poster

Nový svět

  • USA

    The New World

  • Slovensko

    Nový svet

Dobrodružný / Drama / Životopisný / Romantický / Historický

USA / Velká Británie, 2005, 135 min (Director's cut: 172 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shushika
    *****

    Silně meditativní dílo s velkým "D", jenž narušuje klasická divácká očekávání, ba celá dramatická schémata filmových, literárních a divadelních dějin. Malick se s každým novým filmem vzdaluje vkusu průměrnému divákovi multiplexů a tak se není co divit, že si The New World, jenže je plný zámlk, nedořečeností a znovuobjevené krásy všedních věcí, vysloužilo hanlivou přezdívku "zfilmovaný National Geographic". Malicka však buď rádi máte a nebo ne. Jeho fanoušci budou opětným tematizováním malých/velkých lidských příběhů vsazených do přírodního dění uchváceni, ti ostatní nad ním zlomí nadobro hůl. Komu nešla pod vousy již v zásadě velmi vstřícná Tenká červená linie, ztratí o The New World zájem nejpozději 5 min. po úvodních (moc krásných) titulcích a bude kritizovat přesně to, co druhá strana považuje za klad. Objevování krás Malickovských světů holt není pro každého. Kdo nečeká variaci na 1492: Dobytí ráje, respektive připouští, že i film, jenž v podstatě bez příběhu, může zaujmout, si užije hodně jiný a zároveń velmi intenzivní podívanou nejen o éterické lásce, vnitřním dobývání světů, osvojování si nových percepčních schémat... ale tak trochu, jak už to u Malicka bývá, o všem.(23.3.2006)

  • flanker.27
    *****

    Pokud jste viděli Tenkou červenou linii, dosaďte si místo Američanů a Japonců Kolonisty a Indiány a navíc přidejte romantickou linku. Vnitřní monology postav jsou podle mě napsány mnohem lépe. Malick má opravdu mimořádný talent pro zachycení atmosféry a nálady postav pomocí přírodních záběrů. Navíc nádherná hudba (zase ten Wagner jako u Excaliburu) a Q'Orianka Kilcher, která působila neobyčejně sympaticky a vyzrále. Update 11.12.2008: Přidám jednu hvězdu, čistě proto, že dle mého si film zaslouží červenou.(2.3.2007)

  • CheGuevara
    *****

    Syrová romance z nového světa, jenž oplývá revolučním či pro někoho jenom přihlouplým a chaotickým střihem a které vévodí nejen neskutečně poetická režie ale i Q'Orianka Kilcher v roli Pocahontas. Jedná se o nádherný film, který má bohužel až přemíru chybek. Nejpůsobivější je snad postava Colina Farrela, jenž stojí na pokraji dvou světů. Poslední Samuraj a nová verze Tristana a Izoldy (jenž jsou tomuto filmu celkem podobné) mohou jenom blednout závistí, jelikož jim chybělo kouzlo jménem: "Terence Malick"(11.9.2006)

  • JFL
    *****

    Režisér Terrence Malick svými filmy nevypráví příběhy, nýbrž vyvolává emoce. Čas i prostor jsou podružné, neboť by narušovaly pohružující skladbu obrazů, zvuků a vnitřních monologů. Jeho verze legendy o lásce indiánské princezny Pocahontas a conquistadora dává vhled do myslí ústředních postav a skrze emocionálně stimulující scény a obrazy nechává diváky zakusit pocity z lásky i nových světů.(6.8.2008)

  • Niktorius
    ****

    Nový svět není nuda, není to kamerové cvičení, ale není to také snímek natočený dle příručky pro tvorbu hollywoodských velkofilmů. S tak pěknou výpravou, v(d)ěčným námětem a silnými hereckými tahouny v podobě Balea a Farrela mohl Terrence Malick klidně nějaký kasy trhající flák natočit, ale není to jeho styl. Nevypráví o horoucích citech, nebaví bitevními scénami - místo toho sleduje své postavy kamerou neznající jeřáby ani nájezdy a nechává nás proniknout od jejich niter. Nový svět je lyrika obrazu a zvuku, která žádá od diváka dávku vnímavosti a nehodlá jej vést za ručičku, není to však nabubřelé umění pro umění zoufale se vzpírají vše pokusům o vniknutí do svého světa. Chce to jen pořádně otevřít oči a dívat se. _____Pátá hvězda na spadnutí...(19.10.2008)

  • - Terrence Malick do filmu obsadil také svou nynější ženu Alexandru ("Ecky") Malick - a to do role anglické královny Anny (společně s králem Jakubem se ve scéně Pocahontasiny audience u královského dvora podivuje nad exemplářem severoamerického orla bělohlavého). (Lavran)

  • - Natáčelo se bez použití jakéhokoliv umělého světla. Výjimku tvořily interiéry paláce Hampton Court, které byly dosvíceny umělým světlem skrze okna. (HellFire)

  • - Terrence Malick film sestříhal podle soundtracku, obvykle se používá opačný postup. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace