Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rosomak
    **

    Neříkám, že je ten film špatný. Spíš mě absolutně minul. Historky o věčných outsiderech, epizodicky vyprávěné pomocí mnoha rádoby vtipných scének, totiž mohou zaujmout opravdu už jen lidi, kteří podobně sledují i odpolední seriály na tuzemských televizních programech. Kvalitou i obsahem se zas tak neliší, jen herecká "elita" je vyměněná za ještě neztrapněné (levnější?) herce...(27.4.2008)

  • Niktorius
    **

    Co na tom, že po Václavovi si občas štěknou jen Alíci a Bobíci; co na tom, že jde ve výsledku o úplně jiný film, než chtěli tvůrcit natočit (resp. než tvrdí, že chtěli natočit)... Vejdělek se blýsknul i před intektuálnějším (leč nekritickým) publikem, čeští diváci dostali na hraní další "tak trochu komedii" z Horního Balíkova a Ivan Trojan má dalšího Lva do sbírky...Čímž je mise vlastně splněna.(25.7.2008)

  • Legas
    ****

    Jeden z mála filmů na sáhodlouhý rozbor. Nejdůležitější na Václavovi je fakt, že lidi jdou na Trojana, místo na Václava, smějí se na nevtipných místek (např. Václav s mnoha monokly) a že to není komedie, jim dochází až v posledních 10ti minutách. Ale za to si tvůrci můžou sami, protože podobně jako ve Vesničce střediskové měli do hlavní role obsadit někoho neznámého. Druhou věcí je trochu falešná propagace filmu. Moc si cením toho, že Václav je tragikomedií bez hlášek, bez lidového humoru. Humor tu v první polovině sice exituje, ale je spíš mile úsměvný, než bezzubou řachandou, a často přechází do vážných scén. Posledním problémem filmu je jeho bezčasí. Chvíli máte dojem, že sledujete JZD, kde místní rozhlas vyřvává těžkou dechnu, vzápětí vás udeří do očí zánovní traktor, zřejmě ne Zetor. Ač by se zdálo, že výhrad mám spoustu, film se mi ve výsledku líbil. Často se v něm mluví filmovou řečí, je v něm spousta pěkných scén (ta poslední, rozhovor s matkou ve vězení, zaplacené a nevypité pivo v popředí záběru kulhající mámy, "ta scéna" ve vaně atd.). A závěr mě vážně dojmul.(16.1.2008)

  • dobytek
    ***

    Já myslel, že to bude nějakej film z vězení a on to byl spíš takovej českej Forest Gump. Ve vězení se totiž odehrává asi tak posledních 10 minut. Jenom nějak moc nechápu, co tim chtěl básník říci. Hlavní postava je zde totiž vylíčena jako nebezpečnej magor, kterej ohrožuje okolí a když udělá nějakej průser, tak ty "správný" lidi ho z toho průseru ještě vytáhnou a život jde dál, jakoby se nechumelilo. Jenže když už to dojde tak daleko, že tento pošuk ukradne bouchačku a vystřelí na člověka, tak nad tim se jen tak mávnout rukou nedá a pachatel samozřejmě putuje do kriminálu. Já opravdu netušim, jestli ho mam snad litovat, že ho naprosto správně zavřeli do vězení a nebo mam snad zatleskat Vaškovi Veškrnovi, že mu udělil milost. Možná bych ještě pochopil, kdyby nám film ukázal, jak probíhal návrat z vězení. To by podle mě mohlo bejt třeba docela zajímavý. Jenže nic takovýho ve filmu neni. Je to jenom dost nudnej příběh o jednom zbytečnym kreténovi, kterýmu bych sám asi musel rozbít držku, kdybych se pohyboval někde v jeho okolí. Jinak Trojan to zahrál docela dobře, ale podle mě zůstal ve stínu Lábuse, kterej mi každym dalšim filmem dokazuje, že svoje nejlepší roky zbytečně promrhal v různejch televizních estrádách a je škoda, že žádnou pořádnou roli ve filmu nikdy nedostal.(21.8.2008)

  • DaViD´82
    ***

    "Všecko bude. Všecko." Ani chudá televizní vizáž kde jediným puncem filmovosti je hudební složka Jana Muchowa, ani tradičně famózní Trojan, natož pak stále nijaká režie rutinéra Vejdělka, nejsou hlavními klady Václava. To čím tento film triumfuje je scénář Marka Epsteina. Mít ho v ruce zručnější režisér s větší talentem, tak věřím, že mohl vzniknout nejen na tuzemské poměry takřka výjimečný počin. Takhle je to ve výsledku jen dobře odvedené řemeslo s velice zajímavým tématem a nevyrovnaným průběhem. Ze začátku jde o klasicky hřejivě milý český film, který vás tak trochu ukolébá až otupí, aby následovala scéna na koncertě kde si film šáhne na naprosté dno trapnosti. Ovšem zároveň tato estrádní scéna působí jako odraz ode dna a poté již následuje nejlepší část, která plně emocionáně funguje aniž by diváka citově vydírala. A to se počítá. Herci jasně naznačují do kterých domovů, že se to Čeští lvi nastěhují tentokráte. Trojanův výkon je v jejich rámci jen pomyslná třešnička na dortu a o to více bych vyzdvihl výkon Jana Budaře, který nezůstává ani na chvíli v jeho stínu. Být Václav uveden jako původně zamýšlený pilot volné řady inscenací spojených tématikou prezidentských milostí, tak by se jednalo o nejlepší televizní počin posledních let. Takto je to ve výsledku průměrný film, který začne fungovat za minutu dvanáct. Na té naší veřejnoprávní obrazovce by to Vašíkovi prostě slušelo nesporně lépe.(6.12.2007)

  • - Spoluautorem podoby plakátu k filmu je i světoznámý architekt Jan Kaplický. (DaViD´82)

  • - Ivan Trojan si při učení role Václava vzal na pomoc psycholožku a ve svém volném čase trénoval chování a chůzi v lese ve starém oblečení po jeho otci. Nakonec si vzal inspiraci také ze samotného režiséra filmu, který údajně chodil na place nějak divně. (venus)

  • - Se skutečným předobrazem postiženého Václava se Ivan Trojan, scenárista ani režisér nesetkali, pro rady ale zašli k psycholožce. (109)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace