• gjjm
    *****

    Když jsem na www.otrlydivak.cz ke svému překvapení narazil na tento film, rozhodl jsem se přestat odsuzovat něco, co jsem neviděl, a sehnat si toto veledílo (pro jistotu poslední díl v obavách, že první dva bych nevydržel). Jde o jakousi nesouvislou montáž více či méně dementních vtipů, montáž, v níž kameraman podle všeho uprostře natáčení objevil zoom a po zbývající dobu na něm držel prst a žasnul, jak je to úžasná funkce, montáž, v níž se na stupidním scénáři ztrapnilo několik známých herců (snad s výjimkou výborného Josefa Laufera). Navíc získává tento klenot české kinematografie pomyslné osobní ocenění za nejhorší soundtrack v dějinách filmu. Item: je neuvěřitelné, jak dokonale dokázali v tomto filmu zkurvit (jinak se to říct nedá) takovou relativní banalitu, jako je střih (zvlášť u těch scén, kde se hrál hokej). Má-li to být komedie, sledoval jsem to však s úsměvem pobaveným směšností tvůrců, který v nejzdařilejší scéně, totiž elektrickém rybolovu, přerostl ve škodolibý škleb. Je mi záhadou, že za celou dobu sledování jsem nepocítil touhu film vypnout - snad jsem chtěl vidět závěrečný ohňostroj trapnosti, ke kterému také téměř došlo :) Ale proč tomu tedy dávám pět hvězd? Protože to je geniální filmařský experiment, myslím, že celá série, nicméně nechci si kazit vkus zkoušením - v prvním díle Troška chtěl zkusit, jestli nesouvislým spojením vtipů může vzniknout komedie. Zjistil, že nemůže, ale rozhodl se ve dvojce zkusit, co všechno divák vydrží, a ve trojce, co všechno se dá při natáční filmu posrat. A zjistil, že všechno. Jde o geniální filmový experiment. Neboť: je-li experiment definován jako snaha o překročení dosavadních filmových zákonitostí, aby tyto hranice mohly být tvůrčím způsobem rozšířeny, je Kameňák experimentem absolutním. Tento skvost české kinematografie je totiž dokonalým odstrašujícím příkladem, jak film NEMÁ vypadat, a zároveň absolutní negací VŠECH filmových postupů a prostředků filmové řeči. A já bych mu chtěl z toho důvodu provolat třikrát sláva, sláva, sláva (doufaje, že nemám pod stolem nadrženou důchodkyni) a požádat tímto Mistra Trošku o další pokračování :)(13.4.2009)

  • PauloZ
    *

    Já se musím upřímě smát, jak to tady každý pálí odpadem, nadává a buzeruje Trošku, ale proč? Proboha PROČ? Proč se na to díváte? Je jasné že trojka nemohla být jakkoliv dobrá, omílá to stejné pořád dokola a od druhého dílu graduje naivita a trapnost. Jenže když to vidí 25 000 lidí, polovina na tom byla beztak v kině, tak se nedivme, že má Troška chuť točit dál. Já se ale i přesto bavil a odpad opravdu dát nemůžu, doufám, že hejtaři prominou :)(25.12.2012)

  • Isherwood
    *

    Pravá lidová zábava, vrchol nevkusu, a nebo jenom odraz společenského bonmotu na poli lidového humoru? Předpisový diktát od TV Nova, čemu se budeme smát, je nemilosrdný. Z nabízených možností si každý vybere sám. Když jsem druhému Kameňáku dával dvě hvězdičky, zablýskla se ve mně jiskra naděje na lepší časy. Zdeněk Troška však předkládá nezvratné důkazy o své režijní impotenci. Ne, není špatným režisérem proto, co točí, ale pro to, jak točí. Hodinu a tři čtvrtě jsem nevěřícně kroutil hlavou nad tím, jak dokáže někdo vedle sebe postavit naprosto brilantní fór vedle toho nejtupějšího a nejnevtipnějšího. Troška si pod sebou uřezal větev, která měla nejsilnější strukturu z celého (díky Bohu, že natolik chudého) stromu. Samozřejmě, že o příběhu nemůže být řeč, ale rozhodně jde hovořit o pevném ústředním bodu celého vyprávění. S překvapivě ucelenou decentností předkládá vtipy o cikánech, ale hned vzápětí zase (ne)chtěně tlačí na pilu, když se s křečovitě postaví tváří v tvář moralizačnímu podtextu o českém postoji k této rasové menšině. Ne, stav společnosti není to, co dokázal ve svém filmu předložit, i když to(!) jednoznačně chtěl. Za tohle se na něj snese kritika, protože se mermomocí snažil vyprávět něco, co mu nešlo. Ale hněv a zloba zase padne za vtipy, které vyplňují zbylou část „filmu“. O jejich úrovni se dá pochybovat stejně tak dobře, jako o režisérově provedení. Možná, že kdyby Troška vzal kameru a udělal si malou procházku po samotném Týnu nad Vltavou, tak by se mu podařilo ukořistit mnohem více humoru, než jaký mu do kamery odříkávají herci, nad nimž nezbývá nic jiného než zaplakat. Snad jen Josef Laufer si zaslouží mimořádnou pochvalu za svého dokonalého Lea Kohna, i když ne každý snese jeho nekonečné hořekování. Takže když to shrnu, tak mi vyjde, že i přesto, že Troška přinesl do filmu vtipy, které mi chyběly v předchozích dvou dílech, hranici mezi trapností a humorem přeskočil v úplně jiných chvílích, než v jakých sám chtěl. Doufejme tedy, že s tímhle tématem nadobro končí, i když jeho úvahy o vážně mířených projektech vyvolávají ještě více husí kůže, než fakt, že by měl přijít Kameňák 4 a s ním vtipy, které tu ještě nebyly(25.6.2005)

  • filmoid
    odpad!

    Kdysi jsem četl jednu hudební recenzi Jana Rejžka na aktuální album Helenky Vondráčkové. Celý text vlastně popisoval Rejžkův pobyt na chatě a různé to opravování a kutilství. A v závěru - jen tak mimochodem - stála jedna věta, že ta nová deska národní Heleny stojí za prd. O Kameňáku se toho napsalo už hodně a většina recenzentů se ve svých textech právem ani neobtěžuje zacházet za limit dvou tří slov. On je ovšem celý ten konvoj Kameňáků docela mrazivě strašidelný na to, aby se dal odbýt pouhým záporem nebo nadávkou. Návštěvnost a neuhasínající popularita dokazují, že mezi námi vegetuje divácká subkultura, která u Trošky OPRAVDU relaxuje, královsky se baví a poetice kamenných komedií důvěrně rozumí. Tato subkultura víc než kdo jiný dokazuje, že představy o rovnosti mezi lidmi vždy byly jen pouhým snem: žádná ústava, žádné společné základní vzdělání, žádké morální a občanské kodexy, pracně probojovávané revolucionáři a obrozenci, všemi těmi nerudy, čapky a havly... před Kameňáky nic neznamenají. Vždy existovalo a bude existovat široké společenské dno, jež nejlépe rozumí fraškám a jednoduchým gagům... a o tohle dno se vede boj - nejen v politice, ale i v umění, ve filmu. Poud se elitám daří s touto základnou obyčejných lidí něco pozitivního dělat, posouvají se obzory vkusu a kulturnosti celé společnosti. Pokud je ona základna debilizována a odetizovávána, klesá celá společnost. Proto ten Kameňák 3 opravdu není jen taková obyčejná bžunda...(1.3.2012)

  • Columbus
    **

    Troska prekvapil, verte nebo neverte, tohle uz je nejaky tvar. "Vtipu" je tu min, ale kupodivu je to dobre. Kupodivu jsou lepsi, mene zname a lepe zasazene do pozor! PRIBEHU. Ano zde se u Stonejokes Series deje zlom! V zadnem pripade se nejedna o necekany zvrat ke komedialni genialite, ale..... mno.... mistr se dal slyset, ze je to K. posledni... skoda nebo stesti? nevim..kdo vi, co by se stalo pri premiere K9...?(14.1.2005)

  • - Jedná se o první film série, který nezačíná sexem. (URBAN)

  • - Během natáčení se jeden komparzista platonicky zamiloval do Dolly Buster (občanským jménem Nora Baumberger). Z milých sympatií se nakonec stalo nepříjemné obtěžování. [Zdroj: prask.nova.cz] (Bioscop)

  • - Filmování probíhalo v Týně nad Vltavou, na zámku Vráž, v Řitce, soutoku Lužnice s Vltavou a v Praze Slivenci (hřiště). [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace