Režie:
Guillermo del ToroKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Charlie Hunnam, Idris Elba, Rinko Kikuči, Charlie Day, Max Martini, Robert Kazinsky, Clifton Collins Jr., Robert Maillet, Diego Klattenhoff, Ron Perlman (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Z moře začnou vylézat obrovské příšery Kaiju, které napadají města a terorizují lidstvo. Přicházejí trhlinou mezi dvěma tektonickými deskami na dně Pacifiku. Inteligentní netvory dokáží zastavit jen obří roboti zvaní Jaegers, řízení lidskou posádkou. Jenže roboty nelze řídit samostatně, v každém z nich musí být dvoučlenná posádka a oba piloti se spolu musí spojit myslí. To přináší problémy s výběrem posádek, ne každá mysl se dokáže s druhou spojit, aniž by to nepřinášelo vedlejší účinky. Zpočátku jsou roboti velmi účinní, ale postupem času se příšery zdokonalují a začnou mít nad lidmi převahu. Civilizace stojí na pokraji porážky a nezbývá než spoléhat na posádku zastaralého robota složenou z vysloužilého pilota a nezkušeného nováčka. Dva nepravděpodobní hrdinové se stávají poslední nadějí před hrozící apokalypsou. (TV Nova)
(více)Videa (12)
Recenze (1 846)
,,KAIJU SE UČÍ. PŘIZPŮSOBUJÍ SE, VYVÍJEJÍ. ZTRÁCÍME JAEGERY RYCHLEJI, NEŽ JE STAVÍME. JAEGEŘI UŽ NEPŘEDSTAVUJÍ SPOLEHLIVOU OBRANU. PROGRAM JAEGER JE MRTVÝ, MARŠÁLE…“ /// Sráči ze dna Pacifiku zatoužili po mým paneláku! (i po tvým, tvým taky a ty i s tím mostem pudete do kytek…)… Pičo, to jsou hračky! Vobrovská, majestátní ,,cigoška“ vzbuzuje obdiv (Eržika? No tak určitě…) a hned vod začátku je jasný, že na tuhle šou je můj obejvák malej. Tohle bych měl vidět naživo, páč mi při tý veškerý akci uniká tolik detailů…nebo tam nejsou vidět? Kurva nevím. Torův megaprojekt je tak vyvoněná píčovina, která připomíná krom Godzilly, Transformerů, snad i 2012, a Armageddon s piloty Top Gunu. Průřez filmovým světem se spoustou akce, jenž sebou přináší tsunami patosu a doprovází jí závěrečný tleskání davů. Bohužel ne těch v kině. Dávám 3*, ale srdce fandy (a Fandy taky!) akce a CGI milujícího člověka pláče! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Páč grafickej román Travise Beachama je mi ukradenej. 2.) Už jsem přestal věřit, že pustit si ženskou do hlavy se vyplatí. 3.) Thx za titule ,,krasnyprinc“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ***** NAPĚTÍ * ()
Exploze hollywoodských efektů a triků. 3D provedení bylo slabší, to už ukázka ze Šmoulů 2 měla více 3D grafiky. Taky mne naštvalo, že film byl děckám přístupný, takže žádná krev. Na druhou stranu, byl díky děckám, film s dabingem, což se v kině často nevidí. Ale.... a co je důležité, já se bavil. Požral jsem popcorn, vypil colu, sežral gumídky a těch 132 minut jsem ani nezaregistroval. ()
del Toro byl v hollywoodské první lize tak nějak na divokou kartu, protože se automaticky předpokládalo, že až jednou natočí opravdový velkofilm (podfinancované Hellboye a dementního Blejta tam řadit nelze), bude to událost. Zpětně je mi fakt líto, že bouchla eRková megalomanie V horách šílenství a Hobit přezrál. Protože Pacific Rim je v podstatě všechno, co se mi spojuje s pojmem bayovský generický blockbuster. Pár prvotních skvělých nápadů a opravdu gigantickou atmosféru odvála promluva pošahaného hipster vědátora, v níž do jedné věty nasáčkoval všechna klišé o mimozemské invazi a dál už lépe nebylo. Na to, že v podstatě třetina filmu je věnována jen vztahům mezi postavami působí Rim hole a nerozvitě, dokonce i miniaturista del Toro, který dokázal udělat sympatickou figuru i z chodící ektoplazmy, klouže ke křečovitým kreacím a castingovému přehrávání (mladší a méně talentovaný brácha Heatha Ledgera to fakt nevytrhne). Nebýt Rona Perlmana, troufl bych si tvrdit, že tam není jediná opravdu výstřední postava, jen sbírka přehrávajících klišátek. Dost mě zaskočila i neobratná práce s dějovými liniemi - aby jedna mohla pokračovat, druhá se zastaví a po pěti minutách navazuje na stejné místě, kde skončila. Občas to vede k obskurním oslím můstkům, jako např. SPOILER "postavy, které se dozví cenné info, musí běžet až do velína, aby to tam zařvaly do mikrofonu a varovaly Jägery, kteří mezitím tři minuty mašírují po mořském dně" / SPOILER. V čase startrekovského zběsilého vplétání dějů je to skutečně hutný retro. Guillerma tak poznáte především z perfekcionistického vizuálu, který působí dojmem, že si Gaspar Noe začal hrát s roboty a příšerami. Na tu neonovou nádheru plnou odlesků se fakt chytá málo co, navíc některé scény jsou vyvedné vážně závratně ikonicky a je rozkoš se na ně dívat (a to i ve 3D, které není tmavé a vůbec neruší). Takže co vzešlo z roky očekávaného del Torova přestupu k blockbusterům? Vizuálně a designově vypiplané retro, které nepobralo o moc více rozumu a svérázného vtipu než Transformers (byť je to realizační zručností z mého pohledu překonává). Bijte mě po hlavě tankerem, ale tohle je málo. ()
(neo)Nový film o invazi šmejdů z jiné dimenze, který spíše než k NGE (modří vědí) má blíže k Emmerichově verzi Godžiry v osmdesátkovém stylu. Guillermo má celou řadu silných stránek a jednu (pro účely letního popcornu zásadní) slabinu; naprosto neumí akci. Ta se pod jeho vedením mění v slet klišé a krásně naaranžovaných obrázků bez dynamiky, vnitřního napětí, gradace či přehlednosti. Není tedy divu, že nejzdařilejší filmy jeho kariéry jsou ty akce prosté. Přesto se svému handicapu navzdory rozhodl natočit film založený čistě na akci a jejím olbřímím měřítku. A... A rozhodně mu z toho nevzešla ona pověstná čestná výjimka potvrzující pravidlo, ale pouze solidní bayovina s vydařeným vizuálem, která má však u nás šanci pohnout ledy rasové xenofobie. Po tomhle totiž bude chtít každý malý kluk v poličce u postele figurku Cikánky. ()
É, ale celkem to šlo, jen ty souboje pokaždý v dešti a šeru byly na facana, stejně jako ty nudný postavy, co všechny brzo zkápnou. Nejzajímavější mi přišli ty Rusové, jelikož vypadali nejdrsněji, leč jejich odchod ze scény byl velice nevděčnej. Už mi navíc přijde trapný, jak Del Toro nacpe Perlmana do všech svejch filmů, i kdyby měl hrát jen další rádoby děsně cool (ve skutečnosti už otravnou a necool) postavu nějakýho vyšinutýho exota, jako tomu je zde. Dva dementní a zcela nevtipný vědce prosím upálit v první minutě. Jak se dalo čekat, je to klasickej film s vymakanou robotickou gigantickou akcí (kaiju monstra byla skutečně k nakousnutí) a nulovým, smradlavým obsahem. Už se mi ale tenhle styl začíná zajídat a překvapuje mě, že další takovej exemplář přišel zrovna od Del Tora. Ten i klasickýmu příběhu dokázal vdechnout život, ale tohle kromě Perlmana žádný další známky jeho filmařiny nenese. Možná to natočil robot (to by mnohý vysvětlovalo), a scénář je dílem AGKZ (automatický generátor klišé zápletky). Nějaký pořádný anime by bylo rozhodně lepší zážitek. ()
Galerie (163)
Zajímavosti (68)
- Travis Beacham a Guillermo del Toro začali pracovat na sequelu ještě v době, kdy jim ho studio oficiálně neschválilo, a měli připravený ambiciózní projekt v podobě animovaného seriálu a mnohadílné komiksové řady, pomocí nichž chtěli děje obou filmů propojit. Seriál tehdy nebyl realizován a z komiksu s názvem „Tales from the Drift“ nakonec zbyla jen limitovaná čtyřdílná minisérie, která vyšla v roce 2016 (hlavními postavami byla posádka japonského Jaegera jménem Tacit Ronin, který se na pár vteřin objevil v prologu filmu). O několik let později přece jen vznikl animovaný seriál Pacific Rim: Země nikoho (od r. 2021), ale bez účasti Del Tora. (Israha)
- Hollywoodský debut 7leté herečky Many Ashidy (Mako Mori). (Jirka_Šč)
- Prvního obřího robota, který drží turnajové kopí a ničí město, vytvořil karikaturista Rjúiči Jokojama ve svém propagandistickém díle zvaném „Kagaku Senshi New York ni Shutsugensu“, a to už v roce 1943. (Aelita)
Reklama