Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Tobias A. SchliesslerHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, John Travolta, Luis Guzmán, John Turturro, Michael Rispoli, Ramon Rodriguez, Victor Gojcaj, James Gandolfini, Gbenga Akinnagbe (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Ve snímku Únos vlaku 1 2 3 si Denzel Washington zahrál dispečera newyorského metra Waltera Garbera, jehož rutinní pracovní den je neočekávaně narušen odvážným zločinem – únosem jednoho z vlaků. Ten má na svědomí John Travolta coby Ryder, zločinec, který hrozí popravováním cestujících vlaku, pokud nedojde do hodiny k zaplacení vysokého výkupného. Garber se za pomoci svých dokonalých znalostí systémů podzemní dopravy pokusí o nemožné – vyzrát nad Ryderem a zachránit rukojmí. Hlavou mu ale stále vrtá jedna nevyřešitelná otázka: jak se zločinci hodlají s výkupným z metra dostat? (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (715)
Tony si tentokrat vybral blbej namet. To je hlavni kamen urazu. Ze je to remake je fuk, jenze ta sablona je porad stejna a je to k videni v desitce filmu rocne. Takze i kdyz se snazil o par osvezeni, stejne je vam celej vyvoj pribehu jasnej od zacatku do konce a nicim neprekvapi. Navic tady ani nema podporu v nejaky ultra akci, takze je vysledek vcelku rozporuplnej. Tony se to sice snazil cely natocit silene cool, lita s kamerou a podobne, ale tak nak tohle uz je precejen okoukany a i kdyz kamera neni zas tak silena, aby vam bylo blbe, obcas to je stejne neprehledny a to je pri faktu, ze se vlastne nic moc nedeje a vetsinou jen keca, docela opruz. Nicmene aspon se podarilo do filmu nacpat docela napeti, ne ze by jste si hryzali nehty, jak to dopadne, ale napinavy to proste je. Nicmene film se poradne rozjede az v druhy polovine, v prvni se fakt jen keca a vetsinu akce obstaravaj blby flojdi vezouci prachy, ktery se kazdou chvily nekde vymaznou. Druha pulka uz je precejen trochu vic o akci a Denzel zavzpomina na stary dobry akcni casy. Navic je fajn, ze kdyz uz nekdo chcipne, je to vcelku krvavy. No a co se tyce Travolty, vypada jak nejvetsi drsnak pod sluncem, sem tam hodi nejakou hlasku a furt fuckuje, ale ze by predved neco extra, to ne. Takze proste jen lehce nadprumernej, dobre obsazenej a solidne natocenej akcni thriller, ale nic vic. A ze Tony ma na vic. ()
Tak to bolelo. Pesimismus jsem nechal před návštěvou kina (díky ČSFD za předpremiéru!) doma, a stejně se mi ke konci nezadařilo zbavit se pocitu, že podobný tuctový thriller jsem už nejméně desetkrát viděl jinde... Ono se to má tak: začátek se velmi pěkně rozjel, sliboval nadupanou atmosféru. V půlce se dostaví první totálně debilní dialogy a scénář, a ke konci jsem už začínal počítat ovečky. Po Deja vu bych navíc od Tonnyho očekával velkolepější akční scény, než jen pár záběrů na policisty na motorkách, kteří se na cestě při převážení peněz vymelou na dvacet způsobů. Jak vidno, NYPD má nejspíše řidičáky načerno. Suma sumárum je The Taking of Pelham 1 2 3 prachobyčejnou kriminálkou s jednou dvěma fajn scénami, neobvyklým Washingtonem a nadprůměrným Travoltou. Ale zase to uteklo, to jo... ()
Filmu dominuje sympatický Travolta s bandou kumpánov, medzi ktorými je aj L.Guzmán, ktorého som premenoval na Pačangu. To meno mal ako bodyguard vo filme Carlitova cesta. Vo filme nedostal veľa priestoru, ale to málo čo má, ma utvrdilo v tom, že prezývka Pačanga mu sedí. D. Washington spolupracuje s T. Scottom až príliš často, ale chcelo by to lepšie prezerať scenáre. Rozhovory medzi Travoltom a Washingtonom sú zaujímavé a miestami aj vtipné, strašne ma pobavila hláška: " Pomyslel by si si ráno, keď si si naťahoval ponožky, že budeš....". Všetko funguje ako má až do záveru, kde Washington vezme do ruky zbrať a berie na seba to, čo by mal prenechať polícii. Celý čas je divák v tom, že keď má Travolta takú dobrú náladu, tak má určite všetko premyslené do posledného detailu.... a on si vykračuje pešo! s vozíkom po moste. Záver je skutočne nepodarený, stokrát prevarený a zhadzuje celkom dobré rozbehnutý thriller do priemerných hodnotení. Film 60%. ()
Docela zábavnej film s tradičně průměrnym Washingtonem a tradičně přehrávajícim Travoltou v hlavních rolích. S originálem ze 70. let se to nedá vůbec srovnávat. Na originál je tu sice spousta odkazů, ale oba filmy jsou v podstatě úplně jiný. Tohle má chvílema blízko k nějaký bezduchý akční blbině. Dost mě sral občasnej zběsilej střih a různý rádoby akční nájezdy kamer ála Uwe Boll. Holt zase jeden remake, kterej zůstal ve stínu originálu. Kdo originál neviděl, možná bude hodnotit líp než já. 55% ()
Ve světle repete prostředního remaku nedostižného originálu ze sedmdesátých let musím přehodnotit. Ta stísněná atmosféra prvních dvou zpracování se tady úplně vytrácí. Já chápu, že tak minimalistická zpracování jako nabídly první dvě verze už dnešní diváctvo neoslní, a všichni tam musí mít emoce a hrozně propracovanou psychologii postav, ale to já tam nepotřebuju. Nemluvě o tom, že Washington už nikdy nebude patřit mezi moje oblíbence a Travolta byť ho mám jinak rád, tak tady přehrává jako o život. Navíc ten prostý plán na kterém byla premisa původního filmu vystavěna se tu snažili tvůrci za každou cenu vyšperkovat, tak aby byl co nejvíc geniální a to už nepůsobí moc uvěřitelně. Kouzlo prvních dvou zpracování je v tom, že tohle se klidně mohlo stát i v reálu, ale tohle zpracování už je jenom pohádka pro děti. Nemluvě o tom, že Tonymu Scottovi (Ať odpočívá v pokoji) už ke konci jeho režisérské kariéry nepříjemně docházel dech a tahle konzumní a přeplácaná blbinka toho budiž důkazem.40% ()
Galerie (45)
Photo © Sony Pictures Home Entertainment
Zajímavosti (24)
- Denzel Washington nosí žlutou košili s barevnou kravatou. Tyto barvy, ale obráceně, nosil Walter Matthau v originálním filmu z roku 1974. (TomikZlesa)
- Ve filmu je zmíněno, že je postavě Luise Guzmána 39 let. Ve skutečnosti bylo hercovi v době natáčení už 52 let. (Stanley619)
- Policista schovává do tašky s penězi pistoli Walther PPK/S, ale když ji Garber (Denzel Washington) později vytáhne, je to Kahr K9. (Maulincio)
Reklama