poster

Hollywoodland

  • USA

    Hollywoodland

Životopisný / Historický / Mysteriózní / Krimi / Romantický / Thriller / Drama

USA, 2006, 121 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • genetique
    ****

    O hollywoodskych svinstvách sa tunajší divák dozvedá len prostredníctvom takýchto filmov. Keďže doteraz (pokiaľ som film videl), nebola na ČSFD ani zmienka o Georgovi Reevesovi, ktorý stvárnil prvého hraného Supermana, myslel som, že pôjde len o ďalší fiktívny krimi príbeh. Na mušku vzatý skutočný prípad je spracovaný trošku netradične v noirovom tempe. Na tento štýl vznikli v roku '06 okrem tohto ešte dva snímky ('Lonely Hearts' a 'The Black Dahlia'), no žiadny z nich neprerazil do červených čísel a aj tento vyčnieva z priemeru len výnimočne. Popri pomalom tempe sa však divák nenudí, za čo divák vďači hlavne pútavému prerozprávaniu a hercom. 75%.(10.7.2008)

  • Deeside
    ****

    Naprosto parádní životopisné dílo o jedné z největších hereckých legend. George Reeves byl velmi zajímavý umělec a to nejen díky své roli Supermana, kterou ve skutečnosti dost opovrhoval, ale hlavně tajemnem zahalenou smrtí s mnoho možnými příčinami. Role Reevese se zhostil Ben Affleck, jenž se mi do snímku nepředstavitelně hodně hodil. Stejně tak obsazení Diany Laneové a detektiva Adriena Brodyho bylo luxusní a k herecké stránce filmu nemůžu říci křivého slova. Bernbaum se snaží znamenitě udržovat diváka v napínavé atmosféře a prolínání vyšetřování Reevesovi smrti s Reevesovým životem na filmové scéně a jeho románky s ženami je skvěle zrežírováno. Zarvosův soundtrack se linul ve stylu starých detektivek, a přestože nebyl nikterak zajímavý, do snímku se vážně hodil. Tímto snímkem má u mě Allen Coulter velikánské plus a stejně tak nepříliš oblíbený Ben Affleck.(25.5.2014)

  • EdaS
    ***

    Spíš zajímavý než výrazně dobrý film je postavený především na hercích - Brody je tradičně dobrý, stejně jako Lane či Hoskins, překvapí především manýr zbavený Affleck. Bohužel filmu chybí větší sevřenost, vyostřenost, dramatičnost - kvůli dvěma velmi nenápaditě se prolínajícím časovým rovinám začíná místy nudit. Upřímně řečeno, Brodyho příběh bych klidně oželel a díval se na biják pouze o životě George Reevese.(31.3.2007)

  • Divočák
    ***

    Postnoirové filmy mám hodně rád. Sice nemívají tak dobře napsané postavy, ale atmosférou originály často předčí a ještě k tomu přidávají perfektní vizuální stránku. Hollywoodland zůstal někde na půlce cesty. Postavy jsou sice dobře napsané a dokonce i výborně zahrané, ale příběh je takový chabý, noirová atmosféra a vizuální stránka nic moc a chybí taky několik základních noirových prvků, které by v podobném filmu zkrátka chybět neměly. Hlavní hrdina je klasicky soukromý detektiv, jenomže ne toho typu, jakého by holt noirový detektiv měl být. Brody se zkrátka na tuhle roli nehodí, celou dobu chodí v polorozeplé košili nebo vágusácké bundě a o něčem jako dlouhý kabát nebo klobouk v životě neslyšel. Další složka, která ve filmu citelně chybí, je klasická femme fatale. Najdeme sice nějaké náznaky v podobě přítelkyň Affleckovy postavy, ale žádná z nich nemá výraznější úlohu a žádná z nich nemá na Brodyho detektiva sebemenší vliv. Další složkou je "osudovost" příběhu. Je sice pravda, že případ Brodyho vcucává víc než by chtěl, ale zápletka je prostě tak slabá, že tomu nevěříte a jenom kroutíte hlavou nad tím, co ho na Affleckově smrti tak fascinuje. Tím se dostáváme k tomu nejpovedenějšímu na celém filmu - příběhu George Reevese v podání Bena Affecka. Ten je totiž zajímavější než celé Brodyho pátrání a Affleck to navíc skvěle zahrál a i když hraje celý film mrtvou postavu, dokázal si ho ukrást v podstatě jenom pro sebe. Jako film o životě George Reevese to funguje, jako noirová detektivka už moc ne.(5.9.2007)

  • LaciLC
    ****

    "Kto žije v Hollywoode, môže byť hviezdou. Kto zomrie v Hollywoode, môže sa stať legendou." Celovečerná prvotina seriálového tvorcu Allena Coultera ma od začiatku mimoriadne lákala. Obsadenie vyzeralo výborne a filmy s dobovou atmosférou obzvlášť milujem. Príbeh filmu sa točí okolo samovraždy (alebo vraždy?) populárneho predstaviteľa televízneho Supermana Georgea Reevesa. Film pozostáva z dvoch paralelných časových línií, ktoré plynú pomaly, sú však zručne natočené a film nikdy neskĺzne k nudnosti. Ako som vravel, obsadenie ma taktiež nesklamalo, oscarový Adrien Brody je tradične výborný, prekvapil Ben Affleck v Supermanovom obleku a slušní boli aj "šťastní manželia" Bob Hoskins a Diane Lane. Režisér však stavia hlavne na vykreslenie atmosféry, ktoré mu po väčšinu času vychádza výborne. Často mi pripomínal konkurenta od De Palmu Čiernu Dahlia, okrem "noir atmosféry" majú filmy spoločne ešte jednu vec: Obidve su výborné. V posledných rokoch tu podobné filmy chýbali ako soľ, tak dúfajme, že sa ešte podobných "fajnotiek" v budúcnosti dočkáme. Ak budú minimálne také dobré ako toto, zaiste sa nielen priaznivci žánru majú na čo tešiť.(21.10.2007)

  • - Alternatívnymi názvami snímky boli aj názvy Truth, Justice, and the American Way a Untitled George Reeves Project. (MikaelSVK)

  • - Okrem kalifornského mesta Los Angeles pracovali filmári aj na viacerých miestach v kanadskej provincii Ontario. (MikaelSVK)

  • - Fľaša likéru, z ktorej popíja detektív Simo (Adrien Brody), je označená čiarovým kódom UPC, ktorý sa začal používať až na začiatku 70-tych rokov. (MikaelSVK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace