Režie:
Zack SnyderKamera:
Larry FongHrají:
Emily Browning, Abbie Cornish, Jena Malone, Vanessa Hudgens, Jamie Chung, Carla Gugino, Oscar Isaac, Jon Hamm, Scott Glenn, Gerard Plunkett, A.C. Peterson (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Babydoll je nešťastná dívka, které zemřela matka a ona musela zůstat v domácnosti se svým otčímem a mladší sestrou. Prakticky denně je bita a znásilňována. Své utrpení snáší v tichosti, dokud se otčím nepokusí znásilnit i její mladší sestru. V tom okamžiku vezme zbraň a vystřelí na něj. Kulka se však bohužel odrazí ode zdi a zasáhne její sestru ve vedlejším pokoji. Když dívka zemře, otčím zbaví Babydoll svéprávnosti a získá veškerý majetek. Babydoll je brzy po svém činu zavřena na psychiatrii ve Vermontu. Odtud se chce za každou cenu dostat ven. Má na to jen pět dní, protože pak jí bude provedena lobotomie... (TV Nova)
(více)Videa (14)
Recenze (1 734)
Zack Snyder nás poněkud nabubřele vtahuje do světa, kde místo pravidel logiky, platí nejasná pravidla jeho vlastní, přičemž není dovolené klást jakékoliv otázky. Sci-fi / fantasy, nebo lépe řečeno jakoukoliv dějovou rovinou se nemá smysl vůbec zabývat, vše slouží jako vratká a nepříliš plodná půda pro eye-candy záběry a vizuální orgie - je tohle nová forma kinematografie atrakcí? Interpretace "snu uvnitř snu uvnitř reality" se nemá o co opřít, film nic nevysvětluje, ani nenazačuje, jde mu jen o to jedno - akční scény. Ty jsou velmi působivé, stylové a nehledě na povrchní teen zaměření, jsou i opravdu kvalitně natočeny. Ovšem to je jen třetina filmu, co ten zbytek? Neměl místo Baby Doll původně úřadovat Steven Seagal? Sucker Punch je jen sezóní a nepříliš chutná jednohubka typu Tron Legacy, která má jediné štěstí, že se u ní, na rozdíl od Trona, dá vyhonit. 5/10 ()
Pravděpodobně existuje docela dost pornofilmů s lepším scénářem i pohlednějšími herečkami, ale těžko mají tak rozpustilého režiséra. Snyderův vlhký sen maskovaný za girl power poselství ovšem svou přepálenost nikdy nesehraje tak přesvědčivě, abyste poznali, jestli si z vás dělá legraci nebo to myslí vážně. Báječné řemeslo bez špetky osobnosti tak začne nudit už po dvaceti minutách, kdy se přejíte zpomalovaček i opulentně béčkových dialogů. Co dělat zbylou půldruhou hodinu? Tupé zírání na spoře odděné striptérky s tunou líčidla, ovíjející se kolem kulometů a nepřátel na parní pohon ještě nikdy nebylo nudnější. A to k tomu přitom Scott Glenn jako guru/DJ/autobusák pouští tak hezké pisničky. ()
Vlastne sa mi to páčilo, aj keď nie som rozhodne cieľovka (vekom ani pohlavím). S poslednou vetou (resp. záverečným monológom) spätne jednotlivé zložky filmu do seba zapadnú a v mojicj očiach potierajú kritiku filmu v rovine "onanistického audiovizuálneho besnenia v kontraste s príbehovou a charatkerovou prázdnotou". Je pravda, že ak separujeme akčné segmenty veľmi rýchlo sa dostaneme k počítaniu Snyderových inšpirácií - tak z vlastnej predchádzajúcej tvorby, ako aj z bohatej knižnice videohier, anime, mangy, sci-fi&fantasy (a nie, nekorešpondujú so žiadnym vlhkým snom z mojej mladosti). V kombinácii so zvyškom však výborne zapadajú do zvoleného štýlu a celý film pôsobí prekvapivo kompaktne, čo je bezpochyby podmienené aj faktom, že ide rýdzo o prvý Snyderov autorský počin na poli scenára. Očividne úmyselná prostoduchosť deja (aj napriek existencii viacerých rovín príbehu), postáv a záverečného odkazu je zábavnejšou multiplikáciou Twilight zamerania na určitú divácku základňu. Btw....najzábavnejšímm momentom filmu bol pre mňa spodok tanečného úboru Babydoll....tie "modre plavky" totiž nedali nespomenúť na staré dobré komunistické časy, kedy spolužiačky na základke na hodinách telocviku nosili takmer identické "modré čudo"... :) ()
Pubertální přelet nad kukaččím hnízdem v robotických Ninja spodničkách. Stupidní střílečka s bandou afektovaných nán v podvazkách, které hrají jak v laciném americkém pornáči, zarámovaná jakýmsi pseudo-spirituálním blábolením o síle člověka. Co mě opravdu zklamalo je fakt, že Zackovy vizuální montáže jsou sice bombastické, ale naprosto se míjejí účinkem – nevím, jestli za to může jejich nepůvodnost nebo strašná samoúčelnost, ale Sucker Punch mi přišel jako rozmařilá splácanina, která nadbytkem efektů zakrývá naprostou absenci duše. Jen se potvrzuje, že Snyder je vynikající klipař (i když Sucker Punch i v tomto ohledu zaostává za zbytkem jeho tvorby) a že herce vede slušně řečeno velmi benevolentně – dokud má před kamerou solidní materiál, zanikne to, ale jakmile mu tam kvokají ta oživlá pubertální fantasmata, je výsledek katastrofální. Jednu výhodu tahle vyvřelina má – Watchmeni mi po ní připadají jako ještě větší zázrak. Ale tím to hasne (v duchu se teď proklínám, že jsem dal 300 tak málo...). P.S. Nespolehlivý vypravěč ještě nikdy nebyl tak nespolehlivý, jako v tomto filmu (což mu bere všechen kredit a účinek). ()
Prípad diela, ktoré sa tvári ako pubertálny mokrý sen, pritom je omnoho dospelejšie, než väčšina jeho divákov. Obecenstvom silno nepochopený film. A po Watchmanoch druhá absolútna Snyderova genialita pričom tu je ona genialita skôr v metarovine toho ako interpretácia filmu vypovedá o divákovi. 10/10 P.S. And finally this question, the mystery of who's story it will be. Of who draws the curtain. Who is it that chooses our steps in the dance? Who drives us mad? Lashes us with whips and crowns us with victory when we survive the impossible? Who is it, that does all of these things? Who honors those we love for the very life we live? Who sends monsters to kill us, and at the same time sings that we will never die? Who teaches us what's real and how to laugh at lies? Who decides why we live and what we'll die to defend? Who chains us? And Who holds the key that can set us free... It's You. You have all the weapons you need. Now Fight! ()
Galerie (188)
Photo © Warner Bros. Pictures / Clay Enos
Zajímavosti (48)
- Když si kuchař (Malcolm Scott) zapne rádio, začne se z něj ozývat Mozartův "Requiem". Stejná skladba zazněla i v předchozím filmu Zacka Snydera Strážci - Watchmen (2009). (Dimo)
- Rufus Sewell byl zvažován do role Blue Jonese, kterou nakonec získal Oscar Isaac. (Othello)
- V souvislosti s postavou Amber (Jamie Chung) se mluvilo o herečce Emmě Stone, která ale dala přednost snímku Panna nebo orel (2010). V hledáčku tvůrců byla pro tuto roli i Freida Pinto. (Othello)
Reklama