Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dramatický portrét polistopadové doby, kdy totalitní praktiky mocných našly živnou půdu v organizovaném zločinu a kriminálním podsvětí. Není divu, že se brzy rozpoutal boj o moc a peníze, který zcela potlačil práva jednotlivců a nebral ohledy na nic a na nikoho. Prvním mužem odsouzeným za nájemnou vraždu se stal Jiří Kajínek, obviněný z vraždy podnikatele Pernera a jeho osobního strážce Klempára. O jeho vině však i po deseti letech stále přetrvávají pochyby. Poté, co se pokusil uprchnout z věznice na Borech, se jeho případu ujímá mladá advokátka Pokorová, která žije se svým šéfem, právníkem Dočekalem, jenž Kajínka sám neúspěšně obhajoval. Pokouší se ji odradit, ona je odhodlána najít důkazy, které by jí umožnily případ znovu otevřít. Jak postupně odhaluje prorůstání zločinu do státní správy, zdá se stále pravděpodobnější, že její šance dosáhnout obnovy procesu jsou marné. Potom se však Kajínkovi podaří uprchnout z Mírova, věci dostanou nečekaný spád a Pokorová se konečně dostane na stopu tomu, co se tehdy stalo a kdo stojí v pozadí Pernerovy vraždy. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 168)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

KAJÍNKOVI nikdo na dlouhou dobu nevezme rekord za nejlepší návštěvnost za první víkend, ale ve výsledku jde o rozporuplné dílo, které dost dobře neví, koho chce oslovit. Jednalo by se o výbornou exploataci, jež bulvárním způsobem těží z domácích předsudků (zkorumpovanost policie, podsvětí ovládané vládními špičkami a vykreslení menšin) a vzhlížení k západu (scottovsky dravá forma s greengrassovsko-wooovskou akcí), kdyby nešlo o příběh inspirovaný skutečnými událostmi, a tak by mohlo jít o žánrově uspokojivý počin. Okázalý odkaz na I SPIT ON YOUR GRAVE dává na vědomí, že se bude operovat na bázi rape-and-revenge thrilleru. (Potenciální spoiler: rape - první část, motivace advokátky, revenge - druhá část po odtajnění motivace advokátky, Kajínek na útěku. Konec spoileru.) Jenže očekávání spojená se znalostmi žánru zde kolidují s obeznámeností se skutečným případem mírovského uprchlíka, tudíž ona část s pomstou není dostatečně uspokojující. Dalo by se polemizovat, nakolik má ona hořká pachuť po skončení odpovídat rozhořčení z vývoje demokracie po pádu totality, když i přes dobovou ukotvenost se setkáváme s řadou těžko nezáměrných anachronismů (vysílání zpráv v HD, současné mobilní telefony, notebooky či poznávací značky na automobilech), ale spíš jde o celkovou rozháranost celého projektu. Jako politický thriller by totiž film selhal, protože Marek Dobeš se sice etabluje jako žánrový znalec, ale nikoliv jako scénárista píšící sofistikovaná díla, a debutující režisér Petr Jákl nedovede vést herce, aby hráli v jedné poloze, celku dát soudržnou podobu a opodstatnit zvolené formální podstupy (rekontextualizace úvodní scény do nového významového rámce, rakurzy a tříštící se zvuková stopa, vystříhávání políček pro zdynamičtění a zběsilé sedmdesátkové zoomování i během rozhovorů) napojením na některou z postav, určitým typem myšlení či něčím podobným. Je tak jasné, co film říká, ale nemá ujasněno, komu to chce říct a proč mu to říká zrovna takovým způsobem. Navíc ty opravdu povedené exploatace slouží jako "historické dokumenty", aniž by byly explicitní v odkazování se na to, co se zrovna snaží reflektovat, a tak KAJÍNEK s odstupem času spíše poslouží jako důkaz toho, že kombinace exploatace a politického thrilleru inspirovaného skutečnými událostmi ve výsledku dost dobře nefunguje, ale dokáže blockbusterovou propagací natahat diváky do kin. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Typicky český obsah s rádoby přesahem a s nefungujícím nabádáním diváka k zamyšlení se tu střetává s výborným, pomalu až americkým vizuálem. Řemeslo odkoukal Jákl dobře, to se mu zase musí nechat. Kamera je výborná, střih dynamický, celý to docela rychle uteče a hudba se taky docela povedla. Bohužel se zbytkem už to tak slavné není. Dialogy jako by vypadly z Ulice či jiného nováckého seriálu. Kamera se někdy klepe i na místech, kde to není nutné. Ale hlavně, kdyby to celé nebylo o Kájínkovi, ale o nějakém no name vězni, tak by výsledný dojem byl asi lepší. Takhle tomu nemůže uvěřit ani člověk, co o tom ví jen málo informací. Některé scény, i když nejen kvůli tomu, vyznívají velice vtipně a ty, které nezkazí scénář, ty zkazí někteří herci, jako např. Noid a Bendová, která se postarala o největší wtf scény filmu. Zbytek hereckého osazentstva je na tom tak 50:50. Z Lavroněnka jde sice respekt, ale jakmile promluví, tak je všechno v tahu. Vilhelmová se sem nehodí a nejlépe tak z toho vycházejí bratři Dlouzí, kteří jsou opravdu výborní a jakmile je jeden z nich na scéně, tak je aspoň na co se těšit. Po řemeslné stránce tedy Jákl uspěl, příště by si k tomu měl ale vybrat i adekvátní látku. Akční béčko v našich končinách a s ním za kamerou by jistě nebylo špatné.50% ()

Reklama

CANNIBAL 

všechny recenze uživatele

Na tom, jak se točí v poslední době, samé (extrémě slušně a mírně řečeno) hovadiny a česká kinematografie se strašnou měrou hluboce propadá, je tento film na naše poměry udělán opravdu velice dobře. Co se týče skutečnosti příběhu a pravdy se už asi nikdo přesně nikdy nedoví. Kéž by takovýchto thrillerů u nás jen přibývalo. Rovněž musím pochvalit i dobrý výběr herců. Co je obrovslou škodou je hudba a to i vč. závěrečných titulků. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Já jen nechápu, proč novácký "megafilm" (sic! - sice velké sebevědomí ale padla zase jednou bída teda na čudláky...) vypadá ve výsledku jako jedno ze stovek pitomých, stále se navzájem vyvařujících rutinních hwbéček a přesto se zde na dadabázi najdou onanisti, co jsou ochotni sumírovat elaboráty k vysvětlení svých hvězdných hovnocení... V kontextu světové komerční filmové produkce je to zkrátka a dobře ale jen dobře vyrobené tušašské béčko se serriálově přehrávajícími >hvězdami< novoidní provenience (božínku, chudera Vilhelmová si fakt myslí, že je velká hérečka a přitom pořád jen trhá hlavou, dělá grimasy a drmolí a vykvákává - ev. vykřikuje ty své předepsané repliky - Táňo, prosímvás naučte se konečně taky normálně mluvit!), s otravnou a vizuálně nijak originální klipovitou manýrou s rádobytrendy nervním střihem a hrající si na účelově společensko-kritickou notéčku, vpodstatě nic víc než v principu manipulativní účelový blábol coby ideální to kvazikultůrní onanie a načančaná šmíra pro dezorientované blbučké masy a tok lovů mezi tušašskou čudlárnou. Takovej malej českej káchínek... %-))) - - - P.S. Jo, opět mi tu chybí žánr komedie... - - - P.P.S. Z Klímy a jeho >spravedlnostního< byznysu se mi už dávno dělaj klíny, ale vlastně se za ty roky ronění krokodýlích slz ani není čemu divit, že Josefe... °-/ - - - P.P.P.S. Čistě formou a rokem výroby zcela srovnatelné například s touto matérií, jen ten Snipes má aspoň charisma, že... http://www.csfd.cz/film/270842-zpoved-zabijaka/ . . . A to je vlastně zase celý. Howgh. - - - - - (Poprvé viděno 27.11.2011 na >novoidní káchovizi< , hodnocení 10999., komentář zde nepřekvapivě otrávený jako devítistýšestý - 27.11.2011) ()

brit84 

všechny recenze uživatele

Poměrně zajímavá podobizna toho, co se to tehdy pravděpodobně událo. Filmařsky však film není žádný zázrak. Horkým želízkem v ohni byla scéna s Bendovou, která však taky za nic nestála:D. Původně ji prý měla na sexuální scénu zastupovat dablérka, ale byla hrozné poleno. Tak to už teda musela být, když i Bendová v vypadala komicky. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (44)

  • Většinu nebezpečných scén absolvoval Konstantin Lavroněnko (JIří Kajínek) bez pomoci kaskadéra. To mělo mimo jiné za následek natažení stehenního svalu či tržnou ránu na ruce, kterou si způsobil o ostnatý drát při natáčení pokusu o útěk. (Ouwen)
  • Akční scéna s letícím černým Volvem, které narazí do hrazení rozestavěného mostu a skončí na střeše, se natáčela v Praze na Palmovce. (blackrain)
  • Rozpočet činil cca 55 milionů Kč. (Coldrex)

Související novinky

Zemřel herec Norbert Lichý

Zemřel herec Norbert Lichý

18.01.2024

Ve věku pouhých 59 let dnes zemřel velký sympaťák, rodák z Ostravy, filmový a divadelní herec Norbert Lichý. Zprávu potvrdila jeho rodina i Divadlo Petra Bezruče, s nímž je herec celý život úzce… (více)

Lloyd Kaufman na Bloody Xmas Festu

Lloyd Kaufman na Bloody Xmas Festu

23.10.2010

Hororový guru, na kterém vyrostl Quentin Tarantino, přijíždí! Lloyd Kaufman hlavním hostem 2. ročníku Bloody Xmas festu. Lloyd Kaufman je hororová legenda. Quentin Taratino, který na Kaufmanově… (více)

Zemřel Vladimír Dlouhý

Zemřel Vladimír Dlouhý

20.06.2010

Už jako dítě se sice objevoval ve filmu a v televizi, ale po herecké profesi netoužil. Chtěl se stát stavebním inženýrem jako jeho otec. Po neúspěšném pokusu o přijetí na průmyslovku se šel učit… (více)

Reklama

Reklama