Reklama

Reklama

Opravář všeho možného i nemožného, vdovec Cade Yeager se vší silou snaží uživit svou dceru Tessu, maturantku, ale má to velmi těžké. Hrozí mu, že přijdou o střechu nad hlavou. Jednoho dne objeví starý náklaďák a rozhodne se, že ho opraví. Ke svému úžasu zjistí, že se nejedná o nějaký obyčejný vrak, ale je to vůdce transformerů Optimus Prime. Bohužel v této době nejsou Autoboti v Americe příliš oblíbení. Vláda nemůže a ani nechce zapomenout na souboj Autobotů s Deceptikony, při kterém bylo Chicago téměř srovnáno se zemí. Dnes má každý občan povinnost ohlásit když najde nějakého Autobota nebo Deceptikona. Vědci se snaží vytvořit nové pozemské transformery, kteří by lidstvu sloužili daleko lépe než mimozemšťani od někud z vesmíru. Cadův kolega a přítel Lucas, přes Cadův nesouhlas, pod vidinou odměny za nahlášení nálezu, která by jim významně usnadnila život, nahlásí, že v Cadově domě se nachází Autobot. Namísto odměny však přijede zabijácké komando, které srovná Cadův dům se zemí a Cade, Tessa i Lucas se ocitnou v přímém ohrožení života. Musí před nimi prchnout, aby si zachránili holý život. Na útěku jim pomáhá i mladík Shane, ze kterého se ke Cadově nelibosti vyklube Tessin přítel. Ale nebýt pomoci Optima, asi by daleko neutekli. Navíc je tu další hrozba v podobě dohody lidí s dalším mimozešťanem Lockdownem, který hledá Optima Prima. Má s lidmi dohodu, že pomůže, ale jako odměnu chce toho nejvyššího Autobota. Optimus svolá zbylé Autoboty a rozhodnou se lidem znovu pomoci. Lucas však útok Lockdowna nepřežije. Vědec Joshua Joyce vytváří nové roboty a používá k jejich výrobě zbylé díly z Deceptikonů. Stvoří takzvaného Galvatrona a použije součástky z hlavy Megatrona. Netuší, že tím vlastně Megatrona oživil a stvořil i další potomky Deceptikonů... (TV Prima)

(více)

Videa (26)

Recenze (1 136)

POMO 

všechny recenze uživatele

Nekritickí milovníci veľkých robotov i malých robôtkov budú spokojní, o tom žiadna. Ale čo chudáci ostatní? Reštartovacia štvorka potvrdzuje, že herecké obsadenie prvej trilógie nebolo druhoradé. Ľudský teenagerský element Shia LaBeoufa tu chýba. Nehovoriac o komickom nadhľade, ktorý jej dodávali herecké esá ako Frances McDormand či John Turturro. Štvrtí Transformeri obsahujú jedinú vtipnú dialógovú repliku (“Súčasné filmy stoja za prd - samé pokračovania a reklama”) a to hneď v úvode. V následujúcej dvojhodinovej expozícii pred finálnym Hongkongom nájdete iba dve relatívne krátke top scény (únos Tessy a oceľové laná v Chicagu), z ktorých tá prvá je jediným emocionálne fungujúcim momentom vo filme a druhá jediným nápaditým, dosiaľ nevideným. Následné prostredie čínskej metropoly je príjemným osviežením, ale zaujímalo by ma, koľko divákov bude v sekanici v jeho uliciach po tom predchádzajúcom dvojhodinovom WTF čumení na plátno vnímať nejaké dejové súvislosti. O postavách a niečím medzi nimi (jednotka) sa tu už vôbec nemôžeme baviť, a čo do epickosti zostáva nepokorené zase militaristické vyvrcholenie z trojky. Tí mariňáci tu, mimochodom, taktiež chýbajú. Vo svete Transformerov mali svoje miesto. Dopozerať to odomňa vyžadovalo veľa trpezlivosti. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Vidím, že jakmile tomu dal homovale Šejla la Blaf, bez nějž naštěstí konečně vychladla i trocha toho žužu barbínkovského patosu, ztratilo to u zdejších seriózních a erudovaných termokritiků kapku krediteček. Ano, k naprostému a hlubokému vstřebání dalšího dílu Transeposu je opět třeba vyšňupat pytel pilin, aby měl soudný dospělý divák dostatek hnědé kůry k nasáknutí, avšak jinak musím říct, že tomu rozhodně trochu sestoupila varlata. Těch naprostých bájovin je tam o poznání méně a nemít totálně nesmiřitelný odporu k aspergerovské teorii, že historie Země byla ovlivňována skládacími Fordy a Ševrolety z planety Duto v galaxii Náctiletého Kokota, možná bych si u toho třeba i sahal na bradavky. Márky Márk do těch homopříhod konečně vnesl trochu heterošarmu, Báj nepatrně přitvrdil, Bamblbý už není takový vyteplený robohňup a v pozadí srdcervoucích projevů Primerose Prájma mohl klidně molově skučet Man-ovar. Připomínaly mi nejlepší léta zapařování koulí v kožených spodkách Rose dz Bose. Kromě dokonale vykreslených principů aplikované antifyziky a přísně obskurní logiky děje jsem jakožto přehhloubavý filmový publicista odhalil ještě jeden, a asi nejrušivější, rozpor v hladké percepci této megalomanské hračkářské reklamy. Marek nám již evidentně dospěl do rolí kůl dedyho. To by však nebylo nic abnormálního, kdyby mu jako dceru přidělili nějakou otylou šestku s rovnátky. Nebyl by to ale Báj, aby jako obvykle neprocpal do záběru jakousi umělohmotnou sedmnáctiletou nehereckou ploštici, a já se celou dobu nemohl zbavit představy, jak ji náš donchujánský hrdina vždy po poslední klapce pigluje někde v karavanu. Měl jsem tudíž velké problémy adekvátně se vžít do krásného a harmonického vztahu otce a dospívající dcery, což mi znatelně zkurvilo absorpci celistvosti díla jako takového. Ale jebat, stejně dám tři, ať se má pan Záliv čím chlubit na večírcích. ()

Reklama

Isherwood 

všechny recenze uživatele

V kolonce „americký blockbuster“ pravděpodobně nejvýživnější sbírka toho nejhoršího, co lze v současném Hollywoodu najít. Koukat na nové Transformery je jako otevřít všechny muniční sklady US Army a dát je do ruky těm, kteří by si rádi do filmařské Mekky kopnuli. Je to téměř nadpozemsky paradoxní, že je tak činěno rukama člověka, kterého jsem v téhle disciplíně bezmezně obdivoval, a až doposud platil za vrcholnou metu v umění proměny filmového políčka v dolar. Nemyslím si, že Bay ztratil soudnost. Předchozí fitnes pumpování jasně křičelo, jak moc dobře to za kamerou umí. Jenom ztratil veškerou pokoru a bezhlavě tři hodiny dojí krávu, která to má dávno za sebou, jen ji stihli nabalzamovat. První hodinu, kdy se jakože představují postavy stylem, který by šel dát za deset minut, jsem si říkal, že moje míra trpělivosti ještě má svoje rezervy. Že je to impotentní dějově, herecky úplně mimo (OK, Stanley Tucci si to kopírování Johna Turturra docela užívá) a hudebně absolutně hluché, ještě beru. Ale pak dojde na akci, která pro nové vydání výkladového slovníku redefinuje pojem „digitální bordel“, a mě praskla osobní pojistka. Po všech destrukčních hodech, které jsem si za poslední roky v kině tolik užíval, jsem si začal přát, aby tahle éra šla bez milosti do... ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Já nevím jestli tohle skutečně Míša chce, do smrti věnovat svou energii přerostlým mluvícím plechovkám a nebo ho k tomu tlačej penězuchtivý manažeři Paramountu, protože i když pominu úplně všechno, tak z prvních dvou dílů jsem cítil Míšovu radost, bylo to sice pitomý a naivní, ale bylo v tom vidět srdce, ale tohle ? To bylo neskutečně odosobnělý. Přepálený hlavně v dialozích. Mark tam zdůrazňuje jakej je tatínek tolikrát, že už mě tam chyběli jen Lunetic se svým songem "nepřines mě čáp už to vím, jsi můj táta, můj táta....", fakt hrozný. Plechovky komentovaly snad každou svou akci a vůbec mě k nim ty kecy nešli. Vrcholem všeho byla umělá love story těch dvou bezcharismatickej neherců. Můžete si stokrát nadávat na Megan, ale ta holka měla v sobě víc než jen kozy a našpulený rty, tahle okrasná rašple, to byl trest. A o tom frajerovi už radši ani nemluvím, ten by se měl vrátit zpátky do kadeřnickýho studia a celej den se česat, protože učes je to jediný čím se může pochlubit aneb i kdybych byl v největší akci století, svůj účes si udržím. Mark se tady začne chytat až ke konci, když zapomene že je tatínek a rozejde se konečně jako drsoň. Plechovky nic hrát nemusí, ty tam sou od akce, která je někdy efektní, někdy neskutečně trapná (tolik náhod, zpomalovaček ) , ale v každým případě přepálená. Miša udělal rutinu, velký souboje bez duše a upřimně řečeno, ty dialogy, stopáž a hloupost na každým kroku přebijou i to málo co je ve filmu dobrý. Pokud jde o dabing zvolil jsem si ho sám v rámci csfd premiéry, tak ho nebudu kritizovat, nikdo mě nenutil na to chodit, ale jednu věc si neodpustím, chudák Mark, ten teda dostal s češtinou na prdel. ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Produkt, na kterém je dokonale vidět, jak důmyslně, detailně a strategicky dnes pracují ti, kteří se pohybují v nejvyšších černých číslech. Frenetické a těžce stravitelné souboje prokládané nostalgickým fetišem a minimálním zájem o cokoliv bez make-upu mě během sledování dohnaly ke třem úrovním čtení. Tím prvním je úvaha, že se jedná o hloupý film, který využívá vybrané formální postupy, ikonická rámování, vyprávěcí prvky a kdovíco ještě jednoduše proto, že jim jeho tvůrci věří a berou je za své, aniž by o nich kdykoliv pochybovali. Druhé čtení říká, že Transformers nejsou ani zdaleka tak hloupí a výše jmenovaným záměrně přepjatě dosahují obdobného efektu, přičemž je za tohle prozření nemůžeme kritizovat. Zvláště pak, když to tvůrcům na focus grupách zakroužkovali a Spielberg to jako výkonný producent schválil. Třetí a poslední možností je, že se jedná o chytrý a podvratný film, který všechny své aspekty dokonale postmoderně vnímá, záměrně je přepaluje v ikonických vyobrazeních (farma, sexy dcera, automobilový závodník, trauma z 9/11 a mimozemského konfliktu, frekvence národních symbolů, tatínek vynálezce) a tím je zároveň relativizuje a legitimizuje. Sám nevím, k čemu se přiklonit. Mám ale za to, že největším úspěchem ďábla bylo přesvědčit lidstvo, že neexistuje. Samotnou franšízu v kině asi nikdy nevynechám, ukazuje totiž, jak vypadá dokonalý studiový film, nad jehož sebemenším detailem strávilo obrovské množství korporátních zaměstnanců obrovské množství času. U ostatních blockbusterů mi to takto evidentní nepřijde. A popravdě, nic bych asi nechtěl víc, než jej vidět obklopen americkými teenagery někde na středozápadě. Už jenom proto, abych zažil "domácí" vnímání oné patologické nedůvěry k institucím, šílenému product placementu a genderové nevyrovnanosti, ze které si pod nánosem testosteronu nebudou mnozí pamatovat víc než lesk na rty a dlouhé vymodelované nohy. ()

Galerie (209)

Zajímavosti (70)

  • Harold Attinger (Kelsey Grammer) má ve filmu zbraň Smith & Wesson SW1911 ráže .45 ACP. (dc125)
  • Během produkce filmu fanoušci na Michaela Baye „tlačili“, aby se ve snímku objevili Dinoboti. (dooosttyyy)
  • Peter Cullen, ktorý nahovoril Optima Primea, je jediným hercom, ktorý sa objavil vo všetkých štyroch filmoch série. (GAZ789)

Reklama

Reklama