Scénář:
Lucie BělohradskáKamera:
Josef ŠpeldaHudba:
Miki JelínekHrají:
Běla Franclová, David Matásek, Lucie Domesová, Dana Batulková, Karel Roden, Jiří Ornest, Eva Svobodová, Martin Šotola, Jan Borna, Hana Burešová, Václav Čížkovský, Alice Šnirychová, Hana Frejková (více)Obsahy(1)
Napínavý příběh vypráví o jednom večeru, kdy do Prahy přijíždí na abiturientský večírek matka (L. Domesová) s malou dcerkou (B. Franclová). Nemá, komu by ji svěřila, a tak dívenka zůstává na noc sama v bytě bývalé spolužačky (D. Batulková), s níž matka vyráží na večírek. Dívenka obdrží instrukce, aby nezavírala pojistku u dveří, protože pak by se obě ženy při návratu nedostaly domů. Je noc a děvče nemůže spát. Najednou slyší zvláštní zvuky. Schová hlavu pod peřinu a s hrůzou pozoruje, že někdo vnikl do bytu. Zloděj (D. Matásek) krade obrazy, ale pak si jeho společník všimne, že v bytě někdo je. Svědka se musí za každou cenu zbavit… (Česká televize)
(více)Recenze (41)
Tak jako někteří jsem viděl film při premiéře, když mi bylo také asi tolik co hlavní hrdince, takže to na mě dost zapůsobilo. S odstupem času bych vystříhal všechny scény z maminčina srazu, kde se jsou všichni příšerně nesympatičtí a chovají se naprosto idiotsky, a nechal jen to drama (skoro horor) mezi holčičkou a lupičem. ()
Zlo. ()
Oč je "matinka" a její bývalí spolužáci trapnější a křečovitější, o to lepší je výkon Davida Matáska a jeho dětské protihráčky. Jen ten konec je až příliš rychlý a za vlasy přitažený. ()
Příběh si sice udržuje atmosféru takřka mysteriozní, ovšem celé zpracování je umělé, nelogické. Pochvalu zaslouží matásek, ten udržuje koukatelnost. ()
Velmi dobrý český televizní thriller. Když jsem to viděl poprvé,bylo mi věkově zhruba stejně jako naší malé hrdince a opravdu to na mně zapůsobilo a zlodějů spouštějících se z půdy na laně,aby vnikly oknem do bytu jsem se opravdu bál. David Matásek i jeho protihráčka to zahráli opravdu výborně. A ve vedlejší roli se vyskytující Roden mně jako vždy nezklamal(slizký,nesympatický) jako vždy. A na to,že je to téměř 20let staré se u mně jedná,asi o můj nejoblíbenější český televizní počin. ()
Na televizní kousek rozhodně slušná průměrná podívaná. Místy to mělo i vcelku dobrou atmosféru, jen ten konec mohl být vskutku lepší. Mám takový dojem, že jsem už někdy něco podobného viděl, ale ze zahraničí (taky tam bylo malé děcko a psychopatický vrah a zloděj…který ho chtěl potom sejmout). Představitelka malé holky odvedla pěkný výkon, stejně jako Matásek – jen ty odbočky (skoky na školní sraz) mi lezly docela na nervy a nebavily mně…Docela se divím, že Batulková v něčem takovém ukázala i svoje ženské přednosti… ()
Napínavý příběh, zajímavá konfrontace malé holky a lupiče, škoda jen rychlého závěru bez pointy. ()
Dávám 4 body z nostalgie. Film poprvé dávali když mě bylo asi jako hlavní dětské hrdince, kterou celkem přijatelně hrála Běla Franclová, která se pak už v žádném jiném filmu neukázala. Konkrétněji, bylo mně plus mínus kolem deseti let, dokonce jsem měla i stejné pyžamo jako herečka!:), což je krásná dobová vzpomínka. Dovedla jsem se s dívčím strachem ztotožnit a vím, že v té době byl film vnímaný jako cosi nezvyklého a dost se tento TV film mnoha lidem líbil. Teď ho koukám naopak strhávají, ale je to skoro 20 let po té a podle mě má film pořád atmosféru,napětí a na tu dobu originální zápletku. Myslím, že by se měla zohledňovat také doba vzniku.- NEZAPOMENUTELNÉ MOMENTY: Pohled z okna na hřbitov. Osamocené dítě, pro ní neznámé město a opuštěný dům bez nájemníků na konci ulice, na jejíž název si zmatená vyděšená holka nemůže vzpomenout a tudíž identifikovat místo činu do telefonu, když chce přivolat pomoc. Zloděj v přesvědčivém podání Davida Matáska nejdřív v bytě, kde dívku přikrytou peřinou přehlídne, pak jako připravený vrah za dveřmi, který chce umlčet dětského svědka činu,který ho viděl škvírkou. Děs, když holka koukne do kukátka a plamínek od zapalovače osvítí zlodějovu tvář... Zoufalé dívčiny náhodné telefonáty neznámým lidem, kdy žádá o něčí pomoc a nakonec se jí snaží pomoci jen ti zdánlivě nejslabší (na smrt nemocná stará žena a menší chlapec)...- Nač tolik kritiky? V mnoha jiných filmech je plno blbostí a nevím, proč by zrovna tenhle měl doplatit na nějaké vady. A například holka byla vyděšená, takže bych jí nelogičnost nevyčítala, v panice nikdo nejedná rozvážně, natož dítě,natož vrah. Po osmnácti letech je to pořád dobrý TV krimi kousek, když budeme trošku shovívavější. Nevím jak bych thriller hodnotila dnes, vidět ho nezaujatě poprvé až jako dospělá, nyní v té úplně jiné modernější době... Ale každopádně dýchá převratným osudným rokem 1989 a už za ono povedené "retro" je pochvala. ()
Škoda toho ukvapeného konce. Napínavé a vygradované a najednou šup a jedou závěrečné titulky. Jinak na svou dobu docela odvážný počin a pamatuju si, že když jsme se na to dívali tenkrát v bedně, tak nás rodiče strašili, aby jsme nikoho cizího do bytu nepouštěli. I po letech má tato inscenace svoji nezapomenutelnou atmosféru. ()
V této době asi trochu udivující :-) Jak to,že nemá mobil, když je sama doma ? :-))) Přesto mrazivé a působivé .. ()
V době, kdy Davida Matáska všichni znali jenom jako Kendyho, se předvedl v diametrálně odlišné roli zloděje a násilníka, který se plánuje zbavit malé svědkyně. Jak už zmínili jiní přede mnou, napínavý příběh kazí zejména scény z maminčina večírku a neuvěřitelně hloupě useknutý závěr. Televizní filmy mají běžně celovečerní stopáž a tady byly dvě tři minuty navíc evidentně problém. Trochu škoda. ()
.....ako sa blížil pád socializmu klesala úroveň tv i kino tvorby - toto je rok 1989....a tým je povedané všetko.Malá poznámka:kto by vtedy povedal,že sa časom prepracuje Karel Roden na cvíľu do Holywoodu.....nič tomu nenesvedčovalo....ozaj debilnú úlohu mal.... ()
Skvělá Běla Franclová v hlavní roli strká do kapsy všechny ostatní "opravdové" herce. Jak píše Crocuta, rovina příběhu na večírku marná, možná proto pak lépe vynikne děj v bytě. Vyvrcholení celkem napínavého příběhu je ale hodně přitažené za vlasy a i když měli tvůrci ještě prostor a vzhledem ke stopáži i čas, tak konec trapně usekli... ()
Inscenačné televízne spracovanie trileru vôbec nesvedčí. Chýba tomu proste atmosféra a aj napätia je len ako šafránu. Na menšej dĺžke ešte diváka otravujú milostnou aférkou z pomaturitného večierku, ktorý dostáva až nebývale veľa priestoru. Korunu tomu dávajú nielen niektoré nelogizmy, ale aj useknutý koniec. ()
Sice nejde o scénáristicky velké drama, jak by napovídalo pomalé tempo v duchu Čekej do tmy a 3 malých prasátek, ale kreativní a technicky přesvědčivá kamera (hl.kam.Jos.Špelda) v dané režijní koncepci spolu se zvukovou složkou dokáží výborně budovat napětí. Za zmínku mezi kvalitními herci stojí excelentní drobný výkon nevyužívané Lucie Domesové. Napsala Lucie Bělohradská, 3-4* ()
Průměrně natočené a průměrně zahrané i na televizní film, ale i tak to má místy slušnou atmosféru, když pominu ty scény z večírku, kde se všichni chovají jak blázni. Zbavit se jich, nechat jen ten ústřední příběh s tou holkou a asi by se mi to i líbilo, ačkoli i tady to chvílemi skřípe (třeba nechápu, proč se ta holka nepodívala přes kukátko dřív, nebo to její vytáčení náhodných čísel jsem nepobral, to jako zkoušela náhodné kombinace? A že jí to vždycky vyšlo...). Bohužel většinu mých dobrých dojmů pokazil naprosto hloupý závěr, po kterém ani nevím, jak to vlastně dopadlo. Na ty slabé 3* to jakž takž ještě je, ale ten závěr to skutečně celé pokazil... ()
Překvapí herecké zastoupení, ale celý příběh stojí příliš na vodě. Jako výpověď o době kolem převratu však film funguje výtečně. ()
Tohle je tak blbý a blbě udělaný, až je to vtipný. Geniální hudba. Úžasný Roden a věta "proč jsi tenktrát nechtěla?". ()
Na tento film si velmi dobře pamatuji ze svého dětství, protože když jsem ho poprvé viděla, bylo mi zhruba tolik co té nebohé holčičce a noční můry jsem z něj pár měsíců měla - a musím přiznat že mě z něj mrazí i dnes. Po stránce samotného zpracování to je sice naprostá tragédie a fušeřina, ovšem to že to má napětí s notnou dávkou psychologické mrazivosti tomu nikdo neodpáře a i přes své slabiny se tento televizní počin vryje pod kůži. ()