Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Hild
    ****

    Tento film jsem viděla poprvé před nějakými třemi, nebo čtyřmi lety, tenkrát jsem u něho usnula. Na filmy Terrence Malicka se člověk nemůže dívat jakýkoliv den, musí na ně mít opravdu náladu a už tak nějak tušit, do čeho jde. Poslední dobou jsem na Malickově vlně a tak jsem filmu dala druhou šanci, dobře jsem udělala. Nový svět je těžko uchopitelný snímek, nemá klasickou vyprávěcí koncepci, příběh je vyprávěn pomocí obrazů a občasných vnitřních monologů postav. Slovy se zde zbytečně neplýtvá. To, co jsem zažila během prvních čtyřiceti pěti a posledních patnácti minut se jen těžko popisuje. To byla zkrátka nádherná poezie, nevnímala jsem svět okolo a jen jsem žasla nad tou krásou, která byla přede mnou. Film plný nádherných myšlenek, to už je ale tak nějak v Malickových filmech pravidlem. Škoda té prostřední části, kde se toho možná Malick snažil zobrazit příliš, ale pro mě už tady vznikla jen klasická love story, kde už jsem úplně nedokázala všechno vnímat tak do hloubky, jak by to asi pan režisér chtěl. K dokonalosti mi ale chyběl vážně kousek. Jsem strašně ráda, že existuje režisér, který kašle na všechna pravidla, točí si po svém a vůbec neřeší diváky. Ještě radši jsem ale, že patřím mezi tu skupinu, která jeho díla dokáže řádně ocenit a dokáže si je vychutnat.(22.8.2011)

  • Cival
    *****

    Krásnej film o síle pravý lásky, o míjení se v čase, o tom, jak osud a nástrahy reality můžou se životem nakonec naložit úplně jinak. V kulisách panenský přírody a s přihlédnutím ke kontrastu civilizací, velmi působivá emotivní kresba. Je zajímavý, že Malick vlastně důsledně pracuje s pudy a tělesnem, přitom si vždy zachová dekorum a oko, jazyk, mozek i srdce poety.(21.3.2015)

  • sniper18
    ****

    Je to veľmi dobrá historická dráma od Terrenca Malicka. Má výborný príbeh o výprave z Európy, ktorá sa vylodí na americkom pobreží, aby tu postavila kolóniu a nadviazala vzťahy s domorodým obyvateľstvom, č dostane za úlohu jeden muž, vojak a odsúdenec. Po zoznámení s domorodým kmeňom konečne spoznáva svoj vysnívaný život, bez nenávisti a závisti a navyše si nájde aj svoju lásku, ktorá mu city opätuje, ale nič dobré netrvá večne a vzťahy medzi novými osadníkmi a domorodým obyvateľstvom sa začnú meniť. A výrazne to ovplyvní aj jeho lásku. Spracovanie sa mi veľmi páči, ale stále sa z toho ešte dalo získať aj viac. Určite neľutujem, že toto nie je klasicky podaný historický film, práve naopak, tento Malickov poetický štýl je jednoducho úžasný, filmu to pridáva na výnimočnosti a žiadny problém nemám ani s dĺžkou, film dokáže zaujať po celý čas. Prvá tretina je perfektná, Malick ma vždy dostane už úvodom, v tejto fázi je každý záber, gesto alebo vnútorný monológ dohnaný k dokonalosti a táto časť je zaujímavá aj po dejovej stránke, život civilizovaného človeka z európskeho pohľadu medzi domorodcami, ale potom už všetko čiastočne upadne, dej ma v strednej fázi bavil menej a aj tá poetika už nemá až taký vplyv. Ale zase sa to vylepší v poslednej tretine, kedy už má výrazný priestor aj domorodkyňa, nová postava Európana a celá táto časť sa mi opäť veľmi páči. Takže tu určite nejde o výpravu alebo výraznejšie dobrodružstvo, ale lásku, spoznávanie nových krás a iných spôsobov života a práve to je podané výborne, najprv si vyskúša Európan život medzi domorodcami a v neskoršej zase domorodkyňa medzi Európanmi, toto bol výborný nápad a vydaril sa naplno. Síce v historickom žánri sa bežne hodnotí aj akcia, ale v tomto prípade o ňu vôbec nejde, v celom filme sú prakticky dve nevýrazné, komornejšie akcie bez väčších kvalít, ale tu o to vobec nejde. Herecké obsadenie je výborné, sú tu tri zásadné postavy, Colin Farrell, Christian Bale a Q'Orianka Kilcher, získali si ma všetci, ale z dvoch nápadníkov som fandil jasne Baleovi, no poteší aj viacero iných menších postáv, hlavne August Schellenberg alebo Wes Studi. Réžia a technická stránka sú samozrejme vynikajúce, Terrence Malick je podľa mňa najkvalitnejší americký režisér vôbec a to mi potvrdil aj tu. A veľkú pochvalu si zaslúži aj hudba, tá je skvelá. Škoda, tej slabšej strednej fázy, ktorá tomuto filmu zobrala plné hodnotenie, ale inak som veľmi spokojný, skvelý vizuál, réžia, herci, hudba a väčšinu času aj scenár. 82%(29.10.2012)

  • xxmartinxx
    ***

    Platí to zas a znovu, jako u Mallicka vždy. Dobře natočené, očividně za tím stojí mnoho práce, všichni se činí. Herci, kamera, režie. Vše je na vysoké úrovni. Ale emoce zmizely, nebo spíš se ani nedostavily. Vše jaksi bezúčelně bloumá, zahleděno samo do sebe. Nový svět zachraňuje i to, že se k tomuto tématu Mallickův přístup hodí, takže ho stavím hned na druhé místo v jeho filmografii. 70%, ale tři hvězdy.(18.12.2010)

  • Adrian
    ****

    Legenda o Pocantohas v demýtizovanom podaní (okrem iného tiež v tom, že zobrazuje aj jej neskorší život, ktorý značne narúša romantickosť oklieštenej legendy). Malick v svojom typicky meditatívnom, hypnoticky pomalom plynutí obrazov s uvoľnenou kostrou príbehu a úmyselnými informačnými medzerami (strih viackrát dôležité okamihy preskakuje a necháva ich vykreslenie čisto iba na divákovu predstavivosť) na kontraste dvoch kultúr vykresľuje svoj záujem o rozštep medzi Matkou Prírodou - jej krehkosťou, nevinnosťou a čistotou v protiklade s deštrukčnými sklonmi príslušníkov "civilizovaného" sveta. Úchvatná kamera s dlhými zábermi na panenskú krajinu a jej dietkami, podkreslená krásnou hudbou (Horner do soundtracku zakomponoval aj Wagnerov "Das Rheingold") výtvara magicky príťažlivú lyrickú symfóniu pomaly sa vpíjajúcu do divákovej mysle, aby s hlasným príchodom Angličanov bolo narušenie harmónie o to evidentnejšie. Podprahové voiceovery hlavných postáv citlivo vystihujú najdôležitejšie prvky režisérovej cesty tak k oživeniu legendy, ako zároveň aj z dnešného pohľadu žiaľ iba ideálom vývoja kultúry, ktorá by dokázala mierumilovne koexistovať so svojím okolím (a aj sama so sebou).(26.1.2006)

  • - V jedné scéně, která se dostala pouze do režisérského sestřihu, se Pocahontas (Q'orianka Kilcher) ptá Smitha (Colin Farrell), jaký rozdíl mezi zemí a světem. Smithovo vysvětlení, že světě je tvořen lidmi, ale Země ne, odkazuje k Heideggerově ontologii, která takto rozlišuje mezi "totalitou věcí" a světem jakožto podmínkou k možnosti smysluplnosti věcí. Malick se o Heideggera intenzivně zajímal během svých studií filozofie a také přeložil jeho práci "Vom Wesen des Grundes". (KlonyIlony)

  • - Terrence Malick do filmu obsadil také svou nynější ženu Alexandru ("Ecky") Malick - a to do role anglické královny Anny (společně s králem Jakubem se ve scéně Pocahontasiny audience u královského dvora podivuje nad exemplářem severoamerického orla bělohlavého). (Lavran)

  • - Bylo natočeno přes 300 km filmu. (HellFire)