Režie:
Ridley ScottScénář:
Marc KleinKamera:
Philippe Le SourdHudba:
Marc StreitenfeldHrají:
Russell Crowe, Marion Cotillard, Freddie Highmore, Albert Finney, Archie Panjabi, Richard Coyle, Ben Righton, Rafe Spall, Tom Hollander, Kenneth Cranham (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Jako malý kluk jezdil Max Skinner na prázdniny ke strýci Henrymu, který miloval Francii, víno a Provence. Proto se tam odstěhoval, žil v malém zámečku a byl majitelem rozsáhlých vinic. Na nich pěstoval víno jeho vinař Francis Duflot s manželkou Ludivine. Když Max vyrostl, stal se z něj poněkud bezohledný makléř na londýnské burze. Aby vydělal peníze, neštítí se ani podrazů. A na strýce skoro zapomněl – neviděl ho už deset let... Právě když se Maxovi podaří další vypečený kousek na burze, za který ho všichni proklínají, dozví se, že strýc Henry zemřel. Jelikož nezanechal závěť a jiný přímý příbuzný není znám, zámeček i vinice mají připadnout jemu. Max odlétá do Provence, kde se má setkat s notářkou Auzetovou. Odjel právě včas – jeho poslední burzovní operace vyvolala velké pohoršení a chce s ním hovořit i majitel jeho makléřské firmy Sir Nigel... V Provence se Max setkává s Francisem a Ludivine, zjišťuje, že zámeček není v nejlepším stavu, a zdá se mu, že ani víno není dobré. Spíš hodně špatné. Ovšem stejně nemá v úmyslu si panství ponechat. Ihned kontaktuje svého realitního agenta a přítele Charlieho Willise a pověří ho, aby hledat zájemce. To se ovšem nelíbí Francisovi, který strávil většinu života po boku Henryho na vinici. Zatím ale musí spolu s Maxem zahájit „velký úklid“, aby staré obydlí vypadalo alespoň trochu k světu... Stejně jako na burze se Max často chová bezohledně i jinde. Když telefonuje v autě, málem srazí na kole jedoucí místní číšnici Fanny Chenalovou a ujede. Když se chystá urychleně odletět zpět do Londýna, omylem spadne do silné vrstvy listí ve vypuštěném bazénu a nemůže se dostat ven, kde zůstal i jeho mobil. Asistentka Gemma ho shání marně a Sir Nigel ho na týden suspenduje... V bazénu ho shodou okolností objeví právě Fanny. Aby ho potrestala za nehorázné chování, napustí bazén vodou. Teprve potom se Max vyškrábe ven a nakonec zůstává několik dní v Provence. Pomalu se mu vracejí vzpomínky na dětství a strýce Henryho, kterého skutečně miloval, stejně jako strýc jeho, přestože si později o jeho charakteru nedělal žádné iluze. Pak se však náhle objeví mladá Američanka Christie Robertsová a prohlásí, že je Henryho nemanželská dcera. Zatímco Charlie se obává, že by to mohlo zhatit rychlý prodej panství, Max hlasitě prohlašuje, že jeho strýc by nikdy Američance dítě neudělal. Christie je zaražená: nechtěla peníze ani vinice – přestože vínu rozumí, pracovala na vinicích v Kalifornii – chtěla jen poznat svého otce, protože nevěděla, že už je mrtvý. Dívka se rozhodne co nejdřív odjet. Zatímco Charlie z Londýna hlásí, že o zámeček s vinicemi je obrovský zájem, Max si pomalu zvyká na docela jiný život v Provence. Vyhledá Fanny, která pracuje v místní restauraci, a omluví se jí za své chování na silnici. Nakonec se mu podaří ji pozvat na schůzku a brzy se stanou milenci. Už jednou zklamaná Fanny ale počítá s tím, že Max brzy odjede navždy a nic od jejich sblížení nečeká... (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (1 064)
Předem jsem rád, že A Good Year není jen o víně. V době, kdy si dát osm škopků s kamarády z mokré čtvrti je nemilosrdně postaveno jako barbarský protipól k vypití pár lahvinek bílého ve společnosti distingovaných přátel, co si pak myslí, že jejich stolice je voňavější a kdy se, především ve vyšší střední vrstvě, vyrojilo spoustu samozvaných someliérů, co v červeném víně poznají buket přezrálé skořice, sběr na jižním svahu hnojeném kuním trusem a cukrovku majitele vinice, aby si k němu vzápětí objednali colu, začínám být na cokoliv s vinnou tématikou krapet alergický. Ridley nijak nevybočuje z klasických schémat romantických filmů o napravených cynicích, chválit ho za malebné obrazy z Provence je zbytečné, když dobře víme, že pod jeho patronací by vypadaly dobře i scenérie hnědouhelných dolů a tak za co hlavně zaslouží pochvalu, je to, jak z jeho snímku sálá nenucený optimismus a pobídka k užívání si prostých chvil života. Poválejte si jako degustátor Dobrý ročník chvíli na patře a pak ho buď vyplivněte a nebo si jej nechte kolem srdce projít až do žaludku. Záleží jen na vás.. ()
První tři věty jsou SPOILER!! Překrásná romantická komedie o sobecké kariéristovi Maxi Skinnerovi, který zdědí po svém strýci vinařskou oblast, ale rozhodne se ji prodat. Ještě před prodejem se zamiluje do servírky, kterou musí po prodeji opustit a vrátit se zpět do Londýna, ale tam si uvědomí, že vymění svůj dosavadní život za život na přenádherném francouzském jihu. Ridley Scott si odskočil od své dosavadní tvorby do klidných komediálních vod, které mu sedly na výbornou. Russell Crowe a Albert Finney jsou sympaťáci a do rolí parádně zapadli a "Edith Piaf" Marion Cotillard to velice sluší. Prostě oddychovka, která mě zahřála u srdce a kterou jsem si velice oblíbil...... ()
Duben 2008 - Miluji víno, miluji Francii, "ujíždím a relaxuji " na romantických filmech... I nachystal jsem se do pohody (nalil si skvělý a sváteční BARSAC) a usedl k "bedně" abych shlédl dlouho očekávanou filmovovou lahůdku.... Nic vůči R.C., ale už jsem dlouho neviděl herce hrát hlavní roli s tak neupřímně nepřesvědčivým zápalem... Film to není přitom vůbec špatný ba naopak, Provence jako kulisa... famozní... ale od představitelů (představitele) hlavních rolí jsem čakal trochu víc než trochu nudnou a trochu nepřesvědčivou rutinu... ale ono to třeba chce jen dozrát... ten můj pohled... Uvidíme jaká bude další sklizeň, tj. repete mého shlédnutí tohoto snímku a dlouho to trvat nebude... :-) Srpen 2008 - Jen málokdy se vracím ke svým komentářům a hodnocením, on ten pozdně doupravený text či změna hodnocení není ve většině případů správná, v tomto případě milerád udělám změnu... Přidal jsem jedničku a po třetím shlédnutí ještě více obdivuji M.Cotillard (božská jako E.Piaf), musím ustoupit a ubrat od negativ na R.Crowa... jen si všimněte jeho bezděčné mimiky, hejska a povrchnío floutaka zahrál dobře... inu... ten film v mých očích zraje jak víno... a jak známo dobré víno je živé.. i tento film ožil.... u mě ANO!!! Můžu ho... ()
„Časom zistíš, že výhrou muž nič nezíska. Naopak, akt prehry však môže byť zdrojom dôležitého poznania.“ Najlepší film na svete. Vážne, vážne vážne dobrý oddychový film. Víno, dážď, hrozno, traktory, jedlo, pes, bazén, tenis, kaviarne, tiché cesty, dreváky, fajky, motocykel. Skvelý, nádherný, vláčny, malebný, lahodný a hladký film so snovou atmosférou francúzskeho vidieka. K tomu parádne záverečné (!) titulky, skvelý soundtrack, malebná výprava a axióma, že vo Francúzsku hosť NIKDY nemá pravdu. A že vziať si tu sesternicu je trestný čin len ak je škaredá. ()
Winning isn't everything, it's the only thing. A Good Year má moc pěknou pohodovou a hlavně francouzskou atmosféru, ale mě to nijak neoslovilo. Jak nad tím tak přemýšlím, nezanechalo to ve mně žádný hlubší dojem, jenom příjemný pocit. A to má bohužel k nadprůměrné zábavě daleko. Upřímně mě to zkrátka nebavilo. Možná tomu v budoucnu dám další šanci, ale proteď au revoir! ()
Galerie (69)
Zajímavosti (17)
- Dobrý ročník byl jedním dílkem plodné spolupráce Ridleyho Scotta s Russellem Crowem (Max Skinner), která odstartovala Gladiátorem (2000). Scott na otázku, proč jsou tak dobrý tým, odpověděl: „Oba říkáme to, co si myslíme. S Russellem nic neokecáte. Musíte natvrdo vyplivnout, co máte na jazyku, a dostanete odpověď, která je vydestilovaná upřímnost. Člověk si na to musí zvyknout a spoustě lidí je to určitě nepříjemné a připadá jim to až útočné, ale mně to vyhovuje.“ (NIRO)
- Režisér Ridley Scott a spisovatel Peter Mayle byli staří přátelé ještě z časů, kdy oba v Británii pracovali v reklamě. Oba také vlastnili domy v Provenci (na čemž si, jak známo, Mayle prostřednictvím knih jako "Rok v Provenci" vybudoval svou druhou kariéru). Při jednom z jejich setkání v tomto osobitém kraji vznikl zárodek nápadu na tento knižní i filmový příběh. (NIRO)
- Film není klasickou knižní adaptací. Scénář a kniha vznikaly v podstatě souběžně a v mnohém se liší. Film například vůbec neobsahuje kriminální podzápletku. (don corleone)
Reklama