Režie:
Duncan JonesKamera:
Simon DugganHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Travis Fimmel, Paula Patton, Ben Foster, Dominic Cooper, Toby Kebbell, Ben Schnetzer, Robert Kazinsky, Daniel Wu, Clancy Brown, Ruth Negga, Burkely Duffield (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Království Azeroth a říše Draneor se od sebe nemohou lišit víc. Azeroth je vzkvétající říše lidí, v níž moudře panuje král Llane (Dominic Cooper). Jeho vojsko vedené rytířem Lotharem (Travis Fimmel) a společenství mocných kouzelníků v čele s mágem Medivhem (Ben Foster) důsledně chrání mírumilovnou civilizaci. V Draenoru představuje život permanentní boj mezi znepřátelenými rasami Orků, jež spojí až neporazitelný nepřítel, nákaza, která v jejich zemi postupně ničí vše živé. Jejich vůdce Gul´dan vytvoří s pomocí temné magie portál, kterým můžou Orkové proniknout do jiného světa a ten si osídlit. Shodou okolností se jejich cílem stane právě Azeroth, jehož obyvatelé jsou ochotní bránit svou zemi do posledního muže, ostatně nic jiného jim ani nezbývá. Zdá se, že ničivý střet civilizací nelze zastavit, ti, kdo hledají náhradní řešení, přesto existují. (CinemArt)
(více)Videa (32)
Recenze (1 300)
// Distribútor: Universal // Počet premietajúcich kín v USA: 4,157 // Otvárací Víkend v USA: $24,166,110 // Warcraft, fantasy aké tu ešte nebolo. Pre mňa, ako hráča to bol najočakávanejší film od čias Avatara. Sám som hral Warcraft 7 rokov a nahral cca 150 dní, takže nebolo o čom. Treba si uvedomiť, že film je točený od samotného začiatku, nie tak, ako ho hráči v dnešnej dobe poznajú a preto je vysoká pravdepodobnosť, že väčšina bude trošku sklamaná. V krátkosti, ide o naj-akčnejšiu fantasy svetovej kinematografie s neskutočným audiovizuálnym spracovaním a u mňa sa radí na absolútne popredné miesta. Už teraz sa veľmi teším na pokračovanie........ za mňa 100% ()
Má to rezervy, zejména když jde o trochu infantilní stylizaci, matné vedlejší figury a umělost prostředí, ale celkově moc milé překvápko a spokojenost. Takhle velikášská fantasy tu ještě nebyla, furt se to řeže a nahání, a přitom má příběh stále náboj. Každá z postav má své fajnové osobní momenty, jsou ve vývinu jak během jednoho filmu, tak potenciální ságy. Lepší než Hobit. Nevěřil bych před projekcí, že se budu vyloženě třást na dvojku. ()
Warcraft jsem nikdy nehrál, ale na dálku se mi jeho svět líbil a za film jsem byl jedině rád. A je to ta příjemná akční fantasy blbost na odreagování. Škoda sice dost pofiderních brnění, je tu neduh mnoha zbytečných pasáží a postav, samozřejmě ultra digitální, málo krve, mohlo do toho jít víc umění a talentu, ale baví mě ta rasa ošklivých nasvalených primitivů, radioaktivní magie, z Lothbroka je tu Lothar... pokud do toho půjde díl od dílu i víc peněz a epična tak se klidně dívám dál. Kéž by takový béčkový Pán Prstenů co není tolik pro pičky. ()
Skôr, než o filmový skôst, sa tu jedná o nostalgické navrátenie do sveta real time strategických dôb môjho života, keď som s postavičkami tohoto žánru skoro aj sníval. Možno to veľa fanušíkov vidí inak, ale pre mňa je ten film len ďaľším v rade, ktorý dáva jasnú poctu Tolkienovmu Lord of the Rings, nakoľko vo filmovej podobe je ešte evidentnejšie, že veľký počet motívov, rás a nápadov čerpali tvorcovia Warcraft hier práve z oných Tolkienových knížok. To zatial hovorím len o elementoch. Ale tohtoročný vrchol šiestej série Game of Thrones v deviatej epizóde len potvrdil, že je LotR ešte aj po 15 rokoch filmovou trilógiou, ktorá inšpiruje a dáva nápady pre nové diela aj z vizuálnej a choreografickej stránky remesla. Toľko o odkazoch. Samostatne je nový Warcraft veľkolepím, a zároveň príbehovo a postavami trošku skromným filmom, kde je vizuálna stránka najsilnejšiou doménou, a emócie sú len akoby nutnou súčasťou celku. A to je práve škoda, pretože aj keď je spracovanie orkov alebo grifa realistickej podoby obdivuhodná, ani vizuálna stránka nie je na maxime možností, za čo môže určite rozpočet, ktorý nie je malý, ale žial ani nie megalomanský. Výsledok tým pádom mohol byť ešte plnohodnotnejší. Takto to presne pôsobí, ako film vyrobený ľudmi, ktorý vedia skvelo robiť počítačové hry, ale na citlivosť a detailnosť strieborného plátna buňky jednoducho nemajú. A možno je to aj dobre. Ať všetci robia to, čo vedia najlepšie. U Blizzardu je to jasné. ()
Extáze pro fanoušky, nudařina pro zbytek. Tvůrci úplně rezignovali na to, snažit se zaujmout širší diváckou základnu. Tím pádem po superkrátkem prologu "aby se neřeklo", se jde rovnou na věc a divák se nezastaví v podstatě až do konce. Takže ve chvíli, kdy začne válčit ten s tím a tamten dělat tohle, recipient neznalý hry bude z kola ven. Je to působivá paleta obrázků, dobře zvolený casting (Patton, Foster, Fimmel), má to i slušné tempo, ale komukoliv jinému, než absolutnímu milovníkovi hry to nedovolí mít emoce a vytvořit si k filmu osobnější vazbu, tedy oblíbit si ho. ()
Galerie (104)
Zajímavosti (49)
- Na panelu festivalu Blizzcon v roce 2014 režisér Duncan Jones vyzval dav fanoušků, aby zakřičel: "for the Horde!" ("za Hordu"), "for the Alliance!" ("za Alianci!") a "for Azeroth!" ("za Azeroth!"). Bojové pokřiky byly použity ve filmu. (O.P.I.Č.Á.K.)
- Pro potřeby filmu byl vytvořen jazyk Orků. (Wozungr)
- Duncan Jones a ostatní členové jeho týmu si před začátkem natáčení povinně museli zahrát všechny hry o světě Warcraftu od Blizzardu, včetně MMO-RPG "World of Warcraft". (KREI)
Reklama