Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Hellboy
    ***

    Po Snowboarďácích se Karel Janák zaměřil na nejmladší publikum. Veskrze dětský, ale vůbec ne špatný film, si děti rozhodně užijí. Karel Janák je zručný režisér, to mu nemůže nikdo upřít a celý film je (pro děti) dobrá zábava. Scénář sice občas trochu hapruje, především dětští hrdinové se občas chovají nelogicky - ale jak jim to lze vyčítat, když jsou to ještě děti? Horší je to u postavy zákeřného Albrechta z Krvenos v přesvědčivém podání Pavla Kříže? Jeho charakter budí hlavně u dospělé části publika rozpaky. To, že je hlavních dětských hrdinů 6, nepovažuji za žádný zásadní problém, ačkoliv je zřejmé, že ne všichni mají dokonale prokreslené charakterery. Film se pochopitelně odehrává v jakémsi bezčasí, což ale nevadí. Toto je prostě představa středověku pro děti. Jedná se o malý filmeček s malým množstvím postav a zápletka je také mile místní, to znamená, že mezi sebou soupeří dvě tvrze, z nichž každá je domovem odhadem 40-50 lidí. Děti se sice musí obejít bez dospělých a dokonce za ně řešit problémy, ale naštěstí to nedošlo tak daleko, že by zachraňovali celý svět. Občas jsou odvážné, občas se stáhnou, ale vše je vykresleno v poměrně realistické míře. Snímek je především dobrodružný, s mnoha komickými scénami, především ta s lanem zaručeně dětské diváky pobaví.(13.10.2009)

  • MartinezZ
    *

    21.6.2010 ~ ZAKAŽTE NATÁČET NOVODOBÉ POHÁDKY!!! Zakažte natáčet i novodobé pohádkové příběhy, rádoby dětské historické příběhy a vůbec, zakažte Čechům natáčet cokoliv. Z 90% jsou to sračky nebetyčné, úděsné a zkroušený pláč vyvolávající. Janáku, smaž se v pekle! ~ Karel Janák je takový ten režisér, co se dle mého soudu dostal do režisérské sesle jen díky tomu, že tady prostě víc lepších režisérů nemáme, a tak díky němu vznikly, sice "týnejdžry" opěvovaní Snowboarďáci, Rafťáci a Ro(c)k podvraťáků, kteréžto nadšené reakce většiny mých vrstevníků jsem nechápal a nechápu dodnes, ale hlavně díla, jejichž opomenutí pod závojem času je jistojisté a udržovat při životě tyhle pitomosti budou jen občasné reprízy na televizních kanálech ("kanál" se k tomu celkem hodí). A tenhle vpravdě mistrný umělec dostal do rukou možnost natočit rodinný (čti dětský) historicko-dobrodružný příběh jednoho pána českého hradu a "jeho" šestice dětí. ~ Jsou dva hrady, jeden s hodným pánem a houfem dětí, okolo něj se motajících, a druhý, jemuž vládne zlý pán. Zlý pán ovšem chce obě území a existence pána dobrého jest mu překážkou. Vymyslí tedy ďábelský plán, obviní hodného pána z čarodějnictví, ten je nucen jet to vysvětlovat na královský dvůr, přičemž je zlým pánem lapen a uvězněn, tudíž by se na královský dvůr dostat neměl a tudíž tak jako doznat úprkem svoji vinu (ďábelské HAHAHÁ!). Jenže to bychom tu nesměli mít právě onu šestici neohrožených děcek, které všemu přijdou na kloub a nebýt jich, dobrý pán by shnil v šatlavě. ~ Dočkáme se tak nudy na n-tou, imbecilních hereckých etud, dějových zvrat(k)ů, nelogického jednání, řady nesmyslů a vůbec, tohle je sračka. Janákovi by měly soudním rozhodnutím zakázat přiblížit se k čemukoliv schopnému zaznamenávat obraz či zvuk na pět set světelných let. Být dvanáctiletým děckem považoval bych tohle za urážku mé inteligence. ~ David Prachař jako hodný pán je sterilnější než znojemské okurky, jeho arabský slouha je blb, nejstarší chlapec a dědic hradu má herecký projev kýblu na štaflích, proč se tu objevuje Tereza "vyhulenější-a-vychlastanější-hlas-široko-daleko-nenajdeš" Voříšková je záhadou (někdo musí brnkat na city tomu kýblu na štaflích), takže kupodivu jediní slušní herci jsou tu ti nejmladší, v čele s blonďatým malým pišišvorem, malou ukecanou Andrejkou Žádníkovou, která, podle příjmení, nebude mít daleko ke Zdeňce Žádníkové - Volencové, známé Ivanky z Rodinných pout a VéKáVéček. Na straně zla ještě uvidíte herce émerických rozměrů, který se ještě z poza velké louže rád vracel domů, Pavla Kříže, který zde své herecké umění bravurně nezúročil a místo něho mohl roli převzít kdejaký ochotník z nejbližší vesnice, a ještě trojice lupičů a hrdlořezů, kteřížto trapnost a debilitu většiny postav už jen doplnili. ~ Samotná zápletka by nemusela být špatná, kdyby to dostal do rukou někdo, kdo má ruce a ne lopaty. Geniální vynalézavost jednoho z mladších chlapců by se hodila Ridleymu Scottovi a Orlandu Bloomovi při obraně Jeruzaléma v 'Království nebeském'. V tomhle komorním prostředí ale bitva o hrad (hrádeček kdesi u lesíka na louce) vyznívá dost trapně, vlastně jako většina celého filmu. Vlastně jsem zjistil, že jsem část tohohle skvostu viděl někde v televizi, kdy to bylo rozkouskováno na mini seriál. Už tehdy to bylo k pláči a uvědomit si tohle rovnou, mohl jsem si ušetřit čas. Brak. Hvězdička jen za čtveřici nejmladších herců, ti jediní se snažili.(23.3.2013)

  • ORIN
    **

    Rozpačitá filmová podoba televizního seriálu... Historických žánrových filmů odehrávajících se ve středověku vzniklo v polistopadovém Československu a později Česku jen několik. V říjnu letošního roku přichází do kin čtvrtý celovečerní film režiséra Karla Janáka Ať žijí rytíři, původně zamýšlený jako sedmidílný televizní seriál s názvem Než se táta vrátí, jež se snaží variovat žánr historického dramatu, pohádky, fantasy či romantického filmu. [==] U stanovení žánru vzniká hned první z mnoha problematických aspektů celého díla. Na historický film postavy mluví až příliš současným a hovorovým jazykem. To sice může představovat jistou snahu tvůrců o přiblížení dnešnímu publiku (především tomu dětskému), nicméně pokud postavy v množství nespisovných a pro moderní mládež cool výrazů použijí středověký archaismus (hladomorna, šatlava, ranhojič apod.), působí to na diváka spíše rušivým a ne příliš příjemným dojmem. Na žánr fantasy nemají Rytíři ucelený a přesně definovaný fikční svět (pouhopouhé dvě lokace) a na pohádku jsou v některých momentech, především bojových scénách až příliš “brutální“, postrádají také v pohádce tak populární prvek nadpřirozena. [==] Název filmu odkazuje k dílu Ať žijí duchové! (1977). Filmová novinka ovšem nemá zcela ujasněno pro jaké publikum je primárně určena. Ve snímku Oldřicha Lipského sice také vystupuje vysoký počet dětských herců, nicméně ve změti postav je možné narozdíl od Rytířů nalézt dvě hlavní, se kterými se nejmenší diváci mohou bez větších problémů jednoznačně identifikovat (navíc nechybí nadpřirozeno), což o Janákově filmu tak úplně neplatí. Typově podobní, především chlapečtí představitelé orientaci poněkud znesnadňují. Také je poznat silný střihačský zákrok; mnohé postavy jsou příliš ploché, nedostatečně charakterizované a jednostranně zaměřené. To souvisí s jednoduchou narativní strukturou (dobro a zlo jasně definované); hodný a čestný rytíř Martin z Vamberka (David Prachař) obdrží z rukou posla zprávu od panovníka o jeho údajných zločinech. A tak mu nezbývá nic jiného než se vypravit a jet králi vysvětlovat. Pomluvu má na svědomí Albrecht z Krvenos (Pavel Kříž), rytířův soused a úhlavní nepřítel, kterému je vlastní hrad příliš těsný a svou působnost by rád rozšířil i do okolních panství. Záporná postava Albrechta z Krvenos dostává největší prostor a Kříž ji dodává na plastičnosti. Bohužel film trpí určitou roztříštěností a představuje spíše sled jednotlivých více či méně dlouhých a natahovaných sekvencí. Tento fakt bych přikládal na vrub původnímu záměru tvůrců natočit sedmidílný televizní seriál. [==] Celkově považuji Ať žijí rytíři za nepříliš povedený a kostrbatý pokus oživit „historický“ žánr, jež filmaři v českých končinách stále nedostatečně probádali. Na druhou stranu určitý potenciál zde cítit je a třeba to tvůrci celé zamýšleli úplně jinak, protože se vlastně nacházíme „v tak trochu jiném středověku.“(13.10.2009)

  • transbeskyd
    **

    Chce se mi nebýt shovívavý a rovnou napsat, že to byl paskvil, ale vlastně ani nevím co to být mělo.Celkově podivně nemastný neslaný byl příběh,výprava a v neposeldní řadě role.Rytířské scény byly tak nemotorné a toporné, že byly až tragikomické, kulisy většinou nezajímavé, herci blábolili a omýlali podivné dialogy bez vtipu a nápadu a tím vším byl divák natahován na skřipec podprůměrnosti ještě nesmyslně dlouho.Uf,tak možná radši zpátky k dalším osvědčeným x..borďákům..(27.12.2010)

  • Praxis
    *

    Tohle bylo hodně zlé. Upozorňuji, že hodnotím seriál - nikoli film. Karel Janák by se měl možná vrátit ke svým Snow a jiným -ákům, protože nevim jestli to měla být komedie nebo středověký film. Ze všeho nejvíce mi to připomínalo hrátky pár děcek co používají slova z moderního slovníku (asi aby se to dnešním dětem plazmové kultury líbilo). Bitevní scény opravdu směšné a těch pár pyro efektů a děsně akčních honiček na koni dílo nezachrání. Vlastně krom té zajímavé hudby a afektovaného Pavla Kříže na tom není vůbec nic zajímavé.(22.1.2010)

  • - Původní název plánovaného sedmidílného seriálu byl „Než se táta vrátí“. (Taninaca)

  • - Na hrade Cuknštejn sa niekedy robil len hlavný záber a v štúdiu sa dotáčali ďalšie, pretože tak bolo ľahšie prispôsobiť sa nárokom režiséra a bolo to aj z dôvodov nižších nákladov. Filmový architekt pritom požadoval, aby sa vzadu smerom do priekopy pristavovala skoro polovica filmového hradu. (Zdroj: ceskobudejovicky.denik.cz) (Raccoon.city)

  • - Počet natáčecích dnů: 96 (exteriéry + interiéry) (POMO)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace