Reklama

Reklama

Let číslo 93 aerolinek United Airlines startoval kvůli čekání na ranveji o něco později. Když letadlo dosáhlo letové výšky, už byly dostupné zprávy o unesených letadlech. Piloti dostali textovou zprávu: "Pozor na vpád do kokpitu, dvě letadla narazila do Světového obchodního centra." O chvilku později do kokpitu vtrhli únosci, z rádia se ozvalo dvakrát Mayday, pak se řízení zmocnil únosce. Pravděpodobným cílem letadla měl být důležitý objekt ve Washingtonu, spekuluje se o sídle Kongresu nebo Bílém domě. Pasažéři uneseného boeingu se telefonicky spojili s policií, linkou United Airlines i svými blízkými na zemi. Dozvěděli se o únosech letadel a jejich nárazech do budovy Světového obchodního centra. Podle rekonstrukce událostí se pak pasažéři odhodlali k odporu. (TV Nova)

(více)

Recenze (1 264)

LaGomme 

všechny recenze uživatele

Výborný silně emotivní snímek o skutečných lidských hrdinech s kvalitními herci a režií. Celý film jsem nedutal a prožíval s cestujícími letu 93 i ostatními paniku, beznaděj, chaos, hrůzu a všechno ostatní, co zrovna v tu chvíli museli prožívat oni. Film při 111 minutách má neuvěřitelný spád a uběhne opravdu rychle, což je možná škoda, doufal jsem trochu, že tu bude ještě doznění těch kolosálních chyb a alespoň nějaká rekapitulace. Což nic nemění na tom, že je to neuvěřitelně kvalitní snímek natočený srdcem. Za poslední 20-minutovku VELKEJ palec nahoru. 95% ()

majec4 

všechny recenze uživatele

Strhujuci film. Od zaciatku az do konca. Zo zaciatku sa film sice nesie v rovine dokumentarnej, no od prevzatia kontroly nad lietadlom teroristami vam Greengrass nedovoli odlepit oci od obrazovky. Pri scene s dobijanim sa pasazierov do pilotnej kabiny som nedychal a aj ked som vedel ako to dopadne, veril som, ze to nakoniec zvladnu. Nestalo sa, a film skoncil presne tak, ako sa to vraj udialo v skutocnosti :(. Tolko emocii v jednej scene som vo filme asi este nevidel. Fakt mnou tento film a hlavne zaver otriasli. Brrrr. ()

LukyNike 

všechny recenze uživatele

Skvělé popsání situace, co se toho dne dělo Americe před očima, očima letecké kontroly. Byl z toho cítit chaos, kolem toho všeho, strach všech těch lidí a bezmoc. Skvělé záběry věží a poslední minuty byly neuvěřitelné. Jak já těm lidem fandil:( BIG UP posledních 30 vteřin filmu! ()

M1k9 odpad!

všechny recenze uživatele

Děsnéé. Od toho filmu jsem si hodně sliboval a proto jsem nesmírně zklamán. Jak někdo může pošlapat tak dokonalý námět? To snad není ani možné. Jednostranné. Nedokonalé. Neodpovídající přesně skutečnosti. Herecky nulové. Nudné. Otřesná hudba. Žádná atmosféra. Žádné překvapení. Atd. I blbý spot v televizi byl lepší než tohle. 0/10 ()

ChillThomas 

všechny recenze uživatele

Kdyby Oficiální verze byla bez trhlin, chyb, podezření a mraky dalších nevysvětlitelných otázek dal bych pravděpodobně 5*. Ale i tak mě to mile překvapilo, protože je zde hodně věcí které se s neoficiální verzí hodně ztotožňují. Ať je to celková práce nejlepšího vzdušného letectva NORAD, které absolutně bylo stabilizováno do stavu nereagovat na žádný únosce a když už vzletět tak mimo pevninu, třeba nad Atlantik kde nic tu nic.. Dále stále čekající odpověď z bílého domu od G.Bushe na podporu útoku která se dostavila až když všichni únosci stihli zasáhnout svůj cíl. Potom, co vše spadlo tak se vzápětí odkryly, další věrohodný informace z medií, jako bylo že z WTC byl nalezen o 3 bloky dál pas neporušený jednoho z únosců bylo řečeno v (CNN,BBC,FOX etc.) ale černá skříňka se nenašla ale papír ano divné že? . Dále Let. č. 93 co spadl v Shankville tak byl nalezen také dokument jednoho z únosců a také nalezen jeho červený šátek z hlavy ale několika tunový motory se rozpustili do země a ani žádné zavazadlo, chci říct že se lidé nevzbouřili ale letadlo bylo odstřeleno kdo ví čím, jestli konečně povolenou stíhačkou nebo jeden z únosců odpálil svůj hrudník za Alláha, tohle co píši je neoficiální verze ale v souladu s oficiální, protože bylo v (Final Report of the National Commission on Terrorist Attacks Upon the United States) Národní komise pro teroristické útoky na Spojené státy, že se ostatky letadla nacházely až 10km od místa pádu což asi každému dojde pokud si něco málo zjistí. že se nejedná o pád neporušeného letadla na zem v Pensylvánii. A FBI to spadlo rovnou do náruče náhle našli v autě, které bylo napsáno na Muhamada Attu šéfa celé akce z 9/11 před letištěm všechny dokumenty o útoku a všechny jména 19 únosců, které po pár letech i upravovali to když se zjistilo že se někdo z nich objevil živý jako se to stávalo posledních 10 let z letu co měl údajně narazit do Pentagonu, "no co jiného by napadlo velitelé celé akce Mohamada Attu lepšího než před letištěm nechat auto plné důkazů a papírů o 9/11. :D No a Pentagon to tu nebudu rozebírat stačí když se podíváte na video nárazu, které pustili do médiích až v roce 2006 a ani se nedivím k tomu pár fotek a udělejte si na to názor svůj, Letadlo co má rozpětí 90 metrů výšku 13 metrů 100 tun a ztratí se v betonovým baráku kde je díra 7x7 metrů, každopádně video je lepší sranda (doporučuji). Pro mě je tohle téma na několik hodin, já u toho strávil nespočetně hodin, jak u oficiálních verzích tak u neoficiálních verzi, přečetl jsem dost publikací a knih takže ne vše bylo přesné, jen sem si to sám poskládal v hlavě, a důležité je také znát i víc historie Ameriky a ne jen studovat 11. září. A jednu zajímavost na závěr FBI nikdy nehledala Usámu bin Ladina za 11-září, protože doslova uvedla, že na to není žádný důkaz a nikdy se doslova k tomu nepřiznal .. myslíte že si cucám z prstu ? .. Ale ale tady máte oficiální stránky FBI a Hledaného Bina http://www.fbi.gov/wanted/topten/usama-bin-laden/ . ZPÁTKY K FILMU 80% DOBŘE NATOČENÝ JAK PO REŽII A HERECKÝCH VÝKONŮ !!!! () (méně) (více)

Tunri 

všechny recenze uživatele

Psychologické drama. Žádní výrazní herci, to oceňuji, dost věrohodné emoce, chování. Žádné americké vlastenectví. Drama jednoho letu, vypjatá situace, různé mentality lidí. Konec je až do poslední chvíle napínavý a ještě nechá pocity dlouho poté. Sedím s otevřenou hubou. Výstižný komentář: Enšpígl ()

Nolanofil 

všechny recenze uživatele

Záverečných 20 minút je geniálnych a 2 alebo 3 silné scény, ale nič viac. Dovtedy je to chaoticky prezentovaný guláš, kde všetci opakujú to isté, bez hlbšieho zmyslu. Škoda, potenciál bol obrovský. ()

husokachna 

všechny recenze uživatele

Všechno už bylo řečeno a napsáno, já bych jen rád dodal: ...mít křídla, křídla, ta touha prastará, mít křídla křídla, křídla inženýra Kašpara... ()

Erik7595 

všechny recenze uživatele

Takže, ako pozerám, tu svojím hodnotením a názorom budem vyčnievať spomedzi nadšené zástupy ľudí, ale bohužial ma film sklamal. Dátum 11. september 2001 sa bezpochyby zapísal ako jeden z veľkých tragédií, pri ktorých vyhaslo množstvo nevinných ľudských životov. Autentické zábery z tohoto dňa mi vždy dokázali navodiť pocity zimomriavok, bezmocnosti, smútku a beznádeje nad množstvom zbytočne vyhasnutých ľudských životov a nad osudoch rodín pozostalých. Od tohoto filmu som očakával nervydrásajúcu a emočne silnú drámu, avšak musím povedať, že okrem nesmierne silného záveru sa emócie takpovediac nedostavili. Hlavným problémom je podľa môjho názoru čo najväčšia snaha režiséra zmapovať tieto tragické udalosti dokumentárnym štýlom, čo by nebol žiadny problém. Naopak je pozitívne, že sa tvorcovia vyhli zbytočnému pátosu a patriotizmu. Avšak popravde celá prvá polovica snímku je svojím spôsobom až úmorná a pre mňa vyčerpávajúca (prakticky celé dianie v riadiacich strediskách mi po určitom čase tak divácky atraktívne nepripadalo. Skutočne som sa z množstva informácií a čísel letov začal malinko strácať a hlavne ma to začínalo nudiť. Pripadalo mi to strašne chaotické, až ubíjajúce. Ocenil by som trochu uľahčenia v dianí pre diváka, pretože prvá polovica, vďaka dokumentárnej snahe zachytenia čo najväčšieho množstva informácií rozhodne príliš atraktívnou nie je. Čo by sa ale nemalo pri takomto filme stať. Dianie odohrávajúce sa v unesenom lietadle bolo omnoho napínavejšie, avšak aj tu si myslím, že vzhľadom na to, že sa jedná oskutočné udalosti, tak sa to dalo natočiť v rámci filmového diania o niečo pôsobivejšie a napínavejšie. Plus k tomu som si k postavám nevybudoval emocionálne puto, čo mňa zamrzelo, keďže je ich tu tucet a ani nemáme k tomu možnosť. (Nechápte ma zle, nie som človek bez srdca, ale v rámci filmu, odhliadnúc od skutočných tragických udalostí, pôsobí tento film na mňa takpovediac trochu odťažito). S výnimkou posledných asi 15 minút vo filme, ktoré sú v porovnaní s predchádzajúcim dianím emočne velmi silné, pôsobí na mňa film svojou typicky Greengrasovskou kamerou a štýlom zachytávania diania ako taký " polo-dokument" natočený avšak divácky málo vdačne (výskyt množstva postáv, pričom žiadnu nespoznáme podrobnejšie, t. j. nevybudovanie si silného emocionálneho puta so žiadnou s nich). Autentické zábery natočené priamo z tragického dňa u mňa vyvolávajú vždy množstvo emócií, pri ktorých sa vo mne miesi zhrozenie, strach, smútok, žiaľ a ďalšie rôzne pocity, mysliac na množstvo nevinných ľudí, ktorí sa bohužial v daný deň ocitli v zlom čase a zlom mieste. Takéto pocity som počas 3/4 filmu, aj keď uvedomujúc si, že tieto udalosti sú fakt podľa skutočnosti, nežažíval. Napätie a emócie sa dostavili až v úplnom závere, čo je myslím si, príliš neskoro. Aj keď nerád, ale viac ako 3/5 dať nedám. Hodnotenie: 60% ()

Johny303 

všechny recenze uživatele

Velice emotivní film o jedné z největších tragédií amerických dějin - 11. září 2001. Při sledování dění v letadle jsem pasažérům letu 93 přál při jejich vzpouře úspěch, ačkoliv mi bylo jasné, jak to dopadne. A z fanatických výkřiků únosců ,,Alláh akbar" v kombinaci s pohledem z kokpitu na rychle se přibližující zemi mi tuhla krev v žilách. Doufejme, že tímto teroristickým útokem si Al-Kájda podepsala ortel smrti a že bude už brzy definitivně vyhlazena jakýmikoliv prostředky, je to sice nepravděpodobné, ale ze srdce bych to těm fanatickým sviním přál... Čest památce cestujícím z letu 93 a všem obětem 11. září 2001. ()

costa 

všechny recenze uživatele

Rekonstrukce letu 93 z 11. záři, který se zřítil do pole. Nechápu však hodnocení tohohle filmu. Je to za téma, nebo za jméno režiséra? Naprosto průměrné drama, jen s ožehavým a citlivým námětem. ()

Martinius 

všechny recenze uživatele

uff... nervak, z ktoreho sa musite spamatavat. autentickost i naturalizmus filmu vyraza dych i kropaje potu na celo zaroven. ano, takto nejako sa to priblizne udialo. a respekt hrdinom z radov cestujucich na palube. na druhej strane cloveka chyti bezmocnost az hnev z toho, ze sa vobec nieco podobne udialo. a nasratost v podobe "moslimovia su vyjebana banda, ktoru treba vykynozit atomkami" vas len tak rychlo neprejde... ()

crozet 

všechny recenze uživatele

Celý záznam jsem strávil v podstatě zcela shodně jako divák drastického TV zpravodajství, o něž v současnosti rozhodně není nouze. Moje pozornost a myšlenky se ubírají k prozaické realitě, mimo fabuli filmového nebo literárního zážitku.. Jediný rušivý element snímku samotného (vypjaté dialogy nebo spíš pořvávání v řídicích centrech) je dost možná v USA dalším dílkem do skládačky autentického záznamu těchto vysloveně tragických událostí. Nemohu hodnotit níže. ()

petikacka 

všechny recenze uživatele

No, mě tento film nezaujal, i přes gloriolu "podle skutečné události" a navíc 11.9.2001...Příjde mi to "jen" jako pomník obětem a jako takový má svou hodnotu...Ovšem jako silný, lidský příběh...Rozuměj, podle mě, pořád jede na vlně soustrasti a lítosti... Ne, nic ve mě nezanechal...Za mě 50% ()

VictorMartel 

všechny recenze uživatele

Film excelentně buduje napětí a má samozřejmě i všechny ty řemeslné hodnoty, kterým nerozumím, ale vnímám jejich dopad. Trochu mě mrzí, že Greengrass místo bourneovek neudělal nějaké veledílo, které by mapovalo 11. září, zahrnující etapu příprav, pochybnou antiteroristickou kampaň na domácí i geopolitické půdě, psychologické a mediální momenty různých úrovní. Na Bourneovu ultimátu prokázal smysl pro špionážní zápletku s temně konspiračním vyústěním agentovy konfrontované reflexe a v United 93 se náhled do vycizelovaných bezpečnostních postupů a hierarchií střídá s vypjatou atmosférou zmatených civilních obětí. Chápu rozhodnutí pojednat právě příběh letu naváděného na Washington a zmařeného vzpourou pasažérů, ale pro mě osobně je celý příběh 11. září s přibývajícími roky mnohem zajímavější. Když se to stalo, bylo mi čtrnáct a já ani nikdo v okolí tím nijak hluboce nežil, jak se často snažila tvrdit média, která z útoků na USA chtěla dělat útok na jakousi „naši“ civilizaci obecně. Mou pozornost měly v souladu s věkem úplně jiné „objevy“, než že svět je plný válek a neřešitelných rozporů. Vrcholem intelektuálního zájmu o celou problematiku mezi mými spolužáky byl Mezinárodní den dětí následujícího roku, kdy si dva z nich vprostřed závodu lesem nasadili černé kukly a div nepřivodili infarkt třídní učitelce, která si 11. září vzala trochu moc k srdci a autenticky se lekla, že má mezi běžícími žáky infiltrovány džihádisty. Jenomže jak ty roky utekly a je ze mě nenávistná antiamerická sketa, postupně jsem si k tomu dni získal hlubší vztah. Jednak jsem viděl Greengrassův United 93, jednak jsem s pobavením sledoval hádky o pravdivý průběh teroristických akcí, jimž jistý úporně ptavý smysl pro přesnost a konsistenci nikdo neupře. Ono když se v sutinách z budov o součtové váze překračující milion tun (jenom Dvojčata měla dohromady megatunu) najde pas jednoho z únosců, zatímco většina obětí byla rozmetána na takové kousky, že se z ní nezachovaly žádné identifikaci slibující ostatky, – když jsou stíhací letouny právě v ten den odveleny kamsi mimo dosah, to všechno v zemi, která vydává na obranu daleko nejvíc ze všech, a spousta dalších „když“, vyvolá to řadu otázek, z nichž nejméně přehnané jsou ty, v nichž se spekuluje o dobrých důvodech některých profitérů teroristy nechat. Že kvůli tomu razantně poklesl dolar, protože byla způsobena obří škoda na budovách a v nich odváděné práci, dále škoda fiskální při obnově poničených lokalit a tlaku z militantně naladěných kruhů a nakonec ta největší, symbolická škoda s finančně psychologickými asociacemi, toto všechno umí kapitalistická velmoc chytře rozkládat do masového břemene, zatímco investoři mnoha oborů zapojených do obnovy i vyostřené kampaně s vyfabulovanými protivníky jenom bohatnou. Těžaři, zbrojaři, developeři… Jimi nasazení konjunkturální politici přeskočí hollywoodské hvězdy o několik příček a hesla v encyklopediích se rozrostou natolik, že navzdory bezprecedentní míře formální demokracie, která by je měla historicky degradovat, jim mohou závidět i Alexandr s Napoleonem. Ne, toto všechno není hodno pozornosti ani toho nadrženého puberťáka, který tehdy leda záviděl nápad rozesmát spolužačky v černé kukle, ani toho hloubavého pornem saturovaného samotáře, který z nízkých pohnutek frustrovaného ubožáka velebí každý přehmat, jehož se dopustili „úspěšní“. A kapitola s invazí do „pohřebiště impérií“ je co jiného než jedna velká černá díra na peníze, které z kapes daňových poplatníků, zaměstnanců i spotřebitelů putovaly a další dekády budou putovat hlavně na konta těch, kteří pro celou tu ostudu mají plno „vznešených“ obhajob, přísah a zaříkávadel. Tak tedy, to by byl film. Film o všech těchto ubohých „lidských, příliš lidských“ věcech. A to je škoda, protože Greengrassova tvorba takový potenciál indikuje. Mě fascinují úplně jiné než černobíle stavěné, vyumělkované momenty velkého civilizačního zápasu dobra se zlem. Tak zaprvé mě nikdy neomrzel pohled na krásné mrakodrapy, které v modernějším provedení u Evropanů a Asiatů připomínají jakési futuristické sci-fi akumulátory a v přeneseném slova smyslu plní úlohu agregované ekonomické energie. Obdivuji veškerou kompetenci, která je v pozadí jejich vzniku, a cením si odvahy i obětí, které jsou s jejich výstavbou spojeny především na americké půdě, kde se do jejich výstavby organicky promítá historie architektury v předešlém století. Není ale možné, abych se s nemenším obdivem nerozplýval nad naprosto dechberoucím umem teroristů. Těch „bledých zločinců“, jak by snad řekl Nietzscheův Zarathustra (Tak pravil Zarathustra, I., O bledém zločinci). Nejenže není mnoho takových, kdo mohou pilotovat velká dopravní letadla, ale všechny další podmínky infiltrace a celkově úspěšné materializace natolik kolosálního plánu, který znamenal propad dolaru v dalších letech o desítky procent, vyžadují přirozený respekt, jestliže respekt ke schopnostem není jen falešná hra na obdivující a obdivované. Prostě tito teroristi byli opravdoví borci, které by i Tom Cruise dokázal tak akorát zahrát. Raději být jedním takovým mrtvým teroristou než kterýmkoli z nás zbabělých vytěžovaných cucáků, kteří si můžeme leda tak natáčet jejich apokalyptická gesta. A když jsem si nedávno procházel videonahrávkami pořízenými z toho dne v okolí WTC, zpozorněl jsem k další velmi důležité kvalitě. Téměř ze všech těch autenticky komentovaných nahrávek je cítit zvláštní směs falešného dojímání se nad hrozivou silou nenávisti učené kdesi za oceánem a úžasu nad evidentní velikostí činu, který přenáší atmosféru války na nejdražší čtvereční kilometry nenáviděného impéria, a to v proporcích katastrofického velkofilmu. Když pořizovali nahrávky a nemohli odpoutat objektivy namířené i desítky minut na hořící budovy s lidmi zoufale padajícími nebo rovnou vyskakujícími z pater nad havárií, nedokázali potlačit tuto kontaminaci falešného soucitu (který se prostě patří, jak byli vychováni) nábožný obdiv prozrazujícím úžasem nad estetickou intenzitou a mezní referencí celé situace. Nahoře se umíralo a oni měli podívanou jako v koloseu. Líbilo se jim to. Žasli. Taky bych žasl. I to jsme my lidé. Většina z nich umí sotva řídit automobil a jejich největší zločin bude, že se někde vyhnou dani nebo někoho uhodí. Jsou to ozubená kolečka vybavená malichernými city, stižená ustavičným neporozuměním, sloužením a osudem nekonečné nahraditelnosti. To je pro mě na celé kauze zajímavý prvek psychologický. A ještě bych rád, kdyby někdo jednou s podobnou péčí zpracoval její propagandisticko-mediální a geopolitickou rovinu. K útokům se nikdo nepřihlásil, ačkoli se islámští teroristi obvykle předhánějí v přivlastňování si zásluh za teroristické útoky a matou, takže kolikrát se neví, kdo v zájmu koho útočil. Tálibán, který je známý výlučně domácím zaměřením a odmítáním globálního džihádu, to odsoudil, Usáma bin Ládin to schvaloval, ale sám se k tomu nepřiznal, a zatímco 15 z celkových 19 únosců byli Saúdové, poznamenalo to jejich vztahy s americkým kapitálem právě tak nulově, jako když si saúdský princ nechal naporcovat protirežimního novináře. A aby bylo kam katalyzovat mediálně burcovanou nenávist, antiteroristická propaganda vynalezla přelud fakticky neexistující „organizace“ s názvem Al-Káida, údajně založené v 80. letech minulého století. Zatímco bych čekal nějaký doklad o existenci této tajné organizace, propaganda dodnes přichází s „informacemi“ „dokládajícími“ ji nepřímo z činnosti jejích tzv. „odnoží“. No, bůh v Bílém domě je opravdový pastýř. () (méně) (více)

Muel 

všechny recenze uživatele

| Universal Pictures | Celý čas zatajený dych. Greengrass tu natočil takmer dokonalé dielo, ktoré je svojou autentickosťou jeden z najlepších filmov podľa skutočných udalostí, aký som kedy videl. To nasadenie a spád, aky tento film má, je neuveriteľne presný. Každá sekunda tu má svoje miesto, každý dialóg, každý strih. Spolu s Children of Men ide o najlepší film roka 2006. United 93 je unikát, ktorý sa len tak nevidí. | Hodnotenie: 10/10 | ()

wollo 

všechny recenze uživatele

Snad nejautentičtější film co jsem kdy viděl. Při závěrečných minutách jsem měl srdce v kalhotách a slzy na krajíčku - jednoznačně film roku. ()

Camac 

všechny recenze uživatele

Je zvláštní vědět jak to proběhlo, jak to skončí, a přesto věřit že to snad dopadne jinak, lépe. Nedopadne. Nedopadlo. ()

Související novinky

Co nového chystá režisér Paul Greengrass?

Co nového chystá režisér Paul Greengrass?

30.11.2023

Jsou tomu prakticky už tři roky od doby, kdy na Oscara nominovaný režisér Paul Greengrass vydal svůj zatím poslední celovečerní film, kterým bylo westernové drama pod názvem Zprávy ze světa s Tomem… (více)

S Greengrassem pod Berlínskou zdí

S Greengrassem pod Berlínskou zdí

26.10.2014

Britský režisér Paul Greengrass (Bournův mýtus, Bourneovo ultimátum) má velkou zálibu v dramatech podle skutečných událostí. Jeho Krvavá neděle, Let číslo 93 nebo Kapitán Phillips patří mezi špičku… (více)

Noční můra s DiCapriem

Noční můra s DiCapriem

12.09.2014

Britský režisér Paul Greengrass s oblibou rekonstruuje skutečné události. A po Krvavé neděli, Letu číslo 93 nebo loňském Kapitánu Phillipsovi si našel další projekt, s nímž se ohlédne do minulosti.… (více)

Greengrassův neuvěřitelný špión

Greengrassův neuvěřitelný špión

30.07.2014

Paul Greengrass je sice známý především díky Bourneově mýtu a Bourneově ultimátu, jeho specialitou jsou ale dramata podle skutečných událostí. Krvavá neděle, Let číslo 93 nebo Kapitán Phillips patří… (více)

Reklama

Reklama