Reklama

Reklama

Komisař Clouseau na stopě

  • Česko Komisař Clouseau na stopě aneb Výstřel v temnotě (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Na zámku milionáře Ballona je čtyřmi výstřely zastřelen řidič Migel. Maurice, který našel u zastřeleného řidiče služebnou Marii Gambrelliovou, zavolal policii a zůstal v místnosti, aby Maria nemohla utéct. K případu je přivolán komisař Clouseau, který začne s vyšetřováním svým osobitým způsobem, ale záhy je z případu odvolán, neboť se komisař Dreyfus obával, že Clouseau na zámku zesměšní policii. Ráno je však případ vrácen Clouseauovi, neboť pan Ballon si Clouseaua osobně vyžádal. Maria Gambrelliová byla ještě večer uvězněna, neboť je hlavní podezřelou, ale inspektor Clouseau, který se do Marie zakoukal, je přesvědčen, že Marie jen někoho kryje. Clouseau se rozhodne Marii z vězení propustit, jelikož předpokládá, že sledováním Marie odhalí pravého vraha. Clouseau začne se sledováním Marie hned od věznice v převlečení za prodavače balónků. Clouseau je místním strážníkem zatčen, neboť nemá povolení k prodeji. Clouseau najde Marii v zámeckém skleníku – ta má v ruce zkrvavené zahradnické nůžky a na zemi leží probodnutý zahradník Georges. Maria je opět uvězněná, ale Clouseau ji propustí, aby ji mohl sledovat a odhalit skutečného vraha. Komisař Dreyfus už je na pokraji nervového zhroucení, protože kamkoliv Clouseau vkročí, způsobí chaos. Už jsou čtyři mrtvoly a Clouseau stále trvá na své verzi, že Maria Gambrelliová není vrahem. Clouseau jde večer s Marií do několika klubů, což má za následek další čtyři mrtvé lidi, ale tentokrát je jasné, že chce někdo odstranit Clouseaua. Inspektor Clouseau svolá všechny obyvatele zámku do jedné místnosti, aby jim údajně odhalil vraha. Přitom očekává, že vrah se dá na útěk, jakmile Clouseauův pomocník Hercule zhasne. Když nastane tma, dají se na útěk všichni a k odjezdu ze zámku použijí auto inspektora Clouseua. Nikdo netušil, že komisař Dreyfus zešílel a umístil do Clouseauova auta bombu, která po pár metrech vybouchne… (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (196)

Colonist 

všechny recenze uživatele

Pro mne druhý nejlepší díl této série (můj TOP je "Růžový panter znovu zasahuje"). Střídají se nezapomenutelné scény s nezapomenutelnými hláškami, je tu snad nejvíce Clouseauových zkomolenin jmen a hlavně se zde poprvé objevuje Herbert Lom. Je to navíc i celkem slušné krimi, ale ne v tak velké míře, aby to nudilo. Úplný opak prvního Pantera. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Vznik této komedie předznamenal jakým stylem humoru se anglický nefalšovaný majstrštyk bude ubírat. Hlavní znak hrdiny? je to děsnej magor (v Červeném trpaslíkovi vymysleli příznačný název: SMEGHEAD) Tak nějak na tom je i Peter Sellers jako Inspektor Clouseau. Jasné je, že ho každý má rád díky jeho nešikovnosti, způsobu chování a vyšetřování. Výborný příběh a překvapivě vtipné rozuzlení tohoto teoreticky druhého, ale prakticky prvního příběhu inspektora Clouseau předznamenala jasnou budoucnost Růžovému pantherovi a tak dal šanci vzniknout dalším úspěšnějším i méně úspěšným pokračováním. --- Mít deset takových jako je Clouseau mohl bych zničit celý svět. ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Když mi bylo osm let, tak jsem eskapády kníratého dementa, který se přerazí o co může a viní z toho kohokoli, jen ne sebe žral. Dokonce i rodiče mi začali říkat, šmejdi, Clouseau díky absenci některých základních motorických dovedností a trvalé nesoustředěnosti. No a tak jsem se s nostalgickou slzou ve svých třiadvaceti docela těšil na oživení mladistvé legendy. Ovšem smůla. Shot in the Dark se drží pořád na hranici humoru pro osmileté. Closeau pořád někam padá, rozbíjí, kazí atd s takovou vervou, že už to po krátké chvíli začne lézt na nervy. Příšerný Sellers tomu věru moc nepřidává stejně jako vrcholně rutinní interiérová režie. Některé momenty jsou vtipné, ne že ne (je jich asi pět), ale celkově je to fakt celkem křečovitý brak těžící z té nejzákladnější (a tedy nejinfatilnější premisy) vtipu a to "Šel pán a šlápnul do hovna". Hodnocení je důkazem dementního zvyku uživatelů hvězdičkovat filmy, které viděli v dětství a pamatujou si, že to byla "docela bžunda a s bráchou sme se nasmáli" a částečně samozřejmě chyba kejvačů. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Fakta, Herkule, fakta. Záleží jen na faktech. Clouseaův sólo film a spin-off po prvním Panterovi je paradoxně možná můj nejméně oblíbený film s Peterem Sellesem coby tímto nejslavnějším inspektorem (abych se vyhl zmatkům v číslování série.) Zatím jsem k němu ani neměl aktualizovaný komentář, ačkoliv jsem i tento díl viděl hodněkrát. Uvedení série po letech pro změnu na České televizi a u spin-off i přímo s původním dabingem ČST z r.1973, kde si Fišer poprvé nadaboval Sellerse jsem tedy využil k dalšímu opáčku, po kterém už koment konečně dodám. A musím říct, že to byl trochu zvláštní pocit sledovat film se stylovým dobovým dabingem, ale zároveň pořád slyšet ten novější, který mám naposlouchaný a lépe pracuje s některými hláškami jako především Clouseauovými komoleninami, které asi ještě tehdy v ČST nezaznamenali, protože se naplno rozjely až v dalších dílech. Mladý Fišer má hlas příjemně serióznější, charismatický. V devadesátkách zněl možná už zase až moc žoviálně, ale tak mi příjde, že ve druhém dabingu zní krapet ostříleněji. Takže...možná by si to nikdo nepomyslel (notabene u Pantera), ale já tentokrát budu preferovat zcela vyjimečně novější dabing! Jako budu preferovat samotné  novější filmy se  Sellersem  coby Clouseauem! Viděl jsem názory, že je tento díl nejlepší z celé série, ale já se spíše přidávám k těm, kteří tvrdí, že to nejlepší mělo ještě přijít. Tohle je prostě předěl mezi stylem jedničky (stylová krimi) a už bláznivou komedií a není to ještě  ještě tak jisté.  Možná překvapivě se mi hodně líbí titulní sekvence  v podobě dlouhého záběru na  večerní  hemžení v Ballonově domě před vraždou podbarvenou nádhernou  Manciniho písničkou. V tomto momentu je Edwars stejně jako v rovněž šedesátkovém Tiffanym-Večírku a prvním Panterovi prostě stylový a atmosféricky, i když třeba trochu zdlouhavý.  Za mě je to krása. Sellers se tam ještě vůbec neukáže a je to takový hezký předvoj, kdy čekáme na komika.  Některé Sellersovy kousky ale ještě nejsou tak vtipné (minimálně nudistická kolonie), dokonce i on sám v této postavě podle mě  vyzrál až s časem stejně jako Herbert Lom coby Dreyfuss.  Na stopě také ještě neobsahuje charakteristické převleky, ale už tady spolehlivě pobaví Clouseauvo nafukování, kriminalistické přednášky, závěrečný výslech a všechny scény s pohlednou Marii Gambrelliovou, hlavně ta v bytečku po společném večírku, kde si Edwars opět neodpustí svoje v šedesátkách tak oblíbené žvanění  opilých krasotinek.:o ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Souhlas s Oskarem, že asi nejlepší díl série. Přitom mělo být všechno úplně jinak (aspoň podle IMDB). Původně se mělo jednat o adaptaci broadwayské detektivní komedie, ve které měli Sellers a Walther Matthau hrát detektivy. (Byla by to zajímavá komická dvojice.) Ale Sellersovi se to nějak nezamlouvalo, a tak zavolal Blakeu Edwrdsovi (to bylo v době, kdy spolu ještě dokázali komunikovat), který v té době dělal dokončovací práce na Růžovém panterovi. A Edwardse napadlo, aby hlavní postavou byl inspektor Jacques Closeau z ještě neuvedeného filmu. Do role Marie Gambrelliové chtěl obsadit Sophii Loren nebo Romy Schneider, ale ty odmítly, a tak se musel spokojit s německou hvězdičkou Elke Sommer, kterou u nás známe ještě z mayovky Mezi supy. Zatímco Edwards přepisoval původní scénář (ze kterého vlastně nic nezbylo), tak Sellers přizval své přátele Herberta Loma a Grahama Starka. První vytvořil nezapomenutelného Dreyfuse, druhý seržanta Hercula LaJoye, který sice ze série (až na Stopu) zmizel, Stark však hrál jiné vedlejší role, například se s Harveym Kormanem (Hedley Lammar ze Žhavých sedel) střídal v roli profesora Ballse. Pak se přidal ještě Burt Kwouk jako Cato a André Maranne, jehož kouzelný seržant Francois je tak trochu neprávem opomíjen. A tak se tu objevuje vlastně všechno, co na Closeauovské sérii máme rádi a to, co vlastně v prvním filmu chybí. Stanislav Fišer si zaslouží pochvalu za všechny díly (tři dokonce namlouval dvakrát), ale za tento speciálně. V originále se totiž onen pověstný přízvuk vlastně téměř nevyskytuje a tak především díky němu se zde vyskytují například zkomoleniny jména Ballon. Doporučuji se kouknout na celkem zábavný trailer. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (11)

  • Komisař Clouseau na stopě je podle žebříčku Amerického filmového institutu jednou z 50 nejlepších filmových komedií všech dob. (mar48)
  • Během natáčení docházelo k mnoha osobním sporům mezi Peterem Sellersem (Jacques Clouseau) a režisérem Blakem Edwardsem. Po skončení natáčení proto také oba dva přes velký úspěch filmu jakékoli úvahy o společném pokračování odmítli. Společnost United Artists se sice roku 1968 pokusila projekt vzkřísit filmem Inspektor Clouseau (1968) s Alanem Arkinem v roli Clouseaua, ale absence Petera Sellerse sklidila neúspěch. Nakonec se po jedenácti letech Edwards se Sellersem kvůli zviditelnění a finančním problémům rozhodli natočit pokračování Návrat Růžového pantera (1975). (mar48)
  • Herbert Lom (Charles Dreyfus) dostal svou roli tím způsobem, že mu jednoho dne zavolal režisér Blake Edwards a řekl mu: „Viděl jsem tě v mnoha gangsterkách, ale cítím, že máš komediální talent.“ (HawkeyP)

Reklama

Reklama