poster

Hranice smrti

  • francouzský

    Frontière(s)

  • anglický

    Frontier(s)

Horor / Thriller

Francie / Švýcarsko, 2007, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Isherwood
    ****

    Levná francouzská odpověď zámořským exploitation, jdoucí až na samou hranici divácké únosnosti. Gens ve vizuálně rozběsněném hávu zručně mixuje strach (šachta) s neurvalými výbuchy násilí (zbytek) a jediné, čím si podráží nohy je vlastní scénář, který mu dělá neplechu hlavně v závěru díky zbytečnému nacistickému motivu. Po nadhledu nebo humoru (jak to dělají jiní) bych zde nepátral, Gens to s vážnou tváří rozhodně dotáhnul do vítězného konce. Škoda utlumeného talentu hollywoodským vzduchem v pozdější adaptaci Hitmana.(4.4.2008)

  • genetique
    **

    Pospájané nápady z iných horrorových filmov, ktoré sú fanúšikom žánru natoľko známe, že v očakávaní originality budú všetci nemierne sklamaní. Občas sa tieto nápady podarí dobre skombinovať a mrazivý účinok na seba nenechá dlho čakať, ale pokiaľ som si väčšinu filmu pripomínal scény z iných filmov, na tento si za chvíľu nespomeniem, lebo si ich určite nebudem spájať s týmto. 45%.(3.2.2009)

  • Hrabka
    ****

    Brutální, krvelačné násilí lidí proti lidem. Prostě exploitation jak se patří. Tento film rozhodně není pro každého. Rok 2007 - Francie - Uvnitř vs. Hranice smrti. Srovnání se zde úplně nabízí a přichází otázka, který z těchto filmů je víc masakrální, krvavý, zvrácený? Těžko posoudit, pro mě v tomto minisouboji vítězí právě Hranice smrti. Proč? Když pominu právě samotné gore scény, které jsou v obou případech na hodně vysoké úrovni, tak mě tento film bavil o něco více, přišlo mi to svižnější, zajímavější a taky o něco napínavější. Rodinka působila hodně krutě a především z velkého šéfa šel strach na sto honů. Hitlerův konkurent Nummer eins. V určitých momentech film ztrácí, hlavně konec byl celkem odfláknutý a tu akčnost do toho nemuseli motat, ale jinak to byl velmi napínavý a drsný horor pro ty pravé hororové příznivce. 70%(10.12.2010)

  • betelgeuse
    ***

    Francouzská odpověď na HOSTEL. Jak to umějí jenom Francouzi, film naprosto bezelstně spojuje dekadenci a (předpokládám) záměrnou demenci s provokujícím politickým podtextem. Čtveřice mladých lidí zjevně arabského původu využije rasových nepokojů na předměstích Paříže k loupeži a uteče na venkov, kde se dostane do spárů početné, výrazně zdegenerované rodiny žijící v osamoceném stavení nad starým dolem (a taky provozující liduprázdný „hostel“). Pokud se na začátku jeden z hrdinů vyjádří o policistech jako fašistech, určitě nebyl připraven na přivítání, které jim všem připraví rasově čistá, leč vymírající rodina v čele se starým otcem, ryzím „náckem“ trousícím v uniformě slogany typu „Arbeit machts frei“. Když jediná z přeživších postav skončí v rukou policie, znamená to pro ní ironické osvobození nebo definitivní stvrzení její bezvýchodné situace? Film jednoznačnou odpověď nedává a budiž mu to k dobru. Ačkoliv se subžánru „maso“ hororů důsledně vyhýbám, FRONTIERE(S) považuju za jeho celkem snesitelný příklad. Tím, že je film natočený efektně, tj. rychle tempem i střihem, vyznívají veškeré důsledky použitých nástrojů (cirkulárky, řeznických háků, velkých kleští) spíše ve zrychleně „splatterovém“ než protahovaně sadistickém duchu. FRONTIERE(S) jsou atmosférickým a slušně zábavným mrháním celuloidu.(7.10.2007)

  • POMO
    **

    Otrocky skopírovaný zlepenec dejových zvratov z Texaských masakrov, primárne postavený na premise Rothovho biedneho Hostelu. A k tomu zmutované deti v pivniciach a liečenie si francúzskeho historického komplexu z rivality s Nemeckom. Drsná mäsiarina s postavami na našej strane, ktoré sú nám ukradnuté, a postavami na druhej strane, ktoré nevyvolávajú zdesenie, ale rozpaky.(8.6.2008)

  • - Počas prestrihávania achilovky cituje starý nacista repliku z filmu Misery nechce zomrieť (1990). (Kadas97)

  • - Během natáčení bylo použito 400 litrů falešné krve. (Dlee)

  • - Písnička, která hraje v 13. minutě v autě, je „Last Joint 2“ od Jean-Pierre Taïeb. Ve 22. minutě hraje „Evolution Reversed“ od Udi Kagana. (Bioscop)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace