Po jednom mejdanu se Joe Doucett probouzí v neznámém pokoji a vedle kocoviny má mnohem závažnější problém. Neví kde je, nemá své osobní věci a hlavně - nemůže ven. V televizi navíc hlásí, že jeho žena byla zavražděna a on je hlavním podezřelým, po masakru v jeho domě zůstala naživu malá dcerka. A tak to zůstane na dlouhých 20 let. V Bílém domě se střídají prezidenti a on stále neví, kde je, kdo ho vězní, na jak dlouho a proč. Den za dnem v jedné malé místnosti. 20 let. Zničehonic se probouzí venku na svobodě. Jediné, na co od té chvíle myslí, je pomsta, za kterou jde nelítostně a brutálně. Brzy navíc v telefonu uslyší: „Jestli chceš vidět svou dceru ještě někdy živou, odpověz na dvě otázky. Proč jsem tě nechal uvěznit? A proč jsem tě teď pustil ven?"(Bontonfilm)
Remake kultového juhokórejského rovnomenného filmu z roku 2003 rozpráva o reklamnom agentovi, ktorého niekto uniesol a držal dvadsať rokov samého v opustenej miestnosti s kamerami bez akýchkoľvek motívov. Rovnako podivne bez akýchkoľvek vysvetlení je muž po uplynutí tohto času náhle prepustený na slobodu. Znovuzískanú voľbu využíva na to, aby našiel človeka, ktorý zorganizoval jeho únos. Zisťuje, že neznámy únosca ho stále sleduje a trápi prostredníctvom hádaniek. Snaha o pomstu ho privedie k mladej sociálnej pracovníčke a ďalšej osobe, u ktorej sa možno nachádza kľuč na jeho záchranu.(Slunkoo)
║Rozpočet $30miliónov║Tržby USA $2,193,658║Tržby Celosvetovo $5,178,000▐
Tržby za predaj Blu-ray v USA $322,401 //počet predaných kusov ?║
Tržby za predaj DVD v USA $410,986 //počet predaných kusov ?║
teda, teda, toto bolo niečo, remake som pozrel ako prvý ale stálo to za to, výborne fungujúce obsadenie vo vyšperkovanom drsnom príbehu, sila, po dlhšej dobe som si pošmáknul
/90%/(19.4.2015)
Eh, mám to porovnávat? Asi ani není potřeba. Snad jen poznamenám, že obě verze mají něco do sebe, paradoxně je to v tomto případě trochu naopak než obvykle. US verze mi sedla více po vypravěčské stránce, originál zase z pohledu akce a také charisma hlavního hrdiny, zejména v první polovině filmu, ztvárnil lépe Min-sik Choi. Oldboy jako takový mě na prdel neposadil, takže nemíním rozhodovat, který je lepší. 75% pro oba.(22.2.2014)
Spike Lee pochoval sám seba. Ázijský originál spred desiatich rokov nepotreboval remake a tento film ním ani nie je. Vypožičaná je z neho obývačka, pár pamätných scén, ale keby to tvorcovia upravili trošku do inej podoby, tak nie sú vopred odsúdení na neúspech. Bohužiaľ filmové kulty majú tú smolu, že ich protektori sa celú dobu netešia na nič iné, len aby mohli čo najskôr rozdupať remake a nedať mu šancu presadiť sa u bežného diváka. Originál som videl a páčil sa mi, zmysel toho filmu bol však niekde úplne inde, príbeh bol zakorenený hlboko v ázíijských hodnotách a zároveň prezentoval artovú synchronizáciu s akčným žánrom. Tento film sčasti poberá na seba hollywoodsky feeling, konštrukcia príbehu však úplne predčila moje očakávania a fincherovské zvraty pôsobia veľmi úderne. Samozrejme nechýba cesta do absolútnej temnoty ľudskej mysle, pocitov zúfalstva a nenávisti. Celé je to vyšperkované neskutočne realistickou akciou, Brolin by si v súčasnej forme mohol strihnúť ešte nejakú akčnú jednohubku, jeho prínos pre tento film bol ale predovšetkým v hereckej precíznosti. 85%.(21.2.2014)
Lee se oproti Parkovu originálu liší jen v drobnostech, přesto to není tak úplně zbytečný remake. Postavy jsou vykreslenější, kameraman jak kdyby vynechal svou dávku barbiturátů a příběh si to přímočaře sviští do finiše, jenže nějak mi nepadl do noty ten přehnaně úchylnej Copley a čekal jsem i větší porci slibované brutality. Uvolněnost původní verze je pryč, stejně jako jsou tupí Američani ušetřeni pro ně nepohodlných titulků (asi proto je tak málo účastníků soutěže ve spelování) a o to šlo zjevně nejvíc ..(23.2.2014)
Kategorický odpad vůbec nepadá na hlavu režiséra, naopak Spika Lee mám v oblibě a jeho zpracování asijské verze je mi kulturně nepoměrně blíž. Nejde mi ani o kritiku kopírování oblíbeného titulu. Spiku Lee se jednoduše povedlo odstranit kudrlinky a mimikry korejské verze do té míry, že odhalil v plné nahotě brakovou pokleslou podstatu scénáře, všechnu tu nelogičnost a emocionální hloupost, která se ve verzi Chan-wooka Parka skrývá pod pořádným nánosem vábniček určených festivalovému publiku. Východoasijská kinematografie mi je dlouhodobě vzdálená snad s výjimkou části japonské produkce pro intenzivní směřování k melodramatu a zálibě v estetizaci brutálního násilí. Chan-wook Park v původním Old Boyi vytvořil kousek, který si soukromě řadím do kinematografie hoven zdobených šlehačkou a čokoládovým posypem. Uznejte, že když svůj zájem zamíříte právě na ty sladkosti, podstata vám leckdy unikne. Spike Lee to natočil bez zjemňujících ingrediencí a ono přízemní hovno se ukázalo v plné nahotě. Vážně mám pocit něčeho hodně nevkusného, čemu je dobré se vyhnout velkým obloukem. Celkový dojem: 5 % za přítomnost Joshe Brolina a Elizabeth Olsen.(2.4.2017)
-
Joe (Josh Brolin) se dívá v restauraci na chobotnice plavající v nádrži a hned na to odejde. Je to reakce na nechvalně známou scénu pojídání živé chobotnice z původního snímku Oldboy (2003).
(Dr Lizal)
T2
║Rozpočet $30miliónov║Tržby USA $2,193,658║Tržby Celosvetovo $5,178,000▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $322,401 //počet predaných kusov ?║ Tržby za predaj DVD v USA $410,986 //počet predaných kusov ?║ teda, teda, toto bolo niečo, remake som pozrel ako prvý ale stálo to za to, výborne fungujúce obsadenie vo vyšperkovanom drsnom príbehu, sila, po dlhšej dobe som si pošmáknul /90%/(19.4.2015)
S.Quentin QUALE
Eh, mám to porovnávat? Asi ani není potřeba. Snad jen poznamenám, že obě verze mají něco do sebe, paradoxně je to v tomto případě trochu naopak než obvykle. US verze mi sedla více po vypravěčské stránce, originál zase z pohledu akce a také charisma hlavního hrdiny, zejména v první polovině filmu, ztvárnil lépe Min-sik Choi. Oldboy jako takový mě na prdel neposadil, takže nemíním rozhodovat, který je lepší. 75% pro oba.(22.2.2014)
genetique
Spike Lee pochoval sám seba. Ázijský originál spred desiatich rokov nepotreboval remake a tento film ním ani nie je. Vypožičaná je z neho obývačka, pár pamätných scén, ale keby to tvorcovia upravili trošku do inej podoby, tak nie sú vopred odsúdení na neúspech. Bohužiaľ filmové kulty majú tú smolu, že ich protektori sa celú dobu netešia na nič iné, len aby mohli čo najskôr rozdupať remake a nedať mu šancu presadiť sa u bežného diváka. Originál som videl a páčil sa mi, zmysel toho filmu bol však niekde úplne inde, príbeh bol zakorenený hlboko v ázíijských hodnotách a zároveň prezentoval artovú synchronizáciu s akčným žánrom. Tento film sčasti poberá na seba hollywoodsky feeling, konštrukcia príbehu však úplne predčila moje očakávania a fincherovské zvraty pôsobia veľmi úderne. Samozrejme nechýba cesta do absolútnej temnoty ľudskej mysle, pocitov zúfalstva a nenávisti. Celé je to vyšperkované neskutočne realistickou akciou, Brolin by si v súčasnej forme mohol strihnúť ešte nejakú akčnú jednohubku, jeho prínos pre tento film bol ale predovšetkým v hereckej precíznosti. 85%.(21.2.2014)
PinokKio
Lee se oproti Parkovu originálu liší jen v drobnostech, přesto to není tak úplně zbytečný remake. Postavy jsou vykreslenější, kameraman jak kdyby vynechal svou dávku barbiturátů a příběh si to přímočaře sviští do finiše, jenže nějak mi nepadl do noty ten přehnaně úchylnej Copley a čekal jsem i větší porci slibované brutality. Uvolněnost původní verze je pryč, stejně jako jsou tupí Američani ušetřeni pro ně nepohodlných titulků (asi proto je tak málo účastníků soutěže ve spelování) a o to šlo zjevně nejvíc ..(23.2.2014)
gudaulin
odpad!Kategorický odpad vůbec nepadá na hlavu režiséra, naopak Spika Lee mám v oblibě a jeho zpracování asijské verze je mi kulturně nepoměrně blíž. Nejde mi ani o kritiku kopírování oblíbeného titulu. Spiku Lee se jednoduše povedlo odstranit kudrlinky a mimikry korejské verze do té míry, že odhalil v plné nahotě brakovou pokleslou podstatu scénáře, všechnu tu nelogičnost a emocionální hloupost, která se ve verzi Chan-wooka Parka skrývá pod pořádným nánosem vábniček určených festivalovému publiku. Východoasijská kinematografie mi je dlouhodobě vzdálená snad s výjimkou části japonské produkce pro intenzivní směřování k melodramatu a zálibě v estetizaci brutálního násilí. Chan-wook Park v původním Old Boyi vytvořil kousek, který si soukromě řadím do kinematografie hoven zdobených šlehačkou a čokoládovým posypem. Uznejte, že když svůj zájem zamíříte právě na ty sladkosti, podstata vám leckdy unikne. Spike Lee to natočil bez zjemňujících ingrediencí a ono přízemní hovno se ukázalo v plné nahotě. Vážně mám pocit něčeho hodně nevkusného, čemu je dobré se vyhnout velkým obloukem. Celkový dojem: 5 % za přítomnost Joshe Brolina a Elizabeth Olsen.(2.4.2017)