Režie:
Ron HowardKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Ewan McGregor, Ayelet Zurer, Stellan Skarsgård, Pierfrancesco Favino, Nikolaj Lie Kaas, Armin Mueller-Stahl, Carmen Argenziano, Thure Lindhardt (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Po smrti papeže Ilumináti, odvěcí nepřátelé církve, těsně před konkláve unesli čtyři papežské kandidáty. Vyhrožují, že je s hodinovými odstupy popraví v tajných iluminátských kostelech a poté vyhodí celý Vatikán do vzduchu pomocí antihmoty, kterou ukradli z urychlovače částic v CERNu. Do Vatikánu je proto povolán Robert Langdon, aby ze symbolů odhalil, kde se tajné kostely nacházejí. V tom mu pomáhá odbornice z CERNu Vittorie Vetra a mladý papežův camerlengo Patrick McKenna. Postupně odhalují polohu kostelů, kde mají kardinálové zemřít, přicházejí ale vždy pozdě. Langdonovi se podaří zachránit posledního kandidáta, který mu prozradí, kde je utajované sídlo Iluminátů. Robert s Vittorií tak naleznou tajnou chodbu, která je dovede do papežského paláce. Tam přistihnou místního komisaře skloněného nad camerlengem Patrickem, na jehož hrudi je vypálený pátý znak. Komisař je zastřelen ochrankou a do výbuchu antihmoty zbývají jen minuty... (TV Nova)
(více)Videa (7)
Recenze (1 531)
|| Scenár: David Koepp, Akiva Goldsman | Hudba: Hans Zimmer | Produkcia: Ron Howard, Brian Grazer, John Calley | Distribúcia: Columbia Pictures | Štúdio: Imagine Entertainment | Rozpočet: 150 miliónov $ | Tržby: 485,900,330 $ || Je jedno, ako človek nazýva svojho Pána alebo svoje náboženstvo. Nezáleží na tom, v čom človek verí. Hlavné je, že verí, a skrze tejto viery koná dobro. Presne tak, ako Joshua Bell koná violové sóla v Zimmerovej hudbe pre radosť našich uší, a naplnenie naších duší nekonečnou krásou hudby. (...) Môj názor na tento film sa v celkovej miere zhoduje s komentárom uživateľa Arx. ()
Podstatně rychlejší, napínavější a živější než Šifra mistra Leonarda. Přesto je z filmu na hony cítit obrovské sázení na jistotu a v zájmu co nejtučnějšího výdělku za co nejméně námahy naprosté ignorování potenciálu látky, jejíž princip několikahodinové noční naháněčky přímo sváděl k drásavému a adrenalinovému thrilleru s dostatečně ztrápeným a zainteresovaným hrdinou. Tím však ničím nevzrušený Tom Hanks není a film v režii pro změnu nesnaživého Rona Howarda jakbysmet. 5/10 ()
I navzdory debilnímu účesu Toma Hankse se mi Šifra mistra Leonarda líbila víc. Andělé a démoni vykazují určitou snahu posunout se dál a nepakovat úplně tytéž chyby. V praxi to znamená, že tma je ještě tmavější, pobíhání je ještě zmatenější a děj ještě bezobsaznější. Šifra mne bavila, i když na vině byla především zvědavost, co se z téhle nafouklé a kontroverzní bubliny vyklube. Andělé tohle nemají. Postavy jen pobíhají a žvaní. Zůstává naštěstí stará dobrá kinetika, která souvisí s prakticky jakýmkoliv záběrem, v němž se vyskytuje auto (divák má opět pocit neustálého posunu), občas potěší humorná scénka (obě knihovny), jinak jsou ale Andělé a démoni šedošeou hrou na jistotu. Bez výrazně slabších míst, ale také bez skutečného vrcholu, který Šifru definitivně vystřelil na (slabší) 4 hvězdy. Andělé budou muset zůstat na těch slabších třech... P.S.:Po dvou dalších projekcích zvedám postupně na plný počet. Ten film má strašný grády, místy je nehorázně cool a výbuch antihmoty nad vatikánským náměstím je jednou ze scén, na které se nezapomíná... ()
Tak druha Sifra se nekona. Bohuzel. Prvni tretina filmu se utapi v silenym vysvetlovani a je to docela nuda. Zbyly dve tretiny by se sice daly oznacit za akcni, jenze je to cely tak trochu stereotypni, nekam se presunem, odkecame si par dialogu, presun dal a tak furt dokola. Navic je film zbytecne dlouhej, cela zapletka, ac docela zajimava, je plna klise a porad to je jenom pribeh o unosu a bombovy hrozbe zasazena do zajimavejch kulis a nejde tu o zadny velky objevy, navic konec silene protahovanej, jen aby se sem mohli nasekat nejaky ty zvraty. Tech je tu sice tak akorat, jenze vsechny jsou silene predvidatelny. Co se tyce hercu, film stoji pouze na Hanksovi, ten nema zadnyho zajimavyho partaka, takze se musi snazit sam, ale i presto, ze vypada celkem ve forme a uces se zlepsil, nema proste moc co hrat, takze se kolikrat jen blbe xichti. Co se tyce McGregora, ten mi sem absolutne nesednul, stejne tak jeho postava, ktera je naprosto mimo a neverohodna. To ani nemluvim o postave pana unosce, kterej vyskakuje, jak se mu to zrovna hodi, jak v tom nejlacinejsim hororu. Vyslednej dojem tak dost zachranuje hudba, Zimmer to tam pere fakt pod tlakem, diky cemuz maj nektery sceny slusnou atmosferu a film je i napinavej, ale to proste na vic nez 4* nestaci. ()
Robert pátrá o život, nenápadně flirtuje a dělá si nepřátele kde jen může. Znovu. Ale proti Šifře tentokrát pár věcí drhne. Nejvíc asi křičí pár žánrových klišé. Hlavní postavy hrají o životně důležité minuty, ale stejně za každým rohem čeká vysvětlovačka náhodné symbolické zajímavosti. A hlavně se dostavuje syndrom druhého dílu v té nejsilnější podobě. Zase zohavené tělo, zase atraktivní a náhodně nalezená parťačka a zase pointa, která leckterým předchozím zvratům lehce podtrhává nohy. Ale stejně se na lepších 70% dostat prostě musím, ať už za to, že v podání jiného herce by se Langdon stal jen figurkou, čemuž bravurně zabraňuje Hanks, nebo za to, že Ewan McGregor slaví fenomenální comeback. Ale hlavně za to, že ty dvě hodinky bych netipoval ani na polovinu, protože všechno rychle sviští, děj se nezastavuje ani na chvíli a škatulka archeologicko-dobrodružného filmu je naplněna maximálně. ()
Galerie (74)
Zajímavosti (41)
- Takisto ako predtým Da Vinciho kód (2006), bol aj tento film v štáte Samoa zakázaný, pretože je údajne v rozpore s kresťanskou vierou. (Greenpeacak)
- Sixtínska kaplnka bola navrhnutá na základe fotografií, umeleckých náčrtov a zväčšených replík obrazov, a bola postavená v plnej veľkosti ako skutočná. Kostoly Santa Maria della Vittoria a Santa Maria del Popolo boli postavené na rovnakom mieste z dôvodu ušetrenia času aj peňazí. Pri konštruovaní interiérov baziliky sv. Petra, ktoré mali na starosti Allan Cameron a Angus Bickerton, použili 80 stôp vysoké ateliéry, ktoré predstavovali len polovičnú veľkosť skutočného kostola. (Greenpeacak)
- Ron Howard si během přípravy filmu odskočil natočit Duel Frost/Nixon (2008). (HellFire)
Reklama