Režie:
Richard FranklinScénář:
Tom HollandKamera:
Dean CundeyHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Anthony Perkins, Vera Miles, Meg Tilly, Robert Loggia, Dennis Franz, Hugh Gillin, Tom Holland, Oz Perkins, Lee Garlington, Jill Carroll, George Dickerson (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Třiadvacet let poté, co byl Norman Bates uznán duševně chorým pachatelem dvojnásobné vraždy a zmizel za branami psychiatrického ústavu, byl lékaři uznán za vyléčeného a přes protesty některých lidí propuštěn. Kvůli snížení státního rozpočtu však Normana nečeká žádná "mezistanice", která by mu ulehčila návrat do normálního života a také není určen žádný sociální pracovník, který by ho občas navštívil. Norman se vrátí zpět do starého gotického domu nad Batesovým motelem a najde si práci v kuchyni blízkého motorestu jako umývač nádobí. Spřátelí se se sympatickou číšnicí Mary, která dokonce souhlasí, že se k němu nastěhuje. Jenže pak to začne znovu. Jeho dávno mrtvá "matka" mu začíná telefonovat a zanedlouho dojde k první vraždě. Není divu, Norman, který vypadá jako by se snažil žít v klidu, je neustále pronásledován sestrou své dávné oběti (pamatujete na slavnou vraždu ve sprše?) a navíc se dovídá, že jeho matka ve skutečnosti jeho matkou nebyla. Není divu, že se mu vrací znepokojivý pohled a mrtvých přibývá. Zda však vraždí Norman nebo někdo úplně jiný, to zdaleka není jediné překvapení, které vás v závěru filmu čeká. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (138)
Tak Hitchcock se od toho čekat nedal, a možná proto byl film příjemným překvapením. Na původní Psycho nemá ani omylem, ale překvapivě se film hodně povedl, scénář je nadprůměrný a zajímavý, Anthony Perkins opět vynikající, taktéž Meg Tilly a Vera Miles hrají dobře, hudba dobrá a i režie slušná. Počet vražd se o dost zvýšil a jsou dobře natočené, závěrečná pointa také fajn. Slabší 4*. ()
"Usaď mě do mého křesla, Normane. Nejsem ještě ospalá..." Těch třiadvacet let je opravdu znát, a to nejen ve tváři Anthonyho Perkinse. Barva, sympatické postavy, věrohodnější provedení "bodacích" scén a zcela nový (nezapomenutelný) pohled na Normana Batese, to vše dělá z "Psycha II." film/horror, jenž hravě předčí originál. Alespoň dle mého.;-) ()
Lepší, než jsem čekal, a ne tak zbytečné, jak jsem se bál. Hitchcockova atmosféra je samozřejmě někde úplně jinde, ale potěší nejednoznačnost hlavního, ehm, hrdiny, který alespoň v mém případě vzbuzoval střídavě lítost a strach, a u něhož jsem si docela dlouho nebyl jistý tím, co se doopravdy děje a co je jen v jeho hlavě. Krvavé finále bylo přímo monstrózní a závěrečná rána vše zpečetila. Mrzelo mě jen lajdácké chování policistů, na nichž si scénář nedal záležet ani zpola tak jako na Batesovi a spol. Hudba Jerryho Goldsmithe byla fajn - nic zapamatovatelného, ale stoprocentně účinná. ()
Ani druhé Psycho není žádný velký horor, i když tentokrát je toho napětí trochu víc. Docela hezky to rozvíjí postavu Normana Batese a nepůsobí to nijak nastavovaně. Filmařsky to sice není tak elegantní, ale doba pokročila a čistě technicky je to prostě lepší, i když ani tentokrát ty mordy za moc nestojí. Ale o nich Psycho až tak stejně není. ()
Nakrútiť sequel Psycha je na prvý pohľad podobne obskúrny, ako nakrútiť sequel Čeľustí. Na strane druhej: koho nezaujíma, čo sa s Normanom stalo po kultovom konci Hitchcockovej klasiky? A ostatne už autor knižnej predlohy Bloch napísal niekoľko pokračovaní Psycha. Takže v konečnom efekte: prečo nie, dočerta? Problém predstavuje zmätený scenár hádžuci dvojke polená pod nohy . Vôbec jej nepomáha, skôr naopak. Hororových fanúšikov poteší prekvapivá brutálnosť vrážd, miestami pripomínajúca až Piatok 13 (!). ()
Galerie (91)
Zajímavosti (13)
- Když Mary a Norman poprvé jdou do pokoje jeho matky, můžete před rozsvícením na pravé straně zdi spatřit siluetu Alfreda Hitchcocka. (Chatterer)
- Po úspěchu ve filmu Halloween chtěli do filmu obsadit také Jamie Lee Curtis do role Mary Loomis. (Chatterer)
Reklama