Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shadwell
    ***

    Akceptovat rukopis Malicka je trochu problém. Vše vsadil na éterickou řeč těla a domýšlení si a namísto striktního tahu směrem z komína vede diváka po obloucích, rozuměje po fasádě. A to doslova, ergo fenomenologicky, neboť ulpívá na povrchu (fasádě) věcí. Stačí říct jen tolik, že Farrell – v civilu snivec i buřič – zde vystupuje jako filozofující zbojník vypadnuvší z Andreje Rubleva razící myšlenku, že poznání ruší víru.(14.12.2007)

  • Aaron.
    ***

    Když jsem po pár úvodních vteřinách spatřil na obrazovce jméno Terrence Malick, začal jsem se proklínat, že jsem si stáhnul prodlouženou verzi. Po mém celkem nedávném zjištění, že tento režisér není nic pro mě a jeho filmy nechápu a dost mě nudí, jsem si říkal, co budu ty tři hodiny dělat. No nakonec to nebylo tak špatné. I když hodně zachraňují herecké výkony a hlavně boží Hornerova hudba. Trošičku silnější 3*, ale Malicka už zase dlouho nechci vidět.(26.10.2013)

  • tron
    ****

    „Koľko krajín som prešiel. Koľko morí. Koľko nebezpečenstiev. Šťastie nie je môj priateľ.“ Klasický Terrence Malick: hviezdne obsadený, vďaka neuveriteľnej kamere, hudbe a strihu úžasne meditačný, miestami až hypnotický, viacvrstvový a žánrovo ťažko, ak vôbec, zaškatuľkovaný. „Pocahontas“ Q'Orianky Kilcherovej je nádherne "prírodná", ale tou skutočnou bombou je famózne vystihnutá atmosféra mrazivo tichej divočiny, ktorá doteraz patrila plachým Indiánom. Viac v mojej recenzii na CinemaView, kam už nepíšem: http://www.cinemaview.sk/clanok/1225652532/novy-svet(17.3.2007)

  • Cival
    ****

    Krásnej film o síle pravý lásky, o míjení se v čase, o tom, jak osud a nástrahy reality můžou se životem nakonec naložit úplně jinak. V kulisách panenský přírody a s přihlédnutím ke kontrastu civilizací, velmi působivá emotivní kresba. Je zajímavý, že Malick vlastně důsledně pracuje s pudy a tělesnem, přitom si vždy zachová dekorum a oko, jazyk, mozek i srdce poety.(21.3.2015)

  • BadoXXII
    **

    Terrence Malick (jeho Thin Red Line je mimochodom mojím najoblúbenejším vojnovým filmom - zaujímavé myšlienky, krásna hudba, nápaditá kamera a celkovo mi pomalé poetické tempo úplne sadlo) natočil ďalšie sebe charakteristické dielo. Aké je?.. Prvá hodina je zaujímavá. Úvahy postáv nepostrádajú kúzlo a dobre sa počúvajú. Pekné sú aj zábery ručnej kamery a hudba od Jamesa Hornera. Herecké výkony sú tiež pozerateľné, i keď Pocahontas by som si vedel predstaviť aj krajšiu (za ženu by som si teda radšej zobral tú animovanú). Tu už však moja chvála končí. Ako film pokračuje, začína aj nudiť. Tempo je veľmi pomalé, dej neskutočne rozťahaný a monológy postáv sa začínajú opakovať. Film pôsobí ako neúnosne dlhý videoklip. Dej sa dlho nikam neposúva, dialógov je málo a tie básnické monológy idú časom neskutočne na nervy. Unavovali ma, neustále opakovali to isté (Kto si?, odkiaľ si prišiel?, niečo k nemu cítim, ľúbim ho matka? atď...). Motívy lásky, prírody, vojny, tolerancie a civilizácie sú síce zaujímavé, ale len zo začiatku. Ich repetetívnosť je neskonale nudná a po neustálom lyrizovaní som už mal chuť začať lyrizovať o celkovej ignorácii tohoto diela. Strih by som označil za zbrklý, je to taký zlepenec pekných obrázkov. Režisér pri natáčaní nepoužíva storyboardy, necháva sa inšpirovať až momentálnymi situáciami na pľaci a natáča čokoľvek, čo ho práve zaujme. Vidno to na tom strihu , keď je raz roztržka medzi veliteľmi a o chvíľu je zasa všetko bez vysvetlenia v poriadku. Takýchto scén je viac...........Ak by to bol dokument o panenskej prírode Severnej Ameriky z dielne Discovery channel, šiel by som s bodovaním vyššie. Lenže je to film, ktorý rozpráva určitý príbeh. Ako som už poznamenal - Tenká červená línia je skvelá. Toto ma však neskutočne nudilo a uspávalo. Buď budete unesení Millickovou genialitou alebo skôr unudení jeho rozvláčnosťou. Ja som proste skoro zaspal. 2 ** za hudbu a kameru. 45% Viac nie.(28.3.2008)

  • - Pomocí speciálních efektů byl pro potřeby filmu znovuoživen papoušek karolínský (Conuropsis carolinensis), dnes již bohužel vyhynulý, ale v době, v níž se film odehrává, hojný zástupce severoamerické avifauny. (Lavran)

  • - V Tokiu byl film uveden ve formátu podobném Smell-o-Vision, který byl vynalezen a také víceméně zanikl v 60. letech. Sedm vůní, které během filmu Nový svět vydávala zařízení instalovaná pod sedačkami, mělo podpořit a zvýraznit divácký zážitek. Milostné scény doplňovala květinová vůně, zatímco mátu a rozmarýn ucítili diváci ve scénách vypjatých. (hippyman)

  • - Ve filmu zazní motivy ze skladby „Z nového světa“ českého skladatele Antonína Dvořáka. (BrianStorker)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace