempo. Útek z basy je pôsobivý. Akurát scénu so psom som už tradične pretočil. Film sa s ničím neserie a je dosť drsný. Hlavný hrdina je žiarlivý magor, ale aj tak som mu vďaka úchvatnému výkonu Olivera Reeda držal palce, aby dopadol dobre. A snáď dostal rozum. Dočkáme sa aj nejakého toho prekvapenia, ale záver je pekne romanticko-tragický. Za jedno pozretie to rozhodne stojí. A kto má rád tieto staré jednoduché sedemdesiatkové drsné filmy, tak určite pridá aj štvrtú hviezdičku. 6/10. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Douglas Hickox /Brannigan 1975, Svitani Zuluu/ natocil genialnu detektivku zo 70. rokov, ktora je drsna , spinava a hodne extremna. Tempo je perfektne, ani chvilu nepovoli, takze filmovy diviak je v permanentnom napati, co sa bude diat. Dialogy su perfektne, tam niet co vytknut. Miestny konspiracny teoretik Karel Chrocht zase objavil jak tak pozeram paralely tohoto filmu s vyslovene talianskym zanrom polizzioteschi. No teda neviem, Karlovej logike ja nerozumiem a myslim, ze rozumiet ani nechcem! Polizzioteschi je taliansky filmovy zaner, toto je klasicka britska detektivka, tak fakt nechapem, ako moze Karel toto zmiesat dohromady. Nic, s5 k filmu : utek z chladku bol vyborny, nemam co vytknut /Ked som uz pri tom uteku z chladku, napadla ma paralela s dalsim talianskym filmom, ale ako som spominal, je to miesanie jablk s hruskami a obavam sa ze aj so slivkami, taxi to radsej necham pre seba/. Oliver Reed /Ostrov Pokladu, Gladiator/ film perfektne taha, nijako nezaostavala ani skvela Jill st. John /bondovka Diamonds are forever/ a videl som aj Edwarda Woodwarda /The Wicker man, kultovy horor/. Pochopitelne, v mainstraemovych telkach ako je Tv Loppatov, teda pardon, Barrandov, Prima Hnuj, teda Kul. Nase mainstreamove telky- Tv Hovna a Narkoza s Hnojom toto nie su schopne zaradit do vysielania , nie je sanca na toto narazit, tam su filtrovane kraviny. Kazdopadne 100 % ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Drsný triler s Reedom, ktorý svojho času v Británii musel zaiste zanechať svoju stopu. Menej slov, typicky britská divoká kamera snímajúca z rôznych uhlov - všetko do filmu sedí. V závere menší zvrat, zpätne plne dávajúci zmysel, i keď predvídateľný. Reedovi dobre sekunduje mladý McShane. Akurátna stopáž. Možno zápletka nie je z radu tých premakanejších, ale inak spokojnosť. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

První půlka filmu odehrávající se ve vězení je opravdu nekompromisní nářez, pak se však trochu projeví scénáristická neobratnost a druhá půlka je "jen" výborné béčko. Ovšem Reed s McShanem jsou tak brutální dvojka, že na všechny zádrhele ihned zapomenete. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Temná nemorální kriminálka bez kladných postav, zato s hutnou atmosférou a perfektními hereckými výkony. Oliver Reed se do role záporáků narodil a pro jeho charisma by mu člověk snad i držel palce. Škoda že Hary Lomart celou svou existenci zasvětil tomu, aby se znechutil co největší části společnosti. Sluší se zmínit parádní hudbu. ()

Hennesy 

všechny recenze uživatele

Nuž teda..ja som žiadnu drsnú, nekorektnú, atmosferickú anglickú gangsterku nedostal ako tu viacerí sľubovali. A tak som sa tešil. Namiesto toho som dostal pomerne zmätočný príbeh o dvoch dementoch a ich improvizovanému úteku z väzenia. Veľa potulovania okolo, málo akcie a dosť veľa nudy. Hoc to ťahali Reed a McShane tak vo výsledku slabota. ()

Isard 

všechny recenze uživatele

Pro mě docela zvláštní film – nebavil mě, ale líbil se mi. Kamera pořád hledala zajímavé pohledy, herci se do svých rolí skvěle hodili (nejen ústřední duo, potěšil i Edward Woodward) a samozřejmě – bylo to drsné. Vše navíc v bezútěšném prostředí betonového Londýna a s odpovídajícím soundtrackem. Jenže v řadě momentů jsem měl pocit, že důležitější je nějaký „art“, než vyprávění, skoro se divím, že někdo ve filmu nehledá nějaké filosofické významy. Jakkoli je Sitting Target film drsný, občas (ale jen občas) jsme měl pocit, že je ta drsnost vyumělkovaná a schází jakási syrovost. Ale tak jako tak, pokud hledáte drsný kriminální film, tohle je jasná volba, jen málo jich je lepších. ()

mdf 

všechny recenze uživatele

Mě to tedy ničím hrozně drsné nepřipadlo,možná v té době,co to bylo natočené,tak to jo.Příběh o vězních co zrdhnou a lásce,nic nijak vybočující.První půlka měla tempo a druhá hodně slabé béčko. ()

Reklama

Reklama