Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shadwell
    ***

    Akceptovat rukopis Malicka je trochu problém. Vše vsadil na éterickou řeč těla a domýšlení si a namísto striktního tahu směrem z komína vede diváka po obloucích, rozuměje po fasádě. A to doslova, ergo fenomenologicky, neboť ulpívá na povrchu (fasádě) věcí. Stačí říct jen tolik, že Farrell – v civilu snivec i buřič – zde vystupuje jako filozofující zbojník vypadnuvší z Andreje Rubleva razící myšlenku, že poznání ruší víru.(14.12.2007)

  • Hild
    ****

    Tento film jsem viděla poprvé před nějakými třemi, nebo čtyřmi lety, tenkrát jsem u něho usnula. Na filmy Terrence Malicka se člověk nemůže dívat jakýkoliv den, musí na ně mít opravdu náladu a už tak nějak tušit, do čeho jde. Poslední dobou jsem na Malickově vlně a tak jsem filmu dala druhou šanci, dobře jsem udělala. Nový svět je těžko uchopitelný snímek, nemá klasickou vyprávěcí koncepci, příběh je vyprávěn pomocí obrazů a občasných vnitřních monologů postav. Slovy se zde zbytečně neplýtvá. To, co jsem zažila během prvních čtyřiceti pěti a posledních patnácti minut se jen těžko popisuje. To byla zkrátka nádherná poezie, nevnímala jsem svět okolo a jen jsem žasla nad tou krásou, která byla přede mnou. Film plný nádherných myšlenek, to už je ale tak nějak v Malickových filmech pravidlem. Škoda té prostřední části, kde se toho možná Malick snažil zobrazit příliš, ale pro mě už tady vznikla jen klasická love story, kde už jsem úplně nedokázala všechno vnímat tak do hloubky, jak by to asi pan režisér chtěl. K dokonalosti mi ale chyběl vážně kousek. Jsem strašně ráda, že existuje režisér, který kašle na všechna pravidla, točí si po svém a vůbec neřeší diváky. Ještě radši jsem ale, že patřím mezi tu skupinu, která jeho díla dokáže řádně ocenit a dokáže si je vychutnat.(22.8.2011)

  • Marius
    *****

    Terrence Malick je jeden z najpodivnejších režisérov súčasného Hollywoodu. Už v predchádzajúcej Tenkej červenej línii dokázal prevrátiť bežné poňatie vojnovej drámy úplne naruby, Novým svetom však cestuje na vlne svojich postupov ešte výraznejšie a ďalej než pri jeho predchodcovi. Príbeh o Pocahontas je zbavený aury legendy a na jeho pozadí režisér rozohráva stret civilizácií, jednej presvedčenej o svojej nadradenosti a jedinečnosti a druhej túžiacej po harmónii s okolitým svetom. Paradoxne práve teritórium onej vyspelejšej európskej spoločnosti sa topí v špine a problémoch spôsobených jej neprispôsobivosťou. Primárne je však film zameraný na postavy a ich vnútorný svet a tu je Malick ako ryba vo vode; prakticky celý film je portrétom troch postáv. Ich profilovanie dosahuje režisér najmä obrazom a vnútornými monológmi, ktoré sú však veľmi krátke (spravidla lne jednovetné postrehy). Divák si tak prostredníctvom obrazu dotvára postavy sám a táto účasť na ich tvorbe ho robí zainteresovanejším na ich vnútornom živote. Preto postavy Nového sveta pôsobia uveriteľne a plasticky. Malickove formálne postupy sú však buď – alebo, a tak budete buď skákať nadšením nad nádherou a funkčnosťou každého záberu hoci lístku či halúzky, alebo nadávať na vznešenú intelektuálsku nudu s podozrivo rušivým strihom a výbornou kamerou. Ja patrím do prvej skupiny tj. buď a skutočne by som rád našich distribútorov upozornil na to, že takéto filmy si skutočne pýtajú plátno (hoci len pre zlomok toho obecenstva čo príde na n-tý debilný CGI animák) a nie priamo DVD. 10/10(2.5.2007)

  • castor
    *****

    Sečtělý Terrence Malick mi rozhodně nikdy nepřišel extrémně pomalý. I přesto, že je plný nedořečeného, tak ale nejen působivý vnitřní monolog je divákovi, který se nebojí použít hlavu, pomocí k uchopení mnohovrstevnatého děje. Bezesporu inteligentní filmař několikrát nechá vzpomenout na svoje předešlé dílo (Tenká červená linie), opět objevuje krásu v jednoduchosti. Krásná hudba, kamera.. výprava, herci!!(25.8.2006)

  • Rex Mundi
    ****

    Navzdory mizernému slovenskému dabingu sa to nakoniec dalo pozerať. Pri tej dĺžke som to zvládla na dvakrát, no do konca filmu som sa nevedela celkom zmieriť s jeho zvláštnym umeleckým poňatím... no oceňujem, že bolo v istom zmysle odvážne netradičné vzhľadom na asi očakávané ambície takéhoto filmu. Celkovo vnímam Nový svet ako film viac atmosférický než dejový.(16.10.2010)

  • - Terrence Malick do filmu obsadil také svou nynější ženu Alexandru ("Ecky") Malick - a to do role anglické královny Anny (společně s králem Jakubem se ve scéně Pocahontasiny audience u královského dvora podivuje nad exemplářem severoamerického orla bělohlavého). (Lavran)

  • - Pocahontas (neboli jméno, pod kterým je Mataoka známa) takto není ve filmu nikdy oslovena. (HellFire)

  • - Q'Oriance Kilcher bylo v době natáčení pouhých 14 let. (Chrustyn)