Nastala chyba při přehrávání videa.
  • venus
    *****

    I přesto, že Nový svět nemá dramatický spád, ani není plný zvratů, tak jsem byla přikovaná k sedačce. Nadchla mě dokonalá kamera a její netradiční záběry. Zajímavostí je, že vše bylo snímáno z ruky a pouze při denním světle. Vznikl tak naprosto přirozený obraz umocněný silnou orchestrální hudbou. Terrence Malick divákům naservíroval pouze jednotlivé vize kolem velkého příběhu. Vizuální stránka hrála největší roli, a to se mi líbilo. Mlčeti zlato :) film nebyl nacpán zbytečnými dialogy, ani nucenými scénami. Naopak některé scény dramaticky usekl. Velice pozoruhodný a originální snímek, který by stál za větší pozornost.(30.11.2007)

  • Kaka
    ****

    Vzhledem k tématu a příslušnému názvu filmu se dalo očekávat strhující, velkolepé, triky oslňující dobrodružství s monumentálními bitvami podpořenými hektolitry krve. To by ovšem nesměl režírovat Terrence Malick. Jeho tenká červená linie mě silně lezla na nervy. Filozofie a válka nešly tak docela dohromady. Ovšem tady to funkční je. Nový svět, nová kultura, noví lidé, sem tam nějaké ty vnitřní hlasy, láska velebená až do oblak (naprosto strhujícím a svojským způsobem) a kvalitní snímek je na světě. V žádném případě nuda. Kdo tohle tvrdí, je naprosto mimo. New World má neskutečnou poetickou sílu, která spolu s nádhernou kamerou vytváří neopakovatelně silný divácky prožitek. Zkratkovité vyprávění je věc výtečná. Alespoň nedělá režisér z diváků totální idioty a nechává trochu té kreativity také na nich. Prapodivný střih se dá odpustit a málo akce je naprosto pochopitelné. Obával jsem se zbytečně.(8.3.2007)

  • flanker.27
    *****

    Pokud jste viděli Tenkou červenou linii, dosaďte si místo Američanů a Japonců Kolonisty a Indiány a navíc přidejte romantickou linku. Vnitřní monology postav jsou podle mě napsány mnohem lépe. Malick má opravdu mimořádný talent pro zachycení atmosféry a nálady postav pomocí přírodních záběrů. Navíc nádherná hudba (zase ten Wagner jako u Excaliburu) a Q'Orianka Kilcher, která působila neobyčejně sympaticky a vyzrále. Update 11.12.2008: Přidám jednu hvězdu, čistě proto, že dle mého si film zaslouží červenou.(2.3.2007)

  • genetique
    ****

    Malick nabral na poetickosti, baladovosti, monumentálnosti celý film je doslova plný sentimentu, jednoduchý a pritom tak zložitý. Tak ako vidno na hodnoteniach, buď jedna-dve, alebo štyri-päť hviezdičiek. Proste film, ktorý sa buď zhnusí, alebo zostane dlho v pamäti. Asi najmenej slov pripadajúcich na minútu a celých 150minút je akoby bez slov, pretože herci, úžasná príroda, doslova šiesty zmysel a krása kamery dokážu vyrozprávať slová jednoduchým záberom kamery, dotykom alebo pohľadom. Treba mať však veľa trpezlivosti, správnu náladu, bez stresu a hlavne neodporúčam pozerať pod osemnásť. 75%.(24.10.2006)

  • Matty
    *****

    Filmy Terrence Malicka není snadné mít rád, ale když k nim jednou najdete cestu, je těžké je nemilovat.___ Nový svět po prvotním zklamání nedokážu vnímat jako klasický film, spíše jako svědectví o světě formou oživlých nástěnných maleb. Nedokážu jej (krom předchozích snímků téhož tvůrce) k ničemu přirovnat. Nedokážu jej pochopit. Nechci jej pochopit. Největší chyba, kterou jsem během prvního sledování Nového světa udělal, byla právě snaha přistupovat k němu racionálně, ale on nemá být chápán, nýbrž prožíván.___ Ve snaze vidět normální film, který míří z bodu A do bodu B vyznívá Nový svět jako zdlouhavá procházka galerií. Sebekrásnější obrázky po čase omrzí. Onen „fígl“ (alespoň v mém případě) paradoxně spočíval v akceptování vršení zmíněných obrázků coby formy vyprávění. Malick vlastně bourá klasickou narativní strukturu, rezignuje na souvislé vyprávění příběhu a nahrazuje jej obsahově nezajímavými fragmenty, z nichž si každý divák musí odvodit to podstatné.___ Takto „vyextrahovaná“ verze známé legendy o indiánské princezně Pocahontas (přirozený půvab Q'Orianky Kilcher jakoby odrážel krásu okolní panenské přírody) nesedne zdaleka každému, ale každý ji dokáže bez problému pochopit. Ač sám profesor filozofie, do svých děl Malick zřídka implantuje nějakou filozofii. Také Nový svět je dílem tuze prostým (nikoliv hloupým), oproštěným od všech výrazových prostředků moderní kinematografie, přes které se musíte k ryzí podstatě obrazu dopracovávat jako poutník bloudící změtí uliček. Teď a tady vidíte tohle a tohle a buď se vám to zalíbí a nějak to na vás zapůsobí, anebo režiséra počastujete nějakým nehezkým invektivem, doufaje, že propříště dá přednost privátní meditaci někde na Aljašce.___ Malick svým postavám jen málokdy umožní dialog tváří v tvář, drtivě převažují dlouhé voiceoverové monology, umístěné mimo obraz, mimo čas a tudíž věčné. Na začátku a na konci použitý, neustále a přitom vůbec gradující motiv z Wagnerova Prstene Nibelungů může být iritující, ale stejně tak může přesně rezonovat s fyzickým stavem, do něhož nás režisér chce ukolébat. Totiž do osvobozujícího transu. ___ Diváky z větší části odmítnutý, kritiky zbožňovaný i odsuzovaný a o patnáct minut zkrácený, takový je Nový svět, jenž si cestu do našich kin hledal celé tři roky. Co mě opravdu mrzí – Malick pravděpodobně natočil přesně to, co natočit chtěl a zase pár let potrvá, než natočí něco dalšího. Je snad příliš troufalé pojmout výpravný velkofilm za 30 milionů dolarů (což, přiznejme si, není žádná suma) jako experiment (ve skutečnosti návrat ke kořenům)? Ano, ale existuje-li něco jako souznění člověka s přírodou skrze film, je tím filmem Nový svět. 90% Zajímavé komentáře: Lima, Shushika, Marius, Ai.ma, Zóna, curunir, Chrysopras, Dimo(27.3.2008)

  • - Natáčelo se bez použití jakéhokoliv umělého světla. Výjimku tvořily interiéry paláce Hampton Court, které byly dosvíceny umělým světlem skrze okna. (HellFire)

  • - Režisér Terrence Malick je pověstný tím, že nepoužívá storyboardy. Nechává se inspirovat až momentální situací a na place natáčí cokoli, co ho zaujme, včetně herců, kteří v danou chvíli nehrají a jen postávají kolem. Během natáčení filmu tak členové štábu museli mnohdy před herci doslova utíkat, aby se nedopatřením nedostali do Malickových náhodných záběrů. (Bauer)

  • - V čase, keď Pocahontas zachránila Smithovi život mala len 12 rokov, keď zomrela v Anglicku na kiahne mala 21 rokov. (corona)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace