Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bluntman
    *****

    "Přepíšeme historii," zní jedna z prvních vět filmu. A fakt jako že jo. ;) Zahraniční recenze opakovaly, že jde o redefinici blockbusteru, ale spíš jde o zcela nový typ. Už to není ani kinematografie atrakcí, nýbrž kinematografie abstrakcí: hudba a zvuk se slévají do jedné kakafonie, v obraze je mnohdy přes všechny ty výbuchy, prach a rychle se pohybující věci obtížné rozlišit postavy. Vedle toho, že je tento díl pozoruhodný z formálního hlediska, si zaslouží rozbor i z toho ideologického, protože je velmi - a imho záměrně - na mnoha úrovních rozporný: velkorozpočtový trhák v IMAXu a ve 3D a s Dolby Atmos zvukem je oslavou starých technologií; kritizuje se prefabrikovanost hollywoodské produkce ("Dnes se točí samé sračky, sequely a remaky."), a přitom se navrací k mytickým či mytotvorným vyprávěním (vč. okázalých citací Forda a Kubricka); důraz je kladen na rodinné hodnoty, jenže lidé jsou definováni jenom na základě svého vztahu k technologiím a je jasně řečeno, že si ani nezaslouží zachraňovat atd. apod. Naštěstí je to celou dobu nesmírně sebeuvědomělé, takže je možné nebýt jenom fascinován tím, jak moc jsou TRANSFORMERS: ZÁNIK podnětným dílem na rozbor a výklad, ale lze si čtverku užít jako nekorektní zábavu, jejíž vtipnost a provokativnost vystihuje scéna, v níž Texasan vyhání Afroameričanku z trávníku baseballkou (když už Kruger navazuje na literární tradici otrokářského narativu, kterou ozváštňuje převedením vztahu bílý - negr na lidi - robot a narušením této dichotomie na lidi + roboti vs. korporace). Obsáhleji v Prvním dojmu.(25.6.2014)

  • D.Moore
    ****

    Čtvrtým Transformers dávám o hvězdičku víc než předchozím, protože je to druhý nejlepší díl série. Trikově jsou pochopitelně dokonalí, ale dobré je, že kromě soubojů robotů mě tentokrát zajímali také lidé, a obzvlášť se povedla postava Stanleyho Tucciho. Závěr s dinoboty se mi líbil velice, potěšilo mě, že Michael Bay točí akci konečně přehledně (dlouhé záběry trénoval už minule) a že Autobotů nebylo tolik jako dříve a byli to větší sympaťáci - obzvlášť tedy vousatý cvalík Hound s doutníkem a hlasem Johna Goodmana.(27.6.2014)

  • Psema
    **

    Jak je to v rámci přihouřených očí v prvních 30 minutách celkem svěží (trochu ve stylu uprchlickejch thrillerů, kdy umíraj roboti i lidi a vy cítíte emocionální dopad), tak je to v následujících 2 hodinách neředěný a pro člověka s alespoň nějakým diváckým vkusem nesnesitelný zlo. Člověk má doslova tendenci vytahat si mozek prstama a na posezení ho sežrat dřív, než dostane z Bayova nesmyslnýho záběrování, naprosto neukotvenýho, nekoncepčního a epilepsy-not-friendly pracování se změnama poměrů stran obrazu (ano, viděl jsem IMAX verzi), potažmo bezbřehý demence scénáře a faaakt prapodivnýho střihu (původně měl ten film tak 5 hodin, ne?) rakovinu. Nejhorší na tom všem ale je onen příslib vcelku atmosférickýho úvodu, protože naláká, aby zbaběle ucuknul zpátky do starejch kolejí a vytrestal vás dvojnásob další dávkou nonsensuální mytologie, tentokrát čerpající z artušovskejch legend (WTF?) a Promethea (WTF!). Jedinými opravdu velkými plusy jsou dobře udělaný rozlišení robotů (samuraj, kovboj, John Millius!) a vcelku bavící Wahlberg. Jablonsky hudebně definitivně umřel.(25.6.2014)

  • castor
    ***

    Docela by mě zajímalo, co by Michael Bay dělal, kdyby mu třeba měsíc nesvítilo slunce. To, co předvádí, nemá obdoby. Triky jsou vymazlené, destrukce je vyhnaná do extrému. Poslední desítky minut jsou dechberoucí. Před nimi ovšem tvůrci jaksi ztratili soudnost, Bay posunul spojení nesoudná megalomanie zase do jiných výšin. První dvě hodiny (ano, první dvě, protože výsledek má nějakých 165 minut) jsou sice akční, ale zároveň zoufale bezkrevné. A navíc se snaží působit sofistikovaně. Přehledné robotí hrátky naštěstí ve velkorysém finále přinesou nečekaný náboj. Tak a několika výtečnými akčními scénami se může příště Bay pochlubit v nějakém „standardnějším“ vyprávění á la Armageddon nebo Skála. Pokud ne, jsme docela v prdeli. PS: Předpokládám, že Transformers 9 se budou odehrávat na Saturnu. A budou stát 400 milionů dolarů. Já u toho ale už nebudu.(8.10.2014)

  • Peytl
    *

    V první řadě nutno podotknout, že jsem projekci primárně pojal jako takový test, co vše jsem schopen ještě vydržet a jak vysoký mám práh bolesti. Po téměř smrtelných křečích byl můj první šmátravý pohyb směřován ke klávesnici PC, abych zjistil tu... ano, tu nemilou, zdrcující a krutou pravdu, Bayovi ještě není ani padesát, pokud ho tedy nerozmázne při cestě z hydrocolonterapie špatně transformovaný trolejbus (za což se upřímně přimlouvám), pak jeho Zánik jistě není definitivní a otázkou je, co si chovanci z Opařan ještě dokážou vymyslet. Mark Wahlberg byl až dramaticky příšerný a ač jsem se snažil ze všech svatých sil ostentativně přehlížet jeho neherecký výkon, jeho Milujutějátebetaky mi bude znít v makovici ještě nějaké to století. O tranzistorovi (stylové), se kterým vedl tento plk a i jiné brilantní dialogy se slzou až na prdeli netřeba ani hovořit. Její milec byl navíc transformován z nějakého odfláklého čuráka, protože takovou chuť rozbít někomu hubu jsem neměl již léta... snad jedinej ucházející nerobot (za hvězdu) byl miliardář Tucci, což je ovšem příliš málo, neboť dál již byly jen roboti, roboti, sem tam kokoti, roboti a americká fangle. Ač pro děti, přec nelidské!(6.8.2014)

  • - První televizní spot se objevil během amerického sportovního svátku Superbowlu. (danys198)

  • - Keď Joshua Joyce (Stanley Tucci) uteká chodbou obytného domu v Hongkongu, stoja mu v ceste tri babičky, v jednej scéne tá vľavo telefonuje, v nasledujúcej už aparát v ruke nemá. (johnsnow)

  • - Film k říjnu 2014 vydělal přes 1 miliardu amerických dolarů, čímž se posunul na tehdejší 11. příčku nejvýdělečnějších filmů všech dob. (MonicaPixie)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace