Reklama

Reklama

Hranice smrti

  • Francie Frontière(s) (více)
Trailer 3

VOD (1)

Obsahy(1)

Parta zlodějů prchá s ukradenými penězi přes hranice. Na chvíli zakotví ve starém hostinci, kde narazí na podivínského chlapíka a jeho rodinu, která se zde skrývá. Z obyvatel zapadlé putyky se vyklubou fanatičtí neonacisté se sklony ke kanibalismu. Strhne se neuvěřitelný souboj, ve kterém jde o krk. Začíná boj na život a na smrt!

Scenárista a režisér v jedné osobě Xavier Gens se netají zálibou ve filmech Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chainsaw Massacre, rež. Marcus Nispel, 2003), Noční můra v Elm Street (A Nightmare On Elm Street, rež. Jack Sholder, 1985), Saw (Saw) nebo Barbar Conan (Conan The Barbarian, rež. John Milius, 1982). O natáčení filmu říká: „Na začátku jsme měli spoustu problémů s násilnými scénami ve filmu. Poté, co se do střižny přišel podívat koproducent Luc Besson, (právě jsem pracoval na scéně jak si rodina vaří jednoho z hrdinů), a utvrdil nás v tom, že máme natočit film tak, jak to cítíme, se mi ulevilo. Krátce na to mi nabídl režii filmu Hitman (Hitman, 2007)“. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (353)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Xavier Gens na to nemá. Ať natočí cokoliv nejen, že zklame, ale opět si podrazí vlastní nohy, na kterých se snaží udržet a spadne přímo na svůj francouzský obličej. Ale já mu to přeju. S čistým svědomím, protože Frontiéres je další z trapných náhražek hororových snímku, které sázejí na Turture porno, bez logiky, beze smyslu, bez citu, bez všeho, co je nutné ke kvalitnímu snímku. Jestli vám vyhovuje vize Francie, kde venkovský hotel je doupě nacistických kanibalů, klidně jděte do toho. Kvalitou velmi slabé a naprosto nesrovnatelné v žádném aspektu se Saw. Avšak komu se líbí Hostel bude potěšen, že nejen v Česku, ale i ve Francii se točí podobné kraviny. Pokud se někdo bál nebo mu přišlo ve snímku něco úžasné, tak ať mi napíše, rád se dozvím novinky. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to dosť dobrý horor z francúzskej produkcie. Má celkom dobrý príbeh o skupinke zlodejov, ktorí unikajú z Paríža plného nepokojov a zastavia sa v jednom osamotenom moteli, kde sa chcú na jednu noc ubytovať, lenže tu žije rodina nacistického zločinca, ktorá nemilosrdne vraždí každého, kto sa u nich ubytuje a navyše nemajú problém ani s kanibalizmom a tak musia zlodeji bojovať o svoj život. Spracovanie je na tom dobre, ešte úvodná dvadsaťminútovka moc nezaujme a to ani po jednej stránke, ale keď sa už postavy dostanú do motelu, tak to získa tú správnu žánrovú atmosféru, začne to slušne gradovať a už sa je stále na čo pozerať. Časom navyše pribudne pár nových záporných postáv a dej načas spomalí, aby sa viac povenoval hlavnej hrdinke v tejto nepríjemnej situácii, no na kvalite to nič neuberie a záverečná tretina je už opäť dynamická drsná jazda. Čo sa týka hororových scén, tak som dosť spokojný, v rámci tohto subžánru je to rozhodne nadpriemer. Tu samozrejme nejde o žiadne postupné budovanie atmosféry, ale hlavne o všadeprítomný pocit surovosti a drsnosti a to vyšlo prakticky dokonalo. Či už prostredím, ktoré ani nemôže byť nepríjemnejšie, ako podzemné chodby, chliev s bitúnkom, no hlavne miestnosť plná zavesených mŕtvol, nájde sa tu niekoľko zaujímavých napínavých naháňačiek, obzvlášť únik v úzkom tuneli s nepríjemnými prenasledovateľmi, ktorí síce nemajú moc priestoru a slúžia skôr ako takí menší doplnok, ale práve v tejto scéne rozhodne zaujmú. Samotných drsných scén tu až tak moc nie je a navyše väčšina úmrtí je uskutočnená strelnou zbraňou, ale zase často im predchádza nepríjemné mučenie a dve likvidácie aj nadmieru potešia, hlavne práve v miestnosti s mŕtvolami alebo aj tá nasledovná, ktorá prekvapí. Herecké obsadenie nie je zlé, z kladných postáv sa dá fandiť iba hlavnej hrdinke a najmladšiemu mužovi, no potešia aj zaujímaví a rozmanití záporáci, keďže tu nechýba typický mäsiar, svalovec, vojenský dôstojník a podobne. Réžia a technická stránka na žánrovú špičku určite nemajú, hlavne ma sklamal vizuál scén, ktoré mali byť až moc dynamické, no skôr sú neprehľadné, ale to sa našťastie týka hlavne tých menej zaujímavých scén, ako automobilová naháňačka, zvyšok je už ideálny. Tento subžáner až tak moc nevyhľadávam, radšej mám horory zamerané na atmosféru alebo originálny príbeh, ale ani tento film nemám dôvod kritizovať, bavil ma a rozhodne splní to, čo sa aj od neho očakáva. V rámci svojho subžánru výrazný nadpriemer. 75% ()

Reklama

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 8/10 Děj 10/10 Hudba 7/10 Efekty 10/10/// +nevydýchatelná a houstnoucí atmosféra, gore scény až do morku kosti, detailní, krvavé, masakrální maso -francouzské prostředí v úvodu filmu (ale budiš)/// Maximální. A přitom ze začátku to tak nevypadalo. Buranské jako Texaský masakr, zrůdné jako Hory mají oči, násilnější než Hostel. Starvitelnější než jiné francouzské filmy. A především neuvěřitelně dusná atmosféra. Nevím proč mi to sedlo, ale stalo se tak a já jsem přímo omráčen./// Celkem 90%/// ()

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

HOSTEL mě opravdu bavil. Pořád jsem si říkal, kdy přijdou ty WTF momenty, kvůli kterým je u nás film tak špatně přijímán, a ono v podstatě nikdy nic. Naopak, hlavní myšlenka je výborná a (téměř) všechno sedí. Má to gradaci, napětí i atmosféru. Nic z toho jsem neočekával. Líbilo se mi ztvárnění démonického Slovenska, děvky i cigáňata. Hlavnímu hrdinovi jsem fandil a sadisté byli taktéž přesvědčiví. Hostel je v gutu. Možná (!) není na čtyři hvězdičky, které jsem udělil, ale když vidíte ty hysterické "odpady" všude kolem, nemůžete si pomoct. To FRONTIER(S) jsou (až na občasné záchvěvy kvality) skoro celí jedno velké WTF. Litry krve, stříkající při každé příležitosti do úst hlavní hrdinky, nemají jiný účel, než odradit diváka od oběda, a ty občasné záchvěvy kvality matou stejně jako roztřesená kamera při zdejší honičce v autech (to bylo teda něco). Filmu, jeho tvůrcům i hercům jsem nedokázal uvěřit ani já, takový prototyp jasného believera. A to je co říct. Xaviere Gensi, vy musíte dělat něco špatně. Zlatý Eli Roth. ()

tombac 

všechny recenze uživatele

Další Francouz z režisérské sesle uštědřuje tvrdý kopanec do slabin všem těm velkohubým a směšným Hostelům a spol. v exploatačním thrilleru na poslední dobou obvyklé téma střetu skupiny zvrácených individuí a jejich mladých obětí, aneb jak to natočit, aby od toho fanda horroru nemohl odtrhnout oči a méně odolné povahy měly při pohledu na některé fičury nutkání k dávení. Ačkoliv tento typ podívaných nemám moc v oblibě, musím po nekompromisní kombinaci dravého vizuálu a masomlýnku, jehož kolečka se roztočí naplno zejména v poslední třetině, sáhnout aspoň po průměrném hodnocení. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (7)

  • Režisér Xavier Gens vzpomínal, že "natáčení probíhalo trošku partyzánským způsobem, protože producent nechtěl, aby ve filmu byla krvavá přestřelka mezi ženskými postavami. Na začátku ji ze scénáře vyhodil a dával si pozor, abychom ji nenatočili. Takže jsme to udělali tajně, v noci, s druhým štábem, abych pak mohl sestříhat film, který jsem měl v hlavě. Byl to z mé strany akt vzpoury proti té strašné stejnosti a konsenzualitě francouzského filmu, proti tomu, že se hlavně mladí režiséři nemohou svobodně vyjadřovat tak, jak by chtěli." (NIRO)
  • Film byl natočen za 36 dní. (Dlee)
  • Film byl v Thajsku zakázán kvůli násilným scénám. (Chatterer)

Související novinky

Francouzský řezník se vrací

Francouzský řezník se vrací

09.11.2014

Roku 2008 světové festivaly „terorizovala" trojice brutálních hororů z Francie, díky které se dokonce začalo mluvit o jakési nové francouzské hororové vlně, v článcích občas nazývané „new french… (více)

Hororoví machři a další strašidelný dům

Hororoví machři a další strašidelný dům

28.11.2011

James Wan bez debaty patří k nejlepším současným hororovým tvůrcům. První Saw je kultovka, Zlověstné ticho pěkná pocta staré škole a Insidious jeden z nejděsivějších filmů posledních let. Wan teď pro… (více)

Reklama

Reklama