poster

Zmizení

  • USA

    Brick

  • Slovensko

    Zmiznutie

  • Velká Británie

    Brick

Akční / Drama / Krimi / Mysteriózní / Thriller

USA, 2005, 110 min

Režie:

Rian Johnson

Scénář:

Rian Johnson

Kamera:

Steve Yedlin

Producenti:

Ram Bergman

Kostýmy:

Michele Posch
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • LIVINGDEAD
    odpad!

    Někde jsem četl upozornění, že tento film musíte vidět. A tak jsem učinil. "BOŽE!" ZA CO MNE TRESTÁŠ? Tak stupidní film jsem už dlouho neviděl! Já vydržím cokoliv, ale u téhle slátaniny mi pukly nervy a musel jsem to v polovině zastavit. Na to prostě nemám nervy. Otřesní herci, otřesné dialogy, otřesné hraní...... prostě OTŘESNÉ!!!!! Hrůza hrůzoucí. Kdybych se díval na komunistický seriál Okres na severu a nebo poslaneckou sněmovnu, bylo by to 1000 x lepší než onen DEBILNÍ "BRICK"!!! Jedním slovem "HUMUS"!(16.6.2007)

  • Radek99
    ***

    Mám rád film noir, leč tahle parodie na zažité noirové postupy mne příliš nebavila. Nápad je to bez nadsázky neotřelý, ale trochu nešťastné bylo nejspíš převedení tématu do prostředí americké střední školy, patrně nejsem ten pravý cílový divák. Reflektoval jsem sice, že žánrová schémata tu byla dobře vystižena a jednání náctiletých hrdinů motivované etickými principy z knih Raymonda Chandlera má zajímavě absurdní rozměr, ale klasický prožitek z hard-boild detektivky se nedostavil a tahle pseudo - ,,drsná škola" ani dostatečně nepobavila... Tak nevím...(29.3.2009)

  • kitano
    ****

    Sikovne. Velmi sikovne. Az na to, ze mi to prostredie "podsvetia nezletilych", trochu nesadlo. Ale to nic, kedze sam reziser si obcas z toho robi forky. Skvele vymysleny, zpracovany a vlastne aj zahrany mikrosvet, v ktorom vsetci a vsetko neustale viri. Divak nema sancu nieco predvidat. A aj ked to skutocne nerad hovorim , atmosferov to skutocne pripomina filmy od Lyncha. Hudbou, chraktermi, zapletkou (Twin Peaks, Lost Highway). Hlavne v prvej polovici. Potom sa film ubera uz svojskejsou cestou. Treba pochvalit aj scenar, pretoze iked je zapletka sebeviac koplikovana, nikdy to nesklzne do stavu, kedy sa divak uz zacne stracat. Iked neviem, ci si to este niekedy pustim znovu, bavil som sa dobre. Opat sa ukazalo, ze hlavne v nizkorozpoctovych filmoch sa ukaze tvorivost a zapal tvorcov. (7.3/10)(11.6.2008)

  • Adrian
    *****

    Po druhom zhliadnutí za plný počet, pretože sa mi podarilo prekusnuť vzhľadom na ultranízky rozpočet skromnú vizuálnu stránku filmu, ktorá aj napriek tomu obsahuje zopár nezabudnuteľných vychytávok. "Film noir zo strednej školy" - motto filmu, ktoré ho charakterizuje na chlp presne. Mickey Spillane by podobne ako ja, chrochtal blahom ani nie tak nad riadne prepletenou zápletkou (avšak, keď dekódujete všetky potrebné indície, prijde vám sympaticky jednoduchá), ako skôr nad jej naplnením vo výborne rozvrhnutých postavách, "džezovému" hudobnému podfarbeniu, "lynchovskou" mystery atmosférou a hlavne v brilantných dialógoch zabalených do pútavého žargónu mixujúceho vetné koštrukcie starých noiroviek s mladíckym, stredkoškolským žargónom.(5.8.2006)

  • Matty
    ****

    Žánr filmů-noir jsem se naučil spojovat s představou drsného hrdiny, který, ač schytává rány ze všech stran, si jde tvrdě za svým a přes sérii dlouhých dialogů a přeražených nosů se propracuje až k finálnímu odhalení. Nikterak šokujícímu a většinou zdaleka ne uspokojivému. Zmizení toto schéma naplňuje do posledního puntíku, pouze se na rozdíl od většiny klasických noirů neodehrává někdy ve 30./40. letech, nýbrž v současnosti a ani jeho hrdinové nejsou v příslušných letech. Většinou jde o studenty. Ten hlavní připomíná ve slabší chvilce Harryho Pottera. Stejně jako Potter nadužívá orgán zvaný mozek, čímž drsné detektivy ze staré školy nepřipomíná. Svým štvavým honem za vrahem milované dívky ano. Scéna, kdy pronásledovatele, nabroušeného bijce, odrovná jednoduchou lstí je pěkná velmi, když do sebe nechává opakovaně mlátit, již to zavání scénáristickou snahou udělat drsňáka z někoho, kdo jim není. Nízkorozpočtovost snímku jest patrná z každého záběru, Povětšinou neznámí herci (pouze tvář Emily ze Ztracených by někteří mohli shledat povědomou), minimum „draze“ vypadajících scén a tím pádem největší zátěž nakládána na bedra inteligentního scénáře. Inteligentní však neznamená dost silný na to, aby podobnou zátěž unesl. Občas jsem se přistihnul, že nevím, čí poměr s kým se zrovna řeší a ani jsem nepociťoval potřebu to zjistit. Nepřičítal bych to na vrub snaživých mladých herců (mňamózní femme fatale nechybí), spíše odtažitosti celého filmu. Nejspíš mělo jít o způsob, kterak nám dát najevo, jak vážný režijní počin sledujeme. Naštěstí to není dotažené do extrémů vyvolávajících smích (ač hudební motiv sestávající z asketického cinkání do skleněných lahví k tomu směřuje). Nejlepší je přistupovat ke Zmizení jako ke studentskému filmu. Učinil jsem tak, s přimhouřením očí přežil několik nudných dialogů, žasnul nad skromným množstvím bravurních režisérských nápadů a naplno si vychutnal úžasnou komplikovanost způsobu, jak si postesknout nad chybějícími cihlami v našem životě. Stačí totiž odebrat jednu a zřítí se celá zeď. 75% Zajímavé komentáře: mm13, numi, silent cut, arkie(20.1.2008)

  • - Brendan Frye (Joseph Gordon-Levitt) nosí hodinky značky Timex. (dyfur)

  • - Film byl celý stříhán na domácím počítači. (montana_cz)

  • - Signál kterým Brendan instruuje Lauru (dlouze, krátce, dlouze, krátce) je stejný jako ten, který říká Humphrey Bogart v klasickém noir filmu Maltézský sokol. (montana_cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace