poster

Zmizení

  • USA

    Brick

  • Slovensko

    Zmiznutie

  • Velká Británie

    Brick

Akční / Drama / Krimi / Mysteriózní / Thriller

USA, 2005, 110 min

Režie:

Rian Johnson

Scénář:

Rian Johnson

Kamera:

Steve Yedlin

Producenti:

Ram Bergman

Kostýmy:

Michele Posch
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radek99
    ***

    Mám rád film noir, leč tahle parodie na zažité noirové postupy mne příliš nebavila. Nápad je to bez nadsázky neotřelý, ale trochu nešťastné bylo nejspíš převedení tématu do prostředí americké střední školy, patrně nejsem ten pravý cílový divák. Reflektoval jsem sice, že žánrová schémata tu byla dobře vystižena a jednání náctiletých hrdinů motivované etickými principy z knih Raymonda Chandlera má zajímavě absurdní rozměr, ale klasický prožitek z hard-boild detektivky se nedostavil a tahle pseudo - ,,drsná škola" ani dostatečně nepobavila... Tak nevím...(29.3.2009)

  • larelay
    **

    Mam par dovodov, preco take nizke hodnotenie. Absolutne nerealisticke spracovanie. Uplne mimo. Dalej ta hrozna hudba. Dlha stopaz. Fakt, ze hned od zaciatku som vedela, akym smerom sa to uberie a kto za tym stoji. Jednoducho ma to obralo o energiu a aj napriek tomu, ze o malo potencial, musim dat bohuzial iba dve hviezdy.Tie strasne, az parodicke sceny, ked bol Brendan mlateny Tugom, ked dostaval rany jednu za druhou, uplne hrozne vykreslenen postavy, niekedy mi to az pripominalo amaterske studenstke video, kde je nejasny reziser, kde herci nevedia co maju hrat a kde si asi slahli trochu z tej tehly ...ale, skoda slov. naozaj odporucam len takym , ktori maju chut si pekne ponadavat, ze na co som sa to dal do pekla nahovoit.(21.10.2007)

  • gudaulin
    **

    Ke Zmizení mám podobný vztah jako k teenegerské verzi Velmi nebezpečných známostí s Sarah Michelle Gellar a Reese Witherspoon, kdy jde o povrchní a kýčovitou vykrádačku osvědčené klasiky zasazenou do moderního prostředí zbohatlických spratků. Po určitou dobu jsem se na Zmizení díval se zájmem, protože jsem očekával a doufal, že něco takového nemůže scénárista a režisér myslet vážně, a Zmizení je chytrá parodie klasických noir filmů americké drsné školy, jenže postupně jsem zjišťoval, že nejde o nadsázku a že ti nešťastníci to mysleli vážně. Nejde o to, že bych nevěřil, že se na amerických středních školách vyskytují bizarní týpci a gauneři, kteří nechodí za školu pouze tehdy, když stagnuje místní drogový byznys nebo protřelé, morálně zkažené děvy, potíž je v tom, že slovník filmových hrdinů až příliš napodoboval jejich filmové vzory ze 40. a 50. let, stejně jako chování, a to jednoduše působilo směšně. Nechybí vlastně žádné rekvizity a situace typické pro film noir, divák jen čeká, kdy už se objeví ten Marlowe. Jenomže když hlavní zlosyn, který se nedávno začal holit, si vykračuje s elegantní hůlkou určenou postaršímu gentlemanovi a napodobuje chování starých gangsterů, zatímco mu maminka servíruje sendvič, vypadá to jednoduše hloupě, v lepším případě komicky. Celkový dojem: 40 %. Jsem o něco méně kritický než v případě výše zmíněných Velmi nebezpečných známostí, jenže ty byly vykalkulovanou záležitostí velkého studia, kdežto tady jde zjevně o nízkorozpočtovou podívanou, kde se všichni zúčastnění snaží odvést v rámci svých možností maximum a upozornit na sebe filmový průmysl.(10.1.2009)

  • Othello
    *****

    Komplikovaná síť vztahů a frakcí na jedné rozsáhlé střední škole je proříznuta hlavním hrdinou, který se rozhodne zjistit, kdo stojí za smrtí jeho bejvalky, kterou on beztak nepovažuje za bejvalku. Na každý pád neskutečně tvrdohlavý Joseph Gordon-Levitt se propracovává na potravním řetězci stále výše a výše, kdy s každou další výzvou mu přibude zlomenej nos, rozbitej ret, či decilitr spolykané vlastní krve. V době, kdy Gore Verbinsky prská, že musí při natáčení Lone Rangera vypustit kvůli zkrácení rozpočtu celou jednu scénu za 40 milionů dolarů se dá těžko pochopit, že nějaký Johnson vytvoří za půl mega film, který toho dokáže nabídnout tolik. Brick se nikam nežene, baví se jednotlivými scénami, každou postavu dokáže zapsat do podvědomí a ve své poctě filmu noir občas spadne do úmyslné satiry. Ústřední postavu nešetří ve filmu ani před divákem - Brendan je práskač, sociopat, tvrdohlavec, po celý film můžeme obdivovat jeho tuhej kořínek, aby se nám před závěrem psychicky složil. Noirová separační bublina postav od svého okolí se dá nahmatat, timing některých scén (poprava v tunelu) je skvostný a takové ty tvůrčí radůstky, jako středoškolská herečka měnící styl komunikace s hlavní postavou dle role, na kterou se právě připravuje vyloženě potěší. Asi to nezní jako objektivní výčet kvalit filmu, Brick je spíš hodně takový osobní -)(24.7.2012)

  • dobytek
    *

    Hlavní hrdina, co vypadá jako starší brácha Heryho Potrata, se snaží přijít na kloub tomu, kdo zabil jeho bejvalou starou. Stopa ho dovede k drogovýmu bossovi, kterej bydlí u maminky a ve sklepě tam společně se svym bizarnim bodyguardem po nocích mučí lidi, aby se pak ráno všichni sešli u stolu, kde se jeho maminka ptá těch obětí mučení, jestli si daj radši jablečnej džus nebo čaj. To by skoro vypadalo jako nějaká parodie, ale ono je to myšlený smrtelně vážně. Asi tak prvních 20 minut vypadalo docela nadějně, ale jak se příběh začal postupně rozmotávat, byla to čim dál větší blbost. Asi od půlky jsem nad tim už jenom nechápavě kroutil hlavou.(27.8.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace