Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MIMIC
    *****

    Jedna z najsympatickejších funesoviek, dnes aktuálnejšia než kedykoľvek predtým. Objavovanie paralel medzi kresťanmi, židmi a moslimami je zábavné rovnako ako "žuvačková" parafráza Fantomasa. Funesove grimasy sú tu naozaj preexponované (scéna "Ako upútať policajta, keď chcete byť zatknutý"), chaos patologický a dej prekombinovaný ako zápletka v "L.A. Prísne tajné", no kultový gag, kedy falošný rabín zdraví "svoje" ovečky na spôsob hlavy katolíckej cirkvi vydá za všetky hviezdičky.(7.11.2004)

  • Han22
    *****

    Krásná protirasistická komedie. De Funés je zde rasista až na půdu, chystá se vdávat dceru, ale shodou náhod se stává nedobrovolně společníkem arabského revolucionáře a spolu se dostávají mezi ortodoxní židy. Navíc v patách s trojicí zabijáků a policií. Tohle zkrátka nešlo pokazit a Gérard Oury z toho udělal prvotřídní jízdu, kde kromě neselhávajícího de Funése máme i spoustu postaviček, milion gagů a grimas a i docela povedený příběh vrcholící jak jinak než v duchu tradic nejlepších veseloher na svatbě. Nejlepší scény - celá továrna na žvýkačky, grimasy na policajty nebo všechny scény kdy de Funés hraje žida. PS: Krampol mi v dabingu vadil rozhodně mnohem míň než Císler.(5.9.2013)

  • Pink.Panther
    **

    Gérard Oury zde zůstává věrný konvenčním principům, narativním a dramaturgickým a vyrobí další Funesův kinohit, zároveň Dobrodružství rabína Jakoba prezentuje humor jako zbraň na předsudky, o které je ovšem možno v případě blízkého východu s úspěchem pochybovat. Pochybnosti mám i k filmu samotnému. Trocha žvýkačkové grotesky, povedené židovské taneční číslo a v závěru se objeví tehdy neznámá Miou-Miou. Nic moc více mne na tom nezaujalo. Co by s filmem dokázal udělat mistr dabingu FF už bohužel nezjistíme.(18.10.2020)

  • Disk
    *****

    Velká škoda, že se jeden z nejlepších Funèsových filmů k nám dostal až po sametové revoluci. Je tu sice několik jeho klasických vtipů, ale vtipnost snímku spočívá především v utahování si z rasismu a neznalosti jednotlivých náboženství. Žehnání Funèse při Bar Micva na katolický způsob patří k nejvydařenějším momentům stejně jako židovský tanec či scéna v továrně na žvýkačky. Doporučuji sledovat zásadně v originálním znění s titulky. Vyhnete se tak příšernému Jiřímu Krampolovi, který veškerou vtipnost Dobrodružství rabína Jákoba totálně zabil, a bohužel se to odráží na zdejším hodnocení.(5.2.2011)

  • ClintEastwood
    *****

    Tenhle Zeiligman, to není ledajaký rabín. To je rabín, který dělá šoféra! Dobrodružství rabína Jákoba jsem si pustil snad po patnácti letech a nikdy bych nevěřil, že mě tento lehce (anti)xenofobní příběh opět tak nadchne. Film se mi líbí mnohem víc, než dříve a vůbec mi nevadil Krampolův dabing (se kterým snímek ostatně znám z minulosti). Další skvělé vystoupení mistra de Funése a bez nadsázky jeden z jeho nejlepších filmů.(25.6.2016)

  • - Auto Victora Piverta (Louis de Funès) je Citroën DS 21 z roku 1970. Motocykl, na kterém ujíždí Pivert a Slimane (Claude Giraud), je Kawasaki 100. (otliksamuel)

  • - V našich kinech nebyl film před rokem 1989, vzhledem ke svému, pro tehdejší cenzuru kontrovernznímu tématu, promítán. Po revoluci jej počátkem 90. let zakoupila ČT a začala připravovat dabovanou verzi. Bohužel v době přípravy onemocněl František Filipovský a už nebyl schopen Funèse nadabovat. Česká televize jej tak z úcty k umělci uvedla s titulky a dabingu se dočkal až při svém dalším vysílání koncem 90. let, kdy Funése namluvil Jiří Krampol. (cundak)

  • - Natáčení začalo koncem března ve studích v Boulogne-Billancourt, později byly pořízeny exteriérové záběry na několika místech v Paříži, mimo jiné i na letišti v Orly, kde se točilo za plného provozu, poslední scény nasnímal Oury v New Yorku v červenci 1973 (tady ale již bez Funèse). (argenson)