Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Padesátá léta minulého století. Manhattanský uklízeč toalet Tom Ripley (Matt Damon) si vypůjčí sako studenta Princetonu, v němž hraje na klavír na zahradní párty. Když s ním pak bohatý otec čerstvého absolventa Princetonské univerzity zapřede rozhovor, Tom předstírá, že jeho syna zná. Rázem tak dostane nabídku, aby se výměnou za tisíc dolarů vypravil do Itálie a přesvědčil Dickieho Greenleafa (Jude Law) k návratu domů. V Itálii se Tom připojí k Dickiemu a jeho vzdělané snoubence Marge (Gwyneth Paltrowová). Předstírá, že miluje jazz a chová homosexuální naděje, zatímco se topí v přepychu. Kromě lhaní je Tom také velmi dobrý v imitaci a padělání, takže když se s ním pak pohledný a sebejistý Dickie začne nudit a zavrhne ho, Tom neváhá zajít opravdu hodně daleko, aby si přivlastnil Greenleafovy výsady. (Cinemax)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (499)

HAL 

všechny recenze uživatele

Nejvíc gay film ve kterém nikdo není gay. Aspoň ne otevřeně, latentní jsou tu úplně všichni. A ten hlavní z toho má taková traumíčka, až svou identitu touží zapřít úplně ve všem. Nebo je u něj jeho latentní homosexualita taky jen přetvářkou, stejně jako všechno ostatní, opojení oportunismem, exhibice manipulativnosti. Za chlapeckou tváří skrytá zrůdně zlomená duše. Film po jejím povrchu klouže celou svou první třetinu, která tak nemá čím zaujmout, brutální ponor pod hladinu ho pak kompletně promění a zvedne na úplně jiný level. 8/10 ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Moje dosavadní setkání s Anthony Minghellou bylo veleúspěšné. Anglický pacient a především pak Návrat do Cold Mountain jsou obrovské a silné příběhy, navíc bravurně natočené. Nehledě na mnohem důležitější hodnoty, chybí Anthony Minghella na tomto světě jako režisér. Proto jsem se na Talentovaného pana Ripleyho dost těšil a schválně jsem si o jeho obsahu předem skoro nic nezjišťoval. O to víc jsem byl zaskočen a překvapen psycho atmosférou, kterou Ripley oplývá. Jednoznačně mě několikrát napadly Polanskiho thrillery se svojí typickou stísněnou atmosférou. Skvělé obsazení, skvělá režie, díky za další zážitek pane Minghello. 9/10 ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavý počin Anthonygho Minghelly. Oscarového režiséra Anglického pacienta, který předvádí své umění obrazu a chameleonského Matta Damona, který jednoznačně exceluje. Jude Law jako excentrický a namyšlený syn boháče a Gwyneth Paltrow jako jeho přítelkyně. Mattovo dokonalé podání chlapce, který se dokáže změníit v kohokoliv by mělo být min. jako nominace na Oscara. Škoda, že film je zbytečně rozvleklí a uspává v některých lehce nepotřebných pasážích. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Formálně i obsahově neskutečně vytříbená podívaná. Minghella vytěžil ze skvělého námětu snad maximum, skvěle rozpracovává charakter labilního hrdiny a svým přístupem vkládá Damonovi do rukou takovou moc, že ten je schopen jediným pohledem a jediným činem tvrdě zarazit diváka do sedadla a donutit ho, aby to jeho doslova svinské počínání sledoval až do konce bez jediného mrknutí. Výborná retro atmosféra a kulisy prosluněné Itálie ozdobují už tak precizní výpravu, jejíž pozvolná plynulost a více než mrazivá gradace je dle mého ukázkou geniálně zvládnuté filmařiny. Všemu nasazují korunu herci, kteří jsou i ve vedlejších rolích naprosto nepřehlédnutelní a jedineční. Matt Damon excelentní v každém pohybu i gestu, byť v první polovině ho možná ještě překonává fenomenální Jude Law. Závěr je sice moc protahovaný a dlouho nastavovaný, ale konečná pointa udeří s takovou silou a elegancí, že nelze nic namítat. S denním odstupem přidávám pátou hvězdičku, která vyspělost filmu v rámci CSFD jediná dostatečně vystihne. ()

schizmo 

všechny recenze uživatele

Pro mě jeden z těch nudnějších Damonových filmů. Matt se do této záporné role vyloženě nehodil (herecký um mu upřít rozhodně nejde, ale v tomhle snímku pomyslně vítězí Jude Law) a nesmyslně natahovaná stopáž tomu také moc nepomohla. Nakonec žádná vélká pointa a já mohu říct, že tohle si určitě podruhé nepustím. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (23)

  • První scéna, na které pražské trikařské studio Universal Production Partners pracovala, byla podle jejího ředitele Víta Komrzého "shodou okolností i nejkritičtější, protože nikdo předem nevěděl, jestli je vůbec možné ji udělat. Matt Damon v ní vezme po divadelním představení Cate Blanchettovou na projížďku nočním Římem. A protože Minghella v případě Pana Ripleyho trval na co největší autenticitě lokací, pronajal si štáb na tři dny centrum Říma, což udělalo z téhle scény extrémně drahou záležitost. Kameraman při natáčení exponoval na hranici možného a navíc se stalo to, co se občas stává - totiž že laboratoře při vyvolávání materiál podexponovaly, takže scéna byla zelená, bez detailů, prostě hrozná. Produkce tedy řešila zásadní problém, jestli se s tím dá něco dělat, anebo bude tuhle složitou a nesmírně drahou scénu potřeba přetočit. Myslím, si, že když nám ten materiál poslali, sami nevěřili tomu, že se dá rekonstruovat a že to byla svým způsobem zkouška našich schopností. Pracovali jsme na tom šest týdnů ve dne v noci a nakonec jsme scénu zrekonstruovali tak, že ve filmu je. Byla to ale velmi vyčerpávající zkušenost, protože první čtyři týdny jsme stále jen zkoušeli, jak na to, a oni nám to vždycky vrátili s tím, že to není ono. Byl to depresivní začátek, ale když jsme ho zvládli a prolomili jejich nedůvěru, byl zbytek práce už relativně pohodový." (NIRO)
  • Film byl zásadní pro vzestup české trikařské společnosti Universal Production Partners (UPP), která před ním pracovala především na tuzemských snímcích jako Pelíšky (1999) nebo Z pekla štěstí (1999), ovšem po něm se na svém poli začala postupně stávat nepřehlédnutelnou a čím dál tím úspěšnější i mezinárodně. Její ředitel Vít Komrzý tehdy komentoval, že tato práce vlastně byla "shoda šťastných okolností i náhoda, která přála připraveným. Když v létě před dvěma lety začal Honza Svěrák připravovat Tmavomodrý svět, přivezl si z Londýna pana Dennise Lowea, což je supervizor vizuálních efektů. (...) Pak ale Jan Svěrák projekt na určitý čas přerušil a právě v té době Dennise Lowea oslovil Anthony Minghella, který chystal Ripleyho. A protože je v kompetenci supervizora vizuálních efektů navrhnout místo, kde je chce realizovat, a protože se Dennis během naší spolupráce přesvědčil, že UPP funguje, navrhl Prahu. Byl to pro produkci asi šok, ale Dennis se za nás zaručil, a tak jsme začali na Ripleym pracovat a udělali jsme v Praze víc než polovinu vizuálních efektů. (...) Minghella věřil Dennisovi. Řekl mu, jaké má požadavky, a už se nestaral o to, jak a kde je naplní. Když jsme začínali, řekl mi Dennis: 'Vítku, budu to dělat s vámi, ale musí to dopadnout, protože když ne, vám nikdo nic nevyčte, ale já budu mít problémy.' Proto jsme také cítili takovou odpovědnost a věděli jsme, že nemám právo něco pokazit." (NIRO)
  • Dickieho (Jude Law) oblíbený krejčí Battistoni je skutečným krejčovským obchodem, který funguje již od roku 1946. Sídlí ve vnitřním nádvoří domu na adrese 61a Via Condotti v Římě. (freelex)

Související novinky

Andrew Scott je nový pan Ripley

Andrew Scott je nový pan Ripley

26.09.2019

Hvězda seriálů Sherlock (Moriarty) a Potvora (sexy kněz) Andrew Scott získal hlavní roli v připravované seriálové adaptaci slavné série knih o známém zloději, podvodníkovi a sériovém vrahovi Tomu… (více)

Držitel Oscara Gabriel Yared zahraje v Praze

Držitel Oscara Gabriel Yared zahraje v Praze

23.07.2012

Světoznámý tvůrce filmové hudby – skladatel Gabriel Yared (Oscar za Anglického pacienta) – čas od času vymění pero a notový papír za klavír a veřejně vystoupí. Letos na podzim budou mít šanci slyšet… (více)

Law a Minghella opět spolu

Law a Minghella opět spolu

28.02.2005

Jude Law si s největší pravděpodobností zahraje v BREAKING AND ENTERING, pro Miramax Films. Lawova role se má jmenovat Will a je to londýnský architekt, momentálně se nacházející v osobní i… (více)

Reklama

Reklama