Režie:
Gareth EvansScénář:
Gareth EvansHrají:
Iko Uwais, Arifin Putra, Tio Pakusadewo, Oka Antara, Alex Abbad, Cecep Arif Rahman, Julie Estelle, Very Tri Yulisman, Rjúhei Macuda, Ken'iči Endó (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Zátah 2 navazuje přesně tam, kde nás děj předchozího snímku zanechal. Rama (Iko Uwais) je opět nucen přijmout roli policajta v utajení, aby poskytl své ženě a dítěti ochranu. Pracuje v protikorupční jednotce vedené Bunawarem, jediným člověkem, kterému může věřit. Rama dostává speciální pověření: musí se infiltrovat do místní zločinecké skupiny mafiánského bosse Banguna. Vrchol řetězce je daleko, krvavá pouť za spravedlností proto začíná v base, kde hnije Bangunův syn Uco. Rama musí získat informace, které by nasměrovaly policejní protikorupční komando k Bagunovi. Po celou dobu se však snaží zakrýt nebezpečnou touhu po pomstě a spravedlnosti, která ho spaluje zevnitř – a díky níž se jak jeho mise, tak i skupina organizovaného zločinu, postupně hroutí. (Cinemax)
(více)Videa (5)
Recenze (803)
Najskôr som nechápal, ako môže mať film typu Prepadovky sequel. To akože druhý raz vošiel do (iného) činžiaku a tam sa znova rozpútalo nové peklo? Pekná blbosť! Na druhej strane, po Čeľustiach 2 si chudák divák nemôže byť ničím istý. Prepadovka 2 našťastie na to ide úplne inak. Univerzum sa komplikuje a dá sa tušiť, že Evans má v hlave naplánované ešte aspoň dva diely, pričom jednotka by bola k zvyšným trom dielom spätne chápaná ako Hobit k Pánovi prsteňov. Dvojka miestami pôsobí ako Krstný otec 2. Má robustné dve a pol hodiny, no rýchlo to ubehne vďaka plynulému striedaniu dobrých akčných a kvalitných dialógových scén. O veľkej psychológii byť reč nemôže, ale postavy sú napísané uveriteľne, hlavný hrdina je fajn a u niektorých postáv ide o ukážkových psycho-magorov (žena s kladivom, chlap s bejzbolkou). Akcia sa mi páčila viac, než v jednotke, lebo sa jej zúčastnili postavy, ktoré boli zaujímavé (a nie zameniteľní štatisti v policajných prilbách). Je neskutočná, intenzívna, brutálna (metro, záchody, mega-autonaháňačka). Zo začiatku sa tvorcovia držia jemne pozadu a nechcú byť príliš drastickí, ale v určitej chvíli akoby to vzdali a začali nám servírovať čistokrvný orgiový akčný bitúnok. Scenár je taký dobrý, aký len za daných okolností byť mohol. Prekážalo mi iba zopár vecí (v podstate zbytočná postava vlasatého bezdomovca, jeho likvidácia odštartuje mafiánsku vojnu, ale to sa dalo vyriešiť inak). Miestami som len nemo otváral ústa, prípadne som hovoril „no teda, to snáď nie je možné“. ()
Píše se rok 2014..... prakticky celý divácký svět ujíždí na "poctivých a opravdových" CGI efektech. Přichází Gareth Evans, aby se podruhé připomněl se svým nářezem Raid a kopačkou do hlavy trpělivě vysvětlil pánům z Hollywoodu, že akčních nápadů vlastní asi 100x více a dokáže je použít kdykoliv si zamane. Nechápu, že tenhle člověk si napíše scénář a ještě zvládne režii pravděpodobně nejlepšího akčního nářezu historie. V roce 2008 jsem uviděl zjevení ve formě Temného rytíře. Stalo se to opět. Těžko slovy popíšu jak mě Raid 2 nadchnul. Určitě nebudu sám, ten film je prostě SKVĚLÝ a o tom není pochyb. Příběh je pro daný žánr uvěřitelný, vymakaný do nejmenších detailů a divák si není jen tak něčím jistý. Kde selhal Ong Bak scénaristicky, tady Raid naopak zaslouží jasnou jedničku. Akce, ať už se odehrává při automobilové honičce, v metru, na ulici nebo v úzké chodbě je fantazie. Kdybych mohl dám ******. 110% PS: Jdu na to celé koukat ještě jednou. PS2: O den později jsem začal jedničkou, která má docela prostinký příběh a dejme tomu posledních 10 minut by se dalo trošičku považovat za navození atmosféry dvojky. Poté směřoval do přehrávače Berandal..... Skvělé! Neskutečně skvělé! ()
To, čím se před léty egoisticky chvástal Jackie Chan, dnes v Indonésii umí každý komparzista a kdo neovládá minimálně šestadvacet druhů bojových umění, ten ve filmu nehraje. Nehodlám omdlévat ve vlastních tělních sekretech jako mí předřečníci, leč musím pokorně uznat, že bojové sekvence byly luxusní. Ač jsem hrdé prase rozměrů nevídaných, kterému žaludkem nepošteluje ani incestní fisting, homosexuální felching, nebo obličej Justina Biebera, tak musím uznat, že tato degutantní kuchařka na 100+1 způsob, jak správně separovat mozek od lebky, byla moc i na mě. V některých obzvlášť nechutných momentech jsem tedy protestantsky sklonil hlavu do klína a pokoušel se uklidnit selfieorálem. Pátou hvězdu nedávám proto, že mi bylo absolutně jedno kdo chcípne jako další, pročež jsem v podstatě sledoval jen soubor precizně natočených bojových scén protkaných nudným tlacháním. ()
Zatím nemůžu napsat nic. Finálový souboj mě odnesl do jiného časoprostoru. Na chvíli jsem v Ráji. Až se vrátím zpět na Zemi, dám echo (22.6.2014) --------- Časoprostor se opět překlopil a vyplivl mě zpět do Sluneční soustavy, cože, to jsem byl pryč celý rok?? Mně to připadalo jako pár vteřin... pár zpomalených vteřin, během kterých se mě jemně dotkla paní Ultimátnost, slečna Choreografie a víla Plesající srdce. Způsob, jakým Evans natáčí akční scény, prostě nemá obdoby, zde jsou navíc tyto skvosty zasazené do rozměrného mafiánského příběhu. Už první díl byl v úrovni fightů asi sedmnáct pater nad konkurencí, Berandal to navýšil o dalších pět, přičemž to poslední zpevnil grafenovou výztuží. Nedosažitelné, neprostupné, porovnávat se je marné asi jako soupeřit s Uwaisem ve strečinku. Bojové konfrontace působí jako ty nejšílenější výjevy z Knihy Rubání. Veletoče s bejzbolkou, vybíjená s kladivy a do finále nastupuje Velký CAR, Cecep Arif Rahman, se svými dvěma kerambity a spolu s Uwaisem roztáčí indonézský raketový ruko-lokto-koleno-pato-stroj, který povyšuje obyčejnou kuchyň nejdříve na oktogon a posléze na pohřebiště zbrocené chlístancemi krve. Rozhodně top souboj 21. století. Těžko říct, čeho se dočkáme ve trojce, ale určitě se tentokrát půjdu před shlédnutím vyprázdnit na toaletu, abych se pak při závěrečném zadržování dechu nepos... v obýváku! (8.7.2015) ()
,,JESTLI CHCEME VYČISTIT TOHLE MĚSTO, MUSÍME MÍŘIT VÝŠ. NA VŠECHNY...“ /// Než Rama zláme první hnátu, chvilku to trvá. Taková infiltrace, to chce čas. No a tak celkem trpím. V úvodní hoďce akce pomálu. Samo, když je, je to zábava, ale když není, tak to uspává. Dost lidí se tady tváří drsně a maj dost času. Bodejť ne, když to má 2 a půl hodiny! To voni totiž gangsterky mívaj – dlouhou stopáž, táhlej děj, než si všechno řeknou, než se navzájem podrazej… a tady to je navíc (nebo naštěstí!) vokořeněný akcí. V ní taky hraje dost velkou roli faktor náhody (v tý ruční práci ne, to buď umíš, nebo …). A tak celkem nechápu – já, milovník akčních píčovin a peru jen 3 hvězdy?! Když vona i dobrá akce potřebuje zajímavej děj a ne jen haldu mrtvejch. Zlatej (bezdějovej) panelák! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že i z hašišáka může jít strach (zvlášť, když má v ruce mačetu). 2.) Páč všichni tvrděj, že je to nejlepší akčňák! (Kromě mě!). 3.) Thx za titule ,,urotundy“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE **** NAPĚTÍ ne ()
Galerie (72)
Zajímavosti (27)
- Choreografii bojových umění na filmu dělali Iko Uwais a Yayan Ruhian. (Rominator)
- Natáčanie filmu prebiehalo na indonézskom ostrove Jáva a tiež v metropole Jakarta. Záverečný súboj v kuchyni sa plánoval a cvičil šest týdnů a natáčal sa celkovo až 10 dní a pre potreby natáčania automobilovej naháňačky v centre mesta boli uzavreté ulice v čase medzi 6 - 18 hodinou. (MikaelSVK)
- Bojový nôž z filmu sa volá karambit. Je to zakrivený nôž pochádzajúci z Indonézie. (zuzulatomas)
Reklama