Režie:
Julie TaymorKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Elliot GoldenthalHrají:
Jim Sturgess, Evan Rachel Wood, Dana Fuchs, Joe Anderson, Martin Luther, T.V. Carpio, Eddie Izzard, Bono, Jacob Pitts, Dylan Baker, Lynn Cohen, Harry Lennix (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Rozverný, bizarní a velice teatrální, takový je převratný muzikál společnosti Revolution Studios Across the Universe, který se zrodil v hlavách známé režisérky a scénáristky Julie Taymor (Frida, Titus, broadwayský muzikálový hit Lví král, inscenace Mozartovy Kouzelné flétny pro Metropolitní operu v New Yorku) a scénáristů Dicka Clementa a Iana La Frenaise, ve kterém se pojí originální příběh s 33 revolučními skladbami - mezi něž patří „Hey Jude“, „I Am the Walrus“ a „All You Need Is Love“ - které utvářely celou generaci. „Chtěli jsme vytvořit původní muzikál pouze za použití skladeb skupiny Beatles.“
Milostný příběh, zasazený do divokých šedesátých let plných protiválečných demonstrací, meditací a rock'n'rollu, se odehrává v Greenwich Village, bouřlivých ulicích Detroitu i na vietnamských bojištích. Milenci Jude a Lucy, jejichž láska je od začátku odsouzena k neúspěchu, jsou spolu s malou skupinkou přátel a hudebníků vtaženi do víru počínajícího protiválečného a protikulturního hnutí. Průvodci jim jsou „Dr. Robert“ a „Mr. Kite“. Síly, které se vymykají jejich kontrole, nakonec oba milence rozdělí, čímž je donutí, aby se navzdory všem překážkám pokusili znovu najít jeden k druhému cestu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (382)
Amen, Julie Taymor! Zažil jsem jízdu "Do Nikam" s partou hippies, během níž mi narostly brutálním způsobem vlasy, odešly hlasivky ze samého zpívání a srdce je někde v poloviční cestě za mnou, protože nedokázalo držet krok s rychlostí, tak nemilosrdně nabranou. Máma mi sice nepouštěla Beatlesáky, když jsem si podupával nohama v kočárku, ale to nic nemění na faktu, že jsem si to neužil. U "Let it Be" jsem brečel u "Hey Jude" jsem měl ruce ve vzduchu a chtěl tam být s nima, pokud tohle není dostatečný důkaz, pak prosím vyhledejte na můj rozkaz polního lékaře. A jestli můžu, pak Vám povím ještě tohle: Across the Universe je o lásce, nebuďte takový sobci a podělte se o tenhle film s tím, koho máte rádi. Je smutný, když vidíte hlavní postavy v objetí a váš zrak náhle padne na prázdnej pokoj a gauč na kterým sedíte sami. Není to ani tak do nebe volající, jako spíš trapný... Vivat Hippies!!!!!!!! ()
Tešila som sa a obávala zároveň. Ale nebolo čoho. Muzikál robený s láskou k pôvodným piesňam The Beatles, ktoré sú tu v skvelej úprave. Niektoré scény mi doslova vyrazili dych - I´ve just seen a face, I want you, SFF, iné ma rozplakali - Let it be, Hey Jude,..Ale najlepšie na tom je , že mi to potvrdilo geniálnosť Beatles a ich hudby, pretože sú to ich piesne, ktoré tvoria tento príbeh a ono to funguje! ()
Bolo milé oprášiť (aj tie menej známe) songy od legendárnych 'The Beatles' a dostať ich opäť do povedomia hlavne tej mladšej (mojej) generácie. Muzikálové prevedenie songov do novšieho šatu je na skvelej úrovni, ale len čo sa týka zvuku. Spojenie s obrazom (a dejom) bolo rozpačité a neprinieslo požadovaný účinok. Silné momenty a nenudiace minúty (pohreb, nástup JoJa na scénu, Maxov nábor do armády) sa ako na hojdačke striedajú so slabými (rozvláčny úvod a celkovo rozhádzaný dej). Nemožno odoprieť originálny príbeh a spojenie silných myšlienok. Takže sa jedná o vkusný, trošku absurdný, no vizuálne zatiaľ asi najúchvatnejšie prevedený muzikál, no úplne jednoznačným pozitívom by som to nenazval. Hercom a ich speváckym výkonom však len ťažko nezatlieskať. 65%. ()
Za zlatým pozlátkem, ke kterému kdo ví kde film přišel, skrývá se šeď průměru. Příběh je průhledný jako bílé krajkové prádlo, a nezachraňuje ho nic z toho, co v takovém případě zachraňovat má. Přítomnost Rachel Wood je milá, ale co s tím, když zde platí rovnice, že kdo je zajímavý po herecké stránce, ztrácí ve zpěvu a naopak? Po hudební stránce se jedná o vykradačství skladeb sice krásných, ale na tom film samotný žádné přičinění nemá. A pokouší-li se o písničky vlastní, nesou se v naivně pubertálních verších o modrých očích, blankytném nebi a lásce až za hrob. Já rád sladké, ale občas po něm bolí zuby... Mimochodem, jak by asi mohl dopadnout příběh, jehož hlavní hrdina se jmenuje Jude? P.S: Doplňující otázka. Také si myslíte, že mít děti je narcismus? :-D ()
S Across the Universe je to těžký. Určitě nemůže obstát jako klasický muzikál. O příběh tu téměř vůbec nejde, pořádné charakteristiky hrdinů se vlastně vůbec nedočkáme a muzikálové scény působí tak staticky a suše až to člověka zarazí. A možná v tom je to kouzlo. Nebál bych se říci, že přestože jde o muzikál, písničkové scény film spíš zdržují a působí nějak navíc. Samotný příběh je pak poslepovaný jen tak, aby se dalo těch pár písniček dohromady. Jenže tady nejde o efekt. Julie Taymor hodně riskuje a pohybuje se na tenkém ledě, občas se jí nějaká scéna nadmíru povede a jindy je vidět, že nápad sice byl, ale nějak se z toho ta působivost vytratila. Proč tedy dávám čtyři hvězdičky? Protože je to originální a vyzývavě jiné než všechny ostatní hudební filmy. Líbí se mi nápad nechat vlastně tu nejvíce podbízivou stránku filmu pasé a nesnažit se o pouhé rozpohybování obrazu do rytmu, ale hlavně o to, dostat diváka do analytického způsobu vnímání a přemýšlení nad filmem... ()
Galerie (22)
Zajímavosti (19)
- Během čísla "With a Little Help From My Friends" je vynikající plakát herečky Brigitte Bardot jako odkaz na celoživotní posedlost Johna Lennona touto herečkou. (don corleone)
- Paul McCartney a Yoko Ono podporovali produkciu filmu, a boli v kontakte s režisérkou Juliou Taymor počas natáčania. (Gandiri)
- Stařík v přístavu vypraví Judeovi při vydávání výplaty o tom, jak snil, že až mu bude 64, tak bude daleko od Liverpoolu. Jde o narážku na název písničky "When I'm Sixty-Four" z alba "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band". (zigot7)
Reklama