Režie:
Marek NajbrtKamera:
Miloslav HolmanHudba:
Midi LidiHrají:
Pavel Liška, Tomáš Matonoha, Josef Polášek, Marek Daniel, Jan Budař, Jana Plodková, Lucie Benešová, Katarzyna Zawadzka, Krzysztof Czeczot, Marcin Kobierski (více)Obsahy(1)
Čtveřice populárních herců – Tomáš Matonoha, Pavel Liška, Josef Polášek a Marek Daniel – se rozhodla natočit své vzpomínky na bezstarostná léta studií na brněnské JAMU. Dnes už legendární kabaret Komediograf, který s úspěchem hrají hlavní protagonisté téměř dvacet let, vznikal právě v uvolněné atmosféře první poloviny devadesátých let minulého století, kdy „komunismus zkrachoval a kapitalismus ještě nezačal a kdy jsme všichni měli dobrou náladu.“ Originální humor ústředí čtveřice umocňuje osobitý nadhled Jana Budaře, který v téže době studoval na JAMU o několik ročníků níž. Kultovní scénky, sametová euforie, totální svoboda, hudba okamžiku, absurdita mládí či laskavost kamarádství, které pomáhá překonat i to nejtěžší zkouškové období, to vše nabídne Polski film, až přijde do kin. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (433)
Polski film je úlet. Je to jako když nahoře na kopci rozjedete vozík bez brzd a naskočíte aniž by jste tušili délu kopce a jeho spád... Zprvu improvizované fiktivní vtipné divadélko s hodně dobře sesazenou skvadrou lidí jež mám všechny opravdu rád (Budař, Polášek, Matonoha, Liška, Plodková a samozřejmě Marek Havlát Daniel) se sice zvolna a zprvu snad i možná trochu rozpačitě rozjíždí - aby jste už v půlce nevěděli, zda je to ještě skutečnost či fikce... Od prchnutí z hotelu se děj podivně láme kamsi do absurdna (místy i do trapna) a já se lehce ztrácel. Závěrečná scéna s Havlátem už měla dokonce prvky hororu :-) Škoda, že od poloviny těch vtipů, kdy film je již méně reportážní výrazně ubívá... Ač tak či tak, tohle je prostě originál o hercích ,,jedna ku jedné'', který tu ještě nebyl a který bude neokopírovatelný. Navíc mám humor i projev všech zůčastěných rád. Budař je těžkej originál, Liška s Plodkovou a Danielem zvládají v klidu i vážné role (Venkovský učitel, Protektor), Polášek s Matonohou jsou častými hosty Na stojáka kde si ze sebe umí dělat hustou srandu.... Vazby ze školy dobře zafungovaly! Je to hodně solidní průměr, škoda však toho konce... * * * PS. A Polákům se omluví kdo ? :-) ()
Výkvět českého shitcomového/reklamového herectví se opět předvedl v plné parádě. Jak vidno, na to stát se trapným vysloužilým hereckým buranem či nechutným zarostlým kentusákem se opravdu dá studovat! A těch sprostých slůvek tam, no heh, to zas byla bžunda... něco tak zábavného jsem naposled viděl, když jsem si tuhle večer omylem pustil TV a dávali "legendární" Comeback. 1* za Brno (ale chudák Brno...) ()
Keď kritika a obecenstvo odmietlo Soderberghov Full frontal, tak čo potom s Polskim filmom? Je to humor český, ja som Slovák, ale my sme tomu českému vždy rozumeli a mali ho rovnako radi, ako naši bratia. Toto je ale skôr akási kvázi ironická sebaprezentácia, ktorá má síce potenciál byť vtipná, ale je skoro stále wtf. Uznávam, že scenár bude premyslený a všetko dáva perfektný zmysel, ale nechápem, prečo by ma to malo zaujímať. Trochu mi to pripomenulo štýlom priamočiary Rok ďábla, ktorý bol taktiež iba sebestrednou sebaprezentáciou. Takže asi to bude tak, že tieto filmy sú odnožou českého humoru, ktorý mne osobne nevyhovuje. Teším sa na ďalšie české komédie. To je zase humor slovenský. ()
Polski film je jednoznačně nejlepší Zelenkova fikce bez Zelenky. Havlát rulez !! Za boha si nemůžu si vzpomenout kdo ho hrál, ale vím, že to byla genialní postava. Ten herec tam hrál vlastně dvě role a v obouch byl dobrý. Jen takovy poznatek na konec.... Kino bylo skoro plné. Mnohokrát jsme zažili situaci, kdy byl slyšet bouřlivý smích jen z našich sedaček a to jsme seděli v kině v Brně. V našem Brně. ()
V závěrečných titulcích jedna postava prohlásila, že snímek nemá ani český humor, ani polský humor a že se bojí, aby vůbec někomu připadal směšný. Ať se snímek snaží sebevíc, přece jen ta ironizující složka, která má za cíl utahovat si z filmu samotného, z herců a snad i z herectví, kulhá na obě nohy. Prvky mokumentu, reflexe, asi čtyřicetkrát slovo ču*ák, neskutečně protahovaná délka. Chlapci se nudili a rozhodli se experimentovat - namixovali fikci s ... vlastními jmény? Pousmání na několika místech, odkaz na Mirku Spáčilovou, opakování Zelenkova příjmení, v závěru sklouznutí k Blair Witch filmovému stylu i příběhu (proč?) - postava Marka kupodivu funguje a pro mě vlastně zachraňuje celý snímek, bohužel většina scén je až příliš umělá a neopodstatněná. Slepenec "reálných" a "hraných" promluv a civilních i fiktivních vstupů nefunguje tak, jak asi fungoval v mysli režiséra a představitelů. Nekonzistentní patvar tak nakonec utone ve snaze dobrat se (ne)smyslného (= jakéhokoliv) konce. Ale když si vzpomenu na krysu v úvodu a na úplný závěr, snaha byla. Vlastně to není horší než jakýkoliv mokument, který jsem byla "nucena" zhlédnout. ()
Galerie (22)
Zajímavosti (7)
- Natáčení začalo první klapkou 9. července 2011, po které následovalo 40 dnů filmování v lokacích v Praze, Brně, Krakově, Karlových Varech a Valašském Meziříčí. Filmovalo se také v bytě Lucie Benešové. (POMO)
- Lucie Benešová si ve filmu zahrála sama sebe. (M.B)
- „Scénář vznikal přibližně rok a půl na popud čtyř spolužáků z JAMU, kteří chtěli poprvé společně udělat film (Tomáš Matonoha, Josef Polášek, Pavel Liška a Marek Daniel). Během psaní scénáře se vyskytla nabídka polské koprodukce. Autorský tým pohotově zareagoval, do příběhu včlenil polské reálie a umístil tam část děje,“ vysvětluje producent Tomáš Matonoha. (POMO)
Reklama